עזרה לקוח שחוזר כל שנה, ואני מגלה ששנה שעברה תמחרתי לו זול מידי בטעות

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
האם לעולם נשאר עם המחיר הזול (יש לי כמה כאלו)
אני לא אוהב שאחר כך הלקוח מתלונן "למה שנה שעברה שילמתי פחות". ולא היתה עליית מחירים בינתיים, פשוט שנה שעברה טעיתי ולא שמתי לב שיש עוד פרטים בהזמנה שהיו אמורים להעלות את המחיר.
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
האם לעולם נשאר עם המחיר הזול (יש לי כמה כאלו)
אני לא אוהב שאחר כך הלקוח מתלונן "למה שנה שעברה שילמתי פחות". ולא היתה עליית מחירים בינתיים, פשוט שנה שעברה טעיתי ולא שמתי לב שיש עוד פרטים בהזמנה שהיו אמורים להעלות את המחיר.
אשתי שמנהלת עסק קטן גם נתקלת לא פעם בדברים מעין אלו, וסיגלנו לעצמינו בזה כללים,
סופר מכובד שמחליט לעלות במעט מחירים , הוא אינו חושש ובטוח בעצמו,
ולעומת זאת מכירה קטנה שמעלה מחירים חוששת מאוד מדעת הקהל,
רק לפני שבועיים שהלכתי לקנות מוצר מסויים ממכירה שמתקיימת קבוע כל ליל שישי ליד בית הכנסת, נוכחתי לראות שנשאר למוכר כמות עצומה הרבה מעבר לכל שבוע, ואז ראיתי שמופיע שהמחיר עלה בשקל, ובשבוע שעבר באורח פלא המחיר חזר לכבעבר, מה שמוכיח שהציבור לא קנה את עליית המחירים, ואפשר להסתדר בלעדיו, ולעומת זאת בטוחני שאם זה לא היה רווחי בשבילו הוא לא היה חוזר למחיר המקורי,
ולהבדיל גם בעסק שלנו למדנו לעשות את האבחנה הפשוטה,
א. כמה אנחנו זקוקים ללקוח הזה
ב. כמה זה עדיין רווחי בשבילנו
ג.כמה הלקוח זקוק לנו ומחובר אלינו
ואז מסיקים את המסקנות המתבקשות.
 

אסתר פ

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
זה באמת ענין לא פשוט,
עבדתי עכשיו עם לקוחות שממש לא הצליחו להבין על מה אני לוקחת כסף, 'כולה מצגת+גינגל+הקראה'....
מי שלא עובד בתוכנות, לא מצליח להבין מה העבודה....
זה חסר תועלת להתחיל להסביר אפילו,
אני לא התווכחתי, אמרתי ללקוחה יפה שזה המחיר, והיא מקבלת תמורה הוגנת מאד וזהו...
אבל- יש את הקטע של שימור לקוחות,
אם הוא לקוח חזק, עדיף להתכופף.
 

פרסומון

משתמש סופר מקצוען
זה באמת ענין לא פשוט,
עבדתי עכשיו עם לקוחות שממש לא הצליחו להבין על מה אני לוקחת כסף, 'כולה מצגת+גינגל+הקראה'....
מי שלא עובד בתוכנות, לא מצליח להבין מה העבודה....
זה חסר תועלת להתחיל להסביר אפילו,
אני לא התווכחתי, אמרתי ללקוחה יפה שזה המחיר, והיא מקבלת תמורה הוגנת מאד וזהו...
אבל- יש את הקטע של שימור לקוחות,
אם הוא לקוח חזק, עדיף להתכופף.
סליחה שאני מתערב, אבל נראה שגם כבודך לא מסתכל נכון על התמונה. אותי לא מעניין אם הלקוח מבין מה העבודה או לא.
אם הוא רוצה שיעשה בעצמו.
אני גובה (כמובן כל אחד לפי המחירון שלו), על ידע!!, לא על הלחיצות שלי על המחשב ולא על שום דבר אחר. הידע שלי שווה כסף, ובגלל זה הוא בא אליי.
אפשר תמיד לדון עם הלקוח על מחיר, עדיין, התמחור צריך להיות כמה שווה הידע הזה שלי. השקעתי הרבה על הידע הזה.

בהצלחה!!
 

אסתר פ

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
סליחה שאני מתערב, אבל נראה שגם כבודך לא מסתכל נכון על התמונה. אותי לא מעניין אם הלקוח מבין מה העבודה או לא.
אם הוא רוצה שיעשה בעצמו.
אני גובה (כמובן כל אחד לפי המחירון שלו), על ידע!!, לא על הלחיצות שלי על המחשב ולא על שום דבר אחר. הידע שלי שווה כסף, ובגלל זה הוא בא אליי.
אפשר תמיד לדון עם הלקוח על מחיר, עדיין, התמחור צריך להיות כמה שווה הידע הזה שלי. השקעתי הרבה על הידע הזה.

בהצלחה!!
מיליון אחוז.
לא דברתי על זה...
 

אב"ג

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
קודם כל צריך לצאת מנקודת הנחה שאין שום בעיה להעלות מחירים.
רק צריך לעשות את זה בצורה נכונה. למשל, יחד עם עליית המחירים להעלות גם את הערך של המוצר.
במקרה שלך שהמחיר היה בטעות, זה סיבה מספיק טובה בשביל לעדכן את המחיר.

אם בסופו של דבר אתה תישאר על המחיר הנמוך, תרגיש פראייר, וממילא באופן טבעי לא תוכל לתת ללקוח שלך את השירות המיטבי. כשאתה מעדכן את המחיר זה לטובת הלקוח, כי אז הוא יקבל שירות טוב יותר.
בהצלחה!!
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
בנוסף לכל הנאמר לעיל, חשוב לזכור משהו חשוב. כשאני פותחת עסק, אני הבוס של עצמי. אם אני רוצה בוס מעלי אחפש עבודה כשכירה ואז אהיה בעמדה של זו שמבקשת העלאה בשכר והוא ראשי להסכים או לסרב.
אבל אם אני בעלת העסק, אין לי בוס מעלי, אני מחליטה מה המחיר של המוצר או השירות ואני מחליטה אם אני מעלה אותו או מורידה אותו, או משאירה אותו הדבר.
אני לא צריכה לתת דין וחשבון ללקוח שלי על שום דבר!
גם אם לפני שנה נתתי לו מחיר כזה, אז השנה לא. זה לא חשוב אם טעיתי, או התבלבלתי, או שסתם קמתי על צד שמאל הבוקר. אני מחליטה מה המחיר. נקודה.
קודם כל הנושא הזה צריך להיות ברור לי. אחר כך אפשר לאמץ את כל הגישות היפות שנכתבו למעלה - לבדוק שזה משתלם לי, לברר מה המחיר בשוק, לוודא שאני צריכה את הלקוח הזה וכו'. אבל קודם כל, ובראש ובראשונה לדעת שהלקוחות שלי הם לא המעסיקים שלי.
רק לצורך הדוגמא, מכרתי מוצר ללקוחה במחיר X שנחשב זול במיוחד כי היא קנתה ממני כמות גדולה. אחרי שבועיים עשיתי מבצע ומכרתי X-10 לכולם. גם אם זה נראה אולי לא הוגן, אני לא אמורה לתת לאותה לקוחה דין וחשבון על ההחלטות הפרטיות שלי בעסק שלי. כשזה ברור לי, אפשר להמשיך כרגיל.
בהצלחה.
 

מים צלולים

משתמש מקצוען
סליחה שאני מתערב, אבל נראה שגם כבודך לא מסתכל נכון על התמונה. אותי לא מעניין אם הלקוח מבין מה העבודה או לא.
אם הוא רוצה שיעשה בעצמו.
אני גובה (כמובן כל אחד לפי המחירון שלו), על ידע!!, לא על הלחיצות שלי על המחשב ולא על שום דבר אחר. הידע שלי שווה כסף, ובגלל זה הוא בא אליי.
אפשר תמיד לדון עם הלקוח על מחיר, עדיין, התמחור צריך להיות כמה שווה הידע הזה שלי. השקעתי הרבה על הידע הזה.

בהצלחה!!
זה גם לא תמונה נכונה
אני הייתי מסתכל על כמה ערך ותועלת אני נותן ללקוח
ידע לא מעניין
מה שמעניין זה איזה בעיות פותר לי הידע שלך וכו'
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה