וזה מחסל את הספק?איזה ספק? היא טוענת שהרב הורה לה שמגיע לה תשלום.
בלי להתייחס לשורה האחרונה..וזה מחסל את הספק?
חשבתי שפרוג זה בית מדרש יותר רציני...
לא שייך לומר ק"ל על פסק של איזה רב. רק על דעה חשובה בהלכה כידוע לכל בב"רבממון יש כלל של "קים לי" - זה לא איסור והיתר שצריך לשאול אותו רב כל הזמן.
איזה תפיסה ברשות יש כאן?ד.א. להרבה ראשונים תפיסה ברשות מועילה. עיין קונה"ס כלל ז' ותרווה נחת.
תפיסה לאחר שנולד הספק אינה מועלת ורק לשיטת הרמב"ם מהני בספק גמור. האם לזה נתכוונת?בלי להתייחס לשורה האחרונה..
יש שיטות שתלאשנה"ס היא רק במקום שיש ספק מוחלט ולא ויכוח בין צדדים שכל אחד טוען ברי לי.
תפיסה לאחר שנולד הספק - והיינו שלא מועלת התפיסה, ולא כמו שהבין כאן אחד ההיפך.
אני יודע שהם כן מסונכרניםהיו רוצים להיות מסנוכרנים.
זו השאיפה שלהם, להקים מערכת אחת גדולה של יוכלו לדווח במ"ה1 בביטו"ל 2 ובארנונה 3.
אתמהה אתמהה אבל יש פוסקים שע"י שיק נחשב מוחזק בממון.איזה תפיסה ברשות יש כאן?
זה שייך רק בפקדון וכדומה אבל מי שמפקיד צ'ק וכדומה מה שייך בזה תפיסה ברשות, אתממה?
א: דעת הקצות שטוען טענת ברי יכול לתפוס.תפיסה לאחר שנולד הספק אינה מועלת ורק לשיטת הרמב"ם מהני בספק גמור. האם לזה נתכוונת?
כאן כמובן זה לא שייך ולכו"ע לא מהני תפיסה לאחר שנולד הספק.
אבל מתי הספק נולד?
לא רוצה להפריע למהלך הלימוד המרתק שהשתלט כאן על האשכול
מה פתאום, אין סברא כלל שצ'ק יחשב תפיסה אי"ז אלא הוראת תשלום. לא מבין סברא בזה כלל, ולפי מה שידוע לי גם כך מורים הפוסקים כולם.אתמהה אתמהה אבל יש פוסקים שע"י שיק נחשב מוחזק בממון.
זו אחת הסיבות שהגמחים לכלי עבודה לוקחים שיק. כדי שאם יקרה נזק בעל הגמח יחשב מוחזק.
א. מה שייך טענת ברי כשיש מחלוקת הפוסקים, הרי זה ספק גמור, ואינו ברי [עי' בתקפו כהן להש"ך איזור סימן ע' האריך בזה וגם בקיצור תקפו כהן נקט ברור כך.א: דעת הקצות שטוען טענת ברי יכול לתפוס.
ב: יש פוסקים שע"י שיק נחשב מוחזק וא"כ יתכן לומר שהתפיסה היא מקודם שנולד הספק.
(כתבתי יתכן - כי ג"ז מחלוקת קדמונים אם תשלום מראש (לא פקדון!) על מוצר שלא סופק נקרא תפיסה - שהרי זמן תשלום - פרעון השיק הוא לאחר שנולד הספק.)
אני כמובן לא מתיימר לפסוק - רק הבאתי להראות כמה צדדים יכולים להיות לכאן ולכאן.
אז הנה, לכל מי ששאל, ההמשך של הסיפור,גילוי נאות, אנחנו משלמים תשלום מלא למטפלות (פרטיות)
לא מבינה איך מטפלת יכולה לדרוש תשלום!
אני עובדת עכשיו שעות נוספות (תקופה לחוצה מאד בעבודה) נקרעת, לא אוכלת ולא ישנה כמעט,
עם נקיפות מצפון כל הזמן (מי שעובדת עם ילדים בסביבה בטוח מבינה על מה אני מדברת),
והמטפלת בחופשה.
גם עכשיו שמותר להם לקחת חלק מהילדים, לא מכירה אף מטפלת שלקחה באותו התשלום,
ומשום מה, אם לא היו משלמים כלום למטפלות, אני די בטוחה שהן היו לוקחות את ה5 ילדים שמותר להן.
מצד שני,
יש חובה מוסרית למישהו שסגרנו איתו חוזה, גם אם זה לפנים משורת הדין,
לכן מצד ההורים יש מקום לשלם,
אבל לא מבינה את מי שדורש
זה כבר ממש מקומםאז הנה, לכל מי ששאל, ההמשך של הסיפור,
בשיחה תמימה עם המטפלת של הבן שלי,
התברר שהיא כבר כמה שבועות לוקחת רק 3 משפחות,
אבל לא אותנו, כי אנחנו שילמנו לה בכל מקרה.
מבינה שהיא צריכה כסף,
ועדיין זה מאד מאד מאד מאד מכעיס
עוד לא אמרתי, לא כשאני כועסת.מכעיס זו לא מילה.
סליחה על הסקרנות, אמרת לה משהו?
כל הכבוד לכם אם לא תגידו מילהעוד לא אמרתי, לא כשאני כועסת.
בעלי מנסה לשכנע אותי להאמין שהיא עשתה גורל את מי להחזיר, קשה לי להאמין,
השאלה היותר חזקה זה מה נעשה עם תשלום על אייר, (היא מקבלת אותו ממחר, כי מותר כבר 5 לדעתה,
לדעתי מותתר בלי הגבלה, לא אמרתי)
מאמינה שבסוף נשלם, מקוה שאצליח לא לומר מילה
היא אמרה לך שזה בגלל שאתם משלמים בכל מקרה?אבל לא אותנו, כי אנחנו שילמנו לה בכל מקרה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלב
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ: