כללי למה גרפיקאים לא מפרגנים למשרדי פרסום

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
בעקבות הדיון באשכול זה ובעוד כמה אשכולות בחודש האחרון:
שמתי לב שהרבה מאיתנו פחות מפרגנים כששומעים שמשרד פרסום עשה את העבודה,
עד כדי כך שלפעמים יש צורך לנעול את האשכול בעקבות ירידה לפסים אישיים מדי.

מה הסיבה לכך?
 

אברוּמי

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
נו, בארור למה.

אוהבים לשנוא עשירים, ו"משרד פרסום" כנראה עשיר
אוהבים לשנוא מצליחנים ו"משרד פרסום" מסתבר שמצליח
אוהבים לשנוא אנשים שמוכרים לוקשים ללקוח,
ובפרט מתעבים מישהו שמכנה את עצמו משרד פרסום
כשעל פי התוצאות מדובר רק בבעל ביטחון עצמי מופרז
כשמאחורי התואר "משרד פרסום" נמצא כלום אחד גדול.
 
א

אליהו פריד

אורח
נכתב ע"י אברומי נויבירט;673650:
נו, בארור למה.

אוהבים לשנוא עשירים, ו"משרד פרסום" כנראה עשיר
אוהבים לשנוא מצליחנים ו"משרד פרסום" מסתבר שמצליח
אוהבים לשנוא אנשים שמוכרים לוקשים ללקוח,
ובפרט שונאים מישהו שמכנה את עצמו משרד פרסום
כשעל פי התוצאות מדובר רק בבעל ביטחון עצמי מופרז
כשמאחורי התואר "משרד פרסום" נמצא כלום אחד גדול.

לא מסכים עם מילה.

א. ממשרדי פרסום מצפים לטוב ביותר.
ב. בעבודה בינונית ומטה מחפשים את המעלות, בעבודה מעולה מחפשים את החסרונות.
 

נעמי.

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
UX UI
D I G I T A L
בא נלך הפוך,

איך 'משרדי הפרסום' מתייחסים לגרפיקאים? (גם לגרפיקאים שאצלם במשרד....)

כמה הערכה יש להם למקצוע, ליצירה? מבחינתם הוא ביצועיסט שבתחתית רשימת המשרות הנעלות שיושבות במשרד. אחרי התקציבאי קופירייטר פלנר וכו' וכו' אי שם יושב גם הגרפיקאי.

(חשוב לציין: לא בכל המשרדים זה כך.)
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
אני לא חושבת שבאשכול המוזכר העירו בגלל שזה "משרד פרסום".
העירו כי העבודה לא טובה. גם אם "גרפיקאי" היה עושה אותה היא לא היתה טובה.

ממישהו שמכנה עצמו "משרד פרסום" מצפים לרמה גבוהה יותר משל ביצועיסט ולא לרמה של חובבן.
 

איילת שלו

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני בדר"כ נמנעת מלהגיב באשכולות 'פילוסופיים'.
אך כיוון שזה באמת בלט כמה פעמים בזמן האחרון אחרוג ממנהגי
חשבתי על כך באמת
לא יודעת אם קשור דווקא למשרד פרסום
אך באמת היו כמה פעמים לאחרונה שמעבר לביקורת עניינית נכתבו דברים ברמה אישית על יוצר הלוגו/כרטיס וכו' (קורא לעצמו 'משרד פרסום'? זה נקרא 'גרפיקאי' ועוד. אני לא נוברת עכשיו לחפש באשכולות, אך ברור לי שהיו דברים כאלה ולא אחד בודד)

וממה שחשבתי עלו שתי תובנות מרכזיות:
1. לדעתי אין מקום להערות ברמה אישית על יוצר עבודה. נקודה.
2. נוצרת בעייתיות בלהעלות עבודה של מישהו אחר, לא שלך.
איכשהו זה פותח פתח לכך שאנשים יתירו לעצמם (מן הסתם מבלי תשומת לב מספיקה) ל'תקוף' ברמה אישית, אולי מפני שמדובר במישהו אנונימי, לא יודעת למה.
אני מעוררת את זה כבקודה למחשבה. לא בדווקא שצריך לאסור להעלות עבודה שלא אתה עשית לחוות דעת, אבל יש לשים לב לעניין הזה. אולי כן היה צריך במקרה שמסיבה חשובה רוצים לקבל חוו"ד על עבודה שנעשתה בידי מישהו אחר - "אני מבקש להתייחס אך ורק בצורה עניינית לעבודה עצמה, בלי קשר למי שעשה אותה" - בקיצור - אני לא יודעת מה הפתרון, אני רק רציתי להסב את תשומת הלב לבעיה.

שנזכה תמיד להוסיף טוב ושיהיה משאנו ומתננו באמונה. תמיד. גם כשאנחנו מסותרים מאחורי ניקים עלומים:)

והזדמנות נוספת להודות לאנשי 'פרוג' על המחשבה המתמדת מאחורי הפורום.
 

גרפיקהil

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
נו, באמת...

זה כמו שהמכולתניק מקנא תמיד בבעל הצרכניה הגדולה...
 

שניאור770

משתמש צעיר
אני חושב שזה ביקורת על משרדי הפרסום בעלי תקציבים שמנים שלא מוציאים יצירות כראוי.העובדה שאנחנו מחמיאים למשרדים מתי שהם מוציאים פרסומות יפות
 

tzipi123

משתמש רשום
עיצוב גרפי
הבעיה היא שלא כל משרד פרסום ראוי לשמו, והרבה גרפיקאים עוקפים משרדי פרסום גדולים 'בהליכה'. כך שהשוק הרחב של שני הסקטורים הללו כבר לא מובדל באופן אבסולוטי, ומכאן הביקורתיות: הרבה 'גרפיקאים' שמרגישים עצמם מבינים גדולים קוטלים עבודות של משרדי פרסום מבלי להבין כלום באסטרטגיה נכונה, קופי וכדו',
ומאידך 'משרדי פרסום' פיראטיים (-משום שאין להם שום סמכות להשתמש בשם יומרני שכזה כשהם לוקחים מוצר והורסים לו את התדמית...) מלכלכים את המושג של 'משרד פרסום' בזמן שכל גרפיאי מוכשר היה עושה את העבודה טוב יותר פי עשר...
לכן, לענ"ד כל הבלבול והמבול...
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
במקרה של הכנרת, מאחר ונכתב שזה משרד פרסום
וברור לעין שלא נעשה כאן בריף כמו שצריך, מה שגרר תוצאה מפוזרת ולא מקצועית
אני אישית יודעת מאיפה הביקורת שלי נבעה.
מהעובדה שמשרד פרסום שלא מבין במיתוג נכנס לנעליים שגדולות עליו
וככל הנראה הלקוח (הקבלן) יפסיד מזה, כי לוגו כזה יוריד את היוקרה של הפרוייקט שלו

לגבי בכלל -
אני נמנעת מלכתוב ביקורת גם אם יש לי.
למה?
כי כולנו עושים לפעמים שטויות, כמו כל בנאדם.
ורק על עצם זה שמישהו השקיע והקים משרד פרסום, שזה לא מעט עבודה, מגיע לו פרגון.
הכי קל לשבת על הגדר ולהעביר ביקורת על כל מי שעובר ברחוב.
זה בא לנו טבעי כזה...
הרבה יותר קשה לפרגן, והכי קשה - לעשות את זה בעצמנו בענק!
 

אוהב0ישראל

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בדר"כ במשרדי הפרסום הגרפיקאי הוא הבורג הקטן. לאחר שעברו את כל שכבות יוצרי הפרסום - מיישם הגרפיקאי בדיוק את קו החשיבה שלהם, בלי צורך לחשוב יותר מידי בעצמו. אם הוא טכנאי טוב - הוא יצליח בעבודתו.
צודקת מי שכתבה שהגרפיקאים מחזירים ב-יחס מול יחס- למשרדי הפרסום.
ועם זאת, בהכירי עבודות של גרפיקאים ממוצעים הנשלחות לעיתונים ולמקומונים מול עבודות שיצאו ממשרדי פרסום, בדרך כלל ההבדל ברמות ענק לטובת משרדי הפרסום ולחובת הגרפיקאים.
אין אפס, כאשר יש חשיבה יוצרת ברמה גבוהה - התוצאות אצל הגרפיקאי המיישם נראות לגמרי אחרת.
שונה הוא המצב כאשר הגרפיקאי צריך לדאוג גם למיתוג ולבריף, גם לביצוע הלוגו (וחשיבה עליו), גם לסלוגן, גם לבניית הגריד וגם לביצוע העבודה הגרפית עצמה.
כאשר יש כאלה שמתמחים כל אחד בתחומו - התוצאה נראית לגמרי אחרת.
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לענ"ד, פרסום ומיתוג הם שני תחומים מאוד שונים, וזו הסיבה שיש משרדי מיתוג לעומת משרדי פרסום.
משרד פרסום לא צריך לעסוק במיתוג. אם הוא חכם, הוא יעשה אאוטסורסינג (מיקור חוץ בלעז, אבל תודו שזה נשמע טוב יותר באנגלית) למשרד מיתוג מעולה, ושני הצדדים ירויחו.
 

הרשל'ה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
הטעות מתחילה כנראה מרמת הציפיות שיש לכולנו מעסק הנושא את התואר "משרד פרסום",
כשברוב המקרים התיאור ההולם יותר יהיה "סוכנות מודעות". הקונטרסט בין הטייטל - לתוצאה מקומם באופן טבעי את רוב היוצרים (ובכללם השכירים המועסקים ב"משרד פרסום") המסתובבים כאן בפורום.

הבה נבחן מה בעצם המתכון המנצח למשרד פרסום במגזרנו.

החומרים:
1 יח' עסקן כרסתן מקושר ברמה המוניצפאלית, בעל יכולת וורבאלית מהירה מהמוצע ("איך אמרת קוראים לזה, קופיק-רייטער..??").
1 יח' אברכית / גרפיקאית רעבה / בוגרת טריה של מוסד כלשהו למקצועות המחשב, בעלת נכונות לתיפקוד משולב כמזכירה-ארטדירקטורית בשכר מינימום.
1 יח' בוחער א'זצער - נרשם למחזור הבא ב"בצפר" / אושיית רשת / סלב מטעם עצמו / שדרן לשעבר / צולם ע"י מהיר חמה בחברת ליפא שמלצער, לתפקיד פלנר-תקציבאי (יש הבדל ביניהם?).
1 יח' רכב מוכהה חלונות מתוצרת סקודה.

אופן ההכנה: לערבב.

"להמשיך לערבב, כן, כן, עוד... לא להפסיק! יופי! ככה. כן, עוד לערבב. אל תפסיק עד שאני לא אומר לך. התקשר רובינשטיין מהבנק?.. למה הפסקת?? תמשיך לערבב!.. שבוע הבא אנחנו מקבלים את התיק של מח' תברואה חרדית בתפרח. אל תפסיק לערבב... סגור אני אומר לך, קיבלתי טל' מהעוזר של גפני. ככה, יופי, עוד לערבב..."
 

אהרן2

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
:D:D:D:D

ר' הערשל
כל פעם שיש לי יום ככה-ככה, אני עובר על היסטורית ההודעות שלך..
 

גרף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
נכתב ע"י הרשל'ה;674052:
הטעות מתחילה כנראה מרמת הציפיות שיש לכולנו מעסק הנושא את התואר "משרד פרסום",
כשברוב המקרים התיאור ההולם יותר יהיה "סוכנות מודעות". הקונטרסט בין הטייטל - לתוצאה מקומם באופן טבעי את רוב היוצרים (ובכללם השכירים המועסקים ב"משרד פרסום") המסתובבים כאן בפורום.

הבה נבחן מה בעצם המתכון המנצח למשרד פרסום במגזרנו.

החומרים:
1 יח' עסקן כרסתן מקושר ברמה המוניצפאלית, בעל יכולת וורבאלית מהירה מהמוצע ("איך אמרת קוראים לזה, קופיק-רייטער..??").
1 יח' אברכית / גרפיקאית רעבה / בוגרת טריה של מוסד כלשהו למקצועות המחשב, בעלת נכונות לתיפקוד משולב כמזכירה-ארטדירקטורית בשכר מינימום.
1 יח' בוחער א'זצער - נרשם למחזור הבא ב"בצפר" / אושיית רשת / סלב מטעם עצמו / שדרן לשעבר / צולם ע"י מהיר חמה בחברת ליפא שמלצער, לתפקיד פלנר-תקציבאי (יש הבדל ביניהם?).
1 יח' רכב מוכהה חלונות מתוצרת סקודה.

אופן ההכנה: לערבב.

"להמשיך לערבב, כן, כן, עוד... לא להפסיק! יופי! ככה. כן, עוד לערבב. אל תפסיק עד שאני לא אומר לך. התקשר רובינשטיין מהבנק?.. למה הפסקת?? תמשיך לערבב!.. שבוע הבא אנחנו מקבלים את התיק של מח' תברואה חרדית בתפרח. אל תפסיק לערבב... סגור אני אומר לך, קיבלתי טל' מהעוזר של גפני. ככה, יופי, עוד לערבב..."

!OY C GIT

:D
 

משה יאקאב

משתמש צעיר
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
לדעתי, הכאב האמיתי של הגרפיקאי היא שהוא עובד קשה להוציא יצירה מכל הקשקושים של 'הפרסומאים', ואחרי עמל ויגיעה מגיע 'הפרסומאי' ודואג להוריד את הביטחון העצמי ואת המחיר לגרפיקאי ומי מדבר באם הוא שם קרדיט לעצמו ולוקח את השמנת לעצמו. וזו לדעתי אחת הבעיות העיקריות של הרבה גרפיקאים מוצלחים שלא הצליחו להתרומם.

וזה כמו הסופר סת"ם שמשקיע עמל ויגיעה להוציא מגילה יפה, ובא הסוחר ומוריד לו את הביטחון העצמי והמחיר, ואח"כ מוכר את זה במחיר מפולפל, וכידוע זה אחד הקשיים העיקריים של הסופרים.

אני לא מזלזל בפרסומאים שבאמת מביאים רעיונות ויציאות שמצליחים לזעזע את הציבור, שלרוב לא מנסים לרכב על הגרפיקאי, אני מתכוון למאכערים שעכשיו יצאו מהקורס ומתחילים לרכב על הגב של הגרפיקאים. ואף אחד לא אוהב שהשני דורך עליו ובונה את עצמו על הגב שלו.

לסיום, זיכרו תמיד! שלא סתם החוק נתן גב ליוצרי יצירות ולא נתן שום זכויות על רעיונות (חוק זכויות יוצרים ב/5).

הערשלה, אהבתי את הערבוביה.
 

chavi9

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
ואם הוא ישן נושן, מה הלחץ? לא קרה כלום...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה