שיתוף - לביקורת לכל שאלה – תשובה! #2 והפעם: חלת מפתח

היהלומן

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
שאלה:
מהו עיקר העניין, אפיית החלה או פרסום התמונה?


תשובה:
נחלקו פרשני המנהג בזה, והכריעו: אפית ולא צילמת - כאילו לא אפית. צילמת ולא פרסמת - כאילו לא צילמת. פרסמת ולא קיבלת תגובה "חחח זה נראה כמו פטרייה גרעינית" - אשרייך.
ויש מפרשני המנהג, בעיקר כאלו שחיים במין בועה מנותקת וסגורה, כמין כת כזו שלא קיימים בה מכשירים טכנולוגיים למיניהם, שלא היו מצלמים בכלל את החלה, ומסתפקים במחמאה מהבעל ובני הבית.
(ויש מכת זו שכן היו מצלמים את החלה, אך בהיותם אנשים מיושנים ולא מעודכנים והטלפון הקטנטן שלהם עם החותמת והמקשים לא הכיל אפליקציות למיניהם, לא היה באפשרותם לפרסם את התמונה והיא נשמרה בזיכרון הדיגיטלי של המצלמה או פותחה לאלבום הביתי.)
ויודעי דבר אמרו, שהסגולה הכי טובה לפרנסה היא לא לפרסם את התמונה בשום קבוצה.
ויודעי דבר מהצד השני הזדעקו שאדרבה, כל ההיתר של 'לצורך פרנסה נשען על פרסום תמונת חלת המפתח ואמירת פרשת המן ביום ג' בשלח. (ויש שגרסו: לצילום וידאו סלפי של אכילת סטייק עסיסי בקרעסטיר ביום ההילולא)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה