דיון לחתן את הגיבורה שלי, עם מי?

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
סורי ממי שער על השאלה בשעה הזו...

אז ההתלבטות היא גם באופן כללי, עדיף מישהו חדש בזירה, לא מוכר,
מישהו מוכר ומדובר
או מישהו שהוזכר בדרך אגב?

אשמח לתגובות שלכם, נימוקים והגיגים...
 

דנמרק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
לדעתי עדיף מישהו שהוזכר בדרך אגב, ואלי קצת יותר מ'בדרך אגב'. לא באופן כזה שמתחילת הספר כולם יודעים ש'אלמוני' ו'פלונית' נועדו זה לזו, כי זה ברור שזה מה שהסופרת תכננה, ארבעים יום לפני שהיא יצרה בכלל את הדמויות. אני הייתי מצפה למשהו מפתיע יותר, כזה שלא חשבתי עליו. מישהו מוכר וידוע, אבל לא יותר מדי. אלא אם כן יש לך הרבה דמויות באותו טווח גילאים, והקוראים לא יכולים להתחיל לשדך ביניהם בוודאות מוחלטת...
ד"א, ממש אהבתי את הכותרת;)
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
לדעתי עדיף מישהו שהוזכר בדרך אגב, ואלי קצת יותר מ'בדרך אגב'. לא באופן כזה שמתחילת הספר כולם יודעים ש'אלמוני' ו'פלונית' נועדו זה לזו, כי זה ברור שזה מה שהסופרת תכננה, ארבעים יום לפני שהיא יצרה בכלל את הדמויות. אני הייתי מצפה למשהו מפתיע יותר, כזה שלא חשבתי עליו. מישהו מוכר וידוע, אבל לא יותר מדי. אלא אם כן יש לך הרבה דמויות באותו טווח גילאים, והקוראים לא יכולים להתחיל לשדך ביניהם בוודאות מוחלטת...
אם יש לי קצת אנשים שיכולים להתאים, וזה יחסית צפוי, כדאי להוסיף עוד דמויות להטעיה?
ד"א, ממש אהבתי את הכותרת;)
:)
 

דנמרק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
אם יש לי קצת אנשים שיכולים להתאים, וזה יחסית צפוי, כדאי להוסיף עוד דמויות להטעיה?
לא חושבת שכדאי להוסיף עוד דמויות שלא תורמות לעלילה, אם הן לא קיימות כבר.
אבל זה בהחלט מוסיף אם הגיבורה מתחתנת עם דמות ידועה, אפילו מרכזית, ולא עם איזה אלמוני שלא שמענו את שמו עד לרגע בו הגיבורה נכנסה לשידוכים. רק שאולי זה יהיה יותר מפתיע אם זה משהו לא צפוי, לא משהו בנאלי שהיה ברור שיקרה...
אולי את יכולה לשנות לכמה דמויות קיימות את טווח הגילאים שלהן?
וגם אם לא, אז עזבי. לא נורא. עדיף שהחתונה תהיה קצת צפויה מראש, ושאחוז מסוים מהקוראים יטפחו לעצמם על השכם ויאמרו בסיפוק: 'אח, איך ידענו שזה יקרה', מאשר שהחתן יהיה מישהו שהוצנח נטו בשביל המאורע.
סיבכתי אותך, אני יודעת:sne:
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
לא חושבת שכדאי להוסיף עוד דמויות שלא תורמות לעלילה, אם הן לא קיימות כבר.
אבל זה בהחלט מוסיף אם הגיבורה מתחתנת עם דמות ידועה, אפילו מרכזית, ולא עם איזה אלמוני שלא שמענו את שמו עד לרגע בו הגיבורה נכנסה לשידוכים. רק שאולי זה יהיה יותר מפתיע אם זה משהו לא צפוי, לא משהו בנאלי שהיה ברור שיקרה...
אולי את יכולה לשנות לכמה דמויות קיימות את טווח הגילאים שלהן?
וגם אם לא, אז עזבי. לא נורא. עדיף שהחתונה תהיה קצת צפויה מראש, ושאחוז מסוים מהקוראים יטפחו לעצמם על השכם ויאמרו בסיפוק: 'אח, איך ידענו שזה יקרה', מאשר שהחתן יהיה מישהו שהוצנח נטו בשביל המאורע.
סיבכתי אותך, אני יודעת:sne:
מגיע לך גם שכוייח וגם :LOL:...
נראה איך העלילה תסתדר לי...
 

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מגיע לך גם שכוייח וגם :LOL:...
נראה איך העלילה תסתדר לי...
לדעתי זה תלוי בעלילה... יש עלילות שעדיף משהו צפוי מראש, ויש עלילות שיותר מתאים להוסיף מישהו מהצד.

שמעתי ממישהי, שבספר לראות בטוב של ליבי קליין, עד סוף הספר היא לא ידעה אם פייגא תתחתן מחדש עם חיים מרדכי, או תתחתן עם בנצי. [לא יודעת עד כמה זה נכון, קחו בעירבון מוגבל]
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
שמעתי ממישהי, שבספר לראות בטוב של ליבי קליין, עד סוף הספר היא לא ידעה אם פייגא תתחתן מחדש עם חיים מרדכי, או תתחתן עם בנצי. [לא יודעת עד כמה זה נכון, קחו בעירבון מוגבל]
האמת, גם אני ככה...
גם על מיכלי והערשי (נראה לי) לא חשבתי... אבל זה מריבוי הדמויות...
 

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
האמת, גם אני ככה...
גם על מיכלי והערשי (נראה לי) לא חשבתי... אבל זה מריבוי הדמויות...
גם אני לא חשבתי. והייתי דיי מופתעת.
לכן אני חושבת שזה תלוי עלילה. יש עלילות כמו אצל ליבי קליין שמתאים שיבוא פתאום איזשהי דמות שולית לכאורה, ויש מקומות כמו בספר של חנה רגב [אם אני לא טועה], שבו הגיבורה מתחתנת עם מישהו שכבר הוצע לה לפני כן.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
גם אני לא חשבתי. והייתי דיי מופתעת.
לכן אני חושבת שזה תלוי עלילה. יש עלילות כמו אצל ליבי קליין שמתאים שיבוא פתאום איזשהי דמות שולית לכאורה, ויש מקומות כמו בספר של חנה רגב [אם אני לא טועה], שבו הגיבורה מתחתנת עם מישהו שכבר הוצע לה לפני כן.
השאלה לגבי הקורא, מה הוא יותר יהנה לקרוא?
משהו שהוא יאמר: 'וואלה, לא הייתי חולם על זה'
או: 'איך ידעתי שזה מה שיהיה...'

השאלה היא גם לגבי הדמות עצמה, איך לבנות אותה, איך להציג אותה,
עדיף מישהו חדש בזירה, לא מוכר,
מישהו מוכר ומדובר
או מישהו שהוזכר בדרך אגב?
 

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
השאלה לגבי הקורא, מה הוא יותר יהנה לקרוא?
משהו שהוא יאמר: 'וואלה, לא הייתי חולם על זה'
או: 'איך ידעתי שזה מה שיהיה...'
יכולה לומר לך מעצמי, שאני יותר נהנית שקורא דברים בלתי צפויים, ולא שאני מנחשת לבד שזה הסוף...
 

רוח פרצים

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
בקיצור, אם נסכם את כל ההודעות כאן - אנשים אוהבים שהחתן הוא דמות ידועה אבל מפתיעה (אבל בבקשה שזה לא יהיה הגיבור המשני, גם אם הוא מפתיע)
אגב, אצל ליבי קליין הכל זה משפחתולוגיה אחת גדולה.
כל האחים של משפחה אחת מתחתנים עם האחיות של משפחה אחרת... או משהו דומה .
בכל מקרה זה הסיבה שהפסקתי לקרוא ספרים שלה. אני מאבדת את הראש בין כל המשפחתולוגיה שם.
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יש עוד חוות דעת?...
:unsure:
השאלה שאני הייתי שואלת:
האם את מתחתנת אותה לצורך העלילה, הספר עצמו דורש את זה, או שאת רוצה לחתן אותה ללא קשר לעלילה עצמה?
כי אם הצורך הוא העלילה, תבדקי מה הצורה שבה החתן הכי משרת אותך. אם יש לו תפקיד לפני השידוך או שלא, עד כמה התפקיד שלו כנשוי לגיבורה משמעותי וכו'.
ואם העלילה לא דורשת את החתונה הזו - למה היא מופיעה בספר בעצם?

(במילים אחרות, השאלה היא פחות מה הקהל מעדיף, ויותר מה הספר דורש. לכל ספר יש את הדרישות שלו.)
 

כינור דוד studio

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
הפקות ואירועים
(במילים אחרות, השאלה היא פחות מה הקהל מעדיף, ויותר מה הספר דורש. לכל ספר יש את הדרישות שלו.)
מסכימה עם כל מילה!
ולפחות לפי הניסיון שלי ושל הסובבים אותי , מה שנדרש זה מה שהקהל מעדיף...
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
מסכימה עם כל מילה!
ולפחות לפי הניסיון שלי ושל הסובבים אותי , מה שנדרש זה מה שהקהל מעדיף...
הבעיה היא שהיא צריכה להתחתן, כי אין שום סיבה להשאיר אותה רווקה... חבל עליה ;)
זה שהיא תתחתן, יפתח לי אפיקים נוספים לזירות וסצנות שבהם צריך את בן הזוג, אם מהקטע התומך או המקשה וכו'
לדוג' היא רוצה לטוס לטייל בחו"ל, הוא לא מסכים מבחינה הלכתית... וכדו'
אני לא חושבת שמשנה אם הוא יהיה מוכר בספר או לא, העיקר שהיא התחתנה ואני יכולה לקחת אותה לכל מיני מקומות בנישואין האלה...
סורי ;) הוא עצמו לא חשוב בפני עצמו, אלא יותר תורם לעלילה כשהוא איתה...
לכן אני שואלת מה עדיף, מבחינה ספרותית, אולי זו ההגדרה היותר נכונה.
מה יותר נכון לעשות?!

כי אני, בתור קוראת, כן מתבאסת אם לוקחים לי דמות ראשית ומחתנים אותה עם איזה אחד לא מוכר...
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הבעיה היא שהיא צריכה להתחתן, כי אין שום סיבה להשאיר אותה רווקה... חבל עליה ;)
זה שהיא תתחתן, יפתח לי אפיקים נוספים לזירות וסצנות שבהם צריך את בן הזוג, אם מהקטע התומך או המקשה וכו'
לדוג' היא רוצה לטוס לטייל בחו"ל, הוא לא מסכים מבחינה הלכתית... וכדו'
אני לא חושבת שמשנה אם הוא יהיה מוכר בספר או לא, העיקר שהיא התחתנה ואני יכולה לקחת אותה לכל מיני מקומות בנישואין האלה...
סורי ;) הוא עצמו לא חשוב בפני עצמו, אלא יותר תורם לעלילה כשהוא איתה...
לכן אני שואלת מה עדיף, מבחינה ספרותית, אולי זו ההגדרה היותר נכונה.
מה יותר נכון לעשות?!
נשמע לי שבסיטואציה כזו, הקורא צריך להכיר אותו עם הגיבורה.
מציעים את השם, הוא מוזכר קצת. אחר כך מכירים אותו קצת יותר, בתקופת הפגישות וההתארגנות...
באותו קצב שבו הגיבורה מכירה, פשוט הולכים איתה יד ביד אל החופה.
(כמובן שהקורא לא צריך לדעת את כל מה שהיא יודעת על החתן. פשוט שתהיה התאמה בין ההיכרות שלה וההיכרות של הקוראים, מבחינת הקצב).
במצב הזה, את לא מספר כל יודע, אלא מספר דרך העיניים של הגיבורה הראשית. וזה פשוט סגנון אחר, שבאופן טבעי מקטין את הדרישות של הקהל מהבחינה הזו. (הרי ברור שאין חובה שהגיבורה תכיר את הבחור לפני הכל, נכון? אז שמענו את השם רק כשהיא שמעה. פשוט.)
כי אני, בתור קוראת, כן מתבאסת אם לוקחים לי דמות ראשית ומחתנים אותה עם איזה אחד לא מוכר...
וזאת למה, אם מותר לשאול?
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
סורי ;) הוא עצמו לא חשוב בפני עצמו, אלא יותר תורם לעלילה כשהוא איתה...
זה יציאה מנקודת הנחה קצת מוטעית.
ברי שיהיה לו יחוס יהיה לו תפקיד,זה לא סותר שיש יחוסים גדולים יותר כמו הרווקה ההיא , אבל הוא נוכח לכל דבר בפני עצמו וככה ראוי להתייחס אליו.
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
קראתי פעם ספר שהוצגו בו בנפרד שתי דמויות של רווקים שלכאורה התאימו זה לזה - ןבסוף נרווקה נותרה רווקה והרווק התחתן עם מישהי אלמונית...
אז נכון שהאפשרות הראשונה היא קיטשית מעט, אבל לדעתי כן היה מתבקש כאן שהם יתחתנו, כי אחרת למה להציג את דמות הרווקה... (אולי היה לה תפקיד אחר, אבל עדיין...)
שורה תחתונה, מסכימה עם @נ. גל - צריך לראות מה הספר דורש.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  17  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה