לא מודעה | בתרומה לאיזה אירגונים מקבלים מתנות/דברים שווים | שיתוף+בקשה לשיתוף

haiosi

משתמש פעיל
"לעולם יעסוק אדם בתורה ומצוות שלא לשמה - שמתוך שלא לשמה, בא לשמה"
בהתאם לזה אני מתכבד להציג בפניכם את הניסיון שלי מתרומות לאירגונים שונים (לפי סדר א"ב):
באופן כללי, לדעתי עדיף לתת תרומות קטנות להרבה אירגונים, מאשר לתת תרומה גדולה לאירגון אחד. כדאי לפזר סיכונים...

הגמ"ח המרכזי - (אני תורם 920 ש"ח לחודש) - גמ"ח ישיר - הלוואה של 4000 ש"ח לחודש בשיחת טלפון, אפשר פעם ב-6 חודשים. וגם גמ"ח חסדי לאה - עד 20,000 ש"ח בתשלומים נוחים, צריך לשלוח פקס עם פירוט למה צריך את ההלוואה. השתמשתי בזה כבר פעמיים. וכמובן, הלוואה בעתיד לילדים כשיתחתנו.

הידברות - (100 לחודש) - שולחים כל שנה מתנה (ספר, כיסוי לפלטה וכדומה), השנה למשל הם התקשרו קודם, ושאלתי אם אני יכול לבחור ספר שאני אוהב? אמרו לי שכן. אז בחרתי את הספר "ארכיאולוגיה תנכית 1" של הרב זמיר כהן.

יד אליעזר - (100 לחודש) - הם לא שולחים כלום, אבל התחלתי לתרום להם מאז שראיתי באתר ש97% מהתרומה הולך לנזקקים, שזה ממש מרשים, כי ברוב האירגונים יש הוצאות של למעלה מ-10%. בכלל, מכל האירגונים, האתר שלהם הכי שיכנע אותי לתרום, שקיפות, סיוע אמיתי באוכל בביגוד וכדו' ולא רק חלוקת כספים לנזקקים. זה ממש דיבר אלי.

[ישיבת מיר - (100 לחודש) - מכיון שזו הישיבה הכי גדולה בעולם, יש כאן ריווח גדול, כי לכל מי שתורם יש זכויות לפי מספר הלומדים. כך שמעתי בשם הגראי"ל שטיינמן. הוא אמר שצריך להיות בזינס-מן בזה.]

לב לאחים - (50 לחודש) - שולחים כל שנה מגנט עם זמני כניסת שבת ויציאתה.

ערכים - (300 לחודש) - שבת במלון פעם בשנה, אפשר לבחור מתוך מגוון מלונות במגוון שבתות במשך השנה (מיש שתורם ממעשר, צריך לנקות חצי מהסכום, כי זה הולך למימון השבת).

מלבד זאת אני תורם לאירגונים הבאים, ומהם אני לא מקבל כלום. כל השכר נשמר לי לעתיד לבוא...
מפעל הש"ס (100 לחודש) שותפים לתורה (100 לחודש), ערבים של קופת העיר (72 לחודש). זה חוץ מהישיבה שבה למדתי, והכולל ובית הכנסת השכונתי.

נסיים בדברי הרמב"ם המופלאים, שאני מתפעם מהם כל פעם מחדש: "לעולם אין אדם מעני מן הצדקה ואין דבר רע ולא היזק נגלל בשביל הצדקה שנאמר והיה מעשה הצדקה שלום" (הלכות מתנות עניים פרק י' ה"ב)

אז יאללה, שתפו גם אתם, אל תתקמצנו :)
 

haiosi

משתמש פעיל
עכשיו בדקתי שוב את האתר של יד אליעזר, ומצאתי את הכתבה הזו:

הקטע הוא, שאני בעצמי כתבתי לפני 10 שנים בויקיפדיה את הערך "ארגוני חסד בישראל", והם ממש העתיקו את חלקו בכתבה הזו. אציין שלקח לי כמה שעות טובות לאסוף את כל הנתונים על הארגונים באתר של גיידסטאר. כמובן שהופתעתי לגלות שלארגון כמו קופת העיר, שנחשב אמין בעיני, יש 14% הוצאות. אבל בכל מקרה, גיליתי גם שבארגונים חילוניים כמו "לתת", שכר הבכירים הוא של מנכ"ל וכדומה, בניגוד לארגונים חרדיים שהשכר הגבוה ביותר בארגון הולך לרופאים וכדו'.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה