דרוש מידע לאיפה נעלם ההחתמה הגדולה למען החשמל כשר לשב"ק

מצב
הנושא נעול.

זושא כץ

משתמש מקצוען
לפני חודש פלוס תחת כל עץ רענן החתימו אותנו וכל הנלווים אלינו על עצומה לחברת חשמל והיעד עלה ככל שמספר החותמים עלה עד שעבר את מספר המצביעים למלגות החרדיות.
והנה חוץ מלאסוף מאגר של פרטים אישיים של כל הציבור החרדי "קול דממה דקה"
האם ניתן להסיק מכך שדבר שנוצר ללא גיבוי רבני מוסמך ומוכר כנראה שזה לא זה
ולא כל הוצה ליטול את השם יבוא ויטול??????

אין כוונתי לפגוע / לזלזל בשום רב קהילה כל שהיא
 

יוסף שחק

משתמש סופר מקצוען
אוליי לבקש מחברת החשמל עוד הארכה?
הפעם לחצי מליון שימהרו למסור פרטים תוך כדי מלמול במבט מוכיח "אם לא יועיל - לא יזיק".
 

קובי s

משתמש פעיל
אין ספק שמדובר ביוזמה שמטרתה מאגר מידע של פרטי ציבור ממגזר מסויים שמטרתה פוליטית/כלכלית.

גאון מי שחשב על הרעיון, מדובר ביוזמה זולה ואמינה יחסית למאגרי מידע אחרים...
 

בן ציון הלמ

משתמש מקצוען
העניין כאן הוא לא אמרתי לכם,
אלא חובת הציות לגדולי ישראל.
אנחנו מצטרפים ליוזמות שבאות בהוראת גדולי ישראל,
ולא כל הרוצה ליטול את השם יטול.
ובטח לא ליוזמה שמקורה בההדרת קווי נייעס פסולים.
 

by6199

משתמש מקצוען
D I G I T A L
לא אוהבת להגיד את המשפט "אמרתי לכם..."
היה ברור מראש, מטרת ההרשמה הייתה ליצור דקות שיחה וכדומה לא שום דבר אחר, הצעתי בזמנו לכל מי ששלח לי מייל בנושא שהועבר כי רכבת ישראל הבטיחה שאם 10.000 אנשים יחתמו על עצומה הם יפסיקו לחלל שבת
 

israelintop

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
לא פחות מחצי מיליון, ת.ז. כתובות וטלפונים של הציבור החרדי...

מעודכנים...

כמה אפשר למכור כזה דבר?

---

לגופו של עניין מצורף כתבה שפורסמה בעניין

-----

לפני חודש וחצי, אולי יותר, פרץ לתודעת עולם יוזמה חדשה: "עצומה לחברת החשמל". העצומה מבקשת מחברת החשמל לעבור לחשמל כשר בשבת, קרי העסקת גויים בתחנה, ועל ידי כן להתיר את השימוש בחשמל ולייתר את הצורך בגנרטור. הקריאה לעצומה אף ניסתה לנגן על רגש האנשים ולחממם, בטענה כי המפעילים את הגנרטורים, הם הם המונעים מחברת החשמל לעבור לחשמל כשר, בשל רווחים כספיים על חשבון הציבור.

בפרק שלפניכם, לא ניכנס לדון בכוונות או האינטרסים שעומדים מאחורי מפעילי היוזמה. נהיה אנשים טובים היום, ונדון ונאמר שוודאי ובוודאי כוונתם רק לטובה ולשם שמיים. יחד עם זאת, את שני הדברים הבאים מוחכרים לומר:

ראשית, למרבה הפלא ואולי לא, מרבית ככל יוזמי ומפעילי העצומה ואלו שפרסמוה וקראו להצטרף אליה, לא משתמשים בגנרטור בשבת! אלו שכן משתמשים בגנרטור בשבת, לא חסים על כספם וממונם, כי הם יודעים ובטוחים שהוצאות שבת חוזרות, והם אינם טורחים לחפש דרכים לעזור לקב"ה כיצד לכסות את אותם ההוצאות. ואולי דווקא בשל כך, אותם שאינם משתמשים בגנרטור, חיפשו ומחפשים כיצד להשתיק את נקיפות מצפונם, ונתלים באיזו עצומה או דמיון שווא שזה בדרך להסתדר בעקבות מעשיהם הטובים.

ושנית: הניסיון לשדל אנשים להצטרף לעצומה, לוו בהמון שקרים ודיס אינפורמציה. כביכול חברת החשמל לא מודעת לנושא, וכביכול חברת החשמל עצמה הקימה מוקדי בדיקה כמה מצטרפים לעצומה, וכאילו חברת החשמל הבטיחה שאם זה יגיע לסך כך וכך חותמים אז הם יטפלו בזה, וכו'. ובאמת לא עקבנו אחרי שלל השמועות וההבטחות השונות. להתייחסות של חברת חשמל לכל זה נתייחס בהמשך, אבל צריך לדעת שהכל שקר מוחלט, מתחילתו ועד סופו, ובכלל לגופו של עצומה, לראשונה בחיינו שמענו כי ניתן לעשות עצומה שלא באמצעות חתימה אנושית או לפחות מזוייפת, אלא ניתן לצלצל לטלפון ולומר איזה מלה, בשם עצמך או בשם אחר, וזה כבר נחשב לעצומה, דבר שמיניה וביה מוכיח את כל הבדיחה שבאותה עצומה.

לגופם של חותמים חייבים לומר, שברור שכל חותם או שניסה לחתום או שרצה לחתום – יקבל שכר כל שהוא בשמיים, בדיוק כמו שהוא יצטרף לעצומה שתקרא לביאת המשיח. כל מי שרוצה בדבר טוב ועושה משהו בשביל זה, יקבל שכר בשמיים לפי מעשיו וכוונותיו.

וכעת לגופם של דברים.

בניגוד לדבריו של אותו איש יוזם העצומה, שמספר לכולם שחברת החשמל פשוט לא הייתה מודעת לכל זה, והיא שמחה לשנות את הדברים, רק היא לא יודעת שיש ביקוש ורצון בציבור לזה, והדברים גם הגיעו לידי כך שמצאו את האשם בדמות אחד מחברי הכנסת בטענה שיש לו קשר משפחתי עם מפעיל גנרטור ולכן הוא מונע את הכל, הרי שכל מי שקצת בדק או שמע או מבין עניין, יודע שהכל שקר וקשקוש מרישא עד גמירא, ולא ברור אם אותו יוזם העצומה מדבר בתמימות – או שלא כ"כ.

בכל אופן, לא קשה לברר למי שרוצה, שהנושא נידון לא פעם ולא פעמיים – ועדיין נידון - עם מנהלי חברת החשמל הבכירים ביותר, פעמים רבות, והדברים אף הובאו בזמנו בפני מרן הגרי"ש אלישיב זי"ע.

צריך להיות טיפש גדול כדי לומר שחברת החשמל לא מודעת לנושא החשמל בשבת, וכי אין לה מזה עניין כלכלי או אף יותר מזה. חברת החשמל הלא עוקבת במעקב צמוד אחרי נתוני הצריכה והשימוש בכל יום ובכל שעה בכל עיר ובכל שכונה, ובוודאי הוא שהם רואים לפתע שמהרגע שנכנסת השבת ועד צאתה, בעיר בני ברק יורדת הצריכה, בעיר מודיעין עילית צונחת הצריכה, וכן בירושלים אשדוד בית שמש ועוד.

מה עוד שאי אפשר להתעלם מההפסד הכספי של חברת החשמל מכל הגנרטורים. הלא עשרות אלפי משפחות, מאות ישיבות, מוסדות ובתי כנסיות, מנתקים בשבת את החשמל ועוברים לשימוש בגנרטור. אתם יודעים הרי לעשות חשבון קטן; מדובר בהפסד של עשרות מילוני שקלים לחברת החשמל. קחו חשבון של משפחה בחודש ונניח שהממוצע הוא 500 ₪ לחודש, קחו חשבון של ישיבה או בית כנסת שמדובר בעשרות אלפי שקלים לחודש, ובחשבון של ימי השבת והימים טובים בשנה, הנזק לחברת חשמל הוא עשרות מיליונים; וכי למישהו נראה שזה לא מזיז לחברת החשמל??!!

לא רק זאת. מאלו שעוסקים באמת מול מנהלי חברת החשמל ונמצאים בקשר הדוק עם המנהלים הבכירים, שמענו כי עוד מעבר לכסף, מפריע להם העניין הדתי והכבוד שבזה. התחושה של מנהלי החברה שהציבור החרדי – ולפחות חלק גדול ממנו, והרבנים שלהם, מתייחסים אליהם כחברה מחללת שבת, וחברה בעייתית שיש להחרימה בשבת, מזיזה ומעיקה עליהם ביותר.

כמו כן יצויין, כי גם במסגרת וועדות הכנסת וחבריה, נעשה ניסיון מספר פעמים על ידי חברי הכנסת חובשי הכיפות, להביא לפיתרון לבעיה, אך ללא הצלחה.

מעתה ברור לכל, שחברת החשמל יודעת גם מודעת לנושא החשמל בשבת, ומשתוקקת גם משתוקקת הייתה לפטור את הנושא. אדרבה, אם יש סיבה שהם לא יפטרו את הנושא, זה דווקא אחרי העליהום והעצומה הדמיונית לחברת החשמל, שכדרך מאבק ובפרט מי שקצת מכיר את חברת החשמל, עכשיו זה יכול להצטייר אצלם וכן בתקשורת החילונית, ככניעה לחרדים, ואת זה הם לא יסכימו ויהינו לעשות.

לפי זה גם נלמד, שכל הסיפורים על כך שחברת החשמל רוצה לדעת כמה חרדים מבקשים זאת, או שהם לא מודעים לנושא ורק ביקוש ציבורי ישפיע, זה קשקוש שבתוך הקשקוש. חברת החשמל לא משתפת פעולה עם אותה עצומה, ולא רק זאת, אלא גם בשיאו של הקמפיין הציבורי והלוקשן שהלעיטו את הציבור לפיו כבר מאות אלפי איש חתמו על עצומה, הגיבה חברת החשמל בציניות לאחד מכלי התקשורת (אתר הידברות) שכתב על הנושא: "לחברת החשמל לא מוכרת העצומה, למעט פרסומים מעטים בתקשורת. לעצם העניין - הנושא נמצא בדיונים בכנסת ובמשרדי הממשלה, לכשיתקבלו החלטות חברת החשמל תפעל בהתאם". אז חברת החשמל אפי' לא מכירה את העצומה, ומישהו עוד חולם שזה מה שישפיע.

וכעת לחלק העיקרי של הפרק:

אז למה באמת לא? מדוע חברת החשמל לא מחליפה את כל העובדים מיהודים לשאינם יהודים.

פנינו לעוסקים בנושא זה עשרות שנים, ושמענו תשובה חדה, ברורה ואחידה: חברת החשמל אינה יכולה – גם אם היא רוצה, להחליף לפתע מאות עובדים. יש מאות עובדים יהודים שפועלים בשבת בחברת החשמל – רח"ל. מדובר במערך לא קטן של הפעילות המתבצעת רח"ל ביום השבת. העובדים הללו מקבלים גם משכורת מכבודת עד כפולה על כל שעה שהם נמצאים ביום השבת. מישהו חולם שחברת החשמל יכולה לפטר מאות עובדים וותיקים ולהכניס תחתיהם עובדים חדשים גויים?? מי שחושב כך הוא או תמים עולמי, או טיפש מופלג. בכל חברה זה כמעט לא שייך והדבר מזעזע את כל החברה, על אחת כמה וכמה בחברות הידועות בשחיתות וכוחניות, כמו נמל אשדוד וחברת החשמל. שם יש וועדי עובדים רבי עוצמה, שמאוגדים היטב ושומרים על הזכויות של האחד את חבירו. אוי לו למנהל שינסה לגעת באותם עובדים. לא יהיה חשמל בכל הארץ כמה ימים.

זאת הסיבה האמתית – ולא כמו הסיבה שנאמר בעבר ואותה דרש יוזם העצומה כעת לשנות. לדברי יוזם המהלך: "לפני 20 שנה אמרו לנו שמסיבות ביטחוניות אין אפשרות להעסיק גויים בלבד, אבל היום יש מאות-אלפי לא יהודים שנאמנים למדינה ועובדים גם בתפקידים מסווגים, והם ודאי יכולים לעשות את זה".

במאמר המוסגר ייאמר, שגם אם באמת היה מתאפשר לחברת החשמל להחליף את כל העובדים בשבת לפועלים גויים, דבר שבניגוד להנחת יוזם המהלך - הוא בכלל ספק אם הוא מציאותי – שהלא מדובר במאות עובדים שלומדים את המקצוע ואת התחום ומאן יימר שיימצא בדיוק מאות גויים שמתאימים לדבר, מ"מ בכלל ספק גדול אם ניתן יהיה לפקח על כך ולעמוד על כך. מי בדיוק יבדוק ויתן את הכשרות לדעת שכולם גויים ושאין שום יהודי שגם עובד בשבת. בסיום הכתבה יובא גם על ניסיון שנעשה בעבר להכניס משגיחי כשרות לחברת החשמל, והתגובה הציבורית שקמה בעקבותיה.

מן הסתם יש עוד אי אלו קשיים בנוסח פיתרון זה שהעובדים פשוט יהיה גויים שעובדים בשבת, אבל מה שנמנה כאן בכתבה זו, אלו הבעיות הפשוטות והברורות לכל נפש.

אלא שכאן נכנס פיתרון חדש לתמונה, שנידונה בוועדות הכנסת לפני מספר שבועות, והיא תיבדק במסגרת הרפורמה של חברת החשמל. בדרך אגב יוער, שמאוד מעניין שאותם שהחלו לפעול בעניין – וכאמור בריש הדברים תולים אנו כי כוונתם אך ורק לשם שמיים, נזכרו והחלו לפעול בדיוק כמה שבועות לפני אותו הדיון שהיה ידוע וקבוע מראש בנושא, שהתקיים בוועדות הכנסת. ואכן כשעברה הרפורמה צהלו מארגני העצומה, הנה זה בזכותנו ובזכות העצומה, למרות שהעצומה דיברה תחילה על פועלים גויים.

המדובר הוא על רפורמה שמתוכננת ונבדקת זה כמה שנים, במסגרתו חברת החשמל תצמצם דרסטית את התחנות ואת ההפעלות, ותעבור לייצור חשמל – לפחות חלקי - ללא יד אדם. בהחלטות הוועדה נקבע כי חברת החשמל תבחן אפשרות הפעלה של חשמל ללא מגע יד אדם.

מבלי להיכנס לפרטי הרפורמה, לנו דבר אחד ברור. שינוי משמעותי בחברת החשמל לא יהיה בעשרים שנים הבאות. מי שחושב אחרת, עדיין כנראה לא הפנים מה זה מדינת ישראל. למה? ככה! כי שום דבר לא זז במדינה שלנו. כל רפורמה שמקדמים, רק גורמת את ההיפך. וזה אפי' בדברים פשוטים. כל הניסיונות לעשות רפורמות ברכבת או בתחבורה ציבורית או בדיור, נידונו לכישלון עוד לפני שהחלו. רק בימים האחרונים פורסם, שלא רק הרכבת לירושלים תקועה, גם תכנון להוספת נתיבים נתקעה לכמה שנים. כמו"כ רפורמת ענק ודי פשוטה שתוכננה במשך שנים ואושרה לפני שנה והחלה לפני חודש בפעולה – בנושא הוצאת רישיונות נהיגה, גרמה את ההיפך הגמור, וכעת הכל הרבה יותר מסורבל וקשה. ומי מדבר על הדיור, שכל הבולדוזרים נכנסו וניסו, אך לא הצליחו להזיז כמעט סיכה. אז מישהו חושב שבגוף המסורבל ורב העוצמה כמו חברת החשמל, לפתע הכלי יימוג וייעלם בין לילה, עשרות אלפי עובדים יפוטרו וכל התחנות יבוטלו - וזה ייהפך לאוטומט?!! זה אפי' לא חלומות באספמיה.

אז נכון שחברת החשמל מברכת על הרפורמה ועשתה סיבוב גדול על הציבור בעקבות כך, אבל אדרבה, זה רק מראה שחוץ מלהרוויח עוד כמה נקודות ויח"ץ בשל כך, אין כאן שום נושא של שינוי אמתי.

אך גם בלי כל זה וללא כל הסברות הפשוטות, שינוי מהותי לא יקרה כאן בעשרים השנים הקרובות. הלא גם לפי דברי חברת החשמל, לא צפוי משהו מהותי בנושא זה בשנים הקרובות, והם רק אומרים שתוך שנתיים הם יבחנו אם יש משהו לעשות בנידון.

כך לפי הדיווח שפורסם לפני שבוע וחצי, שאיננו אחראים לאמיתות ולא בדקנוהו, אבל כך היה מי שפרסם, הרי שבמסגרת הדיונים על הרפורמה בוועדת הכלכלה על הפרטת משק החשמל, דרש ח"כ יעקב אשר למצוא פתרון והסדרה במסגרת הרפורמה לייצור ושיווק חשמל קהילתי כשר ואף עיכב באמצעות רביזיה שהגיש את אישור רפורמת החשמל בוועדת הכלכלה עד לחתימה על הסדרת החשמל הכשר.

בסוף נחתם הסכם, בו נכתב כי רשות החשמל מכירה בצורך לאפשר פתרונות לאספקת חשמל לאוכלוסיות שונות על מנת להבטיח שאופי השירות שיינתן להם יהיה מיטבי, ובהתאם לצורכיהם הייחודיים.

בהסכם נכתב כך: "סוגיית אספקת חשמל כשר (דהיינו אספקה של חשמל המיוצר באוטומציה ללא מגע יד אדם ומחולק ברשת אוטונומית מנותקת רשת בימי המנוחה) לאוכלוסייה הבוחרת לצרוך שירות זה נבחנת מזה זמן ולאחרונה החלו לעלות פתרונות ישימים העשויים לאפשר אספקת חשמל כשר תוך שיפור טיב השירות כך שיהיה זמין, בטיחותי וזול במידת האפשר", נכתב.

בהסכם הוזכר כי כמו כל שירות ייעודי, גם שירות זה יתבסס על העיקרון לפיו צרכני השירות הם אלה שיישאו בעלותו ולא כלל צרכני החשמל.

בנוסף הודיעה רשות החשמל כי בהתאם לסיכום עם יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל, סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן, יו"ר ועדת הכספים ח"כ מר משה גפני, ח"כ יעקב אשר וח"כ מיכאל מלכיאלי, הרשות תפעל בשיתוף עם הגורמים המעוניינים בשירות זה על מנת לגבש סל פתרונות אשר יאפשרו מתן שירות של חשמל כשר לצרכנים המעוניינים בכך.

בין הפתרונות שהוזכרו במסמך שנחתם: השתלבות באסדרה הקיימת של מתקני ייצור בגז ברשת החלוקה. האסדרה תאפשר שילוב של מתקני ייצור ברשת החלוקה בתנאים כלכליים ספציפיים; בחינת תגמול במסגרת אסדרה שתאפשר הקמת מתקני ייצור מקומיים בגז (מעל 16MW) שיאפשרו מענה הולם גם לריכוזי אוכלוסיות של צרכני חשמל כשר. בחינת האסדרה תתבצע בתוך 18 חודשים.

בנוסף התחייבה רשות החשמל כי תתקיים בחינת פתרונות נוספים ויישומם, ככל שיידרש, בדרך של התאמות באסדרות עתידיות.

זאת אומרת כך: בתוך שנה וחצי, חברת החשמל מתחייבת "לבחון אפשרות" לעשות שימוש בחשמל ללא מגע יד אדם. כמו"כ היא "מתחייבת 'לבחון' פתרונות נוספים". כלומר: תוך שנתיים חברת החשמל מתחייבת לבחון דרכים, אותם היא כבר בוחנת זמן רב, וכמו שנכתב בתחילת המסמך.

אז לא ברור בכלל מה תוקף המסמך ומה ואת מי הוא מחייב, כן ברור שחברת החשמל לא רצתה בכך – כך לפחות ע"פ הפרסומים – והיא הולחצה על חברי הכנסת לחתום על המסמך שכאמור לא ברור מה תוקפו, בזמן שכל המסמך זו התחייבות בעלמא לבחון דרכים כאלו תוך שנתיים, שאת אותם דרכים היא כבר בוחנת זמן רב. אז מי שלא מבין את גודל הצחוק שבכל זה, שימשיך להיות תמים. אבל שאותנו לא ינסה לשקר בתמימות.

אגב, תוכנית זו של הפעלת נקודות חשמל פרטיות ללא מגע יד אדם על ידי חברת החשמל, היא תוכנית ישנה ישנה שכבר הועלתה כמה פעמים על ידי חברי הכנסת – וכפי שהוזכר למעלה, וזכתה אף לביקורת תקשורתית חילונית שהדבר יבוא על חשבון משלמי המיסים, ומכל זה לא יצא כלום עד עתה.

הרבנים והאברכים העוסקים בנושא במסירות רבה שנים רבות, אומרים כי בהחלט חברת החשמל בוחנת כזה פיילוט, אבל מדובר בדבר שאם בכלל יצא לאור עולם, זה יתרחש עוד שנים רבות רבות, וגם אז מדובר בשלב ראשון שינסו אותו במקומות קטנים – כמו במושבים נידחים, שם אספקת החשמל היא מזערית, וודאי לא מדובר על ערים ויישובים בני עשרות אלפי משפחות, שם הפרוצדורה לכל זה היא כפולה מעשרת מונים.

ולאחר שברור ופשוט לכל, כי מדובר בבדיחה ואין בה באותה עצומה שום משמעות, לא כלפי חברת החשמל שלא מתרגשת מפניה זו או אחרת ואילו זה היה תלוי בה הייתה מזמן משנה את התנהלותה, לא מצד חברת החשמל עצמה שאינה יכולה להחליף מאות עובדים, ולא מצד שום דבר אחר, נעבור עתה לחלק היותר משמעותי –

הנזק וההשלכות שבאותה עצומה דמיונית.

הנזק המיידי וההשלכה ההרסנית שיש לאותה תוכנית, הוא דבר שפשוט לכל אחד ואף אינה נזקקת לראיות – שישנם רבות כאלו: נסיגה גדולה של אברכים בהתחברות לגנרטור. הלא פשוט שאברך ששוקל אם להתחבר כעת לגנרטור, יש לו קושי כפול מכל אברך כפי שהיה עד היום. למה שיוציא אלפי שקלים על חיבור הגנרטור ועוד מאות שקלים כל חודש, כאשר מבטיחים לו אותם פעילי עצומה דמיונית שאוטוטו הכל מסתדר.

נמצא שאותם יזמים, לא רק שגרמו לעשרות או מאות משפחות להימנע מחיבור לגנרטור ושימוש בחשמל כשר בשבת באמת, אלא הם מזיקים בידיים את אותה עצומה שהם חפצים ביקרה. שהלא אין ספק שהעצומה הטובה ביותר כנגד חברת החשמל, היא התנתקות של עוד ועוד משפחות מהחשמל בשבת. אילו עוד עשרות או מאות אלפי משפחות חרדיים היו מתנתקים לפתע מהחשמל ועוברים לשימוש בגנרטור, וודאי כי הדבר היה משליך ומשפיע על חברת החשמל בצורה דרמטית, ועתה הם גרמו להמיר את מעברם של עשרות או מאות משפחות לשימוש בגנרטור, באיזה חתימה על נייר עלום שספק אם הוא שווה בכדי לצור על פי צלוחיתו.

נזק נוסף אפשרי, עליו מצביעים הרבנים העוסקים בנושא מזה רבות, כי כפי שצויין, ברור שחברת החשמל - אילו הדבר היה תלוי בה, הייתה חפצה למנוע את אותם מאות גנרטורים והשימוש בו של עשרות אלפי משפחות ומאות בתי כנסת וישיבות, ועל כן היא בוחנת זמן רב פתרונות שונים - וכפי שהחברה עצמה ציינה בדבריה וכפי שהובא לעיל. כעת כשהדברים נעשים בקול רעש גדול, ובעצומות שונות שאין בהם משמעות מיוחדת או איום כלשהוא כלפי חברת החשמל, חברת החשמל יכולה לראות זאת כניסיון כפיה דתית, ובמצב שכזה היא בכוונה תחילה לא תשנה את המערך, רק כדי לא להציג את החברה הגדולה כמי שנכנעה לתכתיבי החרדים. זאת ועוד שלא לדבר על הרעש התקשורתי שיכול לבוא בעקבות כך, וכפי שכבר היה לעולמים, שכשדובר על בדיקת מעבר של חברת החשמל לפיילוט של ניתוק מהרשת הארצית ופעילות ללא מגע יד אדם, פרצו כלי התקשורת השונים בהסתה נגדית, כי הדבר יגרום יוקר מיותר לכל תשובי המדינה. כך למשל נכתב בכותרת ענק בידיעות אחרונות לפני שנה: כשר אבל יקר. תחת הכותרת הנ"ל נכתב:

האם תחנות כוח פרטיות שיספקו "חשמל כשר" יוקמו בשכונות ובערים חרדיות על חשבוננו? • תוכנית חדשה במגזר החרדי עלולה לייקר את מחירי החשמל לכלל הציבור • ההערכה: רצונו של נתניהו לשמור על הקואליציה עשוי להביא לאישור התוכנית. מתווה חדש, המנוסח בתיאום עם חברי כנסת מטעם מפלגת יהדות התורה, מבקש להקים בערים ובשכונות חרדיות תחנות כוח פרטיות קטנות - שיוזנו בדלק יקר וינותקו מהרשת הארצית בשבתות - במטרה לספק לתושבים "חשמל כשר". ומה הם מציעים לעשות לגבי העלויות? להוסיף לתעריף החשמל שמשלם כלל הציבור. הסיבה, לטענתם: "כדי למנוע אפליה".

גם בסיום הכתבה ב'ידיעות' מוזכר מה גורם ניסיון של חברת החשמל להיענות לבקשת המגזר החרדי: "זאת אינה הפעם הראשונה שמנסים להסדיר את נושא אספקת החשמל בשבת ובחג – נכתב באותה כתבה; לפני כמה שנים פורסם ב"ידיעות אחרונות" על כוונת שר האנרגיה דאז, עוזי לנדאו, לחייב בחוק להציב משגיחי כשרות בתחנות הכוח — במה שעורר בזמנו סערה ציבורית. התוכנית, שבנוסף חייבה עלויות תקציביות גבוהות להפיכת תחנות כוח לאוטומטיות, נפלה.

אז אם מישהו חושב להכפיף את חברת החשמל – שכאמור כבר נעשו מולה ניסיונות רבים על ידי שרי ממשלה וחברי הכנסת – אך ללא הצלחה, על ידי נייר עלום של עשרות אלפי שמות שהושארו כלאחר יד בתא קולי, ורעש תקשורתי באתרים וקווי נייעס, שימשיך לקוות לטוב, למה לא. מה שברור שזה לא יועיל, ואולי כן יזיק.

וכאן נשאלה השאלה הגדולה: למה לא נשמע כל הגה מהאברכים שאכפת להם מנושא הגנרטור, ואיך הם שתקו ושותקים כשהם רואים איך זורים דמיונות ותקוות שווא בעיני הציבור. מדוע הם לא יצאו בהבהרה כל שהיא.

התשובה שקיבלנו הדהימה אף אותנו. אבל המשמעות הייתה ברורה. "ה-ם מ-פ-ח-ד-י-ם". איך הם אומרים?? הרי מי שפועל בנושא, מלווה באתרי אינטרנט וקווי נייעס למיניהם. ברגע שהיינו מצייצים מלה אחת שזה שטויות ואין בזה ממש, היו תוקפים אותנו שיש לנו אינטרסים בנושא. אז העדפנו לשתוק, לתת לבלוף לעבור, וכשאנשים יבינו שאין כלום כי לא יהיה כלום, יבינו שהפתרון היחיד לעת עתה, הוא שימוש בגנרטור או במצברים בשבת". ככה נראה היום עולם השקר. לאיש לא אכפת מכלום, וכשקצת אכפת, חוששים מאלו השולטים בכיפה, נערי האינטרנט ובעלי קווי הנייעס.

ובאחרית דבר, משפט אחד נאמר. עוד לפני שהלכנו לברר במעט את הדברים – וכפי שהם הורחבו בטוב טעם ודעת למעלה, היה בידינו פשוט שמדובר בבדיחה וקשקוש. לא רק מפני הסברות והעובדות הפשוטות שנמנו למעלה, אלא גם מפני הדבר שאף שעליכם לכאו' יהיה מוסכם. הבשורה על ביאת המשיח לא תגיע מקווי נייעס או מאתרי האינטרנט. כן. גם הבשורה על המהפך וחשמל כשר בשבת לכל החרדים בארץ הקודש לא תגיע משם. קדושה אינה נולדת או יוצאת מהטומאה
 

מרשמלו

מנהלת איש את רעהו מנהלת פורום נשים
מנהל
מנוי פרימיום
כי כשאין תשובות יש ....
 

מרשמלו

מנהלת איש את רעהו מנהלת פורום נשים
מנהל
מנוי פרימיום
קיבלתי באישי מהניק @הארז,
את העדכון הבא:


עצומת החשמל אשר יצאה לדרכה לפני מספר שבועות, הצליחה לכבוש שיאים חדשים, ויותר מחצי מיליון איש חתמו עליה.

את העצומה יזם הרב בנימין חותה, כשהוא קרא באמצעות העצומה לחברת החשמל לעבור להשתמש בשבתות בחשמל כשר. כלומר – להעסיק בשבת אך ורק עובדים גויים ובכך לאפשר לרבים מתושבי מדינת ישראל שמעוניינים לשמור שבתלמהדרין, להשתמש בחשמל המותר למהדרין ולא רק בדיעבד.

היום (חמישי) התקדמה היוזמה שלב נוסף, כאשר הרב בנימין חותה והרב אופיר מלכה נפגשו עם בכירי חברת החשמל ודנו בנושא. חברת החשמל הביעה נכונות להפעיל גנרטורים שייועדו רק לריכוזים החרדיים, אך הרבנים פעלו כדי למצוא פתרון בכל ערי הארץ.

מהפגישה לא יצאו עדיין מסקנות מעשיות, אך הרבנים ציינו כי נראה שחברת החשמל מעוניינת בהחלט לבוא לקראת הציבור ולחפש פתרון ככל שהדבר יתאפשר
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה