כרטיס עריכה

shuki05

משתמש צעיר
שלום לכולם!

האם מישהו יכול להמליץ לי על כרטיס עריכה טוב (ולא יקר) לצורך רינדור פרוייקטים מהיר באפטר אפקס.
ומה הפערים בין הכרטיסי עריכה השונים במהירות או במחיר?
 

gavrielx

משתמש רשום
היום אין בדיוק כרטיסי עריכה אפטר אפקט ופרימייר משתמשים במשאבים של הכרטיס הגרפי והמחשב . אולי אתה מתכוון לכרטיסים כמו של מטרוקס ( שאני לא ממליץ עליו מנסיון אישי ,סגולה בדוקה לבעיות ) או כרטיסים של בלק מג'יק שלמעשה הם נועדו יותר ללכידת וידאו והמהרת היצוא .
והם לא נועדו לתת לך עבודה בריל טיים ( חוץ מהמטרוקס שיש בו כמה אפקטים שנותנים ריל טיים אבל כמו שאמרתי אתה מקבל גם אין סוף בעיות בריל טיים).
אם חשובה לך מהירות העבודה אתה צריך להשקיע בכל חלקי המחשב השונים יחדיו.
כלומר נניח ותקנה את הכרטיס המסך הכי מתקדם בשוק אבל תשתמש בהארד דיסק אחד בלבד במהירות של 5400 RPM ומעבד I3 וזכרון נמוך אוטומטית כל גרף הביצועים שלך יורד למטה
ואותו דבר לגבי כל רכיב אם יהיה לך את המעבד הכי חזק הלוח הכי חדש מערך שלם של כוננין קשיחים וכ"ו אבל הזכרון יהיה רק 2 ג'יגה גם במקרה הזה הביצועים שלך יורדים.
מי שזמן רינדור ועריכה בשבילו זה שווה כסף צריך להשקיע בכל המחשב ולא רק בכרטיס המסך או בחלק בודד.
כמו כן אחרי שיש לך את המחשב הכי טוב ... חשוב גם לדעת איך להתקין את הפרימייר ולכוונן את מערכת ההפעלה לעבודה חלקה.
 

ASUS

משתמש צעיר
מה שקודמי אמר על מטרוקס נכון, אבל הכרטיסים החדשים של מטרוקס לא מספקים אפקטים בניגוד לעבר, והם משתמשים בחיבור USB ולא בPCI כמו בעבר, ולכן הם מנותקים מכל בעיות העבר ושמעתי על פי שמועה לשם הגילוי הנאות שהכרטיסים החדשים שלהם משפרים מהירות וביצועים, ויציבים, אני אישית לא התנסיתי בחדשים כך שאין לי מילה בנושא, רק צידוד לחוות דעת
 

gavrielx

משתמש רשום
אסוס היקר יש בדיחה על מטרוקס ששמעתי שאומרת: שהשימוש הכי טוב להשתמש במטרוקס זה בתור מעצור לדלת :)
למטרוקס לוקח הרבה זמן להוציא דרייברים מתאימים לפי קצב ההתחדשות של פרימייר.
ובנוסף לזה הם מלאים גם כיום בהרבה מאד בעיות תאימות.
מה שכן, הם אלופים בשיווק ופירסום ונותנים תחושה מוטעית שבלעדיהם אתה לא תוכל לערוך וידאו כמו שצריך , וזה לא נכון.
לגבי הUSB אולי אתה מתבלבל עם בלק מג'יק לכרטיסי ה MXO2 יש רק חיבור PCI ולא USB3
 

yosale

משתמש פעיל
צילום מקצועי
יש למטרוקס כרטיס חדש יחסית בשם "מוחיטו" שעושה עבודה מהירה בHD.
אני משתמש במטרוקס כבר שנתיים ברציפות, הכרטיס מכביד קצת על המחשב מסיבות הגיוניות אך מספק רייל טיים ועד היום לא נתקלתי בשום תקלה. צריך לדעת להתאים את חלקי המחשב למטרוקס.. הם לא עובדים טוב עם כל רכיב..
אבל בגלל עלותו הגבוהה של הכרטיס - 3800, הייתי ממליץ להוסיף עוד 2000 שקלים ולקנות מחשב נוסף לאקספורטים. במיוחד אם אתה עובד על פרויקטים כבדים באפטר שיכולים להצריך רינדור של כמה שעות ולפעמים לילה שלם.
והדבר הכי חשוב (במיוחד עבור פותח האשכול): אתם הורסים לעצמיכם את החיים שלכם בזה שאתם לוקחים טמפלט מהאינטרנט וגובים על תוספת של אפטר לעריכת חתונה סכומים זעומים.. אם עד עכשיו היה לכם 7 שעות פנויות ביום - עכשיו יהיה לכם 5 שעות ותכניסו עוד כמה שקלים מסכנים שלא שווים את הזמן..
באיזה שהוא שלב כשכבר ימאס לך להיות פראייר, יהיה מי שיחליף אותך לאחר שפרצת את הדרך עבור כולם..
 

shuki05

משתמש צעיר
נכתב ע"י yosale;784995:
והדבר הכי חשוב (במיוחד עבור פותח האשכול): אתם הורסים לעצמיכם את החיים שלכם בזה שאתם לוקחים טמפלט מהאינטרנט וגובים על תוספת של אפטר לעריכת חתונה סכומים זעומים.. אם עד עכשיו היה לכם 7 שעות פנויות ביום - עכשיו יהיה לכם 5 שעות ותכניסו עוד כמה שקלים מסכנים שלא שווים את הזמן..
באיזה שהוא שלב כשכבר ימאס לך להיות פראייר, יהיה מי שיחליף אותך לאחר שפרצת את הדרך עבור כולם..

לא הבנתי על מה התרעומת..
זה פשוט נראה טוב לעין ומרשים, והצלם החליט להוסיף קטע פתיחה כבונוס, מה רע?
גם הלקוח מרוויח, וגם העורך מרוויח תוספת, ובסופו של דבר גם הצלם מרוויח.. לא חושב?

זה לא בא להחליף את הקליפ הקיים, ובזה לא יהיה מי שיחליף אותי...;)
 

gavrielx

משתמש רשום
יוסלה, בכרטיס החדש אין לי ניסיון אבל בעיות העבר בכרטיסי MXO ו MATROX XT מספיקות להוכיח שיש להם בעיות קשות של תאימות והוצאת דרייברים מעודכנים. תחפש בעצמך בגוגל ותכתוב MXO ותראה עד כמה אנשים סובלים.
כתבת: "צריך לדעת להתאים את חלקי המחשב למטרוקס..."
זאת אומרת שמי שאין לו מחשב מתאים צריך לקנות אחד, יוצא שהכרטיס של מטרוקס עולה לו פי שניים. אני ההיתי משקיע יותר בכרטיס רייד אמיתי ומגדיל את כמות הארדיסיקים במערך העריכה בסכום הזה.
לגבי "הכרטיס מכביד על המחשב" זו בדיוק הבעיה של מטרוקס במקום שכל כח העיבוד יעשה הכרטיס כמו לדוגמא כרטיס פשוט של FAST VDO הרבה ממנו נופל על המעבד.
אני לא אומר שהוא לא עושה את העבודה הוא משפר את זמן היצוא (לא בכזה הבדל ממחשב חזק שבנוי נכון) אבל בסכומים האלה ובהתחשב בבעיות של הכרטיס הייתי משקיע יותר במחשב עצמו , לעריכת וידאו ואפטר אפקט.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  47  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה