שיתוף כי המוות יפריד ביני ובינך

חנה פרג'

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
אצרף כאן פידיאף

ומשהו קטן שכתבתי על האיור..

אלימלך, מחלון וכיליון נפטרו
נשארה נעמי לבדה, היא ושתי כלותיה עימה.
רוצה נעמי לחזור לבית אימה
לארץ מולדתה ולשוב אל עמה...

רות דבקה בחמותה
בחייה וגם במותה

עורפה הפנתה את עורפה
 

קבצים מצורפים

  • נעמי ורות.pdf
    KB 167.1 · צפיות: 91

חנה פרג'

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
בדקתם הלכתית היתר לציור דמויות מהתנ"ך?
אממממ..
לא חשבתי לרגע שיכולה להיות בעיה, לא מציירים בסיפורי צדיקים דמויות מהתנ"ך?
אבדוק את זה
תודה שהארתם את עיניי
מדהים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
איזה ציור זורם!:eek:(y)(y)
תודה יקרה!
 

efratLit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
בדקתם הלכתית היתר לציור דמויות מהתנ"ך?
עד כמה שאני יודעת אם הציורים צוירו כדי להמחיש לילדים את הסיפור אז זה בסדר.
יש שכותבים שאין הכוונה לתאר את הדמויות הקדושות חלילה, אלא כדי המחשה.

ו- @חנה פרג' ציור יפה ממש! :)
 

חנה פרג'

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
בדקתם הלכתית היתר לציור דמויות מהתנ"ך?

בדקתם הלכתית איסור לצייר דמויות מהתנ"ך?:mad:
אז ככה,
לא שאלתי מורה הוראה, אבל ראיתי ציטוט בעלון של דרשו,
אני מצטטת:

וכך מסופר בעניין זה בגיליון 'דברי שיח': אל מעונו של רבינו נכנס מחבר ידוע עם ספר הלכתי חדש, בסוף הספר צירף המחבר ציורים שונים להבנת הנושא בו עוסק הספר. רבינו שליט״א התייחס לכך ואמר, כי לפני שנים רבות הוא ראה תנ״ך בהוצאת דפוס ישן, ובשער הספר יש ציור של משה רבינו ואחיו אהרן הכהן… וכן של שמואל הנביא (והוסיף כי אחד המדפיסים שהיה עם הארץ צייר שני שמואל: שמואל א' ושמואל ב'…) והוסיף כי גם בביתו יש ספר עם ציור עתיק דומה.

ואמר רבינו: האמת היא שאף אחד – בוודאי לא הצייר – יודעים בבירור כיצד היה מראה פניהם של חכמי הדורות הקודמים; אכן, אין שום איסור לצייר אותם אם הדבר מסייע ללומדים. אלא שצריך לזכור שזה לא מראיהם האמיתי.

סוף ציטוט.

היום נהוג לצייר דמויות מסויימות, את מגילת אסתר מאיירים ועוד...
בכל אופן תודה רבה על שימת הלב והאכפתיות.
בזכותכם יש לי מודעות לעניין
 
נערך לאחרונה ב:

A JERBI

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
מהמם
רק החיצים דורשים תיקון קטן
 

ברכת הגשם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אז ככה,
לא שאלתי מורה הוראה, אבל ראיתי ציטוט בעלון של דרשו,
אני מצטטת:

וכך מסופר בעניין זה בגיליון 'דברי שיח': אל מעונו של רבינו נכנס מחבר ידוע עם ספר הלכתי חדש, בסוף הספר צירף המחבר ציורים שונים להבנת הנושא בו עוסק הספר. רבינו שליט״א התייחס לכך ואמר, כי לפני שנים רבות הוא ראה תנ״ך בהוצאת דפוס ישן, ובשער הספר יש ציור של משה רבינו ואחיו אהרן הכהן… וכן של שמואל הנביא (והוסיף כי אחד המדפיסים שהיה עם הארץ צייר שני שמואל: שמואל א' ושמואל ב'…) והוסיף כי גם בביתו יש ספר עם ציור עתיק דומה.

ואמר רבינו: האמת היא שאף אחד – בוודאי לא הצייר – יודעים בבירור כיצד היה מראה פניהם של חכמי הדורות הקודמים; אכן, אין שום איסור לצייר אותם אם הדבר מסייע ללומדים. אלא שצריך לזכור שזה לא מראיהם האמיתי.

סוף ציטוט.

היום נהוג לצייר דמויות מסויימות, את מגילת אסתר מאיירים ועוד...
בכל אופן תודה רבה על שימת הלב והאכפתיות.
בזכותכם יש לי מודעות לעניין
מזכרון בלבד שמורה הוראה אמר
שיש הבדל בין דמויות מהתנ"ך
לדמויות תנאים ואמוראים והלאה..
 

חנה פרג'

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
מזכרון בלבד שמורה הוראה אמר
שיש הבדל בין דמויות מהתנ"ך
לדמויות תנאים ואמוראים והלאה..
שכחתי לומר,
שמה שציטטתי מדרשו, זה בשם ר' חיים קנייבסקי זצוק"ל.
והוא אומר שהיה בביתו ספר תנך עם איורים של משה ואהרון.
בכל אופן, אני אשתדל לבדוק את זה, בעז"ה הלכתית.
כי ברור שמה שכתוב בדרשו זה לא הלכה...
תודה
תודה ! :)
 

שמעון שפירא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
עכשיו אני רואה שהודעה הקודמת שלי עלתה בצורה משובשת לחלוטין, באמת היתה לי בעיית קליטה שבגללה לא יכולתי לראות מיד את הפוסט.
אני מצרף כעת בpdf.
 

קבצים מצורפים

  • מימות עולם נהגו בעם ישראל לצייר את דמויות הצדיקים הקדמונים.pdf
    2.8 MB · צפיות: 32

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה