דרוש מידע כיצד עורכים שולחן?

עט הדר

משתמש מקצוען
מה הם הכללים המקובלים לעריכת שולחן?
היכן מניחים את הכוסות הגדולים, הקטנים?
היכן את המזלגות, הסכין, הכפות?
האם יש איזה מקום שיש חומר כתוב על זה?
תודה
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הנה מאתר 'שקל':
עריכת שולחן פורמלי

כאשר עונת החגים מגיעה אנו מוצאים את עצמנו עסוקים יותר מתמיד באירוח וקבלת אורחים, לכן חשבנו לספק לכם כמה טיפים חשובים לקראת החגים שיסייעו לכם לערוך שולחן חגיגי ומפנק במיוחד.

הכללים לעריכת שולחן פורמלי די פשוטים, מטרתם הינה לספק מענה מלא לצרכיו של הסועד. פריסת הסכו"ם, הצלחות וכלי ההגשה השונים מבוססים על הגדרות רשמיות תוך התחשבות באופי הארוחה, בהתאם לסדר שבו הסועד ישתמש בסכו"ם ובצלחות והסדר בו המנות יוגשו.

כמוצג בתרשים, יש להניח את הכלים במרחק של כסנטימטר מקצה השולחן, חשוב שתהיה סימטריה בין כל הכלים הנמצאים בפריסה, לכן, לעיתים נוח לקבוע קו חיצוני (בלתי נראה) שיהווה אמת מידה ויאפשר למקם באופן סימטרי את שאר הכלים על השולחן.
אופן מיקום הכלים הינו חשוב ביותר, מאחר והמיקום מייצג את סדר המנות; לכל מנה קיים סכו"ם המותאם לה - סכו"ם בעמדה החיצונית, המרוחקת מהצלחת, משמש למנה הראשונה וכך הלאה.

כף המרק והסכינים ימוקמו מימין לצלחת המרכזית, כאשר הלהבים של הסכינים פונים לכיוון הצלחת, בעוד שהמזלגות יונחו משמאל לצלחת המרכזית, יחד עם מפית אישית.
הכוסות מונחות בהתאם לסדר השימוש כסנטימטר מעל לסכינים, כוסות השתייה הנהוגות: יין לבן, יין אדום, יין קינוח וכוס מים.
מצד שמאל לצלחת המרכזית (מעל למזלגות) נהוג לספק צלוחית קטנה ללחמנייה וסכין חמאה. הכלים למנת הקינוח, מונחים מול הסועד מאחורי הצלחת המרכזית.

גם אם תרצו להכין שולחן מושקע אך לא פורמלי, מומלץ להשקיע בסט כלים איכותי וסכו"ם קלאסי (ל- 6 או 12 סועדים, בהתאם לאירוח) המורכב מצלחות מנה ראשונה, מנה עיקרית ובול למרק, בעוד שהגיוון יכול להיות בעזרים כמו מפות מעניינות, מפיות מיוחדות, סידורי פרחים או פמוטי נרות חגיגיים.
לסט כלי האוכל רצוי להתאים כלי הגשה זהים, המוגשים במרכז השולחן, דוגמת קערות סלט, קערות אורז, קערות מטבלים ומגשי אוכל – להשלמת המראה החגיגי והמוקפד.



8c5528244db5afb7a481ba170c3e5225(2).jpg

pixel.gif
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

תודה
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

למעלה