כיצד יותר נכון לומר: משיקוליו שלו או משיקוליו הוא

ערך רב

משתמש צעיר
עריכה תורנית
משיקוליו הוא

כמו "ופגריכם אתם" (במדבר יד, לב), ולא "ופגריכם שלכם".
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י אפכא מסתברא;2508030:

האם זו אינה כפילות?
שיקוליו - השיקולים שלו.
שיקוליו שלו - השיקולים שלו שלו?

משיקוליו הוא נשמע יותר כמו השיקולים שלו עצמו.

חני
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;2508679:
האם זו אינה כפילות?
שיקוליו - השיקולים שלו.
שיקוליו שלו - השיקולים שלו שלו?

משיקוליו הוא נשמע יותר כמו השיקולים שלו עצמו.

חני

ו"שיקוליו הוא" זו פחות כפילות? "השיקולים של הוא הוא"?

אבל הראיה של ערך רב יפה. יש תשובה?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
'שיקוליו שלו' זו אכן כפילות הבאה לשם הדגשה, כשם שתאמר: אני הלכתי - כשרצונך להדגיש את ה'אני'.
'פגריכם אתם' שאני, וזה ברור, כי אין אלו 'שלכם' אלא אתם עצמכם, וזו ההדגשה.
 

ערך רב

משתמש צעיר
עריכה תורנית
נכתב ע"י אפכא מסתברא;2508850:
'פגריכם אתם' שאני, וזה ברור, כי אין אלו 'שלכם' אלא אתם עצמכם, וזו ההדגשה.

אם כן, "ופגריכם אתם תפלו" היה לו לומר, בלשון נוכח; ומדוע אמר "יפלו" בלשון נסתר?
 

אברוּמי

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י אובמה;2508007:
דונאלד טרמפ עשה את זה משיקוליו שלו
או דונאלד טראמפ עשה את זה משיקוליו הוא
תודה


אובמה.
כשפתחת את הנושא, האם היה זה משיקוליך אתה
או שמא היה זה משיקוליו שלו [טראמפ]?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לפני קרוב לחמשים שנה אמר המורה שלי לדקדוק וללשון באופן חד משמעי שיש להשתמש בהטיות של המילית 'של' במקרים כאלה, ולא נכון להשתמש בכינוי הגוף, והראיה לדבר - 'כרמי שלי לא נטרתי'... אבל הראיה של ערך רב (למרות שמבחינת ההגיון המילולי אפשר לתרץ בדוחק) הציקה לי. שאלתי באקדמיה, והתשובה המפתיעה (?? אחרי שסברתי כי דברי המורה הם קדוש קדוש) - שתי הצורות נכונות...
 

welcome

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י חגי פאהן;n3753356:
ו"שיקוליו הוא" זו פחות כפילות? "השיקולים של הוא הוא"?

אבל הראיה של ערך רב יפה. יש תשובה?

דווקא מאד התחברתי להסבר של חני גרינשטיין.

למה "השיקולים של הוא הוא"? מי אמר כזה דבר?

שיקוליו - השיקולים שלו. הוא - זו מילה נוספת אך שונה, ומבטאת שייכות חזקה יותר, השיקולים שלו עצמו.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י welcome;n4948913:
דווקא מאד התחברתי להסבר של חני גרינשטיין.

למה "השיקולים של הוא הוא"? מי אמר כזה דבר?

שיקוליו - השיקולים שלו. הוא - זו מילה נוספת אך שונה, ומבטאת שייכות חזקה יותר, השיקולים שלו עצמו.

עיקר הכפילות היא ש"שיקוליו" כבר משוייך לנסתר ומזכירים עוד פעם נסתר.

ולמה "שיקוליו הוא" מבטא שייכות חזקה ו"שיקוליו שלו" לא?
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י אפכא מסתברא;n4940637:
לפני קרוב לחמשים שנה אמר המורה שלי לדקדוק וללשון באופן חד משמעי שיש להשתמש בהטיות של המילית 'של' במקרים כאלה, ולא נכון להשתמש בכינוי הגוף, והראיה לדבר - 'כרמי שלי לא נטרתי'... אבל הראיה של ערך רב (למרות שמבחינת ההגיון המילולי אפשר לתרץ בדוחק) הציקה לי. שאלתי באקדמיה, והתשובה המפתיעה (?? אחרי שסברתי כי דברי המורה הם קדוש קדוש) - שתי הצורות נכונות...

יש לחלק: פגריכם - הם בעצם אתם. אבל כרמי הוא לא חלק ממני, ולכן לא כתב "כרמי אני" אלא שלי. לפי זה שיקוליו הם מופשטים וחלק ממנו, ולכן צ"ל "שיקוליו הוא". (אלא אם כן מדובר בשיקולים זרים :))
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אני סברתי ש'פגריכם אתם' הרי זה משום שבהיותכם מתים אין כבר שום דבר שהוא 'שלכם' (חוץ מהקבר), ובכל אופן, הפגרים הללו הם אתם.. אבל רב ערך טען שא"כ הל"ל 'תפלו' ולא 'יפלו', וכאן נסתתמו טענותי...
לטעמי, אי אפשר לטעון ש'שיקוליו' הם חלק ממנו.
מעניין אם יש במקרא עוד מעין אלו, שנוכל להסיק מתי 'של' ומתי הוא עצמו.
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ברור לי ש'משיקוליו הוא' הוא ביטוי יותר עשיר. לא יודע להסביר למה.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מאחר ששתי הצורות נכונות, יכול כל אחד לבחור מה שמתאים לטעמו הוא (או לטעמו שלו);)
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  28  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה