כיוון - כויון

אביחי בס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
איך מבדילים [אם אפשר בכלל] בין כיוון דהיינו כיוון הדרך לבין 'מכיוון [משום] שהוא גדול'.
האיות אכן שווה?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לפי כללי האקדמיה לכתיב חסר הניקוד אכן שתי המלים מאויתות באותו אופן (כיוון). אפשר להבין למה הכוונה מתוך ההקשר, ואם לאו - אין מנוס מניקוד חלקי או מלא.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לפי כללי האקדמיה - לא נכון בכלל. (השאלה אם בעל הטקסט מתרגש מכללי האקדמיה.)
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י אורי ש;1873242:
ולפי כללי התורה?

כיצד אתה מגדיר כללי התורה?

הכללים של התורה שבכתב?
או של כתבי היד והדפוסים של התושב"ע?
 

grin

משתמש חדש
ברוב כתה"י של הגמ' וכן בדפוסים בד"כ כתוב 'כיון' [במשמע של משום - כאשר] ולא 'כיוון'
 

grin

משתמש חדש
שוב ראיתי שבמשניות כת"י קאופמן אכן תמיד מופיע 'כיוון'
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י אורי ש;1876972:
תורה שבכתב.

התורה שבכתב כתובה (ברובה) בכתיב חסר
האם אתה כותב כך?
בקר טוב, הרטב הזה ממש משבח, אך לעמת זאת האכל של אתמול היה מקלקל
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כאשר אתה מתכוון ל'כִוּוּן' אין שום דרך נכונה לכתוב 'כיון'! האפשרויות היחידות הן 'כיוון' או 'כוון'.
 

אביחי בס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אז לכתוב כיוון הדרך, זה אפשרי?
ומכיוון שיש לו תעודה מפרוג, התקבל לעבודה. זה גם נכון כך או שכאן כבר א"א להוסיף י'?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נכתב ע"י אביחי בס;1880880:
אז לכתוב כיוון הדרך, זה אפשרי?
ומכיוון שיש לו תעודה מפרוג, התקבל לעבודה. זה גם נכון כך או שכאן כבר א"א להוסיף י'?
בכתיב חסר הניקוד אפשר (ולהאקדמיה - צריך) לכתוב כיוון הדרך. ב'מכיוון' (וכן 'כיוון' בלי המ' בתחילה) יש י' לכתחילה (אם כי יש גם כֵּוָן בלי י', אבל עפי"ר זה בי' גם במנוקד). בזה השאלה היתה אם להכפיל את הו' או לא. כיום מכפילים (לפי האקדמיה).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  17  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה