כלי נגינה יש לי כמה שאלות על הפיטש' באורגן

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
רציתי לשאול מה ההבדל בין הפיטש' בשמאל לבין אפטר טאצ' שראיתי שהסבירו פעם שאפטר תאצ' זה משיכה של הצליל אחרי הנגינה הרי גם הפיטש' משמש לזה, לא ?
אז מה ההבדל ביניהם או שיש לי איזה טעות כאן בשאלה ?
2. מה ההבדל בפיטש' בקורג בין הזזה שלו ימינה ושמאלה ובין למעלה ומטה ? מה עושים שני האפשרויות ? (ראיתי שמושמוש משחק הרבה בנוסף לימינה שמאלה גם למעלה ומטה)
3. בימהה ראיתי שיש פיטש' שונה מקורג שהוא רק מעלה ומטה, אז לֵמה משמשת הגלגלת שמימין לגלגלת הפיטש' ?
תודה לכל העונים והמחכימים אותי
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
פיץ' הוא לא שינוי צליל, הוא שינוי גובה הצליל.
המתיחה שלו היא בדר"כ חצי טון למעלה או למטה (לפעמים מגדירים על אוקטבה או משהו אחר, לפי הצורך).

בימהה (ובחלק משאר היצרנים) נהוג להפריד בין פיץ' ומודולציה. עושים שני גלגלים נפרדים.
בקורג זה מין ג'ויסטיק, שימינה ושמאלה שלו זה פיץ', ולמעלה ולמטה זה סוג של קונטרולר, שיכול להיות מוגדר להרבה דברים: אפקטים מיוחדים על הצליל, נדמה לי שגם לשכבה מיוחדת.

אפטר טאץ' הוא מין יכולת של הקלידים לקלוט שינויים בלחץ תוך כדי הלחיצה.
אולי יצא לכם פעם לראות בסרטון מישהו מנגן, ותוך כדי הלחיצה מרעיד את האצבע. סוג של משהו כזה.
 
נערך לאחרונה ב:

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
בימהה (ובחלק משאר היצרנים) נהוג להפריד בין פיץ' ומודולציה. עושים שני גלגלים נפרדים.
רגע אבל מודולציה זה לא משהו שעושים עם הקלידים ?
לדוגמה אני מנגן ואז במקום ללחוץ על פָה רגיל אני לוחץ על פָה דיאז, לא ?
זה מודולציה, נכון ?
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
רגע אבל מודולציה זה לא משהו שעושים עם הקלידים ?
לדוגמה אני מנגן ואז במקום ללחוץ על פָה רגיל אני לוחץ על פָה דיאז, לא ?
זה מודולציה, נכון ?

מודולציה במוזיקה זה תהליך מעבר מסולם אחד לשני.

בקשר לגלגל המודולציה (למרות שאין ספק שזהו שמו) אני לא ברור מה הוא עושה עדיין.
בעברית זה נקרא "אפנון". זה קשור למעטפת הצליל. יותר משהו שאנשים שמתעסקים בסינתוז צלילים ידעו להסביר...
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
מודולציה במוזיקה זה תהליך מעבר מסולם אחד לשני.

בקשר לגלגל המודולציה (למרות שאין ספק שזהו שמו) אני לא ברור מה הוא עושה עדיין.
בעברית זה נקרא "אפנון". זה קשור למעטפת הצליל. יותר משהו שאנשים שמתעסקים בסינתוז צלילים ידעו להסביר...
מדולציה היא לאו דווקא מעבר בין סולמות אלא גם מעבר בתוך הסאונד עצמו (כמו שינוי בווליום תוך כדי נגינה או ימין ושמאל וכו') בקורג להעלות למעלה ולמטה או בימהה שיש לזה גלגל נפרד קוראים מודוויל ואפשר להגדיר שתעשה איזה מודלציה מסוימת בסאונד או באפקט שהגדרנו מראש ישנם הגרות שכבר בנוים מראש בחלק מהגיטרות החשמליות או בעוד סאונדים כאשר מגדירים אפקט מסוים ניתן לראות בתפריט שאפשר לשייך את האפקט למודוויל אין לי לא קורג ולא ימהה אז אני לא יכול להסביר ספציפית...
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
לרוב אם אין הגדרה מיוחדת אז גם בקורג וגם בימהה אם מעלים את הפיטש זה גורם להרעדה בצליל, יש הגדרות של זה בקטגוריית sound להגדיר את הlfo כמה יהיה רועד ואיך בעיקרון

ברוב הצלילים זה ככה, לא תמיד זה הכי שימושי לכן הרבה פעמים כשעורכים דגימה מגדירים את הלמעלה והלמטה של הפיטש שישמשו למטרות אחרות, כגון עלייה כרומטית של התוים או כל הגדרה אחרת שהיא בעצם סוג של הפעלת שכבת דגימה מוגדרת מראש ולא הרעדה או תנודה של הסאונד שלחצנו עליו
גם בצלילים מהחברה הרבה פעמים זה יכול להיות מוגדר ככה
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
לרוב אם אין הגדרה מיוחדת אז גם בקורג וגם בימהה אם מעלים את הפיטש זה גורם להרעדה בצליל, יש הגדרות של זה בקטגוריית sound להגדיר את הlfo כמה יהיה רועד ואיך בעיקרון

ברוב הצלילים זה ככה, לא תמיד זה הכי שימושי לכן הרבה פעמים כשעורכים דגימה מגדירים את הלמעלה והלמטה של הפיטש שישמשו למטרות אחרות, כגון עלייה כרומטית של התוים או כל הגדרה אחרת שהיא בעצם סוג של הפעלת שכבת דגימה מוגדרת מראש ולא הרעדה או תנודה של הסאונד שלחצנו עליו
גם בצלילים מהחברה הרבה פעמים זה יכול להיות מוגדר ככה
לדעתי אם רוצים להשתמש בשכבה נוספת כדאי להשתמש בכפתור של הdnc ולא בג'ויסטיק...
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
לי יש צלילי גיטרה וקלרינט ועוד עם מלא שכבות שונות, אני משתמש בשבילם גם עם כל הכפתורים של הDNC וגם עם הלמעלה ולמטה של הפיץ' והמשטח שמתחת - כשכל אחד עושה משהו אחר, והם עושים את זה בשילוב של הטאצ' והאפטר טאצ'.
לדוגמא בעת הזזת הפיץ' כלפי מטה - בלחיצה חלשה על הקליד יהיה צליל של משיכה של גיטרה בטון נמוך, ובלחיצה חזקה - משיכה של גיטרה בטון גבוה.
זה אומר שזה צליל אחד שהוא בעצם איזה עשר צלילים שונים (בנפרד, לא ביחד)
הבראס שלי גם משתנה לגמרי השכבות לפי עוצמת הלחיצה, וגם המשטח נגיעה שמתחת לפיצ' גם מעורב, אחת השכבות יכולה להתחזק בהדרגה לפי המגע של האצבע.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים

netanel10

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
חסום בנטפרי,
קובץ שהתפרסם בציבור
יש את זה בכיכר השבת
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה