דרוש מידע ילדה בגן חובה שלמדה לקרוא תוך שבוע

חני בנני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
יכול להיות שיהיה לה קצת משעמם ויכול להיות שלא,
יש לך מה לעשות?
 

rivkic

App.Up.Go! -פיתוח תוכנות / אתרים מורכבים / קורסים
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
D I G I T A L
יש המון ילדות בכיתה א' שכבר יודעות לקרוא, המורות מודעות לזה (גם שלי יודעת לקרוא כבר מגיל 4)
 

תובנה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קודם- תודה לה' על הפלא הזה.
תדעי לך שזו מתנה מדהימה-היכולת לקרוא כל כך מהר ובקלות !
דבר שני-
בכיתה א' לא לומדים רק לקרוא
אלא הרבה מיומנויות למידה.
משמעם-לא יהיה לה.
יהיה לה יותר בטחון, וקל בביצוע המטלות.
 

skl

משתמש פעיל
מצד שני, (ואני מדגישה שאולי זה טיפוס של ילדה)

בכיתה של הבת שלי בכיתה א' יש ילדה שכבר ידעה לקרוא מגן חובה.
ונוראה משעמם לה היום בכיתה והמורה ממש מתמודדת איתה יום יום...
משעמם לה היא הרבה מציקה לבנות בכיתה, כמו"כ צוחקת על בנות שלא יודעות...
והדבר גורם גם לתחרות בכיתה ומדובר בבנות בכיתה א' בלבד!!

ההורים צריכים לקחת את זה לתשומת ליבם ולהכין ילדה כזו לשנה הבאה
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ילדה מוכשרת מהממוצע - אמורה לקבל בכיתה עבודות ואתגרים נוספים שמתאימים לה.
אי אפשר לחסום ילדה שקולטת מהר. זה לא מעשי, וגם עוול לחסום את יכולותיה בהן חנן אותה ד', רק בגלל שהיא מעל הממוצע לגילה. גם אי אפשר לדרוש ממנה להשתעמם רוב השועורים ולא לעשות כלום.
 

ילדודס

משתמש מקצוען
הבן שלי ידע בלעה"ר אותיות במעון וכשלמדו אותיות בגן הוא כבר ידע לקרוא
היום הוא במכינה, חבריו משננים את התנועות והוא קורא ספרים בשקיקה קומיקס וספרי מתח עם ניקוד ובלעדיהם.
מה שמענין שבחידר הוא נהנה מהחויה של הלימוד ולא מתלונן על שיעמום, כל יום הוא קורא את כל החוברת בשלמותה במקום דף דף, הוא גם למד לקרוא כל מילה הפוך, כנראה חלק מהתעסוקה.
מה שכן בנושא החברים קצת קשה לו, החברים מגיעים לבקר ולשחק אבל הוא שוקע בספרים והם בכלל לא שם, והראש שלו שקוע בעלילות והם במשחקים, וזה ממש מנתק אותו, אז הוא בוכה שאין לו חברים. וזה מתסכל אותו
 

משבצת 2

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הבן שלי ידע בלעה"ר אותיות במעון וכשלמדו אותיות בגן הוא כבר ידע לקרוא
היום הוא במכינה, חבריו משננים את התנועות והוא קורא ספרים בשקיקה קומיקס וספרי מתח עם ניקוד ובלעדיהם.
מה שמענין שבחידר הוא נהנה מהחויה של הלימוד ולא מתלונן על שיעמום, כל יום הוא קורא את כל החוברת בשלמותה במקום דף דף, הוא גם למד לקרוא כל מילה הפוך, כנראה חלק מהתעסוקה.
מה שכן בנושא החברים קצת קשה לו, החברים מגיעים לבקר ולשחק אבל הוא שוקע בספרים והם בכלל לא שם, והראש שלו שקוע בעלילות והם במשחקים, וזה ממש מנתק אותו, אז הוא בוכה שאין לו חברים. וזה מתסכל אותו
גם הבן שלי במכינה קורא כבר שוטף ברוך ה'
אבל הוא יודע שיש כלל - כשחברים באים - אין ספרים!
יש לו חבר שגם הוא יודע לקרוא וישר כשהוא מגיע הוא רץ למדף של הספרים.
אנחנו אומרים לו יפה כל פעם מחדש שהוא יכול לבחור ספר לקחת הביתה ועכשיו משחקים....
ואגב - גם הילד שלי נהנה מאד לקרוא ולשנן את דפי הקריאה אפילו שהוא כבר הרבה אחרי.
זה סחף חברתי ובכיתה עושים מזה עסק.
הוא ממש לא משתעמם.
 

חני בנני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
ילדה מוכשרת מהממוצע - אמורה לקבל בכיתה עבודות ואתגרים נוספים שמתאימים לה.
אי אפשר לחסום ילדה שקולטת מהר. זה לא מעשי, וגם עוול לחסום את יכולותיה בהן חנן אותה ד', רק בגלל שהיא מעל הממוצע לגילה. גם אי אפשר לדרוש ממנה להשתעמם רוב השועורים ולא לעשות כלום.

אולי זה מה שכדאי שיהיה,
בפועל בכיתה של כמעט 40 ילדות אין למורה אפשרות לתת לכל אחת עבודות כפי יכולותיה,
כמו שילדה מתקשה תקבל עזרה חיצונית ולא מהמורה של הכיתה.
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
טוב, אז ככה, מנסיון עם הבת שלי.
משעמם לא יהיה לה.
יש המון בנות שיודעות לקרוא, היא לא תהיה היחידה, המורות מודעות לזה.
והם שמים דגש יותר על הניקוד ולא סתם קריאה.


מה שכן תצטרכי לשים לב:
שהילדה היום קוראת בלי ניקוד. כך שכביכול היא לא צריכה ניקוד בשביל לקרוא, מה שלמרות שהיא תלמד אותו, היא לא תשתמש בו בקריאה, ולכן לא תתרגל קריאה עם ניקוד.
הבת שלי, בגיל הרבה יותר מאוחר, פתאום קלטתי שהיא קוראת לא נכון מילים חדשות, כמו אנציקלופדיה וכאלה, למרות שהם היו מנוקדות.
העיצה לזה, לתת לה לקרוא מילים בלי משמעות, או לקרוא תהילים שיש שם מילים לא מוכרות - כדי שתהיה חייבת להשתמש בניקוד.

בהצלחה.
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מה היא תעשה בכיתה א' ? לא יהיה לה משעמם?

ממש לא משעמם!!

היום בכל גני החובה מלמדים לקרוא!

מה שלי ידוע שלפחות 50% מהגן עולה לכיתה א' כשהן יודעות לקרוא מקסים!

היום כיתה א' זה ממש לא מה שהיה פעם הם מתחילות את השנה עם חומר הרבה יותר מתקדם.
גם הבן שלי במכינה קורא כבר שוטף ברוך ה'
אבל הוא יודע שיש כלל - כשחברים באים - אין ספרים!
יש לו חבר שגם הוא יודע לקרוא וישר כשהוא מגיע הוא רץ למדף של הספרים.
אנחנו אומרים לו יפה כל פעם מחדש שהוא יכול לבחור ספר לקחת הביתה ועכשיו משחקים....
ואגב - גם הילד שלי נהנה מאד לקרוא ולשנן את דפי הקריאה אפילו שהוא כבר הרבה אחרי.
זה סחף חברתי ובכיתה עושים מזה עסק.
הוא ממש לא משתעמם.

זה אומנם נראה מקסים אבל משום מה זה נראה לי משהו שמצריך בדיקה...

ילדים בעלי שכל וכשרון לפעמים מתקשים בדברים פשוטים בחיי היום יום

כמו :לרדת לרמת החבר ולשחק איתו במקום לקרוא בשקיקה ספר כלשהוא...

וזה לא בריא לנפש לחלוטין ומצריך טיפול!

ילד חייב לדעת להשתחרר...

ראה ערך המקרה באשדוד לפני חודשיים..
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אולי זה מה שכדאי שיהיה,
בפועל בכיתה של כמעט 40 ילדות אין למורה אפשרות לתת לכל אחת עבודות כפי יכולותיה,
כמו שילדה מתקשה תקבל עזרה חיצונית ולא מהמורה של הכיתה.

מסכימה שלא קל למצוא פיתרון. אמנם רוב הכיתה בדרך כלל בטווח הממוצע. אלו שמתקשות מצד אחד ואלו שמעל הממוצע מצד שני - הן בדרך כלל בודדות, והן חייבות מענה טוב למצבן!
קודם כל להכיר בזה, שגם המוכשרות במיוחד צריכות מענה הולם. לא מספיק לחנך אותן למידות טובות. ילדה שרוב הזמן משעמם לה בכיתה, היא בבעיה אמיתית, והיא גם מבוזבזת.
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
כגננת בגן חובה אצלי 80 אחוז עולות לכיתה א קוראות .
כמובן יש רמות יש כאלה שזהות מילים ויש יותר בגדול רובם קוראות ספרונים של התחלה.
משעמם לא יהיה לה כי שיטת הלימוד היא צורה חויתית מאוד מה שכן היא תתפחלץ מלקרוא בשעורי בית שלוש פעמים את הטקסט כדי שתחתמי לה.
אבל כדאי לך כן להקפיד ולא לחתום אחרי פעם אחת כדי לשמור על מידת האמת .
וגם שהילדה תדע לעמוד בכללים.
 

נעמה :)

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כגננת בגן חובה אצלי 80 אחוז עולות לכיתה א קוראות .
כמובן יש רמות יש כאלה שזהות מילים ויש יותר בגדול רובם קוראות ספרונים של התחלה.
משעמם לא יהיה לה כי שיטת הלימוד היא צורה חויתית מאוד מה שכן היא תתפחלץ מלקרוא בשעורי בית שלוש פעמים את הטקסט כדי שתחתמי לה.
אבל כדאי לך כן להקפיד ולא לחתום אחרי פעם אחת כדי לשמור על מידת האמת .
וגם שהילדה תדע לעמוד בכללים.
מסכימה עם כל מילה.
מניסיון אישי ;)
 

ELFISH

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
מנסיון אישי כואב, הצלחתי לשמור על הילדה שלא תלמד לקרוא עד כיתה א' וחשבתי שהבעיה מאחורי. אחרי סוכות היא חזרה לביה"ס קוראת שוטף (וזה אחרי העובדה שהיא ילידת סוף דצמבר ולא השארנו )

הבעיות: קריאה לא מדויקת כי הרי היא כבר קוראת ספרים במהירות אז מה הקטנוניות? התברר שהיא קוראת לא מדויק ומה עם תהילים ותפילה? העבודה על דיוק הרבה יותר מעצבנת. מצד שני היא קלטה מהר גם את הדיוק בניקוד.
הרגלי למידה- גם המוכשרות צריכות לדעת לכתוב, לגזור, להתארגן. הנטיה לזלזל כי זה פעולות של "קטנות" עומדת בעוכרי הבנות האלה. צריך להקפיד איתן על הרגלי הלמידה ולהתעקש.
הרבה נחת!
 

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
מנסיון אישי כואב, הצלחתי לשמור על הילדה שלא תלמד לקרוא עד כיתה א' וחשבתי שהבעיה מאחורי. אחרי סוכות היא חזרה לביה"ס קוראת שוטף (וזה אחרי העובדה שהיא ילידת סוף דצמבר ולא השארנו )

הבעיות: קריאה לא מדויקת כי הרי היא כבר קוראת ספרים במהירות אז מה הקטנוניות? התברר שהיא קוראת לא מדויק ומה עם תהילים ותפילה? העבודה על דיוק הרבה יותר מעצבנת. מצד שני היא קלטה מהר גם את הדיוק בניקוד.
הרגלי למידה- גם המוכשרות צריכות לדעת לכתוב, לגזור, להתארגן. הנטיה לזלזל כי זה פעולות של "קטנות" עומדת בעוכרי הבנות האלה. צריך להקפיד איתן על הרגלי הלמידה ולהתעקש.
הרבה נחת!
זה בדיוק מה שרציתי לכתוב. המורות בכתה א מאוד נתפסות על קריאה לא מדויקת!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  35  פעמים

לוח מודעות

למעלה