התייעצות ייעוץ! ילדה בת שנתיים וחצי מוציאה מהדעת .

אגוזים

משתמש מקצוען
יוצרי ai
ילדה בת שנתיים עקשנית בטירוף , צריך ללכת איתה בין הטיפות ,מתלוננת המון
מביאה לה מים - אני רוצה בכוס ורודה
אומרת לה שהכוס הורודה מלוכלכת - משתטחת על הרצפה בצרחוות .
יום שישי - נדבקת אלי בזמן הבישולים - אמא חיבוקי . היא לא מרפה לרגע
בשעות הערב - תעלי למיטה . לא רוצה , אני רוצה מוצץ (היא לא יודעת מה זה ) רק בגלל שאחותה בת שנה משתמשת בו .אני רוצה בקבוק , אני רוצה שמיכה
וכל זה בצרחות שאין לתאר . אני צריכה כל פעם מחדש להיות בחדר לידה עד שתרדם (לפעמים לוקח שעה ,שעה וחצי
מתעמתת על כל דבר פעוט
חוזרת מהמעון אמא אני רוצה שלוק , ואם העזתי להגיד לה לא עכשיו היא תמשיך לנדנד .
אתמול היתה לנו נסיעה אחיה הגדול ישב ליד אמא במושב האחורי ---- צרחות אימים אני רוצה ליד אמא . כך שעה של נסיעה
אני תוהה לעצמי באיזו דרך אלך איתה , לא רוצה להרוס אותה , אין לי פניות בכלל לאהוב אותה , כשאני בסביבתה אני במתח .
איזו גישה של חינוך תוכל להועיל פה ?
תודה לכן
אמא סססחווטה
כל כך מובן מה שאת מספרת
וכל כך לא פשוט
בטח, את רואה אותה מהצד ואומרת לעצמך כמה שהיא חמודה
אבל באמת אין לך מקום לזה
כי את כל הזמן בדין ודברים איתה - תמיד ב"היכון" מה היא תעשה, תחשוב, תגיד....

תבדקי אכן אם לא חסר לה שום ויטמין
או שום קושי פיזי (כולל ראיה!)

בהצלחה
 

סטודיו בול

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
ילדה בת שנתיים עקשנית בטירוף , צריך ללכת איתה בין הטיפות ,מתלוננת המון
מביאה לה מים - אני רוצה בכוס ורודה
אומרת לה שהכוס הורודה מלוכלכת - משתטחת על הרצפה בצרחוות .
יום שישי - נדבקת אלי בזמן הבישולים - אמא חיבוקי . היא לא מרפה לרגע
בשעות הערב - תעלי למיטה . לא רוצה , אני רוצה מוצץ (היא לא יודעת מה זה ) רק בגלל שאחותה בת שנה משתמשת בו .אני רוצה בקבוק , אני רוצה שמיכה
וכל זה בצרחות שאין לתאר . אני צריכה כל פעם מחדש להיות בחדר לידה עד שתרדם (לפעמים לוקח שעה ,שעה וחצי
מתעמתת על כל דבר פעוט
חוזרת מהמעון אמא אני רוצה שלוק , ואם העזתי להגיד לה לא עכשיו היא תמשיך לנדנד .
אתמול היתה לנו נסיעה אחיה הגדול ישב ליד אמא במושב האחורי ---- צרחות אימים אני רוצה ליד אמא . כך שעה של נסיעה
אני תוהה לעצמי באיזו דרך אלך איתה , לא רוצה להרוס אותה , אין לי פניות בכלל לאהוב אותה , כשאני בסביבתה אני במתח .
איזו גישה של חינוך תוכל להועיל פה ?
תודה לכן
אמא סססחווטה
ואוו קשוח מה שאת מתארת.

הבעיה היא שפוחדים להציב את הגבול כי זה כרוך בלהעיר במשך כמה לילות את שאר הילדים.
או בשאר היום כרוך בבכיות וצעקות. וזה מעייף. ממש.
אני ממליצה מאד לשמוע את ההרצאה של הרב יעקובזון בענין משמעת
שורה תחתונה הנושא הוא גבולות אצל הילד.

את ההורה. את קובעת.
צריך ללכת איתה בין הטיפות ,
ככל שתלכי יותר בין הטיפות
ככה היא תבין יותר שהיא הבוס.
וזה בעייתי.
קודם כל רע לה, כי ילד צמא לגבולות
וגם קשה לך כמובן...

ברעיון משמעת שקטה ועקבית
היא לא מנהלת אותך
את מנהלת את הבית ואת מחליטה.
נכון זה יקח ממך מאמצים. יהיו קצת (הרבה) בכיות
אבל המושכות אצל אמא

(בסוגריים אומר שלדעתי יש בזה גם מימד של עצלות
אין כוח לעמוד על שלי, אין כוח לסצינות אז די נדאג שיהיה שקט בצורה כזאת או אחרת
משמעת דורשת אנרגיות וצריך לדעת את זה מראש כדי לאגור אותם)
 
נערך לאחרונה ב:

ברור מאד

משתמש רשום
נשמע כמו ילדה שצמאה לאמא​
זה מכעיס!!!! ממש.
לא מכירה אבל אין אמא שלא נותנת לילד שלה מה שהיא מסוגלת פיזית / נפשית.
ובמחילה לא נשמע שזו ילדה שצמאה לאמא אלא כזו שדורשת תשומת לב באופן משמעותי וכן עם קווי אופי תובעניים. יכול להיות שזה משהו פיזיולוגי או רגשי וכן, כשאמא מתעיפת מילד ויש דבר כזה לפעמים האהבה עוברת לתת המודע....
אז מכאן אמא יקרה שולחת לך כוחות ושתרווי מהילדה הזו רק נחת וגם תפילה במילים שלך במיוחד כשקשה תצמיח ישועות
 

חילזון קטן

משתמש פעיל
זה מכעיס!!!! ממש.
לא מכירה אבל אין אמא שלא נותנת לילד שלה מה שהיא מסוגלת פיזית / נפשית.
ובמחילה לא נשמע שזו ילדה שצמאה לאמא אלא כזו שדורשת תשומת לב באופן משמעותי וכן עם קווי אופי תובעניים. יכול להיות שזה משהו פיזיולוגי או רגשי וכן, כשאמא מתעיפת מילד ויש דבר כזה לפעמים האהבה עוברת לתת המודע....
אז מכאן אמא יקרה שולחת לך כוחות ושתרווי מהילדה הזו רק נחת וגם תפילה במילים שלך במיוחד כשקשה תצמיח ישועות
מדובר בתינוקת!!!!!!!
אא לדרוש ממנה להתנהג כמו ילדה בת 6!!
 

לעת עתה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
לפי תאוריות מסויימות זהו גיל שמקביל לגיל ההתבגרות בחלק מהמאפיינים.
יש לך ילדה עם אופי ב"ה.
 

ח.ג.ג'.

משתמש פעיל
נשמע כמו ילדה שצמאה לאמא
זה מכעיס!!!! ממש.
לא מכירה אבל אין אמא שלא נותנת לילד שלה מה שהיא מסוגלת פיזית / נפשית.
ובמחילה לא נשמע שזו ילדה שצמאה לאמא אלא כזו שדורשת תשומת לב באופן משמעותי וכן עם קווי אופי תובעניים. יכול להיות שזה משהו פיזיולוגי או רגשי וכן, כשאמא מתעיפת מילד ויש דבר כזה לפעמים האהבה עוברת לתת המודע....
אז מכאן אמא יקרה שולחת לך כוחות ושתרווי מהילדה הזו רק נחת וגם תפילה במילים שלך במיוחד כשקשה תצמיח ישועות
אין שום דבר מכעיס בילדה שצמאה לאמא.
זה לא אומר שהאמא לא בסדר.
זה פשוט אומר שהילדה היא ילדה נורמלית.
היא צמאה לאמא כמו כל ילדה בגילה, בפרט כזו שמבלה במסגרת חלק ניכר מהיום.
גם "ילדה שדורשת תשומת לב באופן משמעותי עם קווי אופי תובעניים" זה תיאור רגיל בהחלט של ילדה בת שנתיים וחצי. זה גיל תובעני. יש ילדים שצריכים פחות תשומת לב מאחרים, אבל גם אלו שצריכים קצת יותר הם נורמליים לגמרי.
האמא אולי קצת לא מנוסה ולא יודעת מה תואם גיל, וצריכה ללמוד להתמודד עם הצימאון-אמא הזה (שיכול להיות מתיש בהחלט). היא בטח נותנת לילדה את כל מה שהיא מסוגלת, אבל נשמע שהיא עושה את זה *בצורה* הלא נכונה ולא מבינה את הגורם להתנהגות הזו. שזה בסדר גמור, אף אחד לא נולד הורה מושלם. ככה לומדים, משהו לא הולך טוב ואז עושים חושבים.
 

תלת ממדית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
חצי בלת"ק יש לי גם בחורה בכיוון הזה בבית, בת 7, בובה אבל מעייפת
היא בכורה?
רואה מאפיינים כאלה אצל בכורים/ות
וכמה צומי שתתני להם וכמה שעות איכות שתעניקי להם
הם יאמרו בסוף "אז למה אמרת רק לאיקס שהוא חמוד?"
בור בלי תחתית
אני חושבת שצריך המון סמכות רגועה, איתנה שקטה
אבל גם איתה לא כל הזמן, ילד לא יכול להיות במתקפת חינוך תמידית
רב הזמן עדיף לעקוף, להסיח דעת
אבל להחליט על כמה דברים שבהם את עיקשת,
אומרת את דעתך,
אמא אפשר שלוק?
- לא
אבל אני רוצה!!!!!!!!
- כאן את לא חוזרת שוב על האמירה כי בזה שאת חוזרת את בעצם אומרת שמה שאמרת לא מספיק חזק וצריך לחזור עליו שוב, את בעצם מבטלת את האמירה הקודמת
על כן את אומרת נניח,
-לא הבנת מה אמרתי קודם?
- לא אכפת לי!!!!!! אני רוצה , צרחות
- יש כאן ילדה שלא שומעת בקול אמא בפעם הראשונה?? תקיף, אבל בלי להיכנס לדרמה
בדרך כלל זה נעצר כאן.

קל לדבר קשה ליישם ..
לאהוב הרבה , עם הרבה מגע, שעות איכות
להדגיש, גם בתוך הצרחות שאת אוהבת אותה בכל מצב, גם אם ההתנהגות שלה כרגע לא טובה
 

B383

משתמש פעיל
בלי הרבה דיבורים,
פשוט מה שכתבת מראה על חוסר גבולות!
אם תעשי לה גבולות היא תודה לך כשתהיה גדולה.
לא וזהו!!!
בהתחלה קשה אח''כ תקבלי ילדה חדשה...
 

ברור מאד

משתמש רשום
אין שום דבר מכעיס בילדה שצמאה לאמא.
זה לא אומר שהאמא לא בסדר.
זה פשוט אומר שהילדה היא ילדה נורמלית.
היא צמאה לאמא כמו כל ילדה בגילה, בפרט כזו שמבלה במסגרת חלק ניכר מהיום.
גם "ילדה שדורשת תשומת לב באופן משמעותי עם קווי אופי תובעניים" זה תיאור רגיל בהחלט של ילדה בת שנתיים וחצי. זה גיל תובעני. יש ילדים שצריכים פחות תשומת לב מאחרים, אבל גם אלו שצריכים קצת יותר הם נורמליים לגמרי.
האמא אולי קצת לא מנוסה ולא יודעת מה תואם גיל, וצריכה ללמוד להתמודד עם הצימאון-אמא הזה (שיכול להיות מתיש בהחלט). היא בטח נותנת לילדה את כל מה שהיא מסוגלת, אבל נשמע שהיא עושה את זה *בצורה* הלא נכונה ולא מבינה את הגורם להתנהגות הזו. שזה בסדר גמור, אף אחד לא נולד הורה מושלם. ככה לומדים, משהו לא הולך טוב ואז עושים חושבים.​
לא קראת או לא הבנת מה שכתבתי.
כהורה גם לנערה עיקשת בת שנתיים וחצי אני מכירה את גבול הנורמה וכשאמא מתארת אפיסת כוחות צריך לבדוק האם הילד זקוק לעזרה ולא ישר להנקיף לה שהילדה צמאה לאמא... (אולי האם נותנת לילדה לשתות אותה יותר מדי...) וכן, יש ילדים שהקושי ההתנהגותי "בגללם" ולא בגלל אמא שלהם
כמובן שסמכות הורית נחוצה כאן והיא גם נרכשת .
 

אסתר חייה

משתמש רשום
וואווווווווווווו קשה
מכירה מקרוב פשוט צריך קצת עוצמה
ואם את לא מצליחה תבקשי מבעלך
 

ח.ג.ג'.

משתמש פעיל
לא קראת או לא הבנת מה שכתבתי.
כהורה גם לנערה עיקשת בת שנתיים וחצי אני מכירה את גבול הנורמה וכשאמא מתארת אפיסת כוחות צריך לבדוק האם הילד זקוק לעזרה ולא ישר להנקיף לה שהילדה צמאה לאמא... (אולי האם נותנת לילדה לשתות אותה יותר מדי...) וכן, יש ילדים שהקושי ההתנהגותי "בגללם" ולא בגלל אמא שלהם
כמובן שסמכות הורית נחוצה כאן והיא גם נרכשת .
אפיסת כוחות היא לא בהכרח בגלל ילדה חריגה. זה בהחלט יכול להיות בגלל דרך התמודדות לא מתאימה שגוזלת כוחות מיותרים. יש ילדים שהם "בעייתיים" בפני עצמם אבל זו לא מסקנה שמגיעים אליה לפני שבודקים אם כהורים פספסנו משהו, ואם שיטות חינוך רגילות עובדות או לא. שום דבר ממה שהיא תיארה הוא לא חריג לגיל.

הילדה לא "שותה" יותר מדי אמא כי האמא עסוקה בלנסות לברוח ממנה. ילדה שדבוקה לאמא שמנסה לבשל זה לא ילדה שמקבלת תשומת לב.
אני לא באה בטענות לאמא. הלופ שהיא נכנסה אליו זה הדבר הכי טבעי בעולם. כל הורה נופל בזה מתישהו.
ולכן אני לא חושבת שיש משהו מעליב או מכעיס באמירה שבאה לפקוח לה את העיניים לכך שיש לילדה צורך טבעי ונורמלי בתשומת לב והוא זה שמסביר את ההתנהגות שלה. לא תמיד הציפיות של ההורים תואמות את המציאות (במיוחד בילד ראשון), וגם לפעמים מרוב שמנסים להתמודד עם התנהגות שמקשה עלינו לא חושבים על הצורך שעומד מאחוריה. זה באמת קשה. לפעמים מה שצריך כדי למצוא את הפתרון הנכון הוא לשנות את ההסתכלות ולהבין שזו לא בעיית התנהגות אלא צורך נורמלי.
 

qa123

משתמש מקצוען
על איזו ילדה אתן מדברות??
ילדה בת 2 וחצי?
בקושי פעוטה..
מסכננונת
קשה לה שלקחו לה את מקומה כתינוקת.. (האח הקטן אחריה..)
היא בעצמה תינוקת..
וכנראה מירב תשומת הלב כבר לא כלפיה
בטח כשהיא מתנהגת ככה..
היא פשוט משוועת לתשומת לב ואהבה אמיתית !!!!
 

חנילוש

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אימא יקרה !!
הרבה בהצלחה - הרבה כוחות,
תכיני לעצמך פינוקים משתלמים בערב אחרי שהיא הולכת לישון..
וליום עצמו - כדאי שתתני לה לבחור בין אופציות לדוג: רוצה לשתות מכוס ירוקה או מכוס כחולה? רוצה לאכול לחם או פיתה? רוצה לשתות מים או חלב? רוצה להתקלח עכשיו או עוד 10 דקות,
תכיני אותה לכל פעילות - ותספרי איתה ביחד עד 10 .. - הרבה מחמאות על מה שהיא כן עושה.
לפעמים זה עוזר לפעמים גם לזה היא תתמרד אבל זה ימתן..
ועוד משהו - תני לה ולך איזה רבע שעה שאת רק נהנית ממנה. צוחקת איתה ומשתוללת איתה - את לא תאמיני איזה פלאים זה עושה.. - מלא משחקים של "קוקו" שירי אצבעות ושירי ידיים,
הרבה בהצלחה
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מצטרפת להמלצות לגשת להתפתחות הילד
ומה יותר מוקדם-יותר טוב
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק מא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב אַשְׁרֵי מַשְׂכִּיל אֶל דָּל בְּיוֹם רָעָה יְמַלְּטֵהוּ יְהוָה:ג יְהוָה יִשְׁמְרֵהוּ וִיחַיֵּהוּ (יאשר) וְאֻשַּׁר בָּאָרֶץ וְאַל תִּתְּנֵהוּ בְּנֶפֶשׁ אֹיְבָיו:ד יְהוָה יִסְעָדֶנּוּ עַל עֶרֶשׂ דְּוָי כָּל מִשְׁכָּבוֹ הָפַכְתָּ בְחָלְיוֹ:ה אֲנִי אָמַרְתִּי יְהוָה חָנֵּנִי רְפָאָה נַפְשִׁי כִּי חָטָאתִי לָךְ:ו אוֹיְבַי יֹאמְרוּ רַע לִי מָתַי יָמוּת וְאָבַד שְׁמוֹ:ז וְאִם בָּא לִרְאוֹת שָׁוְא יְדַבֵּר לִבּוֹ יִקְבָּץ אָוֶן לוֹ יֵצֵא לַחוּץ יְדַבֵּר:ח יַחַד עָלַי יִתְלַחֲשׁוּ כָּל שֹׂנְאָי עָלַי יַחְשְׁבוּ רָעָה לִי:ט דְּבַר בְּלִיַּעַל יָצוּק בּוֹ וַאֲשֶׁר שָׁכַב לֹא יוֹסִיף לָקוּם:י גַּם אִישׁ שְׁלוֹמִי אֲשֶׁר בָּטַחְתִּי בוֹ אוֹכֵל לַחְמִי הִגְדִּיל עָלַי עָקֵב:יא וְאַתָּה יְהוָה חָנֵּנִי וַהֲקִימֵנִי וַאֲשַׁלְּמָה לָהֶם:יב בְּזֹאת יָדַעְתִּי כִּי חָפַצְתָּ בִּי כִּי לֹא יָרִיעַ אֹיְבִי עָלָי:יג וַאֲנִי בְּתֻמִּי תָּמַכְתָּ בִּי וַתַּצִּיבֵנִי לְפָנֶיךָ לְעוֹלָם:יד בָּרוּךְ יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מֵהָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם אָמֵן וְאָמֵן:
נקרא  1  פעמים

אתגר AI

למשפחותם לבית אבותם • אתגר 65

לוח מודעות

למעלה