ייבוא מגיע ללא חומרים

צבי גרינוולד

משתמש פעיל
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
כשאני מייבא קבצי 3DMAX שפתחתי אותם ב3DMAX וייצאתי אותם בFBX למאיה, הקבצים מגיעים ללא חומרים. האם יש לזה תקנה חוץ מליצור את החומרים בעצמי?


דבר נוסף, אני משתמש במאיה 2013 וב3DMAX 2013, דבר שאמור לאפשר להשתמש באופציה של SEND TO MAYA. אולם בפועל לא עולה כלום במאיה.
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
אותו מנוע רינדור?
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
אסביר יותר:
ב"עולם של בלנדר" שיש בתוכנה שני מנועי רינדור לפחות, ישנם הגדרות חומרים שנות לכל מנוע. וכאשר מייבאים מודלים שנוצרו למנוע אחד, לרוב צריך לייצר את החומרים מאפס למנוע השני.

אני מניח שבמקס יש לך מנוע אחד ובמאיה מנוע אחר ולכן החומרים לא עוברים. השאלה אם בשניהם יש את אותו מנוע שאז זו באמת בעיה. או שהיצוא יודע לעבוד רק עם המנוע הבסיסי של התוכנה ולא יודע לייצא חומרים של מנועים אחרים (במידה ואתה עובד עם אחד כזה)
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
אז איך הוא אמור לדעת איך כל מנוע מגדיר את החומרים?
ניסיתי לייצא כאשר המנוע זהה כדי לוודא שהיצוא והיבוא עובדים בצורה בסיסית?
 

צבי גרינוולד

משתמש פעיל
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
תהליך דומה עם סקטצ'אפ יוצא נהדר, למרות שלא נראה לי שיש להם אותו מנוע רינדור. הFBX משותף לשניהם, באיזושהי צורה.
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
נשגב מבינתי...
אולי תתן יותר פרטים כמו:
תוכנה - מנוע רינדור:
מאיה -
מקס -
סקצ'אפ -

מאיפה לאיפה זה עובד והיכן לא.

ואז יהיה יותר קל לנתח מה הולך שם, מה עובד ומה לא.
 

משה קבלה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
יש סקרפטים שעושים המרות של חומרים ממנוע רינדור לאחר
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י צבי גרינוולד;1482269:
תהליך דומה עם סקטצ'אפ יוצא נהדר, למרות שלא נראה לי שיש להם אותו מנוע רינדור. הFBX משותף לשניהם, באיזושהי צורה.

אפילו שהחומרים מגיעים מסקצאפ עדיין תצטרך לעבוד על החומרים כי לא בטוח שתהיה מרוצה מרמת ההשתקפות וכו' לפחות הטקסטורות עוברות וחוסך לך זמן עבודה.

תנסה לייצא בפורמט OBJ, עד כמה שזכור לי זה מגיע עם חומרים למאיה.
 

צבי גרינוולד

משתמש פעיל
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
אני עובד עם מאיה ומייבא מ 3D MAX. הרינדור לכאורה לא רלוונטי, כיוון שהנידון הוא בחומרים המתקבלים.
בOBJ התוצאה גרועה יותר, הכל מתקבל כחומר אחד - LAMBERT.
אם אכן הבעיה היא בגלל שהחומרים במקור הם של VRAY, אני מצרף בזה שני קישורים שעוסקים בנושא. אשמח אם המחכים ישפיע עלי מחכמתו.
http://www.nzaneproductions.com/201...ray-for-3ds-max-scene-to-vray-for-maya-scene/

http://www.vraymaterials.co.uk/tutorials/convert-vray-3ds-max-material-maya-free-tutorial/
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
נראה שיש שם את הפיתרון.
בסקריפט הוא כותב מה צריך לעשות:

במקס:
לבחור את כל מה שאתה רוצה לייצא ולשמור כסצנה חדשה.
לפתוח אותה ולייצא אותה כ-FBX.
לייצא גם כ-.vrscene (שזה מוסבר יותר טוב בקישור השני שהבאת:
"קליק ימני על האובייקט ובחירה בכלי ה- .vrscene exporter, נפתח חלון קטן שבו אתה ממלא ב-export את המקום שאליו אתה רוצה לשמור את הקובץ ו-V-Ray path שאתה נותן לו את אותו מיקום בדיוק")

במאיה:
לשנות את מנוע הרינדור לויריי, לייבא את ה-FBX ואח"כ את קובץ ה-.vrscene.
לתקן את הנתיב של הטקסטורות בהייפרשייד (אני מתרגם על עיוור חחח)
ולהריץ את הסקריפט (מהקישור הראשון) בחלון הפייתון שכנראה אמור לסדר את מה שעדיין לא הסתדר (הוא לא מוזכר בקישור השני כמובן).
 

יעקב שקרקה

משתמש פעיל
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י צבי גרינוולד;1481761:
כשאני מייבא קבצי 3DMAX שפתחתי אותם ב3DMAX וייצאתי אותם בFBX למאיה, הקבצים מגיעים ללא חומרים. האם יש לזה תקנה חוץ מליצור את החומרים בעצמי?


דבר נוסף, אני משתמש במאיה 2013 וב3DMAX 2013, דבר שאמור לאפשר להשתמש באופציה של SEND TO MAYA. אולם בפועל לא עולה כלום במאיה.
תודה צבי על השאלה המועילה אשמח להתעדכן גם בפתרון:)
 

צבי גרינוולד

משתמש פעיל
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
אי זיהוי vrscene

עשיתי על פי ההנחיות של הסקריפט, שאכן הן פשוטות. אולם כשאני מנסה לייבא את קובץ הvrscene, מתקבל הודעת אי זיהוי הקובץ במאיה - Unrecognized file type.
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נראה לי שע"מ ליבא אובייקט עם החומרים של ויריי, צריך שיהיה גם ויריי ב3D MAX , אולי זאת הבעיה?
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י צבי גרינוולד;1593388:
עשיתי על פי ההנחיות של הסקריפט, שאכן הן פשוטות. אולם כשאני מנסה לייבא את קובץ הvrscene, מתקבל הודעת אי זיהוי הקובץ במאיה - Unrecognized file type.

תנסה במאיה 2012 אני לא בטוח שזה עובד במאיה 2013
 

צבי גרינוולד

משתמש פעיל
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
אני עוד בשלב שלפני השימוש בסקריפט עצמו, בשלב היבוא של vrscene. כך שפחות מסתבר שזה בגלל השימוש במאיה 2013.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
גם ייבוא החומרים נראה לי עובד במאיה 2012, אני לא הצלחתי לייבא חומרים במאיה 2013, אבל אני לא יודע איך עשית את התהליך, יתכן וזה בעיה אחרת.
 

ברל'ה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
בעבר הצלחתי לעשות את ההמרה, וזאת לאחר נסיון עם הרבה גרסאות של ווירי, מאיה ומקס. מסתבר ששם נמצא המוקש, לא בכל הגרסאות זה עובד, אני ממש לא זוכר כרגע מה כן היה טוב, כיוון שכרגע יש לי רק מאיה ומקס 2015.
הסקריפט שהבאת הוא לשלב שאחרי היבוא, הוא מיועד להחיל את החומרים שייבאת על המודל.
 

צבי גרינוולד

משתמש פעיל
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
גם ב3DMAX יש לי VRAY, אך לאור התגובות כאן עולה הספק שיתכן שהוא יותר מתקדם מזה שמותקן במאיה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה