טיפים לרינדור ראליסטי

  • פותח הנושא trew
  • פורסם בתאריך

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
אשמח לשמוע איך לגרום לרינדור להראות ראיליסטי יותר
ועוד יותר אשמח לשמוע טיפים איך להשתמש נכון עם תאורת פוטונים (יש איזה ידע תאורטי שצריך לדעת?)
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אני מכיר רק את ההגדרות של מנטל ריי בנושא ריאליסטיות ואני מאמין שכל תוכנה יש לה הגדרות קצת אחרות, כמובן שיש ידע תאורטי שצריך לדעת אבל קשה לי לכתוב כ"כ הרבה, דבר איתי באישי על זה או בטלפון מחר.

לילה טוב והמשך שבוע טוב לאנשי התלת ולכולם.
 

תשובה כהלכה

משתמש רשום
נכתב ע"י ip6;546019:
כמובן שיש ידע תאורטי שצריך לדעת

דוקא היה יכול להיות מאד נחמד מצידך אם היית נותן איזה טיפים טובים לידע תיאורטי כזה. אבל כיון שאתה אומר שזה קצת קשה לך לכתוב ארוך, אולי תכתוב קצת, מתומצת, להנאת כולנו. לי בהחלט מתאים מנטל ריי של מיה, וכל אחד אחר יקיש מכאן על התוכנה שלו. אני בטוח שהרבה מהתלתיסטים יודו לך!

תודה רבה מראש!
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוקיי אשתדל לכתוב אבל דבר כזה אני צריך להכין או שאולי אחפש מאמר ברשת בנושא ואעתיק אותו לכאן, גם כל אחד יכול לחפש ברחבי הרשת יש מאמרים בנושא.
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
טיפים, חחח!

כמה טיפים כלליים:

  1. דבר ראשון: לעזוב את המחשב! :( לצאת בחוץ ולהתבונן, פשוט להתבונן. לראות איך העולם נראה, איך תאורה משפיעה על עצמים מסויימים (עצמים אטומים, שקופים, פיזור האור וכו')
    יצא לי להתפעל פעם מהרנדר של המציאות...:p
  2. אם התוכנה לא עושה תעשה/י בעצמך: אם העצם לא מקבל אור שאמור להיות מוחזר מהקיר, תוסיף/י מנורה קטנה שתדמה את המצב.
  3. להיות רמאי/ת! אם יש ברקע הרים הם לא חייבים להיות עצמים, זה יכול להיות ציור או תמונה.
  4. ללמוד קצת מידול למשחקים ואנימציה, האתגר שם הרבה יותר גדול: ליצור מציאות במקסימום רמאות!!
  5. לשים לב לכיוון וצבע האור!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    במה דברים אמורים: הוספת רקע? השמש מאירה מצד ימין? תיזהר/י מלשים תאורה בצד שמאל....
  6. לא מספיק לשים טקסטורות, אם יש לטקסטורה עומק חייבים לראות את זה!!! דוגמא: טקסטורה של חומת אבנים... אם משאירים את הטקסטורה המקורית לבד יש לנו קיר עם פרסומת של אבנים...
  7. לעצלנים (מקצועיים): שימוש בתמונת HDRI כמקור אור...
  8. רצוי וכדאי לעבוד עם קנה מידה ולפי מידות מדוייקות!
  9. לפני שממדלים כדאי לעשות חיפוש באינטרנט על העצם שאותו רוצים למדל וללמוד אותו, כדאי גם להוריד תמונת רפרנס ולפי זה לבנות את המודל (זאת אומרת לשים תמונה ברקע, חצי שקופה ולעבור על הקויים שלה כדי לקבל מודל יותר מדויק)
  10. והמכה העשירית: :eek: יש הרבה עבודה, הרבה מאד עבודה, לא להתייאש! לשים לב לפרטים הקטנים, שריטות, שברים קטנים, לקוביה במציאות אין פינות חדות... להוסיף אבק, לכלוך, עיוותי עדשה, פוקוס, ללכת לפורום צילום וליישם את כל הטעויות שלהם... (הם רוצים צילום מושלם, אנחנו הפוך...)
    התוכנה לא תעשה את העבודה מעצמה... (ולא משנה כמה היא משוכללת!)
:cool: עכשיו תשתו כוס קפה ותרגעו... (אני חושב על עוד...:D)
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
יניב
אף אחד לא היה יכול לעשות זאת יותר טוב ממך, תודה.

ואחרי שיודעים את כל מה שכתבת צריך ליישם את זה בפועל ולשחק בפרמטרים של ההגדרות הריאליסטיות ואם מדובר בפוטונים זאת עבודה רבה.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
יניב
אף אחד לא היה יכול לעשות זאת יותר טוב ממך, תודה.

ואחרי שיודעים את כל מה שכתבת צריך ליישם את זה בפועל ולשחק בפרמטרים של ההגדרות הריאליסטיות ואם מדובר בפוטונים זאת עבודה רבה.
 

נתנאלה

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
נכתב ע"י ip6;552492:
יניב
אף אחד לא היה יכול לעשות זאת יותר טוב ממך, תודה.

ואחרי שיודעים את כל מה שכתבת צריך ליישם את זה בפועל ולשחק בפרמטרים של ההגדרות הריאליסטיות ואם מדובר בפוטונים זאת עבודה רבה.

מה זה אומר פוטונים? במילון זה: "חלקיק אור", מה זה אומר לגבי הרינדור?
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
פוטונים אלו באמת חלקיקי אור, וכשמשתמשים בהגדרות של פוטונים שנקרא גלובל אילומיניישן המנורה זורקת חלקיקי אור מהמנורה לקיר והקיר זורק לתקרה וכו', גם במציאות זה כך כי הכל עובד על אור וחושך והאור זורק חלקיקי אור שפוגעים בעצמים והעצמים זורקים אותם לעצמים אחרים וחוזר חלילה, זה בגדול ההסבר.
 

maor700

משתמש רשום
ע"מ לקבל תוצאה ראליסטית אנו נדרשים לבצע הרבה פעולות שחלק מהן הזכיר יניב.
אך הגורם המשפיע ביותר הוא התנהגות האור בסצנה וכדי שזה יקרה כמו שצריך כמעט מוכרחים לעבוד עם מנוע רינדור שמדמה את התנהגות האור. מנוע כזה עובד בשיטת Ray Tracing (עקיבת קרניים) כיום ישנם מנועים רבים העובדים בשיטה הזו כדוגמת Mental Ray, Vray, Final Render, Brazil, Maxwell ועוד.. (Scan Line לדוג' הוא מנוע שלא עובד בRT).

מה זה Ray Tracing בעצם?
Ray Tracing)*RT) עקיבת/התחקות אור בתרגום חופשי פירושו יצירת מערכת המדמה את תגובת האור בסיטואציות שונות בהתחשב בפרמטרים כגון מיקום מקורות האור ועצמתם אפיון המשטחים בהם הם פוגעים והגדרות מצלמה(בשונה ממנוע ScanLine).
בשיטה זו נשלחות כביכול קרני אור ממקורות האור לכל האובייקטים ובהתאם להגדרת המשטחים(השתקפות מרקם וכו') מוחזרים חלק מן הקרניים מן האובייקטים בחזרה. על אף שבעולם האמתי האור מוחזר מן האובייקטים לכל עבר הרי שבRT מחושבים רק הקרניים הרלוונטיות המגיעות לעדשת המצלמה היות וחישוב כל הקרניים בסצנה היה אורך נצח.
בגלל עובדה זו תהליך שליחת הקרניים מתבצע באופן הפוך מן המצלמה דרך האובייקטים עד למקורות האור.
RT היא שיטה יישומית גם בשטחים אחרים באופטיקה ואיננה ייחודית למנועי רינדור.
לחישוב התמונה ולביצוע RT ישנם אלגוריתמים שונים שאת חלקם ניתן למצוא בVRAY.

*RT אלו ראשי תיבות שבחרתי להשתמש בהן מטעמי נוחות ואין להן כל קשר ל RT- RealTime Rendering, תואר המוצמד לעתים קרובות למנועי רינדור.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
maor ברוך שובך לפורום, או שאתה צופה בפורום לפעמים רק לא מגיב.
 

maor700

משתמש רשום
ברוכים הנמצאים!
אני משתדל להיכנס מידי יום אך לא תמיד יש לי זמן להגיב.
חוץ מזה בפורום עריכת וידאו אני פעיל יותר.
 

טיפ טופ

משתמש צעיר
טיפ מטיפ טופ

שלום לכולם,מזמן לא נכנסתי לכאן,הייתי עסוק במידול של החיים
בכל אופן ישר כוח לך יניב,ניסוח מציון לכללים
אתן גם אני טיפ קטן
מאחר ועובדים הרבה לעשות תיקונים בפוטו שופ,לכן תמונה שהינה בעלת סטורציה גדולה מדי בצבעים,כלומר רוויה (כגון אדום חזק כמו האדום של קוקה קולה(פרסומת סמויה)) עלולה לתת תחושה של משהו ילדותי,הורדת סטורציה בתמונות נוף למשל מוסיפה ראליסטיות.
כמובן לשחק אם הפרמטרים בעדינות
מקווה שעזרתי
 

EB3D

משתמש רשום
הי,

זה התחום שהכי מרתק אותי בתלת מימד, ולמרות שנים של למידה, אני עדיין מתקשה בו.
אבל פעם כתבתי איזה טוטוריאל בעברית, ואולי זה יכול קצת לעזור בצעדים הראשונים.
חשוב לי להדגיש שהמדריך הזה הוא חלקי מאד וחסר, המטרה מאחוריו היתה רק לתת טעימה על עולם התאורה, בשום פנים לא לנסות להכיל את כל הנושא העצום והמורכב הזה.

במדריךהשתמשתי במפת תאורה מסוג HDRI -
ניתן להוריד מפות חינמיות בקישור הזה -
http://www.hdrmill.com/Freebies.htm
 

קבצים מצורפים

  • לייטתאורה MAYA.zip
    3.5 MB · צפיות: 12

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
תודה על המדריך.

חייבים לציין שהפרי במדריך גם מטוקסטר טוב, יש לו מפת במפ מצויינת וגם עד כמה שאני רואה גם הספקולר קולר ממופה, וזה דבר שעוזר מאוד לריאליסטיות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  21  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה