גיוון
צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
כהמשך לשיתוף הזה או אולי לא כהמשך, אלא בהקדשת יריעה (אשכול בלע''ז) בפני עצמה, אני שמח לשתף אתכם בעיצוב ספר יחודי, עם דרישות ממש לא קונבנציונליות.
העבודה דרשה ממני חשיבה מחוץ לקופסא בצורה יוצאת מן הכלל, ותמרון במינון גבוה, בין קודש ל... קודש, בין שמרני בניחוח עתיק כבד - לעדכני בניחוח חדיש ואומנותי...
בל נקדים את המאוחר ונתחיל מראשית הדברים:
לפני תקופה, פנה אלי לקוח לצורך עיצוב ספר.
תוך כדי השיחה הוא מסביר לי שמדובר בספר תולדות (ביוגרפיה) על אחד מגדולי החסידות וכו', משכך, אמרתי לו שלספר ביוגרפיה מעצבים בד''כ כריכת פרוצס (- כלומר צבעוני ולא בעלת גלופות צבעים אחידים), ב'גיוון' פחות מתעסקים בסגנון הזה, וכבר כמעט שהפניתי אותו הלאה...
הלקוח שהגיע אחרי שיעורי בית גילה הבנה בענין, ואמר לי שהוא יודע שזה המקובל, אבל עם זאת החליט שהוא רוצה לזה כריכת גלופות. ועם החלטה זו באה שורה של דרישות, באמת שלא יהיה סגנון עיצוב כבד כפי שעושים לספרי קודש, אלא עם מאפיינים של כריכת פרוצס עד כמה שאפשרי בגלופות, אך מצד שני שישאר חסידי יוקרתי ו'גיווני'.
בנוסף לכך, הוא בקש אם אפשר להוסיף תמונה משער הספר הישן בכריכה, הסברתי לו שתמונות על גלופות פחות הולך... ובשביל זה יש פורזץ ונדאג להכניס הכל לפורזץ בצורה יפה.
קיצער הרבה דרישות...
מה שאומר שהעבודה הזו הולכת ל-א-ת-ג-ר אותי כהלכה.
האמת אומר, די חששתי מזה...
אך כאוהב אתגרים הסכמתי לקחת על עצמי את הפרויקט, ושקעתי בעבודה.
שרבטתי "כיוון" מסוים שהיה לי בראש, ושלחתי ללקוח. הלקוח למזלי דווקא נהנה מהכיוון, ונתן אור ירוק להתקדם.
לאחר קבלת האור הירוק על הכיוון, התחלתי לעצב את הכריכה, אך מהר מאוד הבנתי שחסר כאן משהו ייחודי.
ואז, ברגע של השראה, הצעתי ללקוח להוסיף גלופה לצבע אדום!
הלקוח אישר, ואני יצאתי לדרך.
בתחילה נטיתי לכיוון פונט 'ציפורן' לשם הספר
כדי שישווה מראה פחות כבד של כריכת גלופות
הלקוח טען שיש מדי הרבה מהאדום, האש גם היה מגושם מדי, החלטנו א''כ שחייבים לעדן אותו...
כמו"כ הפריע לי נורא בעין, שבינות לאותיות שם הספר מבצבץ הקו זהב.
ניסיתי להתחכם,
הלקוח לא אהב את הסיומות המתעגלות של הקווים, ביקש להחזיר את הקו ליושנה...
כמו"כ החליט ללכת על פונט 'דבש'.
ביצעתי את השינויים הנדרשים לטשנו ופינשנו, והנה לפניכם הכריכה בגירסתה האחרונה והסופית.
הקפדתי בעיצוב זה, על חיבור ויזואלי בין החזית לשדרה מה שפחות אופייני לספר קודש, כמו"כ מקמתי את העיטורים שלא בצורה סימטרית וממורכזת.
כעת עברנו לעיצוב הפורזץ, כמה שעיצוב הכריכה הרתיע אותי בהתחלה, כך גם עיצוב הפורזץ.
קבלתי תיקייה עם תמונות ולכל תמונה כיתוב,
איך בדיוק מעצבים משהו יפה ונקי מזה??
התחלתי להזיז אלמנטים לפה ולשם, ובס''ד בסוף יצא משהו... או אולי יותר ממשהו... תגידו אתם...
ניתן לראות את הרקע (בחלש) עשוי מהכת"י של ה'אמרי יוסף'.
ונעבור לשערים,
לאחר סיום העבודה הלקוח שראה כי טוב, החליט להוסיף גם גריד תואם לכל הספר...
העבודה דרשה ממני חשיבה מחוץ לקופסא בצורה יוצאת מן הכלל, ותמרון במינון גבוה, בין קודש ל... קודש, בין שמרני בניחוח עתיק כבד - לעדכני בניחוח חדיש ואומנותי...
בל נקדים את המאוחר ונתחיל מראשית הדברים:
לפני תקופה, פנה אלי לקוח לצורך עיצוב ספר.
תוך כדי השיחה הוא מסביר לי שמדובר בספר תולדות (ביוגרפיה) על אחד מגדולי החסידות וכו', משכך, אמרתי לו שלספר ביוגרפיה מעצבים בד''כ כריכת פרוצס (- כלומר צבעוני ולא בעלת גלופות צבעים אחידים), ב'גיוון' פחות מתעסקים בסגנון הזה, וכבר כמעט שהפניתי אותו הלאה...
הלקוח שהגיע אחרי שיעורי בית גילה הבנה בענין, ואמר לי שהוא יודע שזה המקובל, אבל עם זאת החליט שהוא רוצה לזה כריכת גלופות. ועם החלטה זו באה שורה של דרישות, באמת שלא יהיה סגנון עיצוב כבד כפי שעושים לספרי קודש, אלא עם מאפיינים של כריכת פרוצס עד כמה שאפשרי בגלופות, אך מצד שני שישאר חסידי יוקרתי ו'גיווני'.
בנוסף לכך, הוא בקש אם אפשר להוסיף תמונה משער הספר הישן בכריכה, הסברתי לו שתמונות על גלופות פחות הולך... ובשביל זה יש פורזץ ונדאג להכניס הכל לפורזץ בצורה יפה.
קיצער הרבה דרישות...
מה שאומר שהעבודה הזו הולכת ל-א-ת-ג-ר אותי כהלכה.
האמת אומר, די חששתי מזה...
אך כאוהב אתגרים הסכמתי לקחת על עצמי את הפרויקט, ושקעתי בעבודה.
שרבטתי "כיוון" מסוים שהיה לי בראש, ושלחתי ללקוח. הלקוח למזלי דווקא נהנה מהכיוון, ונתן אור ירוק להתקדם.
הנה לכם השרבוט הראשוני:
לאחר קבלת האור הירוק על הכיוון, התחלתי לעצב את הכריכה, אך מהר מאוד הבנתי שחסר כאן משהו ייחודי.
ואז, ברגע של השראה, הצעתי ללקוח להוסיף גלופה לצבע אדום!
הלקוח אישר, ואני יצאתי לדרך.
בתחילה נטיתי לכיוון פונט 'ציפורן' לשם הספר
כדי שישווה מראה פחות כבד של כריכת גלופות
וזו היתה הסקיצה הראשונה:
הלקוח טען שיש מדי הרבה מהאדום, האש גם היה מגושם מדי, החלטנו א''כ שחייבים לעדן אותו...
כמו"כ הפריע לי נורא בעין, שבינות לאותיות שם הספר מבצבץ הקו זהב.
ניסיתי להתחכם,
ושלחתי סקיצה נוספת:
הלקוח לא אהב את הסיומות המתעגלות של הקווים, ביקש להחזיר את הקו ליושנה...
כמו"כ החליט ללכת על פונט 'דבש'.
ביצעתי את השינויים הנדרשים לטשנו ופינשנו, והנה לפניכם הכריכה בגירסתה האחרונה והסופית.
הקפדתי בעיצוב זה, על חיבור ויזואלי בין החזית לשדרה מה שפחות אופייני לספר קודש, כמו"כ מקמתי את העיטורים שלא בצורה סימטרית וממורכזת.
כריכה:
כעת עברנו לעיצוב הפורזץ, כמה שעיצוב הכריכה הרתיע אותי בהתחלה, כך גם עיצוב הפורזץ.
קבלתי תיקייה עם תמונות ולכל תמונה כיתוב,
איך בדיוק מעצבים משהו יפה ונקי מזה??
התחלתי להזיז אלמנטים לפה ולשם, ובס''ד בסוף יצא משהו... או אולי יותר ממשהו... תגידו אתם...
ניתן לראות את הרקע (בחלש) עשוי מהכת"י של ה'אמרי יוסף'.
פורזץ:
ונעבור לשערים,
שער מגן:
שער ראשי:
שער פנימי:
לאחר סיום העבודה הלקוח שראה כי טוב, החליט להוסיף גם גריד תואם לכל הספר...
גריד:
זוהי איפוא גלגולה של כריכה
היה מאתגר אך מחשל מאד להבא
מקוה מאוד שנהנתם!
שלכם
שִׁיעֶ'ה
היה מאתגר אך מחשל מאד להבא
מקוה מאוד שנהנתם!
שלכם
שִׁיעֶ'ה
נערך לאחרונה ב: