• בעקבות ניצול הפורום למטרות אחרות ההרשאה לכתיבה והעלאת נושאים הינה רק למנויים, לקבוצות מקצועיות ולחכמת נשים.

חרדי חילוני וחקלאי נפגשו יחד - וזו לא התחלה של בדיחה...

קלכלית

משתמש חדש
השאלה הראשונה תמיד תהיה איך נפלת לכאן...
אז אפתח בסיפור על האדמו"ר מהר"א מבעלזא זיע"א לאחר נס הצלתו ברגע האחרון מגיא הצלמוות באירופה העשנה, הגיע לכאן לארץ אבותינו וקבע את משכנו הזמני בתל אביב, תכף לבואו ביקש ממשמשיו שיביאו אי אלו זרעים לשתילה בגינה הקטנה הצמודה לבית, לתמיהתם מה ראה קדוש ישראל ותפארתם לעסוק ב'שאר ירקות' נטע בהם בתשובתו את חביבותם של המצוות הנדירות התלויות בארץ בהם חפץ הוא לזכות ככלאיים, מעשרות ושבת הארץ - השמיטה שחלה שנה לאחריה.

בתקופה האחרונה קיבלנו אינספור פניות שביקשו ל'מצ'גנו' לקהילה כזו או אחרת, אך זאת הפעם אין בה בבקשה משהו בשבילי, בשבילו או בשבילך, הפעם זו בשבילנו - לנו כולנו,
החקלאים היקרים שומרי ומטפחי אדמת ארץ הקודש, אותה אדמה אליה שאפו והמו אבות אבותינו, האדמה אשר מצמיחה לנו את כל המצוות החשובות והנדירות התלויות בארץ.
ואותם חקלאים נואשים באזלת ידם למול פרעות בני הישמעלים, אשר בכוח הזרוע משחיתים, חומסים, ויוצרים נזקים בסכומים של עשרות אלפי שקלים.
ארגון 'השומר החדש' המהווה פסיפס מדהים של חרדים, חילונים, דתיים ומסורתיים שמקדישים מזמנם ימים ובעיקר לילות לסייע בשמירה, ובנתינת יד לעזר הכל בכדי להמשיך את האהבה לארץ הקדושה ולאדמתה, אני לא רוצה להאריך אז אמליץ לכם לצפות בפעילות המדהימה בסרטון שבדף הקמפיין.

נכון יהיו שיאמרו למה צריך את זה... הרי אפשר לייבא את כלל הסחורה החקלאית מטורקיה קפריסין, אירופה ואחרות...
אך האם את השמיטה גם אותה אפשר לייבא? ואת המעשרות, והערלה, שמא אותם אפשר לייבא.. ואת האמונה והתפלה בעם הנצח... שמא אותם אפשר גם לייבא?

ולכן כן, חרדי חילוני אשה וגבר כולנו יחד נרתמים להמשיך את החקלאות המאמינה והמדהימה הזאת, ומצטרפים יחד בקישור המצו"ב https://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/30046 בכדי שתמיד נוכל להמשיך ולזכות במצוות החביבות התלויות בארץ.

ואגב, בהוראת הרב שמואל אליהו שליט"א ניתן לתרום מכספי מעשר

בשבילנו - לנו כולנו - לא משאירים אף חקלאי מאחור.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  19  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה