חלוקת סדר העבודה וניהול מערכת

  • פותח הנושא תג
  • פורסם בתאריך

תג

מנהל קהילת המעמדים
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
שלום לכולכם,
נתבקשתי ע"י נדיב כלשהוא לקחת לידים שלי מכון תורנית שמיועד להוציא פרוייקט אחד ולארגן את התפקידים של כל אחד ואחד כדי לזרז את העבודה ולהתקדם יותר מהר מעד עכשיו וללוות את הפרוייקט בהמשך.

אני בכלל לא עוסק בתחום של עריכה, אבל ארגנתי כבר כמה פעמים בכמה מכונים דרך וסדר עבודה, בחלוקת תפקודים ברורים, והדרכת שיטות של הכנסת תיקונים והכנות לדפוס והמסתעף.

למרות שאני לא מעוניין לקבל את הפרוייקט הזה מפני כמה סיבות והעיקר משום שאין לי זמן לזה וגם שלכאורה אני לא מתאים לזה, הסכמתי לברר את הענין ולהגיש דו"ח ביקורת על הניהול של עד עכשיו (כבר 4 שנים) והמלצות על העתיד.

ובכן, אני רואה שמסתובבים כאן בעלי כשרון שעוסקים בתחום הייתי שמח לשמוע ממכם דעתכם איך מכון כזה אמור להיות מנוהל.

לצורך הענין אשתמש בדוגמא שהמכון עומד להוציא לאור משניות כמתכונת שוטנשטיין.

1. כמה עובדים צריכים על משנה (סקיצה ראשונית, מסגנן, ת"ח בר סמכא שעובר על זה, מסגנן ההוספות וכו').
ולכאורה המהירות יהיה תלוי בכמות הזוגות שיהיה בנוי על פי זה (דהיינו, נגיד שמשנה אחת דורש 4 אנשים ולוקח יממה, אם הנדיב רוצה 2 משניות ביום יהיה צורך ב8 אנשים, או ישתמש מאחד העובדים של זוג 1 בזמן שהוא פנוי).

2. איך מחלקים את העבודה, האם כדאי שמי שלומד הטיב את המשנה יקליד את ביאורו או ילמוד בחברותא עם מסגנן והמסגנן יקליד.

3. האם עדיף שכל משנה יעבור אותם אנשים באותו מהלך או אפשר לפצל את העבודה בין זוגות שונות שכל משנה יהיה גם בסגנון שונה, או לכה"פ להקפיד שהמסגנן יהיה אחד.

יש עוד הרבה דברים, אבל אני חושב שהסברתי דיו כדי להבין את שאלתי, וכעת אשמח לשמוע את חוו"ד, ובפרט מאלה שכבר עבדו במכונים כאלה ויודעים לברר את המהלכים הנכונים.

תודה מראש
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
לא עבדתי אף פעם בפרוייקטים מסוג זה, רק דבר אחד אוכל לומר לך - חשוב מאד (!!!) שתהיה אחידות סגנונית.
 

א.ישראל

משתמש פעיל
עריכה תורנית
1. בשוטנשטיין מה שידוע לי על כל עמוד עבדו שניים במקביל. ויש סיבה ללמוד מדרכם כשרואין את התוצאות אצלם.

2\3. העבודה חייבים לפצל אם רוצים שזה יסתיים בזמן סביר, אך לאחר מכן המבקר סגנון ידאג לאחידות מושלמת יותר. [גם מלכתחילה אמור להיות רשימת כללי עריכה מפורטת שעל פיה ינהגו העורכים באופן אחיד].

כלל ברזל, שכל פעולה שעושה מישהו חייבת בקורת אחת לפחות.

עצות למי שרוצה עבודה גרועה:
א. בעל הבית יקציב סכום מסויים לפרוייקט ויפקיד בידי המנהלים שיסתדרו עם זה...
ב. ישלם לעורכים לפי משנה וכדומה ולא לפי שעות, וזה יתן להם סיבה לא להשקיע יותר מדי...
 

גרפיקנער

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אני עבדתי (ועובד עדיין) תקופה ארוכה בעריכה תורנית במכון מכובד, וסדר העבודה הוא כדלהלן:

א. כל עורך חייב לכתוב הכל במחשב. אין כזה דבר שאחד עורך ומישהו אחר כותב. כל עורך חייב לכתוב הכל במחשב, וכן בעל תיבת דוא"ל לשליחת וקבלת חומר.

ב. על כל חומר עובר עורך אחד בלבד, ולא שניים. אבל - אחרי כל עורך עובר מבקר, (ולפעמים שנים) לבדוק שהעורך לא עשה שום טעויות, ושהכל בסדר. הרבה פעמים אין צורך שלמבקר יהיה בעל ידע בניסוח ודקדוק וכו', אלא העיקר שיהיה תלמיד חכם גדול, (גדול יותר מהעורך) שידע את החומר על בוריו, ויוכל למצוא טעויות.

ג. אחרי ביקורת המבקרים, החומר עובר הלאה לעורך ראשי, שהוא עובר מהתחלה על כל החומר שכתב העורך, ועל הערות המבקר, והוא זה שמחליט בסופו של דבר מה לקבל ומה לא. כמו כן העורך הראשי משתדל להחליק את הניסוח של כל העורכים יחד, כדי שיהיה לזה גוון אחיד.

ד. הנסיון מורה, שכאשר יש כללים ברורים לסגנון הכתיבה, העורכים מצליחים לעמוד במשימה, והתוצאה הסופית של כולם די זהה.

ע"כ מנסיוני הדל.
 

גליל555

משתמש פעיל
עריכה תורנית
בכדי לקדם ולזרז את העבודה, הייתי מציע שאת עיקר העריכה לשונית יעשה עורך לשוני אחד שהוא גם תלמיד חכם ובעל ידע, (כיון שלפעמים משנים בלשון וזה הופך את העניין), מכיון שהרבה זמן מתבזבז אצל תלמידי חכמים שיודעים להביא חומר אך לא לסגנן.
בהצלחה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה