הבעיה כאן פחות בחשיפה כמו בטווח דינמי בעייתי מאודמתוק מתוק!!
ביקורת- חלק מהתמונות קרוב לשרופות. הייתי סוגר עוד קצת חשיפה.
ומאזן יותר ללבן.
צודקת. עכשיו אני שם לב. חוץ מהראשונה שכן שייך.הבעיה כאן פחות בחשיפה כמו בטווח דינמי בעייתי מאוד
תודה. לסדר בלוולס?מתוק מתוק!!
ביקורת- חלק מהתמונות קרוב לשרופות. הייתי סוגר עוד קצת חשיפה.
ומאזן יותר ללבן.
אפשר הסבר?הבעיה כאן פחות בחשיפה כמו בטווח דינמי בעייתי מאוד
באמת צולם בשעות הבוקר. והיה קשה לתמרן (יום שישי.. זה מה שהסתדר..)להבא בשעה כזו שיש הפרש עצום בין אור השמש לאור הקיים בצל. פשוט לחשוף לפי האור. ולהוסיף פלאש לאיזור המוצל (דרוש עוצמה חזקה).
או לצלם בשעות נוחות יותר. שאז יש פחות סטופים בין האור לצל.
תודה לכולם.
תודה. לסדר בלוולס?
אפשר הסבר?
תודה רבה! החכמתי!טווח דינמי>>
היכולת של כל חיישן להכיל בתמונה אחת את הצבע הבהיר (מבחינת אור בעיקר) ביותר (שאיננו שרוף) ועד הכהה ביותר (שאיננו אטום).
ככל שהיכולת גבוהה יותר כך יתקבל צבעים עשירים יותר. עם תמונה שהצבע הבהיר איננו שרוף והצבע הכהה איננו אטום.
אין חיישן שאיננו מוגבל. ככל שהחיישן מתקדם יותר כך יכולת ועושר האור תיהיה טובה יותר.
כתבתי על זה מאמר בעבר. אבל אני לא מוצא אותו [היה נעוץ בפתיח של דף הקהילה].
במקרה הספציפי>
צולם בשעות הצהריים שבהם השמש חזקה. כלומר החלק המואר הוא מואר מאוד וחזק מאוד. החלק המוצל (הכהה. אמרנו למעלה..) הוא חשוך ביחס לחלק הכהה. עם הרבה סטופים ביניהם. כך שאם נחשוף לפי החלק המוצל. [כך הוא ברוב התמונות למעלה] מה שיקרה שהחלק הבהיר הוא כל כך בהיר עד כדי שהחיישן לא יכול להכיל אותו. הוא עובר את רף המסוגלות של החיישן להכיל אותו כצבע ולכן הוא נשרף.
הפתרון>
1.
לצלם בשעות השקיעה.
למה?
כי אז החלקים המוארים איננם כל כך חזקים. ולכן גם אם נחשוף לפי החלק המוצל. החלק הבהיר איננו כל כך בהיר עד כדי שהחיישן איננו יכול להכיל אותו והוא ישאר כצבע בהיר אך שאיננו שרוף.
2.
להוסיף פלאש. ולצלם בצהריים. - פחות מומלץ.
למה?
כי אז אנחנו נחשוף את התמונה לפי החלק הבהיר ביותר. ואז התמונה תתככה ותיהיה מאוזנת לפי החלק הבהיר. מה שיגרום לחלקים המוצלים והכהים להיות אטומים [מרוב כהות כבר אין צבע-הוא מוגדר כשחור אטום]. ואז להוסיף פלאש על עוצמה מאוד חזקה. שאז פני המצולם ישתווה לחלקים הבהירים שבתמונה - ובזכות הפלאש. הפלאש על עוצמה כל כך חזקה עד כדי שהוא מאיר את המצולם לאותו הארה של החלקים הבהירים שבתמונה.
מקווה שהובנתי.
ובהצלחה רבה!!
דוגמא לנתוני צילום:הכוונה שלי בצילום הבא. לסגור קצת צמצם או תריס. או להנמיך איזו.
לחילופין בלייטרום אפשר להכהות קצת חשיפה ולהוריד הייליט. (בעיקר בתמונה הראשונה).
דוגמא לנתוני צילום:
צפה בקובץ המצורף 917864
F2
1/400
iso 100
היה משהו שהייתי צריכה לשנות בנתונים כדי לשפר את התוצאה?
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: