אתן לך 2
הראשון: פרספקטיבה. זה דבר יחסית פשוט עם חוקים פשוטים וטכניקה פשוטה.
ברגע שזה לא עשוי נכון, זה מאוד צורם.
לכל פרספקטיבה יש משהו שנקרא "נקודת מגוז" שזה בעצם המקום שבו הכל הופך לנקודה קטנה במרחב. משם הכל הולך ומתפשט.
אצלך בציור אין נקודת מגוז. כל אזור מתנהג לפי ה"קריזה" שלו...
הדוגמה שצירפתי ממחישה איך נוצרות שתי נקודות מגוז שונות ולא תואמות מחישוב האלכסונים היוצרים את שפת המדרכה ואת קירות הבית.
(לא היה לי כח להיכנס לעיוות שקיים בפנים החנות)
צפה בקובץ המצורף 57008
הדבר השני: פרופורציה. היחס בין אובייקטים שונים במרחב. חוסר פרופורציה גורם לתמונה להיראות מוזר.
בדוגמה אפשר לראות כיצד 3 עצמים המוכרים לנו מחיי היום-יום: רוכב אופנוע, רכב שטח (ג'יפ) ומשאית גדולה.
שלושתם נמצאים לכאורה במרחק דומה מהצופה.
עם זאת, באופן אבסורדי, הרוכב הוא הגדול מכולם, ורכב השטח קצת גדול מהמשאית.
כדאי גם להתייחס לאיש שעומד על המדרכה מאחורי המשאית, נראה שהוא בערך בגובה שלה. ומה קורה עם המנורה הענקית על הבניין? היא לא אמורה להיות דומה במימדיה לחברותיה המככבות בשאר התמונה?
צפה בקובץ המצורף 57009
הראשון: פרספקטיבה. זה דבר יחסית פשוט עם חוקים פשוטים וטכניקה פשוטה.
ברגע שזה לא עשוי נכון, זה מאוד צורם.
לכל פרספקטיבה יש משהו שנקרא "נקודת מגוז" שזה בעצם המקום שבו הכל הופך לנקודה קטנה במרחב. משם הכל הולך ומתפשט.
אצלך בציור אין נקודת מגוז. כל אזור מתנהג לפי ה"קריזה" שלו...
הדוגמה שצירפתי ממחישה איך נוצרות שתי נקודות מגוז שונות ולא תואמות מחישוב האלכסונים היוצרים את שפת המדרכה ואת קירות הבית.
(לא היה לי כח להיכנס לעיוות שקיים בפנים החנות)
צפה בקובץ המצורף 57008
הדבר השני: פרופורציה. היחס בין אובייקטים שונים במרחב. חוסר פרופורציה גורם לתמונה להיראות מוזר.
בדוגמה אפשר לראות כיצד 3 עצמים המוכרים לנו מחיי היום-יום: רוכב אופנוע, רכב שטח (ג'יפ) ומשאית גדולה.
שלושתם נמצאים לכאורה במרחק דומה מהצופה.
עם זאת, באופן אבסורדי, הרוכב הוא הגדול מכולם, ורכב השטח קצת גדול מהמשאית.
כדאי גם להתייחס לאיש שעומד על המדרכה מאחורי המשאית, נראה שהוא בערך בגובה שלה. ומה קורה עם המנורה הענקית על הבניין? היא לא אמורה להיות דומה במימדיה לחברותיה המככבות בשאר התמונה?
צפה בקובץ המצורף 57009