'חיזוק' בעת מלחמה (אז נדברו)

א יודעלע

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה... קול מלחמה!!!!

פחד אזעקות עולות ויורדות נשמעות... מטחים כבדים נשלחים אלינו מרצועת עזה ... ופחד פחדים... מה עושים?? במה צריך להתחזק?? לב יודע מרת נפשו... אבל נקודה אחת אולי אפשר לעורר: המלחמה כעת היא עם רצועת עזה!!! יש לנו הסטוריה עקובה מדם... מאז ומעולם עזה הייתה הרצועה והמקל של עם ישראל... עוד לפני יציאת מצרים כתוב "ולא נחם אלוקים דרך ארץ פלישתים כי קרוב הוא כי אמר אלוקים פן ינחם העם בראותם מלחמה ושבו מצרימה.." ואומרים חז"ל: שזה הולך על עזה ואשקלון... שהקב"ה ידע שאם עמ"י יכנס לארץ ישראל דרך עזה... הרי יזרקו עליהם מטחים של פצמרים... ועם ישראל יבהלו מהצבע אדום ויחזרו למצרים... ולכן הקב"ה אמר לנו לעשות דרך עיקוף... דרך המדבר ים סוף... והשאלה כמובן זועקת מאליה: הרי את מצרים הקב"ה הטביע בים... ואת סיחון ועוג הרגו לפי חרב... ולאורך כל הדרך הקב"ה העמיד לפנינו את הצירעה והיא הרגה את כל האויבים שלנו... בקיצור עם ישראל התחככו עם הרבה אויבים והקב"ה תמיד נלחם בשבילם... אז למה לא נחם אלוקים דרך ארץ פלישתים... ומקסימום החמאס יפתח באש.. הקב"ה יפרוש כיפת ברזל בדמות עמוד האש.??

אלא מאי?? מוכרחים לומר שאת עזה הקב"ה רצה לשמור!!! עזה צריכה להיות הרצועה של עמ"י לדורות... (כמו שכתוב להדיא בספר שופטים ג' שהם מהפלישתים שהקב"ה השאיר אותם לנסות את ישראל...) ובאמת עד היום הזה כל כמה זמן הרצועה הזאת שוב יוצאת ומחרידה אותנו ומעוררת אותנו לשוב אל אבינו שבשמים... כל מה שנותר לנו זה להתעורר ולחשוב: מה הקב"ה רוצה שנתעורר???

אז הרגש אחד קטן... אולי יהיה לתועלת... סו"ס אנחנו בתחילת הקיץ... והנסיונות בשמירת העיניים מתחילים להתעורר... ויש מכנה משותף בין שמירת העיניים לרצועת עזה...!!! תנחש מה הקשר...??

ובכן: כשיעקב אבינו מברך את בניו לפני פטירתו... ברגע שמגיע דן... מיד מברך אותו יעקב אבינו: דן ידין עמו כאחד שבטי ישראל!!! יעקב רואה בנבואה שעתיד לקום ממנו שמשון שהוא לבדו ידון את ישראל... הוא לא צריך עזרה מבחוץ!! הוא לא יצטרך צבא שיבא איתו... הוא יהיה כזה גיבור שהוא לבדו יושיע את ישראל... אין כאן המקום להרחיב בנושא זה... אבל מבואר בקדמונים ששמשון היה קדוש מרחם ונזיר אלוקים ונפשו הייתה בבחינת קודש הקדשים ונחש דקדושה שעפר לחמו.. ואין לו שום אחיזה בתאוות גשמיות... ומהמקום הנקי והטהור הזה היה לשמשון הוראת היתר לשעה להיכנס לסיכונים רוחניים ולרדת למקומות נמוכים שלאדם רגיל אסור לרדת לשם בשביל להעלות משם את הקליפות ולקרב את התיקון השלם... ויעקב אבינו קיווה והתפלל ששמשון אכן ישלים את התיקון ויהיה משיח ה'... אלא שלפתע יעקב אבינו רואה בנבואה שלא!!! בסופו של דבר עדיין לא הגיע הזמן... פגם הטומאה של הפלישתים כ"כ גדול... שהם הצליחו להכשיל בדקי דקות אפי' את משיח ה'... ונגזרה גזירה... ואומרים חז"ל: שמשון הלך אחר עיניו לפיכך ניקרו פלישתים את עיניו... ואז יעקב אבינו מרים ידים לשמים ואומר: אנא ה'...לישועתך קיויתי ה'... אני רואה שהגאולה בסוף לא תבוא רק משמשון... אלא נאלץ להמתין לישועת ה' עוד אלפי שנים... בדור האחרון בו יצטרכו להתמודד עם נסיונות קשים של שמירת עינים.. הבאים מקליפת ישמעאל... ויעקב מתפלל: תתן להם כח לדור האחרון... שהם יוכלו לעמוד בנסיון הזה...

עכ"פ ברצועת עזה יש כעת חגיגה גדולה... הצלחנו לנקר את עיניו הקדושות של שמשון... הצלחנו להגביר את הכח של עין הטומאה על הכח של העין דקדושה!! והנה.. הצלחנו לנקר את עיניו של שמשון ... לנקר אותם... כל רצועת עזה מתאספת לחגיגות הניצחון... וכולם מביטים בשמשון בקלונו... כולם מגיעים לראות את משיח ה' מנוקר עינים... ואז שמשון פונה לרבוש"ע בתפילה המפורסמת: זכרני נא וחזקני נא אך הפעם, ואנקמה נקם אחת משתי עיני מפלישתים... שמשון זועק לקב"ה: רבוש"ע: רק אתה יודע מה מחכה לבנים שלנו בדור אחרון... כמה התמודדויות ונסיונות יהיו להם בשמירת עינים מקליפת ישמעאל הזו... תרשה להינקם בהם!!! תרשה לי להראות לדור אחרון... איזה כח יש לעיניים המנוקרות של יהודי ששמר כל חייו על היניים... ושמשון בבת אחת לפת את הבית בשתי זרועותיו... וכולם נופלים פגרים מתים... ומובא בחז"ל שכתוב פעמיים ששמשון שפט את ישראל עשרים שנה!! לומר: שעשרים שנה שפט את ישראל בחייו... ועוד עשרים שנה לאחר פטירתו... עדיין הפלישתים היו רועדים מהעיניים הקדושות שיכול להיות ליהודי...

---

כשרצועת עזה מתחילה לחגוג... זה מזכיר לנו את החגיגה של הפלישתים על עיניו של שמשון...

זה מזכיר לנו שהקיץ מתחיל... ושקליפת ישמעאל ופגם הראיה מתחיל לעבוד שעות נוספות...

לא נותר לנו אלא לנקום בדרך משלנו- נקם אחת משתי עיניו של שמשון!!! כיצד אנחנו ננקום?? בזה שאנחנו נתחזק בייתר שאת ובייתר עז בשמירת עיניים בקדושה וטהרה ולא ניתן לפלישתים היוצאים מכפתור להחטיא אותנו בפגם העין... כן... עלינו התפלל יעקב אבינו לישועתך קיויתי ה'... יעקב אבינו ראה שאותם קליפת פלישתים שניקרו את עיניו של שמשון... הם מחכים לנו בסוף כל הדורות ורוצים להחטיא את עינינו... ולא נותר לנו אלא לעמוד על המשמר ולהתחזק בשמירת העיניים... לא... אין לנו את הכלים הקדושים שהיו לשמשון... אנחנו לא נזירי אלוקים ולא קדושים מרחם... מה כן יש לנו?? יש לנו ברכה טובה של יעקב אבינו: לישועתך קיויתי ה'... שיעקב אבינו מתפלל עלינו שנזכה לעמוד על המשמר... ואם נזכה והעיניים שלנו יהיו שמורות ומושגחות... הרי גם עיני ה' שמבטאות את ההשגחה... גם הם ישוטטו בכל הארץ וישגיחו על אחינו כל בית ישראל שלא יארע להם כל צער ונזק... וישיב את כל הטילים על שונאינו בראשם... וישלח לנו את משיח צדקינו במהרה שיהיה רודה בעבר הנהר מתפסח ועד... ועד... ועד עזה...
 

א יודעלע

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
התוכן המובא כאן מילה במילה כל פיסקה וכל פסיק כל נקודה וכל סימן קריאה כל הדגשה וכל מרכאה וכמובן כל חיזוק וקריאת התפעלות שייכים אך ורק לבעל העלון המפורסם והחשוב 'אז נדברו'
 

א יודעלע

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נו מה אתם אומרים על המאמר הנפלא הזה מבית אז נדברו?? לדעתי הענייה מחזק ומאלף ביותר, נותן כל להתמודד... הלא כן???
 

עכביש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
נערך לאחרונה ב:

א יודעלע

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
@באבא קמא לא הבנת. זה אכן מאמר של ה'אז נדברו' מועתק מילה במילה. עשיתי תשובת המשקל על שבאשכול ה'משוגע' של @מ"ם חיקיתי אותו במה שהשתמע לכמה אנשים כזלזול חלילה.
לדעתי בעל ה'אז נדברו' שהנני מכירו רק מ'פי כתבו' (לתשומת לב @מעלה ומוריד ) הינו גאון בתורה במיוחד ב'קדשים' ויש לו יד ורגל בתורת החסידות והקבלה מלבד הבנה מיוחדת לנפש האדם, 'בעל מחשבה' פורה ומעמיק במיוחד, שמעטים כמוהו. ו... פיתח שיטה חדשה של כתיבה...!!!
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
@באבא קמא לא הבנת. זה אכן מאמר של ה'אז נדברו' מועתק מילה במילה. עשיתי תשובת המשקל על שבאשכול ה'משוגע' של @מ"ם חיקיתי אותו במה שהשתמע לכמה אנשים כזלזול חלילה.
לדעתי בעל ה'אז נדברו' שהנני מכירו רק מ'פי כתבו' (לתשומת לב @מעלה ומוריד ) הינו גאון בתורה במיוחד ב'קדשים' ויש לו יד ורגל בתורת החסידות והקבלה מלבד הבנה מיוחדת לנפש האדם, 'בעל מחשבה' פורה ומעמיק במיוחד, שמעטים כמוהו. ו... פיתח שיטה חדשה של כתיבה...!!!
חביבי, אם תראה אותו בעיניים, יש מצב שאתה מתעלף.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אם איכשהו קראתי כמעט הכל, אז יש לו שיטה..
רק מפריע לי עודף הנקודות...
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עודף הנקודות הוא אחד מסימני ההיכר, אם לא העיקרי שבהם.
גם לי מפריע מאד, אבל איכשהוא כשקוראים את העלון שלו, הנקודות עוזרות למאמרים להישמע כמו שיחה בין 2 חברי חדר בישיבה.
חביבי, אם תראה אותו בעיניים, יש מצב שאתה מתעלף.
נראה כמו הרבה מאד אחרים כך שהעילפון יהיה רק מהתרגשות כנראה:)
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה