חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
המנומשים החמודים יצטרכו להמתין קצת עד שאתפנה..
(זה לא גורע מהתודה רבה על ההצגה שלהם).
ובתקווה שבזמן הזה לא תבוא היולדת ותגנוב לי את זהותם.
יולדת שגונבת צריכה להביא קרבן עם שני תורים
 
חבורת מנומשים
בארבעה הם משים
ראו את הכהנים
בתוך היד חונים
העבירו שן לימין, מראם כעת חביב
אצל המלך בין בתים והמזבח הוא סביב
נישאו שוב על כתפיים, כשהביטו אחורנית
ראו גם את הבית, בצד הימנית
נמש אחרון שהיה כה נועז
נעלם והלך, והנה בועז
והנה לאחר מספר ימים
בועז ויכין הקימו העמודים.
אני לא רוצה לנתץ את הפתרון עד שכל שם יסיים מנחה
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חבורת מנומשים
בארבעה הם משים
סליחה על האיחור ספק חיסור.
אני כעת במקום בו הזמן נעצר מלכת..
ו- @הרקליטוס הראשון זה לא נראה לי קשור לנתץ.
צריכה להיות שם ש'.
ו- @שרלוט אם אין טעות בחידה, והיא שייכת כצפוי לפרשת מצורע. אז היא מאתגרת ממש.
פשפשתי ומשמשתי ואפילו חרש לא העליתי בידי.
אז במטותא, אפשר רק לבדוק שכל ההגדרות תקינות?
ואגב, מה זה 'משים'? בלשון הקודש?
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
אז במטותא, אפשר רק לבדוק שכל ההגדרות תקינות?
בדקתי שוב והפעם זה לא טעות שלי אלא של האתר שממנו אני מעתיקה את הציטוטים
רק באתר ההוא מופיעה המילה בש' ימנית ובמקרא עצמו בש' שמאלית
והנה התשובה:

חבורת מנומשים
בארבעה הם משים

(משים מל' למוש, לזוז)
הַשְּׂמָאלִית

ראו את הכהנים
בתוך היד חונים

(בפרק י''ד- בתוך היד חונים)
וְיָצַק עַל-כַּף הַכֹּהֵן הַשְּׂמָאלִית
וְטָבַל הַכֹּהֵן אֶת-אֶצְבָּעוֹ הַיְמָנִית מִן-הַשֶּׁמֶן אֲשֶׁר עַל-כַּפּוֹ הַשְּׂמָאלִית
עַל-כַּף הַכֹּהֵן הַשְּׂמָאלִית
וְהִזָּה הַכֹּהֵן בְּאֶצְבָּעוֹ הַיְמָנִית מִן-הַשֶּׁמֶן אֲשֶׁר עַל-כַּפּוֹ הַשְּׂמָאלִית

העבירו שן לימין, מראם כעת חביב
(כאן זה הטעות של האתר שמביא את : הַשְּׁמָאלִית

אצל המלך בין בתים והמזבח הוא סביב
(אצל המלך- ספר מלכים)
הַבַּיִת הַיְמָנִית עַד-כֶּתֶף הַבַּיִת הַשְּׁמָאלִית לַמִּזְבֵּחַ וְלַבָּיִת עַל-הַמֶּלֶךְ סָבִיב

נישאו שוב על כתפיים, כשהביטו אחורנית
ראו גם את הבית, בצד הימנית

מִכֶּתֶף הַבַּיִת הַיְמָנִית עַד-כֶּתֶף הַבַּיִת הַשְּׁמָאלִית

נמש אחרון שהיה כה נועז
נעלם והלך, והנה בועז

הַשְּׁמָאלִי וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ בֹּעַז

והנה לאחר מספר ימים
הַשְּׁמָאלִי וְשַׂמְתָּ אֶת-עֲוֹן בֵּית-יִשְׂרָאֵל עָלָיו מִסְפַּר הַיָּמִים

בועז ויכין הקימו העמודים
וַיָּקֶם אֶת-הָעַמּוּדִים.... יָכִין וְשֵׁם הַשְּׁמָאלִי בֹּעַז.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כמעט התחלתי עם השמאלית, אבל המשפט הזה עצר אותי:
חבורת מנומשים
בארבעה הם משים
במקרא הם מופיעים בששה מקומות. אם הכוונה שרק בפרשה הם בארבעה - היה צריך לציין זאת.
(כרגע יש לי עיסוק מעניין, לחשוב על קנס אפשרי..)
(משים מל' למוש, לזוז)
לכן שאלתי באיזו שפה..
למוש = למשש. איך זה לזוז?
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
במקרא הם מופיעים בששה מקומות. אם הכוונה שרק בפרשה הם בארבעה - היה צריך לציין זאת.
נכון, בגלל הטעות עם הש' הימנית.
(כרגע יש לי עיסוק מעניין, לחשוב על קנס אפשרי..)
הקנס הוא לא לאפשר לי לחוד חידות :)
לכן שאלתי באיזו שפה..
התערערתי לגמרי
אני חושבת שבעברית :oops:
מילון ספיר- מש: זז.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
משהו קצר:
חבורת נערים קבעה פגישה
היו נזמנים למקומות ששה
הכהן את אצבעו יצק שמן נטף
הרצים והאיש שלחו עד הכתף
הלכו ונזכרו, ביקשו להפרד במחנות
הלכו החמשה, ועבד מבקש לפנות
נוספו הששה והנה בין שערים
בין רעב לשבע בתוך אוכלי העמים
ובאחרונה הם עומדים
לפני אחז שני צעדים
 
למוש = למשש. איך זה לזוז?
אמר הרקליטוס הראשון הנה דעת המדקדקים אשר ישבו לפנים בארץ יהודה כי הזז ממקום למקום הוא מסיר ועוקר עצמו מן המקום בו היה אל המקום החדש כמו "לא ימוש" "לא משו" אמנם 'למוש' הוא מטעם "אולי ימושני אבי" ואם היה פירושו לשון הסרה היה צריך להיות 'להמיש' ו"בארבעה הם משים" הוא ודאי לשון הסרה שסרים ממקום למקום בנענועם ונפל בזה לשון הסרה על דרך "אסורה נא" וכן בלשון משנה "משילכו בה הנמושות":
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
משהו קצר:
חבורת נערים קבעה פגישה
היו נזמנים למקומות ששה
הכהן את אצבעו יצק שמן נטף
הרצים והאיש שלחו עד הכתף
הלכו ונזכרו, ביקשו להפרד במחנות
הלכו החמשה, ועבד מבקש לפנות
נוספו הששה והנה בין שערים
בין רעב לשבע בתוך אוכלי העמים
ובאחרונה הם עומדים
לפני אחז שני צעדים
שדרוג רציני לשלומיאליות שלי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה