מלח, ובשר לפני המליחה.חידה: כיצד ייתכן שני מאכלים שאחד מהם מותר באכילה והשני אסור באכילה וכשמחברים שניהם יחד מתהפך הדין שמה שהיה מותר עד עתה נאסר ומה שהיה אסור עד עתה מותר מעתה?
את החידה הזאת שמעתי פעם וזאת באמת התשובה נכונה, אולם האמת שהשאלה היא לא ממש מדוייקת כיון שבאמת בשר שלא נמלח מותר באכילה ללא בישול וללא מליחה אפי' מדרבנן, (ואם מחברים בבישול ודאי שגם הבשר נאסר), ואחרי המליחה באמת הבשר עדיין אינו מותר עד שידיח (עיי' בשו"ע יו"ד סי' ס"ט הפרטים) וממילא כשהם מחוברים עדיין שניהם אסורים.מלח, ובשר לפני המליחה.
אחר מליחת הבשר - המלח אסור באכילה
אם זכרוני אינו מטעה בי, הסיבה שהצריכו שטיפה לבשר הוא מחמת המלח האסור הנדבק בו.את החידה הזאת שמעתי פעם וזאת באמת התשובה נכונה, אולם האמת שהשאלה היא לא ממש מדוייקת כיון שבאמת בשר שלא נמלח מותר באכילה ללא בישול וללא מליחה אפי' מדרבנן, (ואם מחברים בבישול ודאי שגם הבשר נאסר), ואחרי המליחה באמת הבשר עדיין אינו מותר עד שידיח (עיי' בשו"ע יו"ד סי' ס"ט הפרטים) וממילא כשהם מחוברים עדיין שניהם אסורים.
זה נכון.אם זכרוני אינו מטעה בי, הסיבה שהצריכו שטיפה לבשר הוא מחמת המלח האסור הנדבק בו.
ממחזרים חידות?חידה: כיצד ייתכן שני מאכלים שאחד מהם מותר באכילה והשני אסור באכילה וכשמחברים שניהם יחד מתהפך הדין שמה שהיה מותר עד עתה נאסר ומה שהיה אסור עד עתה מותר מעתה?
זו אכן דעת המשנ"ב, ועדיין - כמדומה שאינו מוסכם לחלוטין.משנה ברורה סימן תפט ס"ק ג
ח"ו!אם אינו מהול
בךהואבךשמוחידה: איזו מילה אומרים בתפילה (כל יום) שיש לה 10 אותיות.
זה תשובה לחידה: איזה מילה מתחילה בכ"ף סופית?בךהואבךשמו
חידה: איזו מילה אומרים בתפילה (כל יום) שיש לה 10 אותיות.
ף שהיא סגולה שלא שולט שצף וקצף ואףבלת"ק...
איזו אות אין בברכת המזון, ומדוע ?
ף, "כל מי שבירך ברכת המזון בכוונה, אין שולט בו לא חרון אף ולא שצף, ולא קצף, ומזונותיו מצויין לו ברווח ובכבוד כל ימיו" (בשם התשב"ץ)בלת"ק...
איזו אות אין בברכת המזון, ומדוע ?
יש גם גמרא בערכין על הפסוק שקראו בשבת וינסו אותי זה עשר פעמיםאולם קשה על זה מרש"י בפרשתינו [קורח] שכותב וז"ל: 'ויפול על פניו' - מפני המחלוקת, שכבר זה בידם סרחון רביעי, חטאו בעגל (שמות לב יא) 'ויחל משה', במתאוננים (במדבר יא יב) 'ויתפלל משה', במרגלים (שם יד יג) 'ויאמר משה אל ה' ושמעו מצרים', במחלוקתו של קרח נתרשלו ידיו, וכו'. מוכח מכאן שהיו המרגלים קודם מחלוקת קורח. וכן הקשו כל מפרשי רש"י, ובגור אריה כתב שהם מדרשים חלוקים וכל פעם פירש רש"י לפי מדרש אחר.
יש כמה שיטות בדבר, אבל השיטה הפשוטה לכאורה (כך נראה מדברי בעל סדר הדורות) שלאה ורחל היו תאומות ונולדו בשנת ב"א קס"ג ורחל נפטרה בלידת בנימין ב"א ר"ח והייתה בת מ"ה שנים, ולאה נפטרה ו' שנים אח"כ בשנת רי"ד והייתה בת נ"א שנים.באיזה גיל נפטרה רחל אמנו ע"ה ?
ובאיזה גיל לאה ?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכט
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה: