חידות תורניות חידה לגברים

גוט

משתמש פעיל
עימוד ספרים
עריכה תורנית
חידה: כיצד ייתכן שני מאכלים שאחד מהם מותר באכילה והשני אסור באכילה וכשמחברים שניהם יחד מתהפך הדין שמה שהיה מותר עד עתה נאסר ומה שהיה אסור עד עתה מותר מעתה?
מלח, ובשר לפני המליחה.
אחר מליחת הבשר - המלח אסור באכילה
 
נערך לאחרונה ב:

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מלח, ובשר לפני המליחה.
אחר מליחת הבשר - המלח אסור באכילה
את החידה הזאת שמעתי פעם וזאת באמת התשובה נכונה, אולם האמת שהשאלה היא לא ממש מדוייקת כיון שבאמת בשר שלא נמלח מותר באכילה ללא בישול וללא מליחה אפי' מדרבנן, (ואם מחברים בבישול ודאי שגם הבשר נאסר), ואחרי המליחה באמת הבשר עדיין אינו מותר עד שידיח (עיי' בשו"ע יו"ד סי' ס"ט הפרטים) וממילא כשהם מחוברים עדיין שניהם אסורים.
 

גוט

משתמש פעיל
עימוד ספרים
עריכה תורנית
את החידה הזאת שמעתי פעם וזאת באמת התשובה נכונה, אולם האמת שהשאלה היא לא ממש מדוייקת כיון שבאמת בשר שלא נמלח מותר באכילה ללא בישול וללא מליחה אפי' מדרבנן, (ואם מחברים בבישול ודאי שגם הבשר נאסר), ואחרי המליחה באמת הבשר עדיין אינו מותר עד שידיח (עיי' בשו"ע יו"ד סי' ס"ט הפרטים) וממילא כשהם מחוברים עדיין שניהם אסורים.
אם זכרוני אינו מטעה בי, הסיבה שהצריכו שטיפה לבשר הוא מחמת המלח האסור הנדבק בו.
 

ואן גוך

משתמש פעיל
חידה: כיצד ייתכן שני מאכלים שאחד מהם מותר באכילה והשני אסור באכילה וכשמחברים שניהם יחד מתהפך הדין שמה שהיה מותר עד עתה נאסר ומה שהיה אסור עד עתה מותר מעתה?
ממחזרים חידות?
באמת בעיה. איך מונעים כפילויות?
 

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מדברי רש"י בפרשת דברים (א א) משמע שמחלוקת קורח היו קודם המרגלים, וז"ל: 'בין פארן ובין תפל ולבן' - אמר רבי יוחנן, חזרנו על כל המקרא ולא מצינו מקום ששמו תופל ולבן, אלא הוכיחן על הדברים שתפלו על המן שהוא לבן, שאמרו (במדבר כא ה) 'ונפשנו קצה בלחם הקלוקל', ועל מה שעשו במדבר פארן על ידי המרגלים. 'וחצרות' - במחלוקתו של קרח, דבר אחר אמר להם, היה לכם ללמוד ממה שעשיתי למרים בחצרות בשביל לשון הרע, ואתם נדברתם במקום. ובפסוקים מפורש שהיו קודם בחצרות ואחר כך במדבר פארן, ['ואחר נסעו העם מחצרות ויחנו במדבר פארן' (לעיל יב טז)], ואם כן ודאי שמחלוקת קורח קודמת. אולם קשה על זה מרש"י בפרשתינו [קורח] שכותב וז"ל: 'ויפול על פניו' - מפני המחלוקת, שכבר זה בידם סרחון רביעי, חטאו בעגל (שמות לב יא) 'ויחל משה', במתאוננים (במדבר יא יב) 'ויתפלל משה', במרגלים (שם יד יג) 'ויאמר משה אל ה' ושמעו מצרים', במחלוקתו של קרח נתרשלו ידיו, וכו'. מוכח מכאן שהיו המרגלים קודם מחלוקת קורח. וכן הקשו כל מפרשי רש"י, ובגור אריה כתב שהם מדרשים חלוקים וכל פעם פירש רש"י לפי מדרש אחר.
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
נערך לאחרונה ב:

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בלת"ק...
איזו אות אין בברכת המזון, ומדוע ?
ף, "כל מי שבירך ברכת המזון בכוונה, אין שולט בו לא חרון אף ולא שצף, ולא קצף, ומזונותיו מצויין לו ברווח ובכבוד כל ימיו" (בשם התשב"ץ)
 

יגאל הארוך

משתמש מקצוען
אולם קשה על זה מרש"י בפרשתינו [קורח] שכותב וז"ל: 'ויפול על פניו' - מפני המחלוקת, שכבר זה בידם סרחון רביעי, חטאו בעגל (שמות לב יא) 'ויחל משה', במתאוננים (במדבר יא יב) 'ויתפלל משה', במרגלים (שם יד יג) 'ויאמר משה אל ה' ושמעו מצרים', במחלוקתו של קרח נתרשלו ידיו, וכו'. מוכח מכאן שהיו המרגלים קודם מחלוקת קורח. וכן הקשו כל מפרשי רש"י, ובגור אריה כתב שהם מדרשים חלוקים וכל פעם פירש רש"י לפי מדרש אחר.
יש גם גמרא בערכין על הפסוק שקראו בשבת וינסו אותי זה עשר פעמים
שלא מוזכר שם מחלוקתו של קורח
ועל הרש"י בדברים עיין בספר "טעמא דקרא" שכתב מטעם אחר שהיו שתי מקומות שנקראו חצרות
 

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
באיזה גיל נפטרה רחל אמנו ע"ה ?
ובאיזה גיל לאה ?
יש כמה שיטות בדבר, אבל השיטה הפשוטה לכאורה (כך נראה מדברי בעל סדר הדורות) שלאה ורחל היו תאומות ונולדו בשנת ב"א קס"ג ורחל נפטרה בלידת בנימין ב"א ר"ח והייתה בת מ"ה שנים, ולאה נפטרה ו' שנים אח"כ בשנת רי"ד והייתה בת נ"א שנים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה