פוליטי חדשות פוליטיות מהעולם

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
מקווה שזה המקום הנכון...

איטליה: הקואליציה דורשת ממלוני להלחם במהגרים​

מאז מונתה לראשות הממשלה שינתה מלוני את הטקטיקות שלה, והיא והאיחוד האירופי חתמו על הסכם עם תוניסיה שנועד לרסן את זרם המהגרים שיוצא מחופיה • כמו כן היא פועלת עם גוש המדינות כדי לאפשר את פיזורם של מי שכן מצליחים להגיע ברחבי היבשת.
השבוע שעבר באיטליה שוב הפנה זרקור אל האתגרים העצומים שמציבה ההגירה הלא־חוקית למדינה. אלה חותרים תחת מאמצי קואליציית הימין הקיצוני בהנהגת ג'ורג'ה מלוני, שמתקשה להניא מהגרים מהגעה לחופי איטליה. בשנים שקדמו להיבחרה אשתקד מיתגה מלוני את עצמה בתור מתנגדת נחרצת להגירה. היא קראה להטיל "מצור ימי" ואף הציעה להטביע את הספינות ששימשו להצלת המהגרים ברגע שהם הורדו מהן. כך פורסם בניו יורק טיימס ותורגם בהארץ.

אך חודשיה הראשונים בשלטון המחישו כי דברים שרואים משם לא רואים מכאן. מאז מונתה לראשות הממשלה שינתה מלוני את הטקטיקות שלה, והיא והאיחוד האירופי חתמו על הסכם עם תוניסיה שנועד לרסן את זרם המהגרים שיוצא מחופיה. כמו כן היא פועלת עם גוש המדינות כדי לאפשר את פיזורם של מי שכן מצליחים להגיע ברחבי היבשת.
האירועים של השבוע שעבר הראו את המגבלות שיש לגישה זו, ומלוני מתמודדת עם הלבטים שהיו גם לממשלות קודמות. כעת שותפיה לקואליציה דורשים ממנה כי תנקוט גישה קשוחה יותר, ואומרים כי איטליה זקוקה לתמיכה רבה יותר ממדינות אחרות באירופה.
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
סין הודיעה על הדחתו הרשמית של שר ההגנה, לי שנגפו, שלא נראה בציבור מאז סוף אוגוסט.
כלי תקשורת במדינה אמרו כי הנשיא, שי ג'ינפינג, חתם ביום שלישי האחרון על צו נשיאותי לפיטוריו של לי מתפקידו כשר ההגנה. בנוסף לפיטוריו, הוא איבד גם את תפקידיו הפוליטיים האחרים, כולל כחבר מועצת המדינה וכחבר בוועדה הצבאית המרכזית.

לפני עשרה ימים ליו ליאנג', היו"ר לשעבר של בנק אוף צ'יינה, נעצר באשמת שחיתות.
בשנה שעברה, שר התעשייה לשעבר, שיאו יאקינג, נעלם מעיני הציבור במשך כמעט חודש לפני שנחשף שהוא נחקר על שחיתות.

לפני שלושה חודשים שר החוץ הסיני, צ'ין גאנג, הודח רשמית מתפקידו לאחר היעלמות בת חודש.
מחליפו הוא דיפלומט ותיק, וואנג יי, שבעבר היה שר החוץ כמעט 10 שנים. הדיווח מגיע לאחר שבועות של שתיקה, כאשר אנשי משרדו של צ'ין עצמו סירבו להבהיר את מקום הימצאו, והשערות פרועות, כולל דיווחים על מחלות קשות.
 

----------

משתמש מקצוען

תומך נלהב של ישראל: חאבייר מיליי זכה בבחירות לנשיאות בארגנטינה.​

זו בפעם הראשונה בה נבחר ליברטריאן לראשות מדינה בעולם כולו • מיליי הביס את נציג המפלגה הפרוניסטית סרחיו מאסה בהפרש גדול ומפתיע, 56% למיליי מול 44% למאסה • הוא הצהיר כי בכוונתו להעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים.

המועמד הליברטריאני חאבייר מיליי זכה הלילה (ראשון) בבחירות לנשיאות המדינה. זו בפעם הראשונה בה נבחר ליברטריאן לראשות מדינה בעולם כולו. מיליי הביס את נציג המפלגה הפרוניסטית סרחיו מאסה בהפרש גדול ומפתיע, 56% למיליי מול 44% למאסה.
השניים היו קרובים בסקרים, ומאסה ניצח בסיבוב הראשון של הבחירות, עם יתרון של שישה אחוז על מיליי. רבים השוו את מיליי לדונלד טראמפ, שאכן מיהר לברך על בחירתו, ומסר כי מיליי "יהפוך את ארגנטינה שוב לגדולה".
"כמובן שלא ציפינו לתוצאות האלה", אמר מאסה, איש קואליציית השלטון, בנאום שבו הודה בתבוסה. "יצרתי קשר עם מיליי ובירכתי אותו. ממחר האחריות לספק ודאות לאזרחים מוטל עליו".
הבחירות נערכו בארגנטינה בצל האינפלציה הגואה ומשבר כלכלי שפוקד את המדינה. מיליי, ליברטריאן רדיקלי שייסד את מפלגתו בשנת 2018, קרא לפרק את הבנק המרכזי והבטיח כי יבטל משרדים ממשלתיים רבים.
הנשיא החדש הוא תומך מובהק של ישראל וציין בעבר כי בכוונתו להעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים. אחרי שנים בהן ארגנטינה התקרבה לציר הרוסי-איראני, מיליי צפוי לשנות את מדיניות ארצו אחרי שהצהיר במסעד הבחירות כי "ארגנטינה בראשותי תראה בארצות הברית ובישראל כבנות הברית המובילות שלה".
הארגון המרכזי של הקהילה היהודית בארגנטינה הגיב לתוצאות הבחירות: "אנו מקווים שהכרעת הרוב, תהיה לטובת מדינת ארגנטינה ולטובת הקהילה היהודית, מהגדולות בעולם".
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הוא ניצח כמפלגה הגדולה ביותר
ויחד עימו גדלו 2 מפלגות ימין נוספות
ועדיין חסרים לו 14 מושבים מהמרכז שמאל כדי להשיג רוב בפרלמנט.
בסיבוב הקודם הוא היה צריך לעלות לסיבוב שני..
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
הנשיא המפתיע של ארגנטינה - אוהד ישראל, אוהב יהודים בכל מאודו, משתתף בשיעורי תורה וחסידות ומצהיר "הייתי מעוניין להתגייר..."
(בראיון ראשוני שנתן ל'חדשות חב"ד' שיצא שבוע שעבר)
והביקור הראשון שלו אל מחוץ למדינתו
- לציון הרבי מליובאוויטש בארה"ב...
(ערך שם גם ביקור חשאי בסמיכות לבחירות)
6564be6e95f76_1701101166_news_images_gallery.jpg
6564d37e8ed22_1701106558_news_images_gallery.jpg
6564d51813b1d_1701106968_news_main_gallery.jpg
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מקור: https://epoch.org.il/geopolitics/54...cle_registrations&dicbo=v4-du3ueUi-1080434491

נא להכיר, חירט וילדרס: אוהד ישראל, הסיוט של המוסלמים והאיום החדש על האיחוד האירופי​

חירט וילדרס הוא ללא ספק המנצח הגדול בבחירות לבית הנבחרים בהולנד שנערכו ביום רביעי. עם 23.5% אחוז מסך הקולות (כ-2.4 מיליון מצביעים), מפלגתו "למען החירות" (PVV) הפכה לגדולה ביותר בהולנד. בתום ספירת 98% מהקולות, זכתה המפלגה ב-37 מושבים, פי שניים מהבחירות הקודמות, בהן זכתה ב-17 מנדטים.
למרות ההצלחה האדירה, דרכו של וילדרס לתפקיד ראש הממשלה ההולנדי אינה פשוטה, והוא יצטרך למצוא רוב בתוך בית הנבחרים. לשם כך נדרשים לו 76 מושבים מתוך 150 בפרלמנט ההולנדי.

החוויות שעיצבו את חייו​

וילדרס נולד ב-1963 בעיר ונלו שבלימבורג, הקטן במשפחתו לצד שתי אחיות ואח. ההיסטוריון הפוליטי קון ווסן כינה אותו "ילד עקשן וקשה ללא כישרונות מוגזמים או תחומי עניין מיוחדים". הוא התחנך בבתי ספר קתולים, אך לדבריו לא הפך לקתולי אמיתי.
וילדרס טוען כי היו שלושה אירועים מכוננים בחייו. הראשון התרחש בגיל 18, כאשר הגיע כמתנדב למשך שנה במושב תומר בישראל, אז "התאהב" בישראל והפך מאז ידיד אמת שלה. השני התרחש סביב שנת 1985, שבה חזה וילדרס כיצד השכונה בה חי בעיר אוטרכט שבהולנד הופכת משכונה של מעמד הביניים ההולנדי לשכונה שבה התיישבו יותר ויותר משפחות טורקיות ומרוקאיות. וילדרס האמין שאותם מהגרים "משתלטים" על השכונה שלו ומדרדרים אותה מבחינת רמות הפשיעה. התקופה השלישית שהשפיעה על עיצוב משנתו הפוליטית של וילדרס הייתה בשנים 1990-1985, אז עבד בתחום ביטוחי הבריאות ונאלץ להתמודד לדבריו עם בירוקרטיה מסורבלת ויחס לא הולם לעובדים.
וילדרס שומר בקנאות על חייו הפרטיים. הוא נשוי לקריסטינה וילדרס, ילידת הונגריה.

מסיעת יחיד למפלגה הגדולה בהולנד​

וילדרס החל את הקריירה הפוליטית שלו בגיל 27 כשהצטרף למפלגת החופש והדמוקרטיה (VVD) שם הועסק ככותב נאומים ועוזרו הפרלמנטרי של מנהיג המפלגה פריץ בולקסטיין. בשנת 1998 נבחר לראשונה לפרלמנט ההולנדי, אך לדבריו החל לחוש עם הזמן שמדיניות המפלגה אינה ימנית ושמרנית מספיק כפי שהיה רוצה. בשנת 2004 החליט לעזוב את ה-VVD והקים סיעה עצמאית, שאותה הרחיב מאוחר יותר למפלגת "למען החירות", שכאמור, היא כיום המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט ההולנדי.

מדיניות הגירה קשוחה​

נושא ההגירה להולנד היה ונשאר הנושא העיקרי בו מתמקדת מפלגתו של וילדרס. במהלך השנים הוא השמיע עמדות נוקשות בנושא זה, בעיקר ביחס לאסלאם, המאיים לדבריו על אירופה. כך למשל, בשנת 2008 הפיק וילדרס את הסרט האנטי-איסלאמי "פתנה", שעורר סערה עולמית. בסרט טען וילדרס שהקוראן הוא "ספר פאשיסטי" שמסית לשנאה.
בשנת 2014 עורר וילדרס שוב מהומה ציבורית כאשר במהלך נאום בחירות בהאג שאל את קהל תומכיו: "האם אתם רוצים יותר או פחות מרוקאים בעיר הזו ובהולנד?". דבריו חוללו סערה, ובעקבותיהם הוגשו נגדו יותר מ-100 תלונות במשטרה. בית המשפט הרשיע אותו בהעלבת קבוצת אוכלוסייה והסתה לאפליה, אולם הוא מעולם לא נענש, וב-2020 הפך בית המשפט העליון את ההחלטה וזיכה אותו.
במסע הבחירות השנה, מפלגתו מיתנה מעט את הטון האנטי-אסלאמי, אך לא שינתה את עמדתה בנושא ההגירה כשפנתה לבוחרים עם הסיסמה "הולנד חוזרת למקום הראשון". לפי ה-PVV, ההולנדים מגיעים לעתים קרובות מדי למקום השני אחרי המהגרים בכל התחומים. המפלגה מגדירה את מה שקורה כיום בהולנד כ"צונאמי הגירה מתמשך", אותו וילדרס מעוניין לעצור. בין השאר הוא מתכוון לעשות זאת באמצעות עצירת מתן המקלט לפליטים, אכיפת מדיניות החזרת פליטים סורים למולדתם, והגבלת מספר הסטודנטים הזרים היכולים ללמוד בהולנד.
photo_2023-11-24_09-51-29.jpg

חירט וילדרס מכניס את פתק ההצבעה שלו, 22 בנובמבר 2023 | צילום: Carl Court/Getty Images

היחס לאסלאם​

וילדרס משמיע בשני העשורים האחרונים התבטאויות אנטי אסלאמיות ומעוניין בתהליך של "דה-איסלאמיזציה" של הולנד. לדבריו, בהולנד אין מקום לבתי ספר אסלאמיים, לקוראן ולמסגדים. בעבר השווה את הקוראן ל"מיין קאמפף", ספרו של היטלר, כינה את מוחמד "*****" ותיאר את האסלאם בתור "אידיאולוגיה פשיסטית" ו"דת נחשלת".
לפי וילדרס, מפלגתו סבורה שהאסלאם אינו עולה בקנה אחד עם חירות ודמוקרטיה. הוא אמר בעבר שיש לאפשר למוסלמים להישאר בהולנד רק אם הם דוחים את חוקי השריעה (ההלכה האסלאמית). בעקבות עמדותיו בנושא ההגירה והאסלאם הוא מקבל באופן קבוע מאות איומים על חייו, ולכן זוכה לאבטחה אישית צמודה מזה שנים.

האיחוד האירופי​

וילדרס מעוניין שהולנד תעזוב את האיחוד האירופי במה שמכונה Nexit. מפלגתו של וילדרס קוראת להכרעת הסוגייה באמצעות עריכת משאל עם בהולנד. בראיון שהעניק בעבר בנושא זה טען כי כדי שהולנד תחזור להיות מדינה ריבונית, היא חייבת לצאת מהאיחוד, שאינו מאפשר לה לנקוט במדיניות שהיא רוצה בתחום ההגירה. לדבריו, הולנד אינה יכולה להחליט מאיזו מדינה היא רוצה או אינה רוצה לקבל מהגרים ללא אישור ממוסדות האיחוד האירופי. עוד הוסיף כי האיחוד האירופי מעוניין למחוק את מדינות הלאום שיש להן זהות משלהן.
וילדרס אינו חלוק על האיחוד האירופי רק בנושא ההגירה, אלא גם בנושא המלחמה באוקראינה. מפלגתו מתנגדת לחימושה של קייב על ידי האיחוד במלחמתה נגד רוסיה, למרות שעד כה הולנד הייתה בין המדינות הבולטות באיחוד שסייעו לאוקראינים.
כאמור, וילדרס הוא תומך נלהב של ישראל, בה התגורר בצעירותו. בשנת 2010 טען כי "ירדן היא פלסטין", וכי "שינוי שמה של ירדן לפלסטין יסיים את המשבר במזרח התיכון ויספק מולדת חלופית לפלסטינים". בעבר הצהיר וילדרס כי הוא תומך בהעברת שגרירות הולנד בישראל לירושלים וסגירת הנציגות ההולנדית ברמאללה.
 

----------

משתמש מקצוען
הליך הבחירות לנשיאות במצרים יחל היום ויימשך שלושה ימים. הנשיא א-סיסי צפוי להיבחר לכהונה שלישית, לשש השנים הקרובות. מול א-סיסי מתמודדים שלושה מועמדים שלא מהווים איום פוליטי עליו: חאזם עומר, פריד זהראן ועבד א-סנד ימאמה. הנשיא א-סיסי כבר הזדרז להצביע
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
1702247564084.png

נשיא אוקראינה היהודי וולדימיר זלנסקי שהגיע היום לבואנוס-איירס בירת ארגנטינה כדי להשתתף באירוע ההשבעה של הנשיא החדש, ידיד השלוחים והיהודים חבאייר מיליי - הופתע לקבל ממיליי מתנה בדמות חנוכיה מכסף.


מי שהביא למיליי את החנוכיה כדי להביאה לזלנסקי הוא הרב חיים אוירכמן, משליחי חב"ד בארגנטינה.
נשיא ארגנטינה מיליי הדגיש לזלנסקי כי מדובר במתנה בשמם של מנהיגי הקהילה ושלוחי חב"ד באוקראינה (הרב מאיר סטמבלר והרב שמואל קמינצקי מדנייפרו ובשם כלל השלוחים וקהילותיהם)

באירוע השתתפו נשיאים ומלכים מכל העולם והיחיד שקיבל מתנה זה הנשיא היהודי.
כמו"כ שליח חב"ד הנ"ל היחיד שהצליח ליכנס לאירוע כרב ומנהיג קהילה יהודית
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
דרמה במצרים!:p
מהספירה הראשונית של הקולות עולה שא-סיסי מוביל בבחירות לנשיאות. קרב צמוד בין המועמדים המפורסמים פריד זהראן לחאזם עומאר על המקום השני.
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
אור חדש עלה בארגנטינה..
הנשיא החדש שמוביל מהפך עצום לטובה לצד ימין, טוב, כלכלי, ומאוד מאוד יהודי ותומך ישראל
משתתף בהדלקת חנוכיה מרכזית של חב"ד ארגנטינה (כובד כמובן בהדלקת 'השמש' כמיטב המסורת, כך גם כל נשיאי ארה"ב ב50 שנה האחרונות..)
1702506674512.png
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  21  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה