מדריך מקצועי ועוד פרסומת גאונית אחת קטנה

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
מודעה קטנטנה שפורסמה בעיתונות. תראו איך עם המילים הנכונות מגיעים לתוצאות מדהימות.
אם בדיון הקודם דיברנו על שפה שמאלצית מידי שלגמרי מרחיקה את הקוראים, וידידי @אשר לב התווכח ואמר שההפך! ההפך! הכתבה פונה ב ד י ו ק לקהל היעד. ומה לעשות שהקורא הפשוט - אתם - הוא לא קהל היעד.

היום אציג בפניכם מודעה עילאית של חברה העוסקת בהפניה למקומות עבודה. כמובן לא ננקוב בשמה ואנא המנעו מכך גם אתם.
חברה זו מחפשת קהל יעד מסויים: גברים/נשים חסר השכלה ועבר תעסוקתי, המחפשים להתחיל בעבודה הראשונה שלהם.

אותם אנשים רוצים תנאים לא הכי הגיוניים, היות ואין להם מושג בשוק העבודה. והחסם הכי גדול: הקושי הנפשי לצאת ולהתחיל לעבוד, למרות אי הנעימות שבדבר. בייחוד - שלא יראו אותי! תנו לי לעבוד במשרד נכבד וסגור עם הרבה כסף לשעה...

ועכשיו תכל'ס.
הכתיבה של המודעה - חכמה מאוד. היא אינפורמטיבית, ודורכת בפראות על כל הנקודות שציינו.
פנו אלינו - ותקבלו את עבודת החלומות שלכם.
גם עבודה נוצצת ("שר בכיר"), גם קלה עד כדי גיחוך ("סידור כיבוד"), גם מפנקת (7000 ש"ח!).

המודעה השניה גאונית אף היא. פקיד - אבל מהבית. ועוד לרופא. איזה כבוד וכיף ויוקרה. ובשכר גבוה במיוחד (למה שרופא ישלם שכר כזה ועוד דרך חברת השמה? הוא יביא לעבודה את אחיינית שלו בשכר מינימום בלי קלות).

מסקנה, ידידיי?
חכו לפני שאתם כותבים ללקוח מלא מילים והברקות מילוליות.
בררו איתו בדיוק מי קהל היעד, מה רוצים להשיג, מהן נקודות החולשה של אותו קהל יעד - ואז כתבו בדיוק על כאבים אלו.

נ.ב.
אנא המנעו מכתיבת שם החברה בתגובות, זה לא רוולנטי.
מלא הצלחות!

CamScanner 12-14-2022 10.07.jpg
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
מסקנה, ידידיי?
חכו לפני שאתם כותבים ללקוח מלא מילים והברקות מילוליות.
בררו איתו בדיוק מי קהל היעד, מה רוצים להשיג, מהן נקודות החולשה של אותו קהל יעד - ואז כתבו בדיוק על כאבים אלו.
נכון מאוד.

ואגב, יש כאן נקודה נוספת שאפשר לשים לב אליה:
בשפה המקצועית קוראים לזה 'פרסום גרילה'.

אותה חברה הבינה שבכדי להגיע לקהל היעד, אין שום סיבה שהם 'ימרחו' ויבזבזו עמודי פרסום יקרים.
הם הבינו בדיוק למי הם רוצים לדבר - לאנשים ש'חופרים' במדורי הדרושים על בסיס קבוע.
ושם, בזיל הזול, באותיות קטנות ובניסוח פשוט, יש ביכולתם לצוד את תשומת לבו ולהעביר לו את המסר הפרסומי.

אז אם אתה קופירייטר שרוצה בטובת הלקוח, ואתה לא עובד במשרד פרסום שעושה את הכסף הגדול ממכירת שטחי פרסום ותיווך הדפסות - אתה יודע לפלח באופן מדוייק את קהל היעד ולתת ללקוח שלך אפיקי פרסום זולים ויעילים, באמצעות שתילת פרסום מדוייק שאינו דורש בזבוז משאבים.
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
הכל היה טוב ויפה אם היה שמץ של אמת באחת מן המשרות המדוברות, ולא רק פתיון כדי להודיע לפונים 'סורי, העבודות האלו כבר אינם רלוונטיות, אך יש לנו עבודה מפנקת אחרת בגיוס תורמים, 25 ש"ח לש' + בונוסים מפנקים'...

אגב. מדוע הנך מפרסם פוסטים אלו בקהילת כתיבה מקצועית, ולא בקהילת פרסום הרלוונטית לעניין הרבה יותר?
ואם חיסרון החגורה בעוכרך, אל דאגה, השערתי שתקבל אותה בקלות...
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
לא חסרים אנשים שרצו באמת לעשות קריירה
ונפלו בפח של קריירת חפירה בעמודים מודפסים מלאי עבודות בלתי רלוונטיות בעליל.
לא יודעת עד כמה הפרסום שלהם יעיל.
יש עליהם ברחוב הרבה יותר ביקורת מההיפך.
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי

קנקן חדש

משתמש פעיל
עריכה תורנית
לא חסרים אנשים שרצו באמת לעשות קריירה
ונפלו בפח של קריירת חפירה בעמודים מודפסים מלאי עבודות בלתי רלוונטיות בעליל.
לא יודעת עד כמה הפרסום שלהם יעיל.
יש עליהם ברחוב הרבה יותר ביקורת מההיפך.
תלוי מה מטרת הפרסום, אם הם רוצים להשיג לעצמם לקוחות שישלמו על עירמת הדפים המודפסים, הרי שהפרסום יעיל עד כדי תשלום מלא פלוס בונוס לקופירייטר, אבל אם באמת רוצים לעזור לאנשים לעשות קריירה, אז נכון לא זו הדרך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה