נכתב ע"י מרציפן;2361066:לאחר השבוע המשעשע שהיה לנו [אם אפשר לקרוא לזה כך..] ובהמלצתו של אבימי להכניס תכנים מהאשכול הנוכחי ללימודי החיידרים, אכתוב כמה דברים שעלו לי תוך כדי הספונז'ה
כמה שאלות:
א: האמנם יש מישהו/י ששינה דעתו בעקבות איזה דעה שהתוודע אליה באשכול?
כי הרושם הוא ששני הקצוות נשארו ואולי אף החריפו את עמדתם, וכן כל מי שנהנה להתערב ולהביע את דעתו, גם אחרי שענו לו לכאן או לכאן המשיך להחזיק בה כפי שניתן להווכח בהודעות ובצלצולים.
וכאן הבן שואל, האמנם? מטרת הוויכוח היתה רק להתנגח או להביע דעה??
כי אם המטרה היתה לשכנע - והיא לא הושגה במאומה - אז באמת כדאי ויש מה ללמוד - למה באמת??
ישנה איזו נוסחת פלאים שיכולה לשכנע מישהו באמצעו של וויכוח תיאורתי??
ב: כפי הנראה כל האמנים/מאיירים החזיקו פה אחד בדעה אחת, וכמדומני שאף לא אחד דגל בדעה השניה [תקנו אם אני טועה].
וכאן הבן שואל, מה הקשר בין היותך אמן לדעה זו? הרי מצד הסטטיסטיקה היבשה היה צריך להיות שאף האמנים יתחלקו בזה 50 /50.
ושאלה נוספת [אחרונה]:
לאלו שדגלו בדעה כי אדרבה כגאוות יחידה אנחנו שווים למרות היותנו מכוערים, ולא נפחת ערכנו במאומה מול הדעה של האירופאים וכו' נראה לכם אנחנו לא מתביישים בכיעור וכו'
וכאן הבן מוסיף ושואל, נו באמת, על מי אנחנו עובדים?
מישו מכיר גבר או אשה שלא מעניין אותם יופי? כשאתם בחנות בגדים אתם לא מחפשים מה עומד עליכם בצורה הכי מחמיאה?
מישו ראה פעם גבר שקונה את המשקפיים הראשונות שראה בחנות??
כולנו ללא יוצא מן הכלל מחפשים להיות יפים יותר ויותר. אז למה בציורים לא מוצאים לנכון להביע זאת? [אם נניח שניתן ללמוד מהציור על אופיו של המצוייר]
נכתב ע"י אבימי;2361375:שאלות יפות, מרציפן.
א: התחדדה אצלי הכרה ברמת האחריות של מאייר ככלי חינוך. ובכובד האחריות. בהחלט. הייתי שמח שפלטפורמות דיונים כאלה יירבו. לגבי התועלת, אנחנו אנשי משפחה ואחריות. רגילים לתכלס, לא לבבלת. לכן דיון הוא לא מספיק בעינייך. אבל יש תועלת רבה בשיח. בעצם השיח. כולם חשבו על הנושא במהלך היום, נכון? לפחות חושבים. באמת! יהודים נחשבו העפרון הכי חד בקלמר במשך כל ההיסטוריה בגלל דיונים תיאורטיים.
ב: לדעתי אין כאן חילוק חד, כי הויכוח התפזר מאוד. כמה תחומים מאוד מורכבים לכשעצמם התערבבו זה בזה. אני מניח שאם נשאל שאלות חדות, תקבלי איזון מסוים.
ג: אפחד לא דגל בכיעור. חס וחלילה וחס. דגלנו בעומק ומורכבות מסרים, שלא יצריכו להצמד לאסתטיקה פלסטית. כולם רוצים להיות יפים, אבל אף אחד לא מתאבד בגלל שהוא לא חתיך העשור. החיים גדולים, מורכבים, עגולים ועסיסיים הרבה יותר מערך הנטו של יופי.
נכתב ע"י אבימי;2361375:שאלות יפות, מרציפן.
א: התחדדה אצלי הכרה ברמת האחריות של מאייר ככלי חינוך. ובכובד האחריות. בהחלט. הייתי שמח שפלטפורמות דיונים כאלה יירבו. לגבי התועלת, אנחנו אנשי משפחה ואחריות. רגילים לתכלס, לא לבבלת. לכן דיון הוא לא מספיק בעינייך. אבל יש תועלת רבה בשיח. בעצם השיח. כולם חשבו על הנושא במהלך היום, נכון? לפחות חושבים. באמת! יהודים נחשבו העפרון הכי חד בקלמר במשך כל ההיסטוריה בגלל דיונים תיאורטיים.
ב: לדעתי אין כאן חילוק חד, כי הויכוח התפזר מאוד. כמה תחומים מאוד מורכבים לכשעצמם התערבבו זה בזה. אני מניח שאם נשאל שאלות חדות, תקבלי איזון מסוים.
ג: אפחד לא דגל בכיעור. חס וחלילה וחס. דגלנו בעומק ומורכבות מסרים, שלא יצריכו להצמד לאסתטיקה פלסטית. כולם רוצים להיות יפים, אבל אף אחד לא מתאבד בגלל שהוא לא חתיך העשור. החיים גדולים, מורכבים, עגולים ועסיסיים הרבה יותר מערך הנטו של יופי.
נכתב ע"י שאול יצחק;2361483:אני מסכים עם אבימי,
השיחות האלה נראות עקרות לפעמים, ולי למשל נגמר הכח להשתתף בהם,
אבל מנסיון העבר, אני רואה שזה מאוד מאזן לשמוע פתאום צד שני,
כי המציאות היא שכשאדם מחזיק בדיעה מסויימת בחוזק, זה בד"כ גם כי קשה לו לעבור לנעליים של הצד השני לשמוע, ומעולם הוא לא חשב מספיק לעומק על האפשרות לחשוב משהו אחר,
אני רואה את זה אצל עצמי שזה משנה לי כשאני שומע דיעות אחרות, לא מייד, אבל עם הזמן,
וגם אני רואה את זה אצל אחרים,
ואפילו אצל חברים פה בפורום שהיו נוכחים בוויכוחים מהסוג הזה בשנים האחרונות, אני מרגיש שהדיעות קצת השתנו, מן הסתם מכל מיני סיבות,
אבל גם מהסיבה שהם שמעו צד אחר בוויכוחים קודמים.
סתם דוגמא, (ושלא במקרה היא דוגמא לחזק את דעתי שלי שכתבתי לעיל באשכול)
אני בטוח,
שאם כל אלה שקפצו בקנאת השם צבקות כשראו את הקומיקס של שי צ'רקה,
אם עקב הוויכוח פה הם חזרו אח"כ להסתכל בקומיקס שוב,
והתבוננו לראות שאין שם אפילו משהו ברור נגד המהר"ל, ואדרבא, מקריאה פשוטה זה נראה שהקומיקס הזה בכלל לא על המהר"ל אלא על גולם אחר,
(זה נראה לי קצת כמו קומיקס על רבנים מזרחי שעשו גולם לשמור על הישוב התנחלות שהם גרים בו, אם אתם שואלים אותי. אבל מעולם לא קראתי את הקומיקס הזה)
צפה בקובץ המצורף 329903
ואז, כשהם שמו לב לזה, מן הסתם הם ממש השתוממו, גיוואלד, מאיפה שלפתי את הקנאות הזאת פתאום בלי שום סיבה? הרי אם הייתי מקדיש 3 שניות לקרוא את מה שבקומיקס, הייתי רואה שזה בכלל לא לועג על המהרל!
אוי אוי אוי,
האם אני רק מחפש סיבות לשלוף קנאת השם בכל מקום שאני הולך, בלי אפילו לבדוק אם זה מוצדק? האם היהדות אצלי זה רק משהו שטחי כזה וחיצוני כדי להרגיש שאני מהאלה הטובים ואחרים הם מהאלה שלא?
וואאי, כנראה, למפרע לפחות מסתבר לי, שאני ממש לא במדריגת פנחס לקנא קנאת השם, איי ייאי יאי, אאאאייייי,
אוי יוי יוי,
אבל מה זה אומר על כל החיים שלי?
אני צריך להתחיל את כל היהדות שלי מההתחלה?
האם כל ציור שאני רואה אני ישר מרגיש הרגשת שליחות של מצווה לחפש אם האף בציור הוא מדי גדול, ואז אני יכול להגיד שהמאייר הוא כמו נאצי?
הו לא! אין לי זכות קיום יותר!
אחחחחחחח, אויייי
(קולות של חרטה ותשובה)
איפה שאול יצחק שיורה לי את הדרך הנכונה ללכת בה?
מישהו יודע איפה הוא?
אני כאן. טוב בכל אופן, אז אולי בסוף יש לי עוד קצת כח להשתתף בוויכוחים האלה,
אבל לא יכולתי להתאפק.
איך שלא יהיה, החלק הראשון של ההודעה היה ברצינות.
(האמת גם השני)
שבת שלום!
נכתב ע"י שאול יצחק;2361483:א
סתם דוגמא, (ושלא במקרה היא דוגמא לחזק את דעתי שלי שכתבתי לעיל באשכול)
אני בטוח,
שאם כל אלה שקפצו בקנאת השם צבקות כשראו את הקומיקס של שי צ'רקה,
אם עקב הוויכוח פה הם חזרו אח"כ להסתכל בקומיקס שוב,
והתבוננו לראות שאין שם אפילו משהו ברור נגד המהר"ל, ואדרבא, מקריאה פשוטה זה נראה שהקומיקס הזה בכלל לא על המהר"ל אלא על גולם אחר,
(זה נראה לי קצת כמו קומיקס על רבנים מזרחי שעשו גולם לשמור על הישוב התנחלות שהם גרים בו, אם אתם שואלים אותי. אבל מעולם לא קראתי את הקומיקס הזה)
צפה בקובץ המצורף 329903
ואז, כשהם שמו לב לזה, מן הסתם הם ממש השתוממו, גיוואלד, מאיפה שלפתי את הקנאות הזאת פתאום בלי שום סיבה? הרי אם הייתי מקדיש 3 שניות לקרוא את מה שבקומיקס, הייתי רואה שזה בכלל לא לועג על המהרל!
אוי אוי אוי,
האם אני רק מחפש סיבות לשלוף קנאת השם בכל מקום שאני הולך, בלי אפילו לבדוק אם זה מוצדק? האם היהדות אצלי זה רק משהו שטחי כזה וחיצוני כדי להרגיש שאני מהאלה הטובים ואחרים הם מהאלה שלא?
וואאי, כנראה, למפרע לפחות מסתבר לי, שאני ממש לא במדריגת פנחס לקנא קנאת השם, איי ייאי יאי, אאאאייייי,
אוי יוי יוי,
נזהרתי בזה מאד, ולא כתבתי שזה מה שמצוייר. כתבתי על הענין החמור של "לעשות לעניין שעשה המהר"ל דוגמא בכזו קרקס"."אם כבר מדברים על אומנות לא חינוכית - הנה הדוגמא.
לקחת עניין של יצירת גולם שנעשה ע"י המהר"ל בקדושה וטהרה ולעשות לו דוגמא בכזה קרקס..."
נכתב ע"י מרציפן;2361544:שאול יצחק היקר,
לא התאפקתי כי אני זה שעשיתי את ההקבלה למהר"ל מפראג, ואתה זה שלא הבנת את דברי [נפלת במה שחשדת אחרים...]
לרגע לא כתבתי שהמהר"ל הוא זה שצוייר כאן, ואצטט את דברי:
נזהרתי בזה מאד, ולא כתבתי שזה מה שמצוייר. כתבתי על הענין החמור של "לעשות לעניין שעשה המהר"ל דוגמא בכזו קרקס".
זה בעיני כמו מי שיעשה דוגמא לעקדת יצחק, עם אבא שעוקד את בנו [ומתוך קרקס וליצנות - אפים ארוכים ומעוותים וכדו'] וייתן להבין שלאבא לא קוראים אברהם ולבן לא יצחק, <אבל לכולם ברור יהיה שמקור הרעיון שאוב מעקדת יצחק>, ברור לי שכל מי שמעט רגישות רוחנית לו יסלוד מהדברים.
נכתב ע"י בית היין;2363689:חברה,
רחמים, אנא,
הסיטו את האף הארוך כבר ודפדפו הלאה,
בבקשה.
לילה טוב.
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: