ויסטה 40% ביצועים מינוס, לכן, 1 מתוך 3 חוזר ל XP !!

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
מחקר חדש קובע שכל שבאחד מכל שלושה מחשבים שנקנים עם מערכת ויסטה מבוצע שנמוך ל-XP.

יותר מאחד מכל שלושה מחשבים חדשים עובר שנמוך (downgrade) מחלונות ויסטה ל-XP, או על ידי החברה שייצרה את המחשב או על ידי הצרכן הסופי, כך קובע מחקר עדכני שפורסם היום. לטענת חברת Devil Mountain Software, המפעילה רשת בדיקה המבוססת על קהיליית משתמשים ענפה, כמעט 35% מתוך יותר מ-3,000 המחשבים אותם בדקה עברו שנמוך מויסטה ל-XP

"או שהמחשבים עברו שנמוך על ידי יצרניות המחשבים עצמן (חברות כגון דל או HP), או שהם 'שונמכו' על ידי המשתמשים לאחר שרכשו את המחשב", אומר קרייג בארת', סמנכ"ל הטכנולוגיות של Devil Mountain. "בכל מקרה, המחשבים הללו כבר לא מריצים ויסטה".
בארת' מתבסס על נתונים שנאגרו על ידי רשת Exo.performance.network - רשת שהושקה בשנה שעברה והפועלת בשיתוף פעולה עם אתר הטכנולוגיה InfoWorld. על ידי השוואת מספרים קטלוגיים של מחשבי המשתמשים מול נתונים שסופקו על ידי יצרניות המחשבים, בארת' הצליח לזהות מחשבים שנמכרו במהלך ששת החודשים האחרונים, תקופה בה כמעט כל מחשב חדש שהוצע ללקוחות כלל מערכת הפעלה מסוג ויסטה.
"הנתון של 35% הוא אומדן בלבד, אבל הוא בהחלט מצביע על מגמה בקרב בסיס המשתמשים שלנו", אומר בארת'. "אנשים מנצלים את זכותם לעשות שנמוך מויסטה ל-XP". על פי תנאי הרישוי של מיקרוסופט (EULA), רוכשי Vista Business ו-Vista Ultimate רשאים לשנמך את המערכת שלהם ל-XP Professional, וכך גם ארגונים שרכשו את Vista Enterprise.
למרות שמיקרוסופט הוציאה למעשה את XP לגמלאות בסוף חודש יוני וחדלה למכור את מערכת ההפעלה הוותיקה לרשתות קמעונאות ויצרניות מחשבים, כמה וכמה חברות OEM (חברות המשתמשות ברכיבים של חברות אחרות על מנת להרכיב ולשווק מוצרים תחת שמן) המשיכו להציע מחשבים אישיים חדשים המצוידים בחלונות XP על ידי שביצעו שנמוך באופן עצמאי. HP למשל, הבטיחה שתציע אופציית שנמוך ללקוחותיה העסקיים עד יולי 2009.
"אין ספק שבסיס המשתמשים של ויסטה בפועל אינו תואם את מספר רישיונות השימוש אותם מכרה מיקרוסופט", אומר בארת', תוך שהוא מצביע על נתונים שנאספו על ידי Devil Mountain. "אנחנו רואים את זה באופן בולט בסקטור הפיננסי". המוצר המרכזי של החברה, תוכנה לניתוח ביצועים בשם DMS Clarity Studio, מותקנת אצל כמה מחברות הפיננסים הגדולות בעולם. "אחד הלקוחות שלנו החליט לאחרונה שהוא נמנע כליל משימוש בויסטה. מדובר על חברה השקעות בינלאומית ידועה שמתכננת להעביר את כל המחשבים שלה לגרסת ה-64 ביט של חלונות XP", מספר בארת'.

בשנה שעברה השוותה Devil Mountain את הביצועים של ויסטה ו-XP באמצעות כלי מדידה אותם היא מפתחת, והגיעה למסקנה ש-XP פועלת במהירות רבה יותר. לטענת בארת', הדברים לא השתנו מאז אותה בדיקה. "כל הדברים שראיתי רק מחזקים אצלי את התחושה שויסטה היא מערכת הפעלה שטוב היה אילו לא הייתה עוזבת את פס הייצור כלל", הוא אומר.
אפילו כאשר מסירים מויסטה רכיבים רבים ומותירים אך ורק את רכיבי הליבה על מנת להפוך אותה לקרובה כמה שניתן ל-XP מבחינת הפונקציונאליות, ויסטה פועלת לאט יותר ב-40%, טוען בארת'. "הביצועים של ויסטה היו ועודם בעיה מתמשכת, והדבר היחידי שמציל את מיקרוסופט זה המעבדים המהירים וכמות הזיכרון הגדולה האופייניים למחשבים של היום", הוא אומר. "חוק מור תמיד נמצא בצד שלהם".



http://it.themarker.com/tmit/article/4259
 

זו אניאני

משתמש פעיל
חברה,
יש לכם נסיון עם ויסטה?
בשבילי כגרפיקאית - כדאי (על מחשב חדש תותח?)
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
השתמשתי בויסטה על מחשב לגלישה לא לגרפיקה, [באגים, קריסות, הטרדות, איטיות]
הביקורות בעולם על ויסטה הן איומות, גם אם יש אי אלו פרטים שהיא מנצחת את XP
ותהני מהן ?! [אם יש לך מחשב תותח למה לתרום את המשאבים לויסטה הזללנית] חווית השימוש הכללית לא תשאיר לך טעם טוב
 

מי שאמר

משתמש רשום
נסיון ויסטה

אני משתמש עם מערכת הפעלה ויסטה, כחודש ימים, ומעולם לא היה לי שגיאה כלשהיא, חוץ מפעם אחת.למרות שאני משתמש בצורה מסיבית במחשב, יכול להיות בגלל שיש לי SP1,

כללי ופרטי: אני מאוד מרוצה מהמערכת, השיפורים של מעבר בין תיקייה לתיקייה, וכן חלון חיפוש, מאוד נוחים, ואני לא מדבר על הממשק הויזואלי, ועל העתקה שהמערכת נותנת אינפורמציה מעודכנת.
לסיכום: פשוט תענוג להשתמש במערכת הפעלה ויסטה.
 

bris

משתמש סופר מקצוען
אני מכרתי כבר כמה עשרות של מחשבים ללקוחות עם ויסטה וחוץ מאחד שהיה חייב להריץ תוכנות מאוד ישנות כולם מבסוטים.
הבעיה מתחילה שיצרנים רוצים למכור מחשבים מאוד זולים (נייידים בעיקר) עם 1 גיגה זיכרון וכרטיס מסך משולב מאוד חלש עם ויסטה ועוד תוקעים שם בהפעלה מלא תוכנות דמו ענקיות זוללות זיכרון כמו אינטרנט סקיורטי של נורטון וכדו' ואחרי זה מתפלאים שאנשים מסירים את ההתקנה ומתקינים מחדש.

על מחשב טוב, עם 2 גיגה זיכרון והתקנה נכונה, ויסטה רצה חלק ללא שום שהיות או פיהוקים.
נכון היא דורשת מהמערכת הרבה יותר אבל היום גם המינימום ככ חזק שזה כמעט מספק אותה.
 

גרף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
אני משתמש בויסטה (בריס התקין לי) כבר כמה חודשים ומרוצה מאוד. כולל עבודה מאומצת על תוכנות CS3, לא שאין נפילות פה ושם, אבל לא יותר גרוע מXP, מצד שני, במילא בעוד שנה לא תהיה ברירה אלא לעבור לויסטה, אז מה השאלה בכלל?
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אני מקווה להשאר עם עודף ביצועים של הXP עד WIN7
בכל מקרה יפה שיש עדיין אנשים מרוצים,
אבל תופעה של שנמוך בממדים מבהילים כאלו, הכוללות חברות יוקרתיות, עם נתוני בדיקות וניתוח מדעיים לטובת XP,
לא חושב שאפשר להתווכח,
-ואילו לא היתה $M מונופוליסטית, ומניפולטבית במכירות, היא היתה קורסת,
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  19  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה