קורונה ואלה יעמדו על הברכה. בעלי אולמות שהחזירו את הכסף למשפחות.

צבי ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
לפני שדנים לחובה את אלו שלא מחזירים.
מכירה בעל אולם שאין לו מאיפה להחזיר.... אם גם בסיון תמוז בעונת החתונות עדיין לא יחזרו לשגרה, הוא מכריז על פשיטת רגל....
לפחות הוא אומר שיחזיר אם יהיה לו?
 

yydd

משתמש פעיל
משום מה מזכיר מנהלים שונים שטוענים שהמוסד שלהם במצב קשה, לא הייתי מצפה שיטען שהמצב שלו טוב, אולם זה לא גמ"ח מותר לו להרוויח אבל לא להיות גזלן על חשבון הקורונה.
יכול להיות.
אבל קחו בחשבון שלאולמות חתונות אין הרבה ימים פעילים בשנה. (קזזו תשרי, חצי ניסן, אייר, תחילת סיון ושלושת השבועות...) ועכשיו נמחק לו גם אדר ותחילת ניסן. אבל את השכירות וארנונה הוא משלם רגיל.
לפחות הוא אומר שיחזיר אם יהיה לו?
לי הוא טען שהלוואי והיה לו, יודע שזה לא עושה טוב לשם שלו וכו'. אבל זה כבר מזמן מגולגל... (נתנו את המקדמות לפני חצי שנה לפחות, נדמה לכם שזה היה שמור בפק"מ עד עכשיו?)
 

david1986

משתמש פעיל
יכול להיות.
אבל קחו בחשבון שלאולמות חתונות אין הרבה ימים פעילים בשנה. (קזזו תשרי, חצי ניסן, אייר, תחילת סיון ושלושת השבועות...) ועכשיו נמחק לו גם אדר ותחילת ניסן. אבל את השכירות וארנונה הוא משלם רגיל.
אני לא דיברתי על מקרה של שכירות וגם לא על מקום שמשלמים ארנונה, וגם מקום שמשלמים ארנונה מדובר ככל הנראה שאם זה עסק רשמי יהיה להם הטבה כלשהי, אם הוא רשום כעצמאי בודאי אמור להיות לו הטבה כלשהי. הבעיה בציבור שלנו שלרוב אין חוזה מסודר ואנשים תמימים נופלים בפח מול סוחרים ממולחים, בהיתר של רב מומלץ לפנות לערכאות משפטיות וכך להוריד את בעל האולם שיעדיף לא להיות בפרונט של תביעה משפטית שיכולה לחשוף הכנסות שהוא מסתיר וד"ל.
 

rew3020

משתמש מקצוען
משום מה מזכיר מנהלים שונים שטוענים שהמוסד שלהם במצב קשה, לא הייתי מצפה שיטען שהמצב שלו טוב, אולם זה לא גמ"ח מותר לו להרוויח אבל לא להיות גזלן על חשבון הקורונה.
אף אחד לא התכוון להגיד שהוא צודק שהוא לא מחזיר,
כתבו שהוא לא מחזיר כי פשוט אין לו.

אף פעם לא שמעת על אנשים שפשוט אין להם?
אם הוא אדם ישר, כנראה שהוא לא נרדם בלילה בגלל זה.
וה' יראה ללבב.
 

תלמוד

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לא מבין בכלל את ההיגיון לתת עכשיו מקדמה על אירוע שיתקיים אחרי הקורונה.
השכל הבריא אומר שבעת הזו לא לקחת כלל מקדמה, אלא רק לתפוס אולם, וברגע שיתירו את החתונות מיד יתקשרו בעלי האולם למזמין לגבות ממנו מקדמה. היה והוא מעוניין - מה טוב, היה והתחרט - יהיו מספיק קופצים.
מקדמה בזמן מעורפל שכזה, אין לה שום הצדקה.
 

צבי ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
חלפו 24 שעות מפתיחת האשכול ועד עכשיו דיווחו פה רק על 2 אולמות שהחזירו כסף. מה זה אומר?
 

חברונר

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
חלפו 24 שעות מפתיחת האשכול ועד עכשיו דיווחו פה רק על 2 אולמות שהחזירו כסף. מה זה אומר?
זה אולי אומר שהם במצוקה קשה והם נוהגים כמו הרבה בעלי חובות שממש מתכוונים לשלם אך אין להם כל אפשרות. ובמקום לבוא למלווה ולומר לו אדוני היקר תדחה לי בחודש ולגמור את הספור מבושה הם מחריפים את הבעיה ומגבירים את התסכול אצל המלווה או בעל הגמ"ח. ולפעמים, הוא חושש מלדבר עם המלווה מחשש שלא יעמוד גם בתאריך היעד הבא. כך במקרה דנן, הלימוד זכות הוא שלא ברור להם אם ומתי יהיה ובינתיים יש להם אי נעימות. אני מניח שיתכן גם כאלה שיש להם, אך לימוד זכות היא חובה הלכתית מדין 'בצדק תשפוט את עמיתך'. צריך גם לחשב את הנתון בכדי להבין מה הוא סדר הגודל איתו מתמודד בעל אולם גדול. אז בדרך כלל המקדמה מתחילה ב10000 ש"ח ואולי הוא חושש שעליו להחזיר עכשיו חודשים ואם יש לו 3 אולמות במתחם הרי שמדובר על 120 חתונות כפול עשר אל"ש ס"ה מליון ומאתים א"ש. ואותו אולם שהוזכר שלוקח 25 א"ש אולי אין לו יותר מאולם אחד אך הסכום הגבוה שלוקח הוא גם יותר ממליון לקיץ הקרוב.
אך עדיין יבורך וחשוב לפרסם את ארמונות חן פרידמן וולף - יד אליעזר וכן את נוף עילית שבמודיעין עילית שמהווים דוגמאטובה לכולם
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
חברא תבדילו בין עמותות לאולמות פרטיים.
זה סיפור שונה לחלוטין!!
 

מאיר למברגר

משתמש פעיל
עריכה תורנית
בהיתר של רב מומלץ לפנות לערכאות משפטיות וכך להוריד את בעל האולם שיעדיף לא להיות בפרונט של תביעה משפטית שיכולה לחשוף הכנסות שהוא מסתיר וד"ל.
אף רב לא יתיר ללכת לערכאות במקום ללכת לדין תורה.
ואם בעל האולם יתן דבר - שהוא לא מחוייב בו על פי תורה - רק מפני שהוא מפחד מהרשויות, אזי יש כאן גזל גמור
 

חברונר

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
אף רב לא יתיר ללכת לערכאות במקום ללכת לדין תורה.
ואם בעל האולם יתן דבר - שהוא לא מחוייב בו על פי תורה - רק מפני שהוא מפחד מהרשויות, אזי יש כאן גזל גמור
תשובת הגר''י זילברשטיין קרדיט פורום אוצה"ח
 

קבצים מצורפים

  • תשובת הגרי זילברשטיין.pdf
    KB 371.1 · צפיות: 63

קצרה

משתמש מקצוען
לא מבין בכלל את ההיגיון לתת עכשיו מקדמה על אירוע שיתקיים אחרי הקורונה.
השכל הבריא אומר שבעת הזו לא לקחת כלל מקדמה, אלא רק לתפוס אולם, וברגע שיתירו את החתונות מיד יתקשרו בעלי האולם למזמין לגבות ממנו מקדמה. היה והוא מעוניין - מה טוב, היה והתחרט - יהיו מספיק קופצים.
מקדמה בזמן מעורפל שכזה, אין לה שום הצדקה.

ההגיון הוא שהאולם לא מוכן לתת לתפוס תאריך בלי לקבל על זה כסף מקדמה.
מנין לו שיהיה מספיק קופצים? מי מבטיח לו שבסוף לא יבטלו סתם ככה והוא הפסיד לקוח אחר בגלל ששמר את התאריך?
ובארמונות וולף לפחות הוא גם מצהיר שתפיסת האולם למקרה שיהיה מותר לערוך שמחות - עולה כסף.

שיטה להרוויח כסף על מכירת "אוויר"...
 

האלמוני

משתמש מקצוען
לדעתי כדאי של אחד יקבע שמה שלא יהיה הוא יערוך חתונה מצומצת באולם קטן, גם יחסוך כסף, וגם ילמדו לקח לבעלי האולמות, (אם חלק גדול המחותנים יחליטו כך)
זה גם יעזור לרוגע הנפשי, לא לחיות כל הזמן עם ספקות בקשר לאולם
 

תלמוד

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לדעתי כדאי של אחד יקבע שמה שלא יהיה הוא יערוך חתונה מצומצת באולם קטן, גם יחסוך כסף, וגם ילמדו לקח לבעלי האולמות, (אם חלק גדול המחותנים יחליטו כך)
זה גם יעזור לרוגע הנפשי, לא לחיות כל הזמן עם ספקות בקשר לאולם
גם כדאי שכל אחד יקבע לעצמו שהוא נשאר בבית מה שלא יהיה, ולא חוזר לעבודה.
זה יעזור לרוגע הנפשי שלא לחיות עם ספקות מתי יפתחו את המשק. כנ"ל הלימודים וכנ"ל הישיבות.
הלווו.... אנשים צריכים להתחתן. אנשים רוצים לחזור לשגרה. אף אחד לא מתכנן לחיות את כל שארית חייו כמו שחיו בעידן הקורונה.
 

האלמוני

משתמש מקצוען
גם כדאי שכל אחד יקבע לעצמו שהוא נשאר בבית מה שלא יהיה, ולא חוזר לעבודה.
זה יעזור לרוגע הנפשי שלא לחיות עם ספקות מתי יפתחו את המשק. כנ"ל הלימודים וכנ"ל הישיבות.
הלווו.... אנשים צריכים להתחתן. אנשים רוצים לחזור לשגרה. אף אחד לא מתכנן לחיות את כל שארית חייו כמו שחיו בעידן הקורונה.
זה ברוח האשכול הזה https://www.prog.co.il/threads/בזכו...ון-חתונות-נורמאליות-עדותו-של-בעל-גמ-ח.533009/
מי שמתעקש להמשיך לבזבז כסף על חתונות גדולות שיערב לו.
עכשו אפשר לקפוץ על זה, ולא לחשוש ממה יאמרו הבריות, גם אם יהיו הקלות נוספות בזמן החתונה.
 

שם שמי

משתמש מקצוען
גם כדאי שכל אחד יקבע לעצמו שהוא נשאר בבית מה שלא יהיה, ולא חוזר לעבודה.
זה יעזור לרוגע הנפשי שלא לחיות עם ספקות מתי יפתחו את המשק. כנ"ל הלימודים וכנ"ל הישיבות.
הלווו.... אנשים צריכים להתחתן. אנשים רוצים לחזור לשגרה. אף אחד לא מתכנן לחיות את כל שארית חייו כמו שחיו בעידן הקורונה.
חתונה ראוותנית זה כמו עבודה???
אנחנו כבר החלטנו מיד אחרי פסח, שבכל מקרה, מה שלא יהיה - החתונה בבית.
והכלה, הבת שלי, מרוצה לגמרי.
תהיה בע"ה חתונה שמחה ומרגשת גם בלי אולם, ואולי אף יותר מאשר באולם...
 

שם שמי

משתמש מקצוען
זה ברוח האשכול הזה https://www.prog.co.il/threads/בזכות-הקורונה-קיבלנו-קצת-הגיון-חתונות-נורמאליות-עדותו-של-בעל-גמ-ח.533009/
מי שמתעקש להמשיך לבזבז כסף על חתונות גדולות שיערב לו.
עכשו אפשר לקפוץ על זה, ולא לחשוש ממה יאמרו הבריות, גם אם יהיו הקלות נוספות בזמן החתונה.
מניסיון, הבריות אומרות על זה כמעט רק מילים טובות ומחמיאות!
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
זה אולי אומר שהם במצוקה קשה והם נוהגים כמו הרבה בעלי חובות שממש מתכוונים לשלם אך אין להם כל אפשרות. ובמקום לבוא למלווה ולומר לו אדוני היקר תדחה לי בחודש ולגמור את הספור מבושה הם מחריפים את הבעיה ומגבירים את התסכול אצל המלווה או בעל הגמ"ח. ולפעמים, הוא חושש מלדבר עם המלווה מחשש שלא יעמוד גם בתאריך היעד הבא. כך במקרה דנן, הלימוד זכות הוא שלא ברור להם אם ומתי יהיה ובינתיים יש להם אי נעימות. אני מניח שיתכן גם כאלה שיש להם, אך לימוד זכות היא חובה הלכתית מדין 'בצדק תשפוט את עמיתך'. צריך גם לחשב את הנתון בכדי להבין מה הוא סדר הגודל איתו מתמודד בעל אולם גדול. אז בדרך כלל המקדמה מתחילה ב10000 ש"ח ואולי הוא חושש שעליו להחזיר עכשיו חודשים ואם יש לו 3 אולמות במתחם הרי שמדובר על 120 חתונות כפול עשר אל"ש ס"ה מליון ומאתים א"ש. ואותו אולם שהוזכר שלוקח 25 א"ש אולי אין לו יותר מאולם אחד אך הסכום הגבוה שלוקח הוא גם יותר ממליון לקיץ הקרוב.
אך עדיין יבורך וחשוב לפרסם את ארמונות חן פרידמן וולף - יד אליעזר וכן את נוף עילית שבמודיעין עילית שמהווים דוגמאטובה לכולם
אתה מזכיר כל הזמן את ארמונות חן לא ראיתי שמישהו עדכן שהם החזירו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה