המדריך היומי התקנת windows על קובץ vhd

שי אבידר

משתמש רשום
VIRTUALIZATION WITH NATIVE SUPPORT

ויטואליזיה עם תמיכה מקומית​

פתיח:

בתמונה זו אנו רואים מחשב עליו מותקן מערכת אחת של חלונות 7 אבל יחד עם זאת נמצא גם קובץ VHD מיוחד המכיל מערכת חלונות 8 שלמה שמבחינתנו כל המערכת היא קובץ פשוט שנוכל למחוק להעתיק וכו' כמו כל קובץ אחר. ניתן לראות שיש כניסה באתחול (כלי תצורת המערת) לקובץ הנ"ל וכשנפעיל מחדש נוכל לבחור לעלות דרך קובץ זה שיפתח ככונן מערכת 8 שלמה..כשנרצה להחזיר רק את 7 נוכל למחוק בקלות את קובץ ה vhd וכן את הכניסה דרך כלי תצורת הערכת וזהו אין זכר למערכת..צפה בקובץ המצורף 216316

עכשיו כהרגלנו הקדמה​

חלונות 7 יצא עם טכנולגיה מובנית לתמיכה בדיסקים וירטואלים VHD הדיסקים מתחברים לממשק ניהול הדיסקים ומתנהגים בדיוק כמו דיסק רגיל (הגדרות מחיצה,רשומת אתחול וכו') היכולת המדהימה של קובץ bootmgr מנהל הבוט לטעון את הקובץ מהבוט ולהריץ מערכת הפעלה כאילו מותקנת על מחיצה רגילה פותחת בפנינו אפשרות לבחון ולנסות לבצע ניסויים או אפילו להפיץ מערכת (בעזרת syprep כמובן) דרך הטכנולוגיה הזו בצורה פשוטה שלא מצריכה התעסקות עם מחיצת מערכת רגילה אלא כקובץ בודד.
היתרון המשמעותי בשונה ממערכת הרצה על תוכנת וירטואליזציה הוא בזה שהמערכת משתמשת בחומרת המחשב בצורה ישירה כמו כל מערכת המותקנת לנו במחשב עם כל הביצועים הטובים (דרייברים של המחשב עצמו ולא ה tools שמספקת תוכנת הוירטואליזציה.).
לכן המאמר נקרא וירטואליזציה עם תמיכה מקומית...

כשאנו יוצרים קובץ VHD דרך ממשק ניהול הדיסקים הן בממשק הגרפי (ניהול המחשב>ניהול דיסקים>פעולה>create vhd) והן בממשק שורת פקודה (diskpart ו create vdisk file="c:\win.vhd) נצטרך לקבוע את גודל הדיסק כלומר נפח הדיסק שאנו רוצים וכן סוג היצירה שיכול להיות מתרחב באופן דינמי (expandable) או מתוקן (fixed) כמובן שיצירת מתרחב דינמי לוקח הרבה פחות זמן והמשקל ההתחלתי של הקובץ קטן ומתרחב בהתאם לשימוש בו, החיסרון ביצועים פחות טובים לפחות בשלב ההתרחבות וכן סכנה מסוימת של מסך כחול עם שגיאת מיקום סקטור במקרה והשטח בדיסק האמיתי מצומצם מיכולת ההתרחבות של ה VHD.
אפשרות שטח מתוקן fixed לוקח קצת זמן ביצירה אבל בלי החסרונות הנ"ל..
תמיד נוכל לחבר את הקובץ (attach) או לנתק אותו (detach) ממערכת ניהול הדיסקים בצורה נוחה (היכולת הזו מאפשרת מעבר של הדיסק בין המחשב שלנו למכונה וירטואלית למי שמתעסק בזה ומאפשרת העברת חומר מהירה מאחד לשני).

ועכשיו נעבור לביצוע​

נשתמש בתוכנה winNTseup גירסה 3.7 (תוכנה פשוט מעולה להתקנות windows בעיקר דרך pe אבל גם דרך מערכת הפעלה כמו בביצוע הזה)
הנה לינק להורדה (העלתי ב rar שלא יהיה בעיות בהורדה)
https://mega.co.nz/#!25UBHL5L!6pwtGTfc4Z2tEXmspNHfMtjs4hau7a6_dkXV5jqxoSk

בביצוע הנ"ל נתקין חלונות 8 לאלה שרוצים לחוות את החלונות בצורה נוחה אבל כמובן שאפשר כל סוג של חלונות..(7 ומעלה חלונות xp לא נתמכים בטעינת vhd דרך הבוט)
נחלץ את הקובץ ונריץ את התוכנה בגירסה התואמת (גירסת x86) מתאים לכולם..
נשתמש ביצירת vhd מהתוכנה הנ"ל יען היא עושה את הדיסק מותאם להתקנה באוטמט... אבל קודם נחלץ מדיסק ההתקנה של חלונות 8 את קובץ install.wim יען אותו אנו צריכים להתקנה (נמצא בתיקיית sources בדיסק ההתקנה) ונשמור אותו במקום במחשב בתוכנה הנ"ל נלחץ בלשונית העליונה select location of windows installation file לאחר שבחרנו בקובץ ההתקנה install.wim שחילצנו נבחר בלשונית vhd>>> ומשם create..
צפה בקובץ המצורף 216317

בחלון שנקבל ננתב למיקום וניתן שם לקובץ ה vhd שנרצה ליצור וכן נקבע את הגודל הרצוי לנו בדוגמא הסתפקתי ב 25 גיגה וכל אחד יעשה לפי צרכיו..לגבי הסוג אפשר לבחור fixed size (instant creation להכנה מהירה..
צפה בקובץ המצורף 216318

לאחר היצירה הדיסק יתחבר לניהול הדיסקים שלנו ויבחר באוטומט בבחירת מיקום ההתקנה שנבצע דרך התוכנה..נוכל לראות שהתוכנה בחרה גם בצורה אוטומטית את מחיצת הבוט שלנו במקרה ואנו לא רואים את מחיצת הבוט לא נורא זה אומר שהמחיצה מוסתרת (בלי אות כונן) העיקר שהכל מסומן בוי ירוק..
צפה בקובץ המצורף 216319

עכשיו נלחץ על לשונית setup ובחלון שיתקבל נבחר את סוג הבוט הרצוי (לא ממליץ all אלא או bios רוב המשבים עדיין עובדים בתצורה הזו,ואם זה efi נבחר efi) ולא לשכוח ללחוץ ok
צפה בקובץ המצורף 216320

בסיום ההתקנה על ה vhd נוכל לראות במחשב שלי את כונן ה vhd עם כל קובצי ההתקנה
נוכל לפתוח שורת פקודה כמהנל ולהריץ bcdedit בכדי לראות את הכניסה החדשה שנוספה ל bcd בשלב זה לא נשנה כלום ונשאיר את זה לממשק הגרפי בהמשך..
צפה בקובץ המצורף 216321

נעשה הפעלה מחדש ונמתין עד לקבלת תפריט האתחול של 8 הגרפי שאותו נשנה עכשיו (אנו רוצים את התפריט ממש בהתחלה מקובץ bootmgr כשחלונות 7 יהם הברירת מחדל) לכן נלחץ על change defult or choose other option ומשם נשנה שחלונות 7 יהיו defult..
צפה בקובץ המצורף 216322

עכשיו כשנפעיל מחדש יתקבל תפריט ישר מהבוט כשלונות 7 הם בברירת מחדל..

צפה בקובץ המצורף 216323

נמשיך בהתקנת חלונות 8 כרגיל ונהנה לנו מהתקנה מקומית עם כל הביצועים (95 אחוז ממערכת המותקנת בצורה רגילה..לא רע בכלל) נוכל לראות שמחיצת מערכת 8 היא בעצם הדיסק vhd שיצרנו ונמצא במיקום שלו..
צפה בקובץ המצורף 216324

כמובן שכאשר נעלה עם ה7 נראה רק את הקובץ ונוכל תמיד אם נרצה למחוק אותו כנ"ל בפתיח של המאמר..

בהצלחה!!!​
 

שי אבידר

משתמש רשום
משום מה לא רואים את התמונות במקומם אז הנה לפי הסדר..מקווה שתסתדרו עם זה..
 

קבצים מצורפים

  • 1.png
    KB 767 · צפיות: 27
  • 2.png
    KB 138.2 · צפיות: 19
  • 3.png
    KB 55.5 · צפיות: 8
  • 4.png
    KB 181.6 · צפיות: 9
  • 5.png
    KB 35.8 · צפיות: 9
  • 6.png
    KB 71.3 · צפיות: 8
  • 7.png
    KB 68.5 · צפיות: 8
  • 8.png
    KB 16.6 · צפיות: 7
  • 9.png
    KB 63.1 · צפיות: 19

asf

משתמש פעיל
שי ......אתה אלוף
שאלות
1. הוינדוס החדש צריך להיות דווקה על דיסק קשיח \:c או שיכול להיות גם על דיסקי קשיח אחרים כלומר גם על דיסק קשיח חיצוני?
2. מה מרוויחים כשעושים כל זה? כלומר מה מקבלים, מקבלים שתי וינדוס על מחשב אחד? זהו זה או שיש משהו יותר עמוק.
תודה רבה
 

zeevgros

משתמש רשום
שי מזללללללל שיש לך שבר ואתה נותן לנו מידיעותיך הנפלאות
 

עשרים ושתים

משתמש מקצוען
נכתב ע"י asf;1443904:
שי ......אתה אלוף
שאלות
1. הוינדוס החדש צריך להיות דווקה על דיסק קשיח \:c או שיכול להיות גם על דיסקי קשיח אחרים כלומר גם על דיסק קשיח חיצוני?
2. מה מרוויחים כשעושים כל זה? כלומר מה מקבלים, מקבלים שתי וינדוס על מחשב אחד? זהו זה או שיש משהו יותר עמוק.
תודה רבה

יש בזה משהו מאוד שימושי , נניח לקוח רוצה התקנה מחדש של מחשב אבל תמיד יש הפתעות ואחרי ההתקנה מחדש נזכרים שלא גיבינו את הרישוי של הESET לדוגמא. אז אם הגיבוי של המחשב הישן בוצע על ידי DISK2VHD יש לך קובץ vhd שאתה יכול להפעיל אותו כמו כונן ולמשך את הקבצים, או כמו מערכת הפעלה רגילה לכל דבר כמו ששי כתב, או לשפוך הכל על דיסק פיזי למחשב אחר על ידי acronis או להפעיל כמכונה וירטואלית בhyper-v ..
אבל הדבר העיקרי שקורה הרבה לאותם משרדים שממשיכים להעסיק שרתים זקנים ועייפים הוא שהשרת מפסיק לעבוד באמצע יום עבודה ומשרד שלם מושבת.
והכי מדהים הוא עד כמה מהר אפשר להחזיר את המשרד לפעילות כמעט רגילה והכל דרך הטלפון . -"" קחו את הדיסק גיבוי של של השרת תחברו למחשב פנוי ותחברו אותי לשליטה מרחוק"" איך??? פשוט הגיבוי של מיקרוסופט יוצר קובץ VHD ... וממשיכים בתהליך ששי אבידר האחד והיחיד היטיב להסביר...
 

שי אבידר

משתמש רשום
נכתב ע"י asf;1443904:
שי ......אתה אלוף
שאלות
1. הוינדוס החדש צריך להיות דווקה על דיסק קשיח \:c או שיכול להיות גם על דיסקי קשיח אחרים כלומר גם על דיסק קשיח חיצוני?
2. מה מרוויחים כשעושים כל זה? כלומר מה מקבלים, מקבלים שתי וינדוס על מחשב אחד? זהו זה או שיש משהו יותר עמוק.
תודה רבה

ראיתי שעשרים ושתים כבר ענה לך בטוב טעם ודעת ולכן לא מיהרתי לענות אולי להוסיף קצת נופך ברשותכם:
לגבי שאלה 1:ודאי שאפשר ליצור vhd באיזה מקום שנבחר הכניסה בקובץ ה bcd כבר תדע לנתב אליו אולם לעשות כניסה במחשב המקומי לקובץ vhd הנמצא בהתקן נייד לא מומלץ..יתכנו שינויים בהגדרת הדיסק הנייד בביוס והכניסה אליו תראה שגיאה (כמובן שאני מדבר שרוצים להפעיל את הקובץ כמערכת הפעלה מהבוט כמו בתרגיל הנ"ל אבל לשמור אותו כגיבוי וכו' אפשר כמו כל קובץ כמובן).
לגבי שאלה 2:ישנם הרבה יתרונות למערכת הנמצאת על vhd ולו בגלל הסיבות שאמר עשרים ושתים והיכולת לפתוח את הקובץ מהבוט..תוכנות גיבוי אחרות יוצרות קובץ תמונה שלא נתמך בטעינה מהבוט יתרון ממש משעמותי..
גם היכולת הפשוטה של חיבור הקובץ לניהול הדיסקים המובנות נותן יכולות של טיפול מערכת ב offline (אפשר להוסיף חבילות,דרייברים דרך כלי הנקרא dism של מיקרוסופט לבצע את הפעלות הנ"ל) אפשר לשחזר לגבות תיקיות קבצים וכן לערוך את הרגסטרי של מערכת ב offline דרך תוכנות יעודיות לכך regestry editor pe לדוגמא הנמצא ב hbcd או דרך שורת פקודה (reg load רצוי ולאחר עריכה reg unload)..

יש גם יכולת עבודה ביחס של אב-בן כלומר לקובץ vhd אחד עם מערכת הפעלה במצב מיטבי ניתן לחבר קובץ אחר ביחס בן (בשעת יצירת קובץ הבן מיחסים לו את קובץ האבא ע"י התוספת parent="c:\test\main.vhd כמובן דרך ממשק הפקודה diskpart) ואז הבן יקבל מהאבא את הבסיס אבל כל השינויים יתבצעו בבן יכולת ממש טובה לניסויים קטלניים עם אפשרות יצירת בנים בלי בעיה האבא נשאר תמיד במצבו המיטבי (דומה מאוד ל magic card למי שמכיר)..
מקווה שזה סיפק אותך asf:):):)
 

שי אבידר

משתמש רשום
סליחה על העיכוב asf לא ראיתי עד הנה..
כבר הסברתי במאמר יצירת קובץ התקנה של חלונות 7 את מהלך ההתקנה ושם תראה שבהתקנת 7 נוצרת מחיצת אתחול של 100 מגה והיא בעצם המחיצה האקטיבית שנטענת בבוט למחיצה אין אות כונן ולכן לא רואים אותה בדפדפן אנו רואים את מחיצת c כמחיצת מערכת אבל היא לא מחיצת האתחול כמו במקרה שלך (אני כן עושה אותה אקטיבית ואצלי מחיצת המערכת היא גם המחיצה הפעילה לכן בתמונה ראית את האות c) לכן כתבתי בפירוש כי גם אם לא רואים אות כונן ב boot drive זה בסדר העיקר שהכל מסומן בוי ירוק (ואני בטוח שהפעלת את התוכנה כן ראית שהכל בוי ירוק ורק שהכנסת לשם את אות מחיצת c קיבלת את ה x האדום ב bootpart) בגלל הסיבה הזאת בחלון ה setup נתן לך את אפשרות ה usb כי בלבלת אותו באות כונן לא אקטיבי..אם אתה רוצה להיות שקט אז לך לניהול הדיסקים תעמוד על המחיצה של ה 100 מגה קליק ימני אפשרות שנה אות כונן..ותן אות כונן למחיצה (כמובן שאת האות c אי אפשר) ואז המחיצה תפתח לך גם בדפדפן וגם כשתריץ את התוכנה תראה שהיא נבחרה בתוכנה כמחיצת אתחול..
 

asf

משתמש פעיל
תודה שי על המענה הברורה רק עוד שאלה אני התקנתי פעמיים וינדוס 7 כלומר היה לי וינדוס 7 ועשיתי עוד התקנה על VHD של וינדוס 7 עכשיו לשאלה יש דרך שאני יכול לכתוב על החדש שזה החדש כדי כשאני מגיע להאופצי' של מאיזה מערכת לבוט לדעת מה החדש ומה הישן?
 

שי אבידר

משתמש רשום
נכתב ע"י asf;1449443:
תודה שי על המענה הברורה רק עוד שאלה אני התקנתי פעמיים וינדוס 7 כלומר היה לי וינדוס 7 ועשיתי עוד התקנה על VHD של וינדוס 7 עכשיו לשאלה יש דרך שאני יכול לכתוב על החדש שזה החדש כדי כשאני מגיע להאופצי' של מאיזה מערכת לבוט לדעת מה החדש ומה הישן?

בודואי שאפשר במאמר החדש שכתבתי יצירת דיסק אתחול לטכנאים יש לינק להורדת easybcd תוכנה ממש מצוינת (אצלי היא בהתקנת ברירת מחדל) קלה וברורה לשימוש..תתקין אותה ואז היא תפתח את לך את תפריט האתחול המקומי שלך ששם תראה את שני הכניסות שבעצם כתוב בהם windows 7 אז בלשונית edit boot menu תוכל בחלון לערוך את צורת התפריט וכמו כן לשנות את השם שמופיע בתפריט (כפתור rename)..אפשר לעשות כן גם דרך ממשק cmd אבל התוכנה הרבה יותר ידידותית..
 

asf

משתמש פעיל
תודה רבה שי סליחה שאני משגע אותך אבל מה נעשה אני רוצה להבין את זה ברור
1. מה יכול להיות הסיבה שקיבלתי מסך כחול? (עשיתי בדיוק כמו שכתבת)
2. איך אני מוחק הכניסה להבוט מניו ניסיתי דרך msconfig ומחק אבל כשעשיתי normal Startup הוא חזר
תודה רבה
 

שי אבידר

משתמש רשום
למה שלא תתקין את ה easybcd ותראה מהתוכנה את מצב האתחול ומשם גם תערוך את הכניסות כרצונך..או אפילו עכשיו כשאתה במערכת ההפעלה אתה יכול לפתוח שורת פקודה כמנהל ולהריץ:
bcdboot c:\windows כשהאות c היא מחיצת מערכת ההפעלה פעולה זו תעדכן את הכניסה למערכת שלך ותקבע אותה כברירת מחדל..
יכול להיות שהתקנת עם המצב שצילמת לי שמחיצת c היתה מחיצת הבוט ואצלך כמו שאמרתי לא זאת המחיצה הפעילה וזה גרם ליצירת כניסה לא טובה וגם למסך הכחול כי הטעינה לא התבצעה נכון (חבל שהמשכת עם ההתקנה כשראית את ה x האדום ב bootpart)..בכל מקרה תמיד אפשר לעלות למצב repair your computer ומשם לתקן בעיות אתחול..תעדכן אותי מה עשית..
 

asf

משתמש פעיל
נכתב ע"י שי אבידר;1449975:
(חבל שהמשכת עם ההתקנה כשראית את ה x האדום ב bootpart)
לא המשכתי ב\:c עברתי ל\:z ששם כן היה ירוק בכל השלוש
 

שי אבידר

משתמש רשום
נכתב ע"י asf;1450234:
לא המשכתי ב\:c עברתי ל\:z ששם כן היה ירוק בכל השלוש

עכשיו asf שמתי לב שאולי המערכת שלך היא buildin כלומר שבאה עם הנייד ואם כן אז הסיפור קצת שונה כי היצרן עושה גם מחיצת שחזור וכו' והטעינה של כל המערכת באה בצורה קצת שונה מזו הפורמלית (גם אני עובד עם הנייד hp שבא עם כל המחיצות המובנות שלהם ופשוט מחקתי את הכל clean ובניתי הכל מהתחלה בדרך שלי..לא רוצה את תמונת המערכת שלהם שחוץ מזה שזו גירסה ביתית גם מוסיפים לך כל מיני חבילות (אופיס,אנטי וירוס וכו')..תודה רבה לא רוצה את ההתקנה שלהם..רוצה לסדר את ההארד דיסק כרצוני עם התוכנות שלי..(כזכור לי שהם עושים מחיצה פעילה-אקטיבית אבל במחיצה הזאת לא נמצאים קובצי האתחול bootmgr ו bcd אלא רק הפניה אליהם..לצורך פעולות שחזור הגדרות יצרן..פשוט מצב רע למי שרוצה לעבוד עם המחשב בצורה מתקדמת עם טעינות שונות..)
אם זה המצב אצלך ואתה מתכוון לעבוד עם הנייד עוד זמן אולי תשקול לבצע גיבוי של המחיצות שיהיה גיבוי של המערכת הרשומה ופשוט תבנה את ההארד דיסק מהתחלה עם ההעדפות שלך..תודיע לי בבקשה מה עשית..

האמת שאפשר להסתדר גם עם המחיצות שלהם ע"י שמשנים את המחיצה האקטיבית למחיצה אחרת ויוצרים קובצי אתחול חדשים עם כניסות הפעולה לא קשה כל שצריך בניהול הדיסקים לעמוד על המחיצה הרצויה נגיד מחיצת המערכת c קליק ימני ואז לסמן את המחיצה כפעילה כמובן שבמחיצה הזאת אין את קובצי האתחול ולכן ניצור אותם ע"י הפעלת cmd כמנהל ופשוט להריץ:
bcdboot c:\windows כשהאות c היא כמובן מחיצת המערכת פקודה זו כמה שפשוטה יודעת במקרה שאין קובצי אתחול במחיצה האקטיבית ליצור אותם מחדש עם כניסה כמובן למערכת שבאות c (להיות בטוחים שאכן נוצר קובצי אתחול אפשר פשוט לראות במחיצה וכמובן לאפשר קבצים נסתרים ומערכת)..וכמו כן אם נחבר את ה vhd שיצרת לניהול הדיסקים (בניהול הדיסקים נבחר ב פעולה וצרף vhd ננתב לקובץ ה vhd ולאחר שנבחר בו הוא יטען למערכת ניהול הדיסקים..עכשיו נראה איזה אות כונן הוא קיבל לדוגמה נגיד g אז נריץ שוב בשורת פקודה כמנהל:
bcdboot g:\windows ואז תיווצר כניסה נוספת באתחול למערכת הנ"ל עם כניסה מתאימה..אבל כיון שהמערכת על ה vhd תהיה עכשיו בברירת מחדל אפשר שוב להריץ:
bcdboot c:\windows למערכת שלנו שתהיה בברירת מחדל..
בכלל השימוש בפקודה: bcdbott systempartition\windows ממש טובה
כי ביכולתה ליצור חוץ מכניסת מערכת שתהיה גם ברירת מחדל גם את קובצי האתחול במחיצה הפעילה במקרה שאינם נמצאים שם..ואם הבנת asf המוכשר אז תמיד אפשר בקלות יחסית גם אם קובצי האתחול נפגמו לחלוטין לעלות עם דיסק ההתקנה ל repair your computer ומשם לממשק שורת פקודה או בקיצור מקש shift+f10 ולמחוק את כל קובצי האתחול (כמובן שצריך לשנות את המאפיינים דרך attrib למאפיין a בלבד) וליצור חדשים בדרך הנ"ל..
הרחבתי קצת יען ראיתי את רצונך העז ללמוד את הנושא שבאמת קצת מורכב (האמן לי שזה הנושא היה לי הכי קשה להעביר לתלמידים בקורס יותר מהרשאות ntfs או הגדרות רשת כמו פתיחת כלל ב firewall לפורט שונה ל rdp)..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  36  פעמים

לוח מודעות

למעלה