התנהלות מול לקוחה

ציבימור

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
יש לי לקוחה מקסימה, באמת! בפרויקט של דירה גדולה יחסית.
היא רוצה לתכנן את הכל בעצמה מכיוון שהיא לא יכולה לעשות את זה לבד היא רכשה את שירותי.
שלחה לי לא מעט רעיונות משל עצמה, ישבתי איתה פגישה בת 4 שעות סגרנו את עיקרי התכנון.
עכשיו רוצה להיפגש איתי שוב לסגור את הקצוות:
אסביר מדובר במיקום של שרותים וחדר קטן. רוב התכנון סגור כמעט לגמרי.

היא פשוט רוצה לראות בעצמה את כל האופציות.
אני מרגישה שמשהו לא נכון בהתנהלות אנחנו רק בתחילת הדרך.
יש עוד עיצוב של כל החללים.
אני לא יכולה על כל דבר להיפגש איתה ולתכנן יחד איתה.

רוצה לשמוע את עצתכם.
ואולי אני זו שמגזימה?
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
איך אומרים?- בכביש אל תהיה צודק, תהיה חכם...
תלכי איתה בראש שלה, תאמרי לה שאת מבינה שחשוב לה להיות מעורבת בכל פרט בתכנון ושהיא מבינה בזה ובטוח שיש לה דיעה טובה בזה, רק חבל שעל כל חלק בתכנון תיפגשו, זה עוד כסף ועוד זמן ותכנון פחות טוב כי זה לא מתייחס לכלל.
תקבעו פגישה שבה תראי לה את כל האופציות ותתיחסי לכל שינוי שיש באופציות ותפרטי לה את השיקולים וככה היא תוכל להתייחס בצורה נכונה להכל ולא להתקע עם טעויות.
כמובן שפגישות נוספות שלא כלולות בהסכם הן בתוספת תשלום.
 

אמא של חני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
תעשי את כל הסקיצות מראש, ותקראי לה לפגישה לישיבה משותפת מול המחשב, ושם תראי לה הכל בLIVE, עם שינויים תוך כדי מה נוצר מהם...
 

ביתילי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
תעשי את כל הסקיצות מראש, ותקראי לה לפגישה לישיבה משותפת מול המחשב, ושם תראי לה הכל בLIVE, עם שינויים תוך כדי מה נוצר מהם...
אני חושבת שהדבר האחרון זה לשבת עם לקוחה מול המחשב...
לדעתי זה גרוע וגורע מהמקצועיות שלך.
עם לקוחה תשבי מול הדפים, ושינויים וסימונים בכתב ידך
תביני אותה כמה שיותר, תקבלי את מירב התשובות לכל השאלות שלה ושלך.
ואח"כ שבי בנחת ותגמרי מה שאת צריכה.
גם לה תני שעה אחרי שיש לך ביד דברים ברורים ותסבירי שזה לסגירת חורים בלבד,
וכדי לא לגלוש ליותר תשימי אותה בין שני לקוחות,
שהיא תצטרך לחכות מס' דקות והלקוחה הבאה תלחיץ מאחורי הדלת..
 

אמא של חני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
מותר וצריך לתת ללקוח את ההרגשה שאני איתך ב100%, ולדעת ביחד עם זה לנווט בחכמה את צורת הפגישה שיוביל אותו לא לעשות שטויות ועדיין לתת לו להרגיש שותף באם זה מה שהוא צריך.
וגם אם זה יקח פגישה קצת יותר ארוכה.
 

ביתילי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
מותר וצריך לתת ללקוח את ההרגשה שאני איתך ב100%, ולדעת ביחד עם זה לנווט בחכמה את צורת הפגישה שיוביל אותו לא לעשות שטויות ועדיין לתת לו להרגיש שותף באם זה מה שהוא צריך.
וגם אם זה יקח פגישה קצת יותר ארוכה.
נראה לי שזה לא סותר,
דווקא כשאת נותנת את הזמן הקצוב ללקוחה ובזמן הזה את כל כולך איתה,
לא מרימה טלפונים וכו'
והיא רואה שקיבלה ממך את מה שהיתה צריכה בלי מריחות
רובם של המיקרים הן רק מעריכות יותר.
והיו כאן 2 נקודות-
1. בזמן.
2. בצורה.
גם כאן וגם כאן השההתנהלות נכונה ומכבדת לא משנה הכמות והלקוחה תצא מרוצה.
 

אך

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
יש לי לקוחה מקסימה, באמת! בפרויקט של דירה גדולה יחסית.
ישבתי איתה פגישה בת 4 שעות סגרנו את עיקרי התכנון.
עכשיו רוצה להיפגש איתי שוב לסגור את הקצוות:
אסביר מדובר במיקום של שרותים וחדר קטן. רוב התכנון סגור כמעט לגמרי.

היא פשוט רוצה לראות בעצמה את כל האופציות.

יש עוד עיצוב של כל החללים.
לא כ"כ הבנתי, רוב התכנון סגור או שיש לתכנן את כל החללים. בגדול, תסבירי לה שלטובתה שווה לה לחכות עוד כמה ימים שכל האופציות תהיינה מוכנות, וכך היא תראה את התמונה בכללותה ולא חדר חדר כי זה כמו דומינו שכל אחד תלוי בשני. בכל מקרה אם את יודעת על אילו אפשרויות היא מתלבטת, תעשי בכל אופציה של החללים האחרים אופציה שונה של השרותים והחדר לפי ההתלבטות שלה וככה תבואי מוכנה לשאלות שלה, מיד תוכלי להראות לה מה קורה בכל מצב. כ"כ אני אוהבת תמיד להוציא את האופציות גם בלי ק.מ. כדי שיראו את השרטוט באופן ברור כשהוא מתפרש כמה שאפשר על הדף וגם בק.מ. אמיתי כדי שאני אוכל לעבוד בפגישה עם עיפרון וסרגל ק.מ. ולהראות מה קורה בכל שינוי.
לא צריך לשדר ללקוח "אין לי זמן בשבילך" אלא "לטובתך שווה לך לחכות להכל יחד".
בהצלחה רבה.
 

רותי וינברג

מנהלת פורום אדריכלות ועיצוב פנים
מנהל
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אני חושבת שאת, כבעלת מקצוע זו שאמורה לתת את קו העבודה.
זו לא צורת עבודה תקינה, הגיונית ומקצועית.
בד"כ ללקוחות שרוצים לתכנן לבד ואני רק אשרטט להם- אני אומרת להם מראש שחבל להם לשלם לי X ש"ח כשהם יכולים לשרטט לשרטטת/ מעצבת מתחיל חצי מחיר.
אני לא שרטטת. נקודה.
אני מתכננת.

כל זה לא סותר את הגישה הפתוחה לרעיונות של הלקוח, יש לקוחות שבאים עם מחשבה עמוקה, ארוכה ודי מבינה בכל התהליך, במשך חודשים הם ניסו להוריד את הרעיונות שלהם לחלל שיש ופעמים רבות יש להם כיוונים מצוינים ונכונים. הם מכירים את עצמם ואת הצרכים שלהם טוב ממני (למרות שלפעמים אני מרגישה לאורך תקופת העבודה שאני מכירה את הלקוח טוב יותר ממה שמכיר את עצמו ;))
אבל כפי שכתבתי בהתחלה ועוד:
1. אני לא שרטטת
2. ע"מ לא לחסום את כיווני המחשבה שלי אני מעדיפה לא לראות כיוונים איתם מגיע הלקוח, כך אני מגיעה לתכנון בראש נקי ובודקת את כל הכיוונים שנראים לי מתאימים. לאחר הסקיצות הראשוניות הלקוח יכול להראות לי את הכיוונים שלו ואז וודאי שנתחשב בהם, ניקח מהם את הדברים הטובים ונשתמש בהם/ נשלב אותם בחלקים משלי.
3. כאשר הרעיון של הלקוח נראה בעיני לא הגיוני, לא עובד וכדו'- אני מסבירה את הבעייתיות שבו, אם הלקוח מבין ומקבל- נפלא.
אם לא מקבל והתכנון בעיני גרוע- אני עומדת על דברי ומצידי מפסיקה את העבודה בשלב זה, היות ואני לא יכולה להתקדם עם תכניות שאינן נותנות תוצר נכון ומעשי.
מניסיון ארוך של כמה לקוחות כאלו- זה עובד נפלא!

ולענינך- את כבר בתהליך עבודה יחד איתה, הייתי עושה בשלב זה שיחת הבהרה והעמדת התפקידים על מקומם.

בהצלחה!
 

ביתילי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אני חושבת שאת, כבעלת מקצוע זו שאמורה לתת את קו העבודה.
זו לא צורת עבודה תקינה, הגיונית ומקצועית.
בד"כ ללקוחות שרוצים לתכנן לבד ואני רק אשרטט להם- אני אומרת להם מראש שחבל להם לשלם לי X ש"ח כשהם יכולים לשרטט לשרטטת/ מעצבת מתחיל חצי מחיר.
אני לא שרטטת. נקודה.
אני מתכננת.
כמה נכון ומלמד.
אני חושבת שבמיוחד בעבודה כשלנו,
מה שלא דומה כלל בסוגי המעצבים האחרים
כאן, חשובה ההתנהלות הנכונה הזו והבהרת העמדה שלנו בתור נותנת שירות,
שמעתי לא פעם אנשים מזמרים על זה שהם תיכננו את הבית והמעצבת רקדה לפי החליל שלהם.
ואולי כדאי שמשהיא פה תתן קורס קצר בנושאי אדריכל/מצב מול לקוח.
 

leahnew

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אני לא יודעת אם אני עונה ממש על השאלה שלך אבל בכל אופן מרגישה שחוויתי ממש עכשיו כמעט את אותו הסיפור שלך, ג"כ עם לקוחה מקסימה ומוכשרת [ובעל שמבין לא מעט בבניה....]

ישבנו ביחד בפגישה, מדובר בדירת 100 מ"ר הריסה כמעט הכל ובניה מחדש, הלקוחה כבר באה סגורה על התכניות שלה, ואני באתי ברעיון רק לאשר 'מלמעלה' ולהוציא שרטוט מדיוק לתכנית 'וקצת' עזרה בתכנון המטבח.

תוכ"ד השיחה הבנתי שלא בוצע מדידה מדויקת לדירה והם מסתמכים על איזה שרטוט ישן שהשיגו ומדידה ידנית שלהם.... הסברתי כמה חבל בשיפוץ כ"כ יקר לא למקסם כל מילימטר בדירה, בנוסף גם על עצם התכנון עצמו לא היה חסר לי מה להציע לשפר, ובכלל אחרי כמה וכמה אופציות שהם כבר הציעו הצעתי להם במקום עוד אופציות שיכולת לעבוד לא פחות טוב... הסברתי שכמובן האופציות סכמתיות לגמרי ומול המחשב אפשר תמיד להגיע לתוצאה יותר מדויקת....

בהמשך הפגישה עברתי להסביר על החשיבות והצורך הקריטי בתכניות עבודה, תכניות הריסה, תכניות חשמל, תאורה, אינסטלציה,פריסות ריצוף תכניות ריהוט וכו' וכו'
ובכלל על האין ספור אפשריות בתכנון המטבח כדוג' סוג השיש, הפורמייקה, הכיורים, הברזים, הידיות, סגנון העיצוב של המטבח, מה זה פריסות מטבח וכו' וכו'

דיברנו גם הרבה על תקנים של מעברים, גדול מינימלי של חדרים, סטנדרט של הפרדה בין ארונות המטבח [עליונים ותחתונים] סטנדרט שירותים מקלחות ודלתות וכו'.

[אני מגיעה תמיד מצוידת בחוברת ספירלה של פרויקט לדו', קשה עד בלתי אפשרי להסביר ללוקח את הכל 'באוויר']

בספו של דבר סגרנו ללכת על תהליך תכנון מסודר [כשבחתלה סיכמנו רק על תכנון,תכניות עבודה והריסה ופריסות מטבח ואח"כ מעצמם ביקשו להוסיף סט תכניות מושלם]
השיפוץ שלהם הסתיים לא מזמן ויצא פשוט מהמם בכל סדר גדול מושלם ומנוצל.

הלקח שלי מכאלה לקוחות הוא פשוט מאוד, וכמו שכבר כתבו, נכון יש לקוחות שמגעים מראש בגישה שאדריכלות ועיצוב זה לא התחום שלהם, אבל יש גם לקוחות שבאמת יש להם את זה.. ומבחינתם [מתוך גישה מוטעת מאוד] האדריכל רק בא לשרטט את הרעיון שלהם.....

אם רק נשכיל להיות חכמים ולהבין תחילה את הצורך הבסיסי שלהם... מה הציפיות שלהם מהתכנון,
ולמה כ"כ חשוב להם להיות מעורבים בפרויקט, וביחד אתם ננסה להסביר להם מה בתכנון שלהם מציאותי ומה דמיוני איפו הם יכולים להשתתף בתכנון ואיפו אין מה לעשות חייבים עבודה מקצועית.
וכן, לא לפחד לזרוק קצת ידע הלקוחות בספו של דבר מערכים את זה וסגורים על עבודה מתוך בחירה מושכלת מה שמאפשר לנו בספו של דבר לתמחר גבוהה ולהציע עבודה מקצועית.

כמובן שלא צריך להגזים ובפגישה של כשעתיים אפשר לפרט את כל הנ"ל [אם בכל אופן אחרי כזו פגישה עדיין מרגשים שהלקוח לא מבין את תפקיד האדריכלות, ומבחינתו אתם נטו שרטטים אז תעשו חושבים אם שווה לכם..ומה המחיר שלכם לזה]

הרעיון שלי בעצם לשתף את הלקוח בתהליך העבודה שלנו, אבל אני ממש מסכימה עם הטענה שלא צריך להגזים ולתכנן ללקוח במקום [זה לא מקצועי ולא חכם,לכן פוגשים מדי פעם אנשים שחושבים שלשרטט דירה לוקח כמה דקות כמובן על סמך איזה חצי דקה של עבודה שהם ראו] או להכנס ליותר מידי פרטים שיגיעו לבור אין סופי...סגרתם על תכנון אז בשמחה להציע כמה שיותר טיפים והכוונה.

ככה מרוחים עבודות שוות, אבל בעיקר לקוחות עם גישה בבניה ותכנון, שהפרסומת שלהם אח"כ שווה זהב מניסיון, לקוח שמבין קצת במרכבות של העבודה יודע להעריך אותה הרבה יותר ולפרסם יותר...בדוק.

בהצלחה לכולם.
 
נערך לאחרונה ב:

ציבימור

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
תודה על כל התגובות.
בזכות הגב שנתתם לי החלטתי לדבר איתה כבר היום.
היה ההרבה יותר קל ממה שחשבתי.
אני ראיתי מיד על תחילת העבודה שמשהו לא עובד ולא רציתי להמשיך כך לכן עצרתי להתייעץ.
אני חושבת שבצורה כזו כולם יוצאים מתוסכלים, וחבל.
אני רוצה להנות יחד עם הלקוחה לחלום ולהגשים את הבית שלה.
ובדר"כ זה עובד מצוין...

ואגב אני למדתי לפעם הבאה:
מתברר שהלוחות זמנים שלה לחוצים הרבה יותר ממה שהבנתי ממנה כשדיברנו על כך.
לכן כשאמרתי לה שלוקח לי זמן להכין סקיצות נלחצה שאני שאננה, וצריך להלחיץ אותי ובעצם לעזור לי כביכול.

תודה על התגובות של כולכן החכמתי מכולן!!!
 

רותי וינברג

מנהלת פורום אדריכלות ועיצוב פנים
מנהל
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
תודה על כל התגובות.
בזכות הגב שנתתם לי החלטתי לדבר איתה כבר היום.
היה ההרבה יותר קל ממה שחשבתי.
אני ראיתי מיד על תחילת העבודה שמשהו לא עובד ולא רציתי להמשיך כך לכן עצרתי להתייעץ.
אני חושבת שבצורה כזו כולם יוצאים מתוסכלים, וחבל.
אני רוצה להנות יחד עם הלקוחה לחלום ולהגשים את הבית שלה.
ובדר"כ זה עובד מצוין...

ואגב אני למדתי לפעם הבאה:
מתברר שהלוחות זמנים שלה לחוצים הרבה יותר ממה שהבנתי ממנה כשדיברנו על כך.
לכן כשאמרתי לה שלוקח לי זמן להכין סקיצות נלחצה שאני שאננה, וצריך להלחיץ אותי ובעצם לעזור לי כביכול.

תודה על התגובות של כולכן החכמתי מכולן!!!
כל הכבוד על האומץ והכנות!

בהצלחה רבה בהמשך...
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  25  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה