התייעצות על קניית מחשב לצורך אולפן

ידידיה שמשון

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אני לא מבין גדול במחשבים, אני יכתוב מה שהבנתי:
i7 יותר טוב מi5 בעיקרון, אבל מצד שני במחשב של האי 5 יש יותר זיכרון ראם שעוזר אם עושים פרויקטים עם הרבה כלים וירטואלים, מעבד חזק יותר כמו i7 נותן יותר ביצועים כשהמחשב צריך לעשות חישובים, לדוגמא לנגן את הקול עם 10 אפקטים ביחד.
אני מאוד ממליץ על זיכרון SSD במחשב הנייח שרשמת לא היה כתוב, אבל אפשר להוסיף, להתקין עליו את הווינדוס ואם מתקינים עליו ספריות צלילים זה טוען אותם פי כמה יותר מהר מדיסק קשיח רגיל.

לי יש אולפנון ואני עובד על מחשב i3 עם 8 גיגה ראם וזיכרון SSD וזה עובד מצויין. אז כל שכן המחשבים שציינת.
הרבה מהעניין זה אחזקת המחשב- לא להתקין מליון דברים ובלאגן, להשאיר נקי, יש כאלו שימליצו לא לחבר לאינטרנט כדי לא לקבל את כל התוכונות ומה שזה מוריד וכו'.
שוב, אני לא מבין גדול אבל 2 המחשבים הם מצויינים פלוס, אם הולכים על הנייח כדאי מאוד מאוד לשים זיכרון SSD.

לגבי כל העניין של מאוורר שקט וספק כח שקט, אני לא בטוח שזה נצרך, לי יש מאוורר רגיל ואף אחד לא שומע בשום הקלטה מאורר ברקע... אם הקונדנסר מספיק רחוק מהמחשב רוב המחשבים היום בקושי עושים רעש, אבל אני לא רוצה לקחת אחריות על העניין הזה, רק שלפעמים להשקיע עוד מאות שקלים על טיפונת רעש שלא נכנס אולי זה מוגזם.
משיהו סיפר לי על קריקטורה של אשה שצועקת לבעלה מהמטבח "אתה אומר שאתה שם לב להבדלים בין כבל איכותי לזול, כבר שעה שאני צועקת לך מהמטבח ואתה לא שומע..."

נא לקחת כל מה שאני אומר בערבון מוגבל, אני לא מומחה.
 

ידידיה שמשון

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
כדאי להדגיש פה נקודה.
תלוי מה זה מחשב לאולפן, כמו שכתבתי- אני עובד על מחשב שעלה לי 1400 שקל והוא עושה עבודה מעולה, אם מדובר על קיובייס עם כמה ערוצים, ואולפן שמקליט פלייבקים לכבוד יום הולדת של 200 של הסבתא יכול להיות שכדאי לחשוב על מה להשקיע ואיך.
כשהולכים לחנות ומבקשים מחשב לאולפן הם צודקים- זה מחשב אולפן, אבל כמו שלא כל מי שעושה מודעה בוורד למסיבת פורים צריך מחשב לגרפיקה כנ"ל לגבי "מחשב לאולפן"
אם זה ממש אולפן רציני ומישהו שכבר בתחום וכו' זה משהו אחר.
בקיצור- לא נראה לי שכל מי שסיים קורס אולפניסט צריך מחשב לאולפן, אולי כדאי להתקדם לאט לפני שמשקיעים 4000 שקל. פשוט תלוי מה המקרה.
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
בגדול גם לי יש אולפנון עם מחשב I5 ואני מאד נהנה ממנו הבעיה היא שיש לי SSD 500 GB ואני עובד עם מידי שכל פלאגין שוקל 200 גיגה ומאד לא מומלץ להתקין דיסק קשיח רגיל במחשב כי הוא עושה הרבה רעש! ולכן אני משתמש עם חיצוני בכל אופן אני ביקשתי מארז שקט ושמו לי מארז שהוא טיפה יותר עבה כי באמת לא צריך להשקיע הרבה מבחינת הרעש של המחשב עצמו אבל קצת מוזר לי שאפשר עם I3 ו8 גיגה לעבוד עם קיובס ופרוטולס...
 

aridesk

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
ניתן לפנות בפרטי
 

נתי והקלידים

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
לי יש i5 אם ssd ועושה את העבודה כמו מטוס אם מאות פלאגינים שיש לי ועומס מטורף של תוכנות כבדות על המחשב ואת כל הפלאגינים אני שם על זיכרון חיצוני ואגב לא לשכוח פרט חשוב בקניית מחשב לאולפן שיהיה כמה שיות4 חיבורי usd זה נחוץ 9 אפילו
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה