התחלה חדשה

חן

משתמש רשום
התמונות מדהימות.
גם אני ממש אוהבת את השילוב הקיצוני ששורר במה שערים....
אני חושבת שצלם מיקצועי באמת, חייב לבקר באזור מאה שערים והסביבה, רק שם אפשר לתפוס פוזות ודמויות שלא תראו במקום אחר....
 
Y

yossmor2

אורח
שלמה
הגרעיניות היא מ ISO 800 וממצלמה כמו fuji finepixs2pro גם אני מצפה ליותר.

ברוך, אחרי ההסבר של המביט, נראה כי בכל זאת יש משהו בלצלם במאה שערים, הסיפורים והאוירה כנראה מדברים למי שחי ונושם את המקום, ואילו לאחרים פחות.

בכל מקרה הזוג האחרון הרבה יותר טוב בעיניי.
 

שלמה

משתמש מקצוען
יוסי אסא גבוה הוא אסון כשמצולם בחשיפת חסר.
אם מצלמים בחשיפה טובה, גם בגרעיניות גבוהה יחסית, מצלמה טובה אמורה להתמודד איתה יחסית בהצלחה.
 

בסד

משתמש צעיר
אנחנו זקוקים לתמונה של הילדים הרב' אהרלך שחילקת בתערוכת פרוג, או אם יש לך רב' אהרלך אחרים יפים, בעיקר ילדים. מוכנים לשלם על התמונות. אנא פנה לניקית MIX. תודה רבה, זה דחוף מאד.
 

Mark

משתמש רשום
בסד, מכירה הודעות פרטיות?
 

photosbyrik

משתמש פעיל
צילום מקצועי
את הראשונה לא כל כך אהבתי. אבל רואיםפ שזה צלם צילם ולא סתם אחד שעבר ברחוב... השתמונה השניה אני לא רואה כלום בתמונה השחור לבן. לאומת זאת שבצבע הרבה יותר יפה.
 

צל99

משתמש פעיל
נכתב ע"י photosbyrik;167542:
את הראשונה לא כל כך אהבתי. אבל רואים שזה צלם צילם ולא סתם אחד שעבר ברחוב... .

איך את רואה?
באמת שאני מנסה להבין ולא שואל בקנטרנות.
 

יעקב1

משתמש פעיל
בס"ד

ברוך יערי.
עודני זוכר אותך מהתערוכה ב"מקלט לאומנות" בירושלים.
התמונות שהצגת שם הציתו בי אישית את הרצון העז לצלם ברחוב.

לגבי התמונה, אכן טכנית היא לוקה בחסר מה גם שאיני מזהה את הסיטואציה ומה קורה שם.
חסר לי את פניו של האיש.

לגבי התמונה של האישה שאלתי, האם הטישטוש ברקע נובע מעומק שדה קטן או עבודת פוטו שופ?
חוץ מזה תמונה מעולה אך אם הטישטוש שהופך את התמונה למאסטר הוא עבודת פוטו שופ יכאב לי מאוד.
 

פוקוס

משתמש רשום
צילום מקצועי
ברוך, ברוך הבא!

כמה טוב לראות אותך פה, סוף סוף בפורום מקצועי חרדי עם אנשים שיכולים להסתכל על התמונות שלך במבט אחר ולא רק במבטים של אנשים שחולמים להכנס למא"ש עם מצלמה ומדמיינים את הסיטואציה שמאחוריה.

פה אתה גם יכול לקבל הרבה ביקורת (וגם בונה...) אני חושב שהגיע הזמן סוף סוף שאנחנו בתור הקולגה שלך יכולים לראות לשתף ולהשתתף איתך בתמונות.

לעצם התמונות שאת השניה אני מכיר גם אני חושב שהצבעוניות שלה נותנת יותר מהש'ל במיחוד שברימונים העיקר הוא האדום שזה בעצם מה שקצת חסר בתמונה הראשונה שיש בה יותר מידי שחור.
זה לעצם התמונה אבל לעצם הצילום זה צילום אומנותי בליגה שלך, שמסביר טוב שבאמת מא"ש זה הבית שלך, ומבהיר את הימים והלילות שאתה חי את המקום הזה.

שמחים לראותך פה ומחכים להשתתפותך הפעילה.

אהרן
 

ברוך יערי

משתמש רשום
צילום מקצועי
ערב טוב חברים.

שוב תודה על העידודים והביקורות הבונות.
לא הכרתי את האתר לפני שהעלתי תמונות. עשיתי זאת בהמלצה של חבר שהסביר לי את התועלת שמפיקים מהדיונים על התמונות, ומכך שבפורום נמצאים צלמים ברמה גבוהה. אני רואה שהצדק איתו. מעבר לחשיפה לכיווני חשיבה וזוויות ראיה שונות, נראה שיש כאן באמת אנשים מקצועיים שיכולים לא רק לראות את התמונות אלא גם לקרוא את הנתונים של הקובץ ולנתח דרכם את צורת הצילום.


שלמה ויוסי עשיתם את זה טוב ביותר.
אכן הצילום צולם בחשיפת חסר באסא גבוה, הסיבות: צילום בעדשת טלה בלילה וכדי לשמור על מהירות מנימלית שתתן יציבות מספקת הייתי חייב לקזז חשיפה
אם יש למישהו הצעה יותר טובה לשמור על מהירות של לפחות 15 חלקי שניה בצילום לילה ללא אפשרות של הצבת חצובה אשמח לקבל.


בנוגע לפוקוס, יתכן שהצדק אם המבקרים ויתכן שלא, זה ענין של טעם, ויותר מכך החלטה של רגע,לצערי ברימונים אין איזה הלכה שמצריכה שהכותרת של הרימון תיהיה מושלמת או שלא יהיו נקודות שחורות על הרימון, כך שהבחירה של האדם היא כמעט כמו בחירת עגבניות, וכשנמסים להעביר דרך רגע הבחירה של הרימון את האווירה של ראש השנה, יש כאן מקום לשיקול היכן נקודת האווירה של התמונה באדם או ברימון.


האמת, שברגע הצילום לא חושבים כל כך, מצלמים!! אבל ההרגל וההחלטות הללו קיימים אצל כל צלם בהרגשתו מתוך הנסיון, ובאים לידי ביטוי בבחירה של רגע הצילום
בנוגע לקומפוזציה, אכן אם המטרה היתה להעביר את האווירה של השוק בלילה, התמונה השניה וודאי עדיפה.


בקשר לאווירה של התמונות יתכן מאד שלאחד כובע יהודי, הוא גוש כהה, ולאחר הוא סופר ירושלמי במיטבו.


בכל מקרה תודה על הביקורות, מקבלים כאן זוויות חשיבה וראיה חדשות ומקצועיות,
שכנעתם אותי להיות כאן.
ברוך יערי.
 

צל99

משתמש פעיל
נכתב ע"י ברוך יערי;168618:
ערב טוב חברים.

שוב תודה על העידודים והביקורות הבונות.
לא הכרתי את האתר לפני שהעלתי תמונות. עשיתי זאת בהמלצה של חבר שהסביר לי את התועלת שמפיקים מהדיונים על התמונות, ומכך שבפורום נמצאים צלמים ברמה גבוהה. אני רואה שהצדק איתו. מעבר לחשיפה לכיווני חשיבה וזוויות ראיה שונות, נראה שיש כאן באמת אנשים מקצועיים שיכולים לא רק לראות את התמונות אלא גם לקרוא את הנתונים של הקובץ ולנתח דרכם את צורת הצילום.


שלמה ויוסי עשיתם את זה טוב ביותר.
אכן הצילום צולם בחשיפת חסר באסא גבוה, הסיבות: צילום בעדשת טלה בלילה וכדי לשמור על מהירות מנימלית שתתן יציבות מספקת הייתי חייב לקזז חשיפה
אם יש למישהו הצעה יותר טובה לשמור על מהירות של לפחות 15 חלקי שניה בצילום לילה ללא אפשרות של הצבת חצובה אשמח לקבל.


בנוגע לפוקוס, יתכן שהצדק אם המבקרים ויתכן שלא, זה ענין של טעם, ויותר מכך החלטה של רגע,לצערי ברימונים אין איזה הלכה שמצריכה שהכותרת של הרימון תיהיה מושלמת או שלא יהיו נקודות שחורות על הרימון, כך שהבחירה של האדם היא כמעט כמו בחירת עגבניות, וכשנמסים להעביר דרך רגע הבחירה של הרימון את האווירה של ראש השנה, יש כאן מקום לשיקול היכן נקודת האווירה של התמונה באדם או ברימון.


האמת, שברגע הצילום לא חושבים כל כך, מצלמים!! אבל ההרגל וההחלטות הללו קיימים אצל כל צלם בהרגשתו מתוך הנסיון, ובאים לידי ביטוי בבחירה של רגע הצילום
בנוגע לקומפוזציה, אכן אם המטרה היתה להעביר את האווירה של השוק בלילה, התמונה השניה וודאי עדיפה.


בקשר לאווירה של התמונות יתכן מאד שלאחד כובע יהודי, הוא גוש כהה, ולאחר הוא סופר ירושלמי במיטבו.


בכל מקרה תודה על הביקורות, מקבלים כאן זוויות חשיבה וראיה חדשות ומקצועיות,
שכנעתם אותי להיות כאן.
ברוך יערי.

כל הכבוד על התגובה המושקעת.

ברשתוך כמה הערות.

אין פתרון קסם למהירות נמוכה בתנאי חושך, אם כבר הצדק איתך ורצוי להעלות רגישות שכן אפשר לנקות רעש, ואי אפשר לחדד תמונה מטושטשת.

אבל אני מצפה שבספו של תהליך לאחר הבחירות בזמן הצילום ו תהליך העיבוד , התוצאה הסופית תהיה נעימה לעין.

וזה קצת חסר לי כאן.

וברשותך , אני לא מקבל את המשפט
"האמת, שברגע הצילום לא חושבים כל כך, מצלמים!! "

אני חושב שתהליך בחירת פרמטרים לצלום, מיקום פוקוס, מחשבה כלשהי על העומק השדה הרצוי וכו. הם הכרחיים שאם אין זמן לחשוב עליהם אולי עדיף לא לצלם. ואם לצלם אז לא לרוץ ולפרסם.
 

יעקב1

משתמש פעיל
נכתב ע"י צל99;168668:
כל הכבוד על התגובה המושקעת.

ברשתוך כמה הערות.

אין פתרון קסם למהירות נמוכה בתנאי חושך, אם כבר הצדק איתך ורצוי להעלות רגישות שכן אפשר לנקות רעש, ואי אפשר לחדד תמונה מטושטשת.

אבל אני מצפה שבספו של תהליך לאחר הבחירות בזמן הצילום ו תהליך העיבוד , התוצאה הסופית תהיה נעימה לעין.

וזה קצת חסר לי כאן.

וברשותך , אני לא מקבל את המשפט
"האמת, שברגע הצילום לא חושבים כל כך, מצלמים!! "

אני חושב שתהליך בחירת פרמטרים לצלום, מיקום פוקוס, מחשבה כלשהי על העומק השדה הרצוי וכו. הם הכרחיים שאם אין זמן לחשוב עליהם אולי עדיף לא לצלם. ואם לצלם אז לא לרוץ ולפרסם.


מקבל את דבריך צל ואני מעוניין להוסיף עוד משהו.

שאלתי את המרצה שלי לצילום מה אני עושה בהכנסת ס"ת בחוץ כשאין לי אור והלפאש לא בדיוק שווה משהו כשאני מצלם באזור פתוח ו1600 אסא מביא לי חבל"ז של רעש.
הוא ענה לי זה מצב של "לוז לוז סיטואציה"
באנגלית זה נמשע ונכתב יותר טוב.
באין תנאים לצלם לא מצלמים.
 
Y

yossmor2

אורח
ברוך יערי, כבוד לראות את התגובה שכתבת, וטוב לדעת שאתה כאן בכדי להישאר.

צל, תתייחס לתמונה הזו כמו אל סוג של "פפראצי", בסך הכל אין לך יותר מידי זמן כי הסיטואציה חולפת והמצולם לא ממש שמח להצטלם, מצד שני יש לתמונה ערך בעיניך ובעיני אחרים, גם אני לא התחברתי לתמונה הספציפית הזו, אבל מובן לי שיש תמונות שבעיני הן מיוחדות ואילו אחרים יקטלו אותן.
 

dalit

משתמש צעיר
צילום מקצועי
נכתב ע"י המביט;167174:
וסליחה מכל המומחים כאן. אבל,
מי שבאמת מכיר את מאה שערים לנבכיה,
את האוירה השולטת בין צפונות ארגזיה,
את זרם החיים הנמרץ שפועם בעורקיה מאחורי המסווה השלו והפסטורלי.
רק הוא יבין את הסיפורים שמאחורי התמונות.

נכתב ע"י RCpro;166903:
צל, תסתכל על הסיפור, לא על התמונה.
תראה את המקצועיות בהסתרת פני הדוגמן. הצילום בודאי בוצע ללא ידיעתו.

נכתב ע"י צל99;166942:
סורי, לא רואה מקצועיות בתמונה (מה זה מקצועיות בכלל??).
איני מכיר את הצלם ויכול להיות שהוא מקצוען, התמונה הזו לא טובה בעיני.
וסורי, לא רואה פה סיפור מיוחד או יוצא דופן שמצדיק איכות טכנית לקויה בעיני.

נכתב ע"י yossmor2;167000:
אני מצטרף לצל99 ,
אינני רואה כאן תמונה טובה, הסיבות לכך כבר פורטו לעיל.
וה"סיפור" שמאחורי התמונה הוא לחלוטין לא שייך לפורום צילום.
צריך לשים לב כאשר בוחנים את התמונה בפן ה"אומנותי", כי במצב כזה אין חוקים, מה שטוב בעייני לא טוב בעיני אחרים, לכן, בפורום צילום התמונה צריכה להיות קודם כל איכותית בהיבט טכני של הצילום ורק לאחר מכן בא ה"סיפור" שלה ומוסיף.


אולי קצת מאוחר להצטרף לדיון, אבל אני רוצה בכל זאת להתייחס לכמה דברים שנאמרו כאן, בעיקר מכיוון שאני חולקת על שני הצדדים הנ"ל [יהודים או לא? :cool:].

ה"סיפור" בצילום והצד הטכני, הם שני צדדים שמשלימים זה את זה. תמונה מוצלחת מורכבת משניהם יחד.
כמובן, לכל ז'אנר יש את המגבלות שלו, ומובן שצילום רחוב הוא לא מוקפד כמו צילום מאקרו, אבל חייבים לפחות לנסות להשיג איכות טכנית, ואם לא מצליחים אז לא צריך לחפש תרוצים והצדקות [התגובה של ברוך דווקא היתה עניינית, הוא הודה בקשיים שהיו לו וביקש עזרה להבא].
יכולת לצלם בלי שישימו לב - היא אולי מרשימה בנסיבות מסויימות, אבל עדיין לא הופכת את התמונה למוצלחת.
ובטח שאם הסיפור לא עובר בתמונה, וחייבים להכיר את המצולמים בשביל להבין, אז אין על מה לדבר, כי בדיוק בשביל זה נועד הצילום - להעביר את הסיפור ללא מילים.

מה שכן - אני מעדיפה לראות, בפורום ובכלל, תמונות שאינן מושלמות מבחינה טכנית אבל רואים בהן חשיבה צילומית, קומפוזיציה טובה ויכולת הבעה, מאשר תמונות מקצועיות וקרות, שאין בהן רבב אבל גם אין בהן כלום חוץ מטכניקה.
כי אמן יכול ללמוד את הטכניקה (ואפשר לעזור לו בכך ע"י ביקורת) אבל טכניקן לא תמיד יכול ללמוד להיות אמן (אבל גם עם זה אפשר לעזור).

ועכשיו סוף סוף אפשר להתייחס לתמונה עצמה:
אני אישית כן מוצאת בה משהו מעניין.
קודם כל הקומפוזיציה די טובה, ולא כל כך מפריע לי "הגוש הכהה" למעלה (ואני בטוחה שצל הגדיר את זה ככה רק מבחינה צורנית, ולא כי הוא לא הבין שזה כובע...).
אבל בעיניי החלק שאמור להיות הכי מושך ומעניין בתמונה הוא הידיים עם הרימונים, ולכן הפוקוס צריך להיות עליהן.
בעניין ה-WB אין לי מה להוסיף, ולגבי המהירות - עדשה עם צמצם 1.4 או 1.8 היתה יכולה לעזור לך כאן.

ברוך הבא, מקווה שלא נבהלת מהמתקפה (אני מופתעת, בדרך כלל לא כל כך סוער פה). :)
 

יעקב1

משתמש פעיל
בס"ד

את אולי קוראת לזה התקפה דלית.
אני קורא לזה ביקרות אני כ"כ אוהב שכך מתנהלים התגובות בביקורת רצינית ומלמדת גם אם לא כ"כ מחמיאה.
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י ברוך יערי;168618:
ערב טוב חברים.

אכן הצילום צולם בחשיפת חסר באסא גבוה, הסיבות: צילום בעדשת טלה בלילה וכדי לשמור על מהירות מנימלית שתתן יציבות מספקת הייתי חייב לקזז חשיפה
אם יש למישהו הצעה יותר טובה לשמור על מהירות של לפחות 15 חלקי שניה בצילום לילה ללא אפשרות של הצבת חצובה אשמח לקבל.

ברוך יערי.

צילום עם עדשת מיייצב (קצת ע"ח מהירות פיקוס העדשה).

קח בחשבון שעדשת 'טלה' צריכה מהירות סגר כאורך העדשה ויותר מזה.
 

dalit

משתמש צעיר
צילום מקצועי
נכתב ע"י יעקב1;168744:
את אולי קוראת לזה התקפה דלית.
אני קורא לזה ביקורת. אני כ"כ אוהב שכך מתנהלים התגובות בביקורת רצינית ומלמדת גם אם לא כ"כ מחמיאה.

לא התכוונתי לביקורת עצמה, אלא לוויכוח שעלו בו טונים קצת צורמים פה ושם.
ביקורת היא נהדרת כשהיא נאמרת באהבה.

בכל מקרה, אמרתי "התקפה" בחצי חיוך; גם אני מעדיפה שיהיו פה דיונים סוערים מאשר שממה. :)
 

ברוך יערי

משתמש רשום
צילום מקצועי
נכתב ע"י dalit;168751:
לא התכוונתי לביקורת עצמה, אלא לוויכוח שעלו בו טונים קצת צורמים פה ושם.
ביקורת היא נהדרת כשהיא נאמרת באהבה.

בכל מקרה, אמרתי "התקפה" בחצי חיוך; גם אני מעדיפה שיהיו פה דיונים סוערים מאשר שממה. :)


בוקר טוב
, בלי ליכנס לעצם הדיון , כמה שהביקורות יותר חזקות , הם יותר אמיתיות, בכל אופן כך אני מרגיש כמבוקר, ההתקפות ממש נעימות , תמשיכו להיות מקצועים
הלוואי שרק אלו היו הביקורות האלו משמים מחר בערב
אז בנתיים כתיבה וחתימה טובה לכל החברים
ושנזכה להיחתם לטובה
ושכל הביקורות יהיו על כולם רק בנושאים מקצועיים ולא אישיים
כך שביום כיפור שהאתר ה"יהודי" הזה של העם הנבחר - שאליו זכיתי להשתייך - יהיה סגור , לא יהיה לשטן אל מה לקטרג
יום טוב והכנה טובה ליום הרחמים
ברוך יערי
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה