קורונה השפעת החיסונים על מצב התחלואה (ענייני בלבד)

מצב
הנושא נעול.

עוקר הרים

משתמש מקצוען
אין לי כוח לחשב עכשיו
על פניו מדובר בהדבקה מטורפת ולא פרופורציונלית בקרב אוכלוסיית הלא מחוסנים
אין לי מושג על איזה ”הדבקה מטורפת” אתה מדבר
המספרים ברורים מאוד
לא רואה כאן שום דבר חריג
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
אין לי מושג על איזה ”הדבקה מטורפת” אתה מדבר
המספרים ברורים מאוד
לא רואה כאן שום דבר חריג
אולי תערוך חישוב של 6 ימים (עד להוצאת הדו"ח) של מתחסנים שעבר עליהם שבוע לאחר המנה השנייה, מול כל השאר, בקרב אוכלוסיית בני 60+.

לי אין כוח לעשות את זה עכשיו

בחשבון גס זה יוצא מידי הרבה
אולי אני טועה
 

עוקר הרים

משתמש מקצוען
אולי תערוך חישוב של 6 ימים (עד להוצאת הדו"ח) של מתחסנים שעבר עליהם שבוע לאחר המנה השנייה, מול כל השאר, בקרב אוכלוסיית בני 60+.

לי אין כוח לעשות את זה עכשיו

בחשבון גס זה יוצא מידי הרבה
אולי אני טועה
לא הבנתי
לחשב מה הייתה ההדבקה הצפויה שלהם?
על איזה ימים?
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
היום ביתד היה כתוב שרק 0.07 מהמתחסנים נדבקו.
אני שואל האם זה נתון מעודד?
הרי אם ניקח את אחוז הנידבקים ביחס לכלל האוכלוסיה נגיע 0.10 אחוז? [10.000.000 אוכלוסיה, חלקי 10.000 נדבקים]
אז כל ההבדל הוא רק 3 עשיריות האחוז?
צריך לברר אם אחוז הנדבקים למחוסנים הוא ליום אחד או לשבוע.
לפי איך שהבנתי הכוונה בכלל.
לא ביום אחד, אלא מאז שיש מחוסנים "קומפלט", זאת אומרת אנשים שעברו שני מנות חיסון + שבוע, ועד היום, נדבקו 0.07 אחוז.
יש מחוסנים כאלו כבר החל מ17/1 (כמובן מספרם עולה עם הזמן), כך שמדובר על כשבועיים מלאים.
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
(ההדגשה לא במקור)
דבריו של פרופ' אלי וקסמן, ראש צוות המומחים המייעץ למל"ל, מתפרסמים הבוקר (ג') בכתבתו של אדריאן פילוט מ"כלכליסט".

"המדינה לא נמצאת בדרך לניצחון קרוב על הנגיף והתפתחות יעילות החיסונים איטית ממה שחשבנו".

לדברי פרופ' וקסמן, "מבצע החיסון המוצלח לא יפתור לבדו את המשבר בעתיד הקרוב ויציאה לא מבוקרת מהסגר הנוכחי תוביל לגל תחלואה חמור". לדבריו, התוצאות הקטלניות היום הם תוצר של "היעדר מדיניות ארוכת טווח, אי ביצוע צעדים בעלי חשיבות מרכזית, כמו טיפול ממוקד במוקדי תחלואה חריגים - בפרט במגזר החרדי".

וקסמן, שעוקב מקרוב אחרי התפשטות המגיפה ומדיניות הממשלה, טוען כי "ללא שינוי מהותי בניהול המשבר נגיע במהירה לבחירה קשה בין סגר רביעי, על נזקיו הכלכליים, לבין קורבנות מיותרים נוספים רבים מאוד". הוא התריע כי נדרש שינוי יסודי ומהיר בניהול המשבר והזהיר כי לפי המידע המצטבר, התפתחות יעילות החיסונים איטית ומגיעה לכ-80% לאחר 23 יום, בשונה מהנתונים ש"פייזר" דיווחה על בסיס הניסוי הקליני שביצעה על 40 אלף איש.
לא הבנתי מה הכוונה בקטע המודגש.
"23 יום" זה הזמן שעבר מאז שיש בארץ מחוסנים בעלי תעודת מתחסן.
(יש לנו 6000 כאלו.)

בכל אופן מה הכוונה שההתפתחות איטית. אחרי שבוע יש נניח רק 60% יעילות ואחרי 23 יום יש 80%?
אז אם היעילות עדיין עולה, אולי אחרי 30 יום יהיו 90%?

והאם הנתונים הללו הגיעו מאותם ה6000?
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
כתבה מרתקת מהעיתון TheMarker:
סיבה לאופטימיות: שני גרפים ומחקר חדש מדגימים את יעילות חיסוני הקורונה
מחקר של קופת החולים לאומית מצא כי החיסונים יעילים גם למתחסן עצמו - וגם להפחתת כלל התחלואה ■ ממחקר נוסף של הקופה עולה כי החיסון של פייזר יעיל נגד המוטציה הבריטית במידה זהה ליעילות שלו נגד הווירוס הרגיל

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן צייץ אמש (ב') בטוויטר תוצאות ראשוניות של ניתוח ההשפעה של החיסונים על תחלואה בישראל בשבועיים האחרונים, ולפיהן בקרב בני ה-60 ומעלה חלה ירידה של כ-35% במספר המאומתים, ירידה של כ-30% במספר המאושפזים, וירידה של כ-20% במספר החולים במצב קריטי. "ישראל: אנחנו אומרים בזהירות, הקסם התחיל", צייץ סגל, וזכה תוך פחות מ-24 שעות ל- 11.5 אלף לייקים ו-5,000 שיתופים. זוהי רק דוגמה קטנה למה שהיה ברור כמעט מהרגע הראשון של מבצע החיסונים בישראל: זו אינה הגזמה או מליצה להגיד שעיני כל העולם נשואות לתוצאות מבצע החיסונים ההמוני במדינה.

המציאות, כפי שאנחנו לומדים על בשרנו בשבועות האחרונים, מסובכת בהרבה מניסוי מבוקר של חברת תרופות. מבצע החיסון הישראלי מתבצע תוך כדי תחלואה גואה ומפושטת, סגר, אי-שקט חברתי, וריאנטים חדשים שמתפשטים, הבדלים ברורים בפרופיל המתחסנים לעומת אלה שבוחרים שלא להתחסן, ועוד ועוד הטיות שמרחיקות את המציאות ממצב של ניסוי מבוקר. זו גם הסיבה לכך שהתוצאות שכל העולם מחכה להן מתעכבות כל כך, ויש לא מעט בלבול ומבוכה לגבי השאלה אם ועד כמה החיסון אכן משפיע על התחלואה והתחלואה הקשה - הן ברמת המתחסן הבודד והן ברמת הציבור כולו. עם זאת, בימים האחרונים מתחילים להצטבר ולהתרבות סימנים חיוביים בנוגע להשפעת החיסון.


מחקר חדש שבוצע בלאומית שירותי בריאות ומתפרסם פה לראשונה מספק סיבה טובה לאופטימיות. קופת חולים לאומית היא הקופה הקטנה מבין הארבע בישראל, אך בהשוואה עולמית היא ארגון בריאות גדול מאוד, שמבטח ומספק שירותי בריאות ל-730 אלף איש. הקופה (כמו שלוש הקופות האחרות) מחזיקה בדאטה מדויק לגבי חיסון מבוטחיה, תוצאות בדיקות הקורונה שלהם, ומידע רב נוסף על מהלך מחלתם (למשל אם הפכו לחולים קשים או אושפזו) - ויכולה לעשות את ההצלבות והניתוחים של הנתונים כדי להפיק מסקנות על יעילות החיסון בעולם האמיתי.


המחקר בדק כמה מבין המחוסנים חלו בקורונה על פני ציר זמן אחרי המנה הראשונה והשנייה, ו"נירמל" את התוצאות כדי שניתן יהיה להשוות בין הימים בצורה המדויקת ביותר האפשרית. "אנחנו מתקרבים ל-200 אלף מתחסנים בקופה במנה ראשונה, כ-153 אלף שכבר עברו עשרה ימים מהחיסון הראשון שלהם, ומעט יותר מ-100 אלף שקיבלו את המנה השנייה", אומר פרופ' שלמה וינקר, ראש חטיבת הרפואה בלאומית שירותי בריאות.

עברו לתצוגת גלריה
החיסון עובד

"התחלנו לבדוק את התוצאות החל בתחילת מבצע החיסונים ב-20 בדצמבר. כ-2,300 מבוטחים שלנו חלו לאחר החיסון הראשון ועד היום. בדקנו כמה חולים וכמה מתחסנים יש בכל יום אחרי החיסון הראשון, ולאחר מכן עשינו את אותו הדבר לגבי החיסון השני. בסוף בנינו גרף שמראה את שיעור החולים ל-1,000 מתחסנים על פני הימים שחלפו מהחיסון".


התוצאה מרשימה: "בימים הראשונים אחרי המנה הראשונה יש עלייה במספר המאומתים כי אין עדיין משמעות לחיסון, אבל החל מהיום העשירי מתחילים לראות ירידה. כשעוברים לחיסון השני - אחריו רואים עוד מדרגה בירידה, ושבוע אחרי החיסון השני ירידה נוספת. עשרה ימים אחרי החיסון השני - כבר אין כמעט מאומתים", אומר וינקר.


לדבריו, התוצאות מלמדות כי "החיסון יעיל גם בעולם האמיתי ומגן עלינו בשתי דרכים: פעם אחת על עצמי ופעם שנייה על הסביבה". עם זאת, הוא מסייג כי "כשיש מסביב הרבה חולים אז גם החיסון פחות יעיל, כי נחשפים כל הזמן לקורונה, והחיסון לא מגן ב-100%".

עברו לתצוגת גלריה
שינוי

ללאומית יש מסקנה מחקרית מעודדת ומעניינת נוספת - על פי מחקר שערכו ב"עולם האמיתי", החיסון של פייזר יעיל נגד המוטציה הבריטית, שהולכת ונהפכת לדומיננטית יותר, במידה זהה ליעילות שלו נגד הווירוס הרגיל. המחקר, שנערך בשיתוף עם ד"ר אריאל יהודה, מנהל מכון המחקר של הקופה, עשה שימוש במכשיר ייחודי שקיים במעבדות הקופה, שמאפשר לקבוע לגבי כל דגימה של מאומת אם מדובר במוטציה הבריטית או בווירוס הרגיל.

הבדיקה התבצעה על 9,000 דגימות שעברו דרך המכשיר מאז תחילת מבצע החיסונים וסווגו לזן הבריטי או הרגיל. "מתוך 9,000 החולים הללו - קרוב ל-800 התחסנו וחלו", אומר וינקר. "זה לא מפתיע אותנו, כי בימים הראשונים אחרי החיסון הרי אין הגנה בכלל, וככל שעובר הזמן ההגנה הולכת ומתחזקת".


לדבריו, "במבט ראשון היה נראה ששיעור החולים בזן הבריטי גבוה יותר מהזן הרגיל אחרי חיסון, מה שעלול ללמד על כך שהחיסון מגן פחות מפני הזן הבריטי, אבל אחרי אנאליזות מורכבות שמשקללות מגזרים שונים, גילים שונים ומיקום על ציר הזמן - הגענו למסקנה שההגנה מפני המוטציה הבריטית טובה באותה המידה כמו כלפי הזן הרגיל".


"ירידה במדדי התחלואה, התחלואה הקשה והאשפוז"

הצד המשלים למחקרים על הסיכון להדבקה בקורונה ברמת הפרט, כפי שעשו בלאומית, הוא מחקרים וניתוחים הנוגעים להשפעת החיסונים על האוכלוסייה כולה ברמה הארצית - בדגש על אוכלוסיות הסיכון, שהסגרים וההגבלות נועדו להגן בראש ובראשונה עליהן. הציוץ של פרופ' סגל, שגרר התעניינות בינלאומית רחבה כל כך, עוסק בדיוק בכך.

בשיחה עם TheMarker מסביר סגל כי "פילוח גילי ה-60 ומעלה לעומת 60 ומטה מעניין במיוחד, כי מספר גדול יותר מהם התחסן, ועבר מספיק זמן מאז שחלק גדול מהם קיבלו את המנה השנייה. ואכן, בשבועיים האחרונים רואים ירידה במדדי התחלואה, התחלואה הקשה והאשפוז".

אבל עלולות להיות הטיות. למשל, אנחנו בתוך סגר שאולי משפיע, או לחלופין - אולי קבוצת הגיל הזאת שומרת יותר מאחרות?

"נכון, ולכן עשינו בקרות: ראשית, השווינו את התוצאות פעם אחת לקבוצת הגיל הצעירה יותר, שגם היא בתוך סגר אבל הירידה בה הרבה פחות חזקה; ושנית, השווינו למגמות שהיו בסגר השני - ושם לא ראינו שתחלואת המבוגרים ירדה מהר יותר מתחלואת הצעירים".

ניתוח נוסף, מעודד ומדאיג כאחד, שערך סגל יחד עם חגי רוסמן, תומר מאיר וד״ר סמדר שילה ממכון ויצמן, פרופ׳ מלכה גורפין מאוניברסיטת תל אביב וד״ר אורי שליט מהטכניון, השווה בין ערים ששיעור גבוה מאוד של תושביהן התחסן (כמו רמת השרון, ראש העין ומבשרת ציון), לערים שבהן שיעור ההתחסנות נמוך במיוחד, כמו נצרת, ירושלים ואשדוד. "ואז המגמה מתחדדת אף יותר. אם אמרנו שיש ירידה של 20% בחולים במצב קריטי מקרב בני 60 ומעלה כלל ארצי - אז רואים פער ברור בין ערים: בערים 'מחוסנות' הירידה היא של 33%, ואילו בערים ה'לא מחוסנות' - ירידה של 7% בלבד", אומר סגל.

"גם במקרה הזה, ההבדלים לא נמצאים באוכלוסייה הצעירה יותר ולא בסגר השני, כך שניתן להסיק שהם קשורים ישירות לעומק ההתחסנות. זו עוד הוכחה שהחיסונים התחילו להזיז את המספרים ברמה הארצית".

אמ;לק רוצו להתחסן...
 
נערך לאחרונה ב:

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
לא הבנתי מה הכוונה בקטע המודגש.
"23 יום" זה הזמן שעבר מאז שיש בארץ מחוסנים בעלי תעודת מתחסן.
(יש לנו 6000 כאלו.)
23 ימים אחרי החיסון הראשון

למעשה היעילות של החיסונים בוודאי פחותה מזו שפייזר הציגה,
אפשר לראות את זה בטבלה של יעילות החיסון בויקיפדיה
יכול להיות בגלל שלא עשו בדיקות PCR לכלל הנסיינים
השאלה היא בכמה היא פחותה

גם בחיסוני שפעת היעילות של החיסונים היא פחותה מזה שחברות החיסון מציגים
 

עוקר הרים

משתמש מקצוען
23 ימים אחרי החיסון הראשון

למעשה היעילות של החיסונים בוודאי פחותה מזו שפייזר הציגה,
אפשר לראות את זה בטבלה של יעילות החיסון בויקיפדיה
יכול להיות בגלל שלא עשו בדיקות PCR לכלל הנסיינים
השאלה היא בכמה היא פחותה

גם בחיסוני שפעת היעילות של החיסונים היא פחותה מזה שחברות החיסון מציגים
מהטבלאות שפרסמו משרד הבריאות זה נראה שלפחות לאחר שבוע מהמנה השנייה
אחוזי היעילות מאד דומים למה שפייזר פרסמו
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
רק 0.06% מהמחוסנים נדבקו בקורונה
קופת חולים מכבי פרסמה נתונים חדשים • מתוך כ-417 אלף מבוטחיה שקיבלו את מנת החיסון השנייה, נדבקו כעבור יותר משבוע 254 בני אדם בלבד

קופת החולים מכבי עדכנה היום (חמישי) כי 254 בני אדם מתוך כ-417 אלף מבוטחיה שקיבלו את מנת החיסון השנייה, נדבקו בקורונה כעבור יותר משבוע ממועד קבלת החיסון. בכך, שיעור הנדבקים בקרב המתחסנים במכבי הוא פחות מ-0.06%. עוד נמסר כי מבדיקה שנערכה בקרב כלל הנדבקים, הם סובלים מתסמינים קלים בלבד כאשר רק ארבעה מהם אושפזו במצב קל בבית חולים.

במקביל לנתונים על הנדבקים בקרב המתחסנים נערכה בדיקה בקרב קבוצת ביקורת בגודל של כ-778,000 חברי מכבי, מפרופיל מגוון, שטרם התחסנו נגד קורונה ולא נדבקו בנגיף בעבר. בקרב קבוצה זו נמצאו באותה תקופת בדיקה כ-12,944 חולים מאומתים פעילים.

מהשוואת הנתונים בין הקבוצות ובחישוב המידע עולה כי בשלב זה יעילות החיסון בישראל עומדת על 91% לאחר 7 ימים ויותר מהשלמת המנה השנייה.

מפילוח שנערך בקרב הנדבקים לאחר החיסון עולה כי לאחר היום השביעי מקבלת המנה השנייה, יש צניחה במספר הנדבקים, וזאת בהתאם לתוצאות הניסוי של חברת פייזר.

על פי הנתונים, ביום ה-7 לקבלת המנה השנייה נדבקו 76 מחוסנים, ביום ה-8 נדבקו 44 מחוסנים וביום ה-9 נדבקו 24 מחוסנים בלבד. החל מהיום ה-22 לקבלת המנה ועד היום ה-24 – סוף תקופת הבדיקה הנוכחית, נרשמו 0 נדבקים בקרב כלל חברי הקבוצה הנבדקת.
ראש אגף מידע ובריאות דיגיטלית במכבי, ד"ר ענת עקה זוהר: "הנתונים ממשיכים להיות מעודדים מאוד, והיעילות של החיסון נשמרת גבוהה ויציבה. הנתונים מצביעים בבירור על כך שככל שחולפים הימים מהמנה השנייה כך ההגנה הולכת ומתחזקת". במכבי מדווחים כי עד כה התחסנו כ-926,000 חברים במנה ראשונה, וכ-520,000 במנה שנייה.
 
נערך לאחרונה ב:

מנחם147

משתמש רשום
רק 0.06% מהמחוסנים נדבקו בקורונה
קופת חולים מכבי פרסמה נתונים חדשים • מתוך כ-417 אלף מבוטחיה שקיבלו את מנת החיסון השנייה, נדבקו כעבור יותר משבוע 254 בני אדם בלבד

קופת החולים מכבי עדכנה היום (חמישי) כי 254 בני אדם מתוך כ-417 אלף מבוטחיה שקיבלו את מנת החיסון השנייה, נדבקו בקורונה כעבור יותר משבוע ממועד קבלת החיסון. בכך, שיעור הנדבקים בקרב המתחסנים במכבי הוא פחות מ-0.06%. עוד נמסר כי מבדיקה שנערכה בקרב כלל הנדבקים, הם סובלים מתסמינים קלים בלבד כאשר רק ארבעה מהם אושפזו במצב קל בבית חולים.

במקביל לנתונים על הנדבקים בקרב המתחסנים נערכה בדיקה בקרב קבוצת ביקורת בגודל של כ-778,000 חברי מכבי, מפרופיל מגוון, שטרם התחסנו נגד קורונה ולא נדבקו בנגיף בעבר. בקרב קבוצה זו נמצאו באותה תקופת בדיקה כ-12,944 חולים מאומתים פעילים.

מהשוואת הנתונים בין הקבוצות ובחישוב המידע עולה כי בשלב זה יעילות החיסון בישראל עומדת על 91% לאחר 7 ימים ויותר מהשלמת המנה השנייה.

מפילוח שנערך בקרב הנדבקים לאחר החיסון עולה כי לאחר היום השביעי מקבלת המנה השנייה, יש צניחה במספר הנדבקים, וזאת בהתאם לתוצאות הניסוי של חברת פייזר.

על פי הנתונים, ביום ה-7 לקבלת המנה השנייה נדבקו 76 מחוסנים, ביום ה-8 נדבקו 44 מחוסנים וביום ה-9 נדבקו 24 מחוסנים בלבד. החל מהיום ה-22 לקבלת המנה ועד היום ה-24 – סוף תקופת הבדיקה הנוכחית, נרשמו 0 נדבקים בקרב כלל חברי הקבוצה הנבדקת.
ראש אגף מידע ובריאות דיגיטלית במכבי, ד"ר ענת עקה זוהר: "הנתונים ממשיכים להיות מעודדים מאוד, והיעילות של החיסון נשמרת גבוהה ויציבה. הנתונים מצביעים בבירור על כך שככל שחולפים הימים מהמנה השנייה כך ההגנה הולכת ומתחזקת". במכבי מדווחים כי עד כה התחסנו כ-926,000 חברים במנה ראשונה, וכ-520,000 במנה שנייה.
מה שלא מובן שיוצא לפי החשבון שעל כל 27 איש שלא התחסנו וחלו יש רק אחד שהתחסן וחלה
א''כ יוצא שזה יעילות של 96.3 % ולמה הם כותבים יעילות של 91% ???
 
נערך לאחרונה ב:

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה

עוקר הרים

משתמש מקצוען
כמדומה שהנתון ההתחלתי של 1.8 הוא גם ירידה ממה שהיה לפני שבועיים.
שבוע קודם הממוצע היה 2.1
שבועיים קודם הממוצע היה 2.2

בגילאי 60-79
שבוע קודם הממוצע היה 7.1
שבועיים קודם הממוצע היה 8.1
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה