פוליטי הרפורמה במערכת המשפט • מחאות השמאל

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
בג״ץ פסל חוק שנועד לתמרץ עובדים זרים לצאת מישראל בתום מועד שהייתם החוקי.

השופט סולברג בעמדת מיעוט סבר שיש לדחות את העתירות

6 שופטים תמכו בביטול החוק, שנפסל לבסוף לפי עקרון המידתיות.
לפי הקביעה, ההסדר ששולל את ההפרשות הסוציאליות שהופקדו לטובת עובד זר שעבד בישראל כחוק אך לא יצא ממנה במועד, פוגע בזכות החוקתית לקניין באופן שאינו מידתי. על הכנסת והשרים לגבש הסדר חלופי תוך 6 חודשים

שר המשפטים יריב לוין: "אם למישהו היה ספק מדוע דרושה רפורמה עמוקה במערכת המשפט, הוא קיבל היום שוב את התשובה בפסק דין נוסף שמעודד הגירה בלתי חוקית לישראל תוך פגיעה בהרכב הדמוגרפי ובזהות היהודית של המדינה"
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
פרופ' יובל אלבשן ב'קול חי': הפלג התל אביבי זה העתק מדויק של הקנאות בקרב פלגים חרדיים. הקנאים משפיעים על המנהיגים.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
'ערוץ 12': בידיעת יריב לוין - נתניהו נפגש עם חברי 'הפורום הסגור' השר דרמר ועו"ד ראבילו ע"מ לבחון אפשרויות לריכוך עילת הסבירות.

השר מיקי זוהר ב׳ערוץ 12׳: "האופוזיציה פוגעת במודע ביחסים עם ארצות הברית"

׳וואלה׳: בג"ץ הכריע: לפרקליטים ומשפטנים בשירות המדינה אסור להפגין נגד המהפכה המשפטית.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
יקי אדמקר: ‏למה ראשי המחאה ובראשם מר בן כספית מתעצבנים כ״כ כשמדברים על המספרים של המפגינים במחאות? 1. כי המספרים צנחו בעשרות אחוזים, רחוק מאד ממה שהיה בסיבוב הקודם 2. כי אוי ואבוי אם לא תיישר קו עם ההמצאות שלהם על 200 ו-300 אלף. את הלגיטימציה הם מאבדים גם בציבור שלהם, זה מזמן מזמן לא מה שהיה.
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
דפנה ליאל:חברי ועדת חוקה קיבלו את תזכיר החוק לצמצום עילת הסבירות לקראת ההכנה לקריאה שניה ושלישית,
לא רק שאין שום ריכוך, אלא שכתוב בפירוש שעילת הסבירות לא תחול על מינויים ולא על החלטות של שרים.
 

רבינו מנחם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי

דיני

משתמש מקצוען
שלט "אין כניסה לחרדים" נתלה הלילה בכניסה לשכונת רמה ה' בבית שמש - נעדכן אתכם בהמשך אם המשטרה תבוא להסיר את החרפה הלא חוקית הזו....
צפה בקובץ המצורף 1421709
השלט נתלה ע"י חרדים

מי תלה את השלט ה'אנטישמי' שמסעיר את העיר בית שמש?​

סערה בעיר הגדולה: ראש העיר בית שמש עליזה בלוך מסרבת להכיר במאות משפחות חרדיות ברמה ה'. הבוקר התושבים הגיבו באופן מקורי בשלט "אין כניסה לחרדים" והרוחות בעיר סוערות. משה ויסברג עם הסיפור המלא מהשלט שכמעט ועורר דרמה חדשה ביחסי חרדים - חילונים​

הבוקר (חמישי) התעוררו תושבי בית שמש לסערה חדשה. הפעם היה נראה כי מדובר בסערה אנטישמית. בכניסה לרמה ה' נתלה שלט ענק "אין כניסה לחרדים". תמונות החלו לזרום לכלי התקשורת השונים, וקול זעקה נשמע. היתכן?.

אלא שמהר מאוד התבררו העובדות: מי שתלה את השלט אלו תושבי השכונה החרדים בעצמם. המטרה היא לעורר במחאה את תושבי העיר נגד ראשת העיר עליזה בלוך המסרבת לאפשר להם מגורים נורמליים בתנאי אנוש בסיסיים.
לטענת התושבים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' בלוך מתעקשת שרמה ה' אינה שכונה המיועדת לחרדים. היא מסרבת להכיר בעובדה שכיום גרות בשכונה מאות משפחות חרדיות, והיא אינה נותנת להם גנים ומוסדות נורמליים. הילדים נודדים לשכונות אחרות או לומדים בבתים פרטיים. מי שנזקק למקווה טהרה צריך גם הוא לנדוד לשכונה אחרת, ובשבת ללכת ברגל כחמישים דקות.

כאן באתר 'בחדרי חרדים' ביקשנו תגובה מדוברות העיר בית שמש על הסיפור כבר לפני כשבועיים, אך עד כה טרם התקבלה תגובה. נמשיך לעקוב.
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
הפלג הירושלמי שלחו הבוקר מתנה ליועמ"שית בהרב מיארה: "עוגת הסבירות", זאת בעקבות עמדותיה הפרגמטיות כלפי הפגנות השמאל, שהפכו להפגנות ללא אלימות כלפי מפגינים. משגרים עקיצה ותקווה שהמדיניות לא תשתנה בהפגנות חרדים WhatsApp Image 2023-07-13 at 12.50.37.jpeg
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
ביבי-הסוף?

בג"ץ ידון מחדש בעתירה המבקשת לפסול את נתניהו מכהונה בראשות הממשלה​

למרות שעתירות דומות כבר נדחו בעבר, כעת, בשל המעורבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברפורמה המשפטית, מה שמעלה את הטענה לניגוד עניינים, ידונו שוב שופטי בג"ץ בעתירה המבקשת לפסול את כהונתו של נתניהו בראשות הממשלה
בג"ץ יקיים דיון בעתירה הדורשת להעביר את בנימין נתניהו מתפקידו כראש הממשלה, זאת לאחר שהיועמ"שית קבעה כי הוא הפר את הסכם ניגוד העניינים כאשר עסק בענייני הרפורמה המשפטית.

בעבר פסלו שופטי בג"ץ עתירות דומות, אך הפעם, בהחלטה חריגה קבעה השופטת רות רונן כי "העתירה תועבר לדיון בפני הרכב בהקדם".

בעתירה שהוגשה על ידי מספר אזרחים ובראשם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, נטען כי דחיית בג"צ בעבר של עתירות היה כי נתניהו מחוייב להסכם ניגוד העניינים ויתערב ברפורמה המשפטית רק לצורך הרגעת העם, אך כאשר היועצת המשפטית לממשלה קבעה כי הוא פועל בניגוד להסכם ניגוד העניינים – יש לפסול את כהונתו.

בתגובה לעתירה שהוגשה מטעם ראש הממשלה נתניהו נטען בין השאר כי "ראש הממשלה ממלא אחר הסדר ניגוד העניינים תוך שהוא פועל, ככל האפשר, למען הגעה לאחדות ולהסכמות רחבות בעם".

עו"ד דפנה הולץ לכנר שהגישה את העתירה בשם חברים בארגון המכנה את עצמו "מבצר הדמוקרטיה" אמרה לאחר ההחלטה: "אנו מביעים סיפוק רב מן העובדה שבית המשפט העליון מצא לנכון לדון בשאלה כבדת המשקל האם נוכח ההפרות החמורות שמבצע נתניהו בכך שאינו מקיים את האיסורים שהוטלו עליו, בשל ניגוד העניינים החמור והעוצמתי בו הוא מצוי כנאשם בעבירות חמורות שיש עמן קלון, נדרש להורות על פסילת כהונתו בתפקיד ראש ממשלה. אנו סבורים כי זו התוצאה המתחייבת, שכן אחרת אין כל משמעות לאיסור הימצאותו של נבחר ציבור בניגוד עניינים בתפקידו".
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים

"תהיה אלימות. זה יכול לקרות מחר בבוקר": איתמר פליישמן בריאיון עם תמרור אזהרה​

איש התקשורת הימני, איתמר פליישמן, שוחח עם עודד הרוש על האווירה העכורה בחברה הישראלית ברקע המחאה נגד הרפורמה המשפטית, ומזהיר מפני אלימות פיזית. וגם – תגובתו הנחרצת להסתה נגד החרדים: "כשאני רואה שתוקפים אותם בצורה אנטישמית – אני אהיה לצדם". צפו

 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
תושב תל אביב בשנות ה-50 לחייו נעצר בחשד שהתקין מצלמת אבטחה שהשקיפה לביתו של שר המדע אופיר אקוניס והעביר מידע למוחים נגד הרפורמה כשהשר נמצא בביתו. כך עולה מחשיפת חדשות 12.

מידע מודיעני הוביל את המשטרה לעצור את החשוד בידי בלשים בחשד לעבירה על החוק להגנת הפרטיות והאזנות סתר.

החשוד אמר בחקירתו כי "מישהו מהמפגינים פנה אליי וביקש ממני לשים מצלמה אצלי כדי שנוכל לראות מתי השר נמצא בבית ולהפגין מולו".

"לא התכוונתי לרגל אחריו ולא התכוונתי לתצפת לתוך ביתו. המצלמה משקיפה למרפסת" הוסיף בהמשך החקירה.

בעקבות האירוע, במשטרה החלו לבדוק האם מקרים דומים מתרחשים גם בבתי שרים אחרים.

עורך הדין דניאל חקלאי שמייצג את שכנו של שר המדע מסר: "שכנו של השר אקוניס אכן נעצר. הוא הבהיר שלא התכוון לבלוש או לחדור לפרטיותו אלא רק לבדוק מתי הוא נמצא בביתו".
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
׳ערוץ 12׳ בפרסום ראשון - בתום דיון של בכירי ההסתדרות הרפואית על השבתת מערכת הבריאות עם התקדמות החקיקה - הוחלט שיש לנקוט בצעדים נרחבים לרבות שביתה. בקרב הבכירים יש קונצנזוס נרחב להשבתת המערכת כולה, אך החלטה סופית תתקבל ביום שני.
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
בכיר בהסתדרות לינון מגל על האפשרות של השבתת המשק לקראת מעבר החוק - ״לא רק שאנחנו לא מצטרפים, אנחנו אפילו לא מתקרבים לארוע. אם נעשה זאת שוב לא תהיה הסתדרות. וגם אין על מה, נשארה פה רק חבורה של אנרכיסטים שרוצה להחריב את המדינה, ואין שום סיבה לשחק לידיים שלהם״.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים


הודעת ראשי מפלגות הקואליציה:
קבוצה פוליטית קיצונית בראשות דן חלוץ, מנסה להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר ברוב עצום בבחירות דמוקרטיות באמצעות עתירה חסרת כל בסיס.
אנחנו מזועזעים מהחלטתה של השופטת רות רונן לקיים דיון בעתירה, בפרט לאחר שהכנסת העבירה חוק שמונע הדחה של ראש ממשלה נבחר בטענות סרק מהסוג שנכללות בעתירה. זוהי הליכה במדרון מסוכן של פגיעה אנושה בדמוקרטיה וברצון העם. אנחנו ומיליוני אזרחים לא נקבל זאת ולא נאפשר זאת.


 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  1  פעמים

אתגר AI

זמן מסע • אתגר 47

לוח מודעות

למעלה