ב.ד.ה. הרבה של הילדים המלחין והזמר המיתולוגי ר' אלתר יכנס ז"ל

אלחנן.

משתמש רשום
רבי אלתר' כוכב הילדים המפורסם הרב אלתר צבי אריה יכנס ז"ל הלך לעולמו בליל שבת לאחר שאושפז בערב חג השבועות במצב קשה. הלחין שירים רבים שהפכו לנכסי צאן ברזל אצל כלל ילדי ישראל. שירו המפורסם הוא "פרעה בפגי'מה"
 

stk

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מה המקור?
האם כל המשפחה שלו מעודכנת?
 

חסוי 7

משתמש מקצוען
ברוך דיין האמת: בליל שבת קודש הלך לעולמו הרב אלתר צבי אריה יכנס ז"ל, המפורסם בקרב המגזר החרדי ומי שמכונה בפי כל "רבי אלתר" שנודע בשיריו ואלבומיו המפורסמים, שנפטר בגיל 75.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לראשונה רבי אלתר אושפז בערב חג השבועות לאחר חולשה ובעיות במדדים, הוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ בית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים ורבים התפללו לרפואת רבי אלתר צבי אריה בן חנה חיה, מאז רבי אלתר נכנס לשיקום אף בשבת האחרונה בליל שבת נפטר לבית עולמו בבית החולים.

רבי אלתר בן ה- 75 תושב ירושלים, נחשב לכוכב גדול אצל ילדי ישראל בזכות שיריו הרבים ושירו המפורסם 'פרעה בפיג'מה'. רק בל"ג בעומר האחרון עוד ניהל את מעמד ההדלקה בשכונת נווה יעקב בירושלים יחד עם מאות ילדי השכונה וכן את מעמד מסיבת חומש בתלמוד תורה המסורה בשכונת רמת שלמה בירושלים שנערך בערב חג השבועות

רבי אלתר ז"ל נולד בארצות הברית, בבחרותו למד בישיבת חפץ חיים בבולטימור, לאחר מכן עלה לארץ הקודש והתגורר בירושלים. בירושלים שימש כמלמד בתלמוד תורה כנסת יהודה בסנהדריה ובתלמוד תורה המסורה, שם החל לחבר שירים כדי להעביר באמצעותם חומר לימודי.

כשנוצר ביקוש גדול להקלטות השירים, הוציא קלטת שמע עם שיריו, באמצעות חברת גל פז. האלבום הראשון שהוציא נקרא 'רבי אלתר עם פרחי פורים', ומאז הוא התפרסם בשם זה.

במשך השנים הוציא לאור עשרות אלבומים בעברית ובאנגלית עם שירים לחגי ישראל ומועדיו ועוד. בשיריו משתמש יכנס בלחנים ידועים של יוצרים אחרים. בין שיריו המפורסמים: 'פרעה בפיג'מה', 'משיב הרוח' ו'אש אש אש'. בחלק מהעשור השני של המאה ה-21 התגורר במיאמי שם לימד ב'אקדמיה היהודית' ילדי חוזרים בתשובה.

באותו העשור החל להוציא גם סרטים לילדים, בסדרה שבה יצאו הסרטים: פסח עם ר' אלתר וילדים, ושמחת בחגך על סוכות. וכן (בפורמט אחר): פורים עם ר' אלתר, וליל הסדר עם ר' אלתר. קרדיט כל רגע.


1706981007241.png1706981087813.png
 

עוד ירושלמי

משתמש פעיל
ב.ד.ה
דור שלם גדל עליו מפרעה בפיג'מה באמצע הלילה, אש אש אש, דרך הקלטות ועוד
לפני למעלה משלושים שנה הוא הגיע אלינו לגן חיידר כמה וכמה פעמים
בהמשך הכרתי חלק מילדיו
ת.נ.צ.ב.ה
 

הוראת שעה

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
אהבת חסד מישהוא זוכר? (לדעתי זוהי הקלטת הראשונה)
אני גם לא יכול לשכוח את הסיפור על ר' זלמן שביקש לראות את האתרוג של הילד לפני התפילה(לאחר שסירב לראותו יום קודם...)אין דיסק שיותר מכניס לאוירה של סוכות יותר מהדיסק שלו. כל ילדי השכונה...ונענענעועים.
שיר ההלכות שלו בחנוכה הוא ממש גאוני. ומי יודע מתי מדליקים?
ממש חסר היום מישהו שיעביר את החומרים כך בצורה חמה ויהודית
לדעתי השיכור הראשון שהכרתי היה הדוד שלו אודי...
[למי שלא מתמצא הכל מתוך הקלטות שלו]
 
נערך לאחרונה ב:

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בריאיון בעבר (ליתד כמדומני) הוא סיפר שפעם היה בקידוש לבנה
ולאחר שהקהל גמרו לשיר 'טובים מאורות' הוא הלך אחרי ראש ישיבה חשוב, ושמע שהוא ממשיך לפזם לעצמו 'משיב הרוח ומוריד הגשם'... ואז נפל לו האסימון כמה שהוא חדר פנימה...
 

אבישלום

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
לימד בתלמוד תורה בו למדתי, היה משמח ילדים ואנשים, בגמרא בתענית מובא על אנשים כמוהו שהם מבני עולם הבא, זצ"ל.
 

mirih

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
@התותח מאמזון יכול להיות שיש לכם מידע היכן יושבים שבעה בני משפחתו?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה