כתבהמעניינת בדה מרקר בקשר לדיון שהיה לא מזמן האם לתמוך באקספלורר 6.
אתרים כמו יו-טיוב ו-Digg מפעילים לחץ על המשתמשים לשדרג לגרסאות חדשות יותר, בעקבות דיווחים כי יקצצו את התמיכה בדפדפן הוותיק. מיקרוסופט עצמה הצהירה כי תתמוך בדפדפן עד 2014
הקמפיין להוצאת דפדפן האינטרנט אקספלורר 6 לגמלאות צבר תאוצה בשבוע האחרון כאשר חברה לבניית אתרים מקליפורניה הביאה כמעט 40 חברות סטארט-אפ אינטרנטיות להפציר במשתמשיהן לוותר על הדפדפן הוותיק, שחגג זה מכבר את יום הולדתו השמיני. מיקרוסופט עצמה הודתה כי היא דוחפת משתמשי IE6 לשדרוג ל-IE8 החדש יותר, אולם הבטיחה פעם נוספת כי תתמוך בדפדפן המיושן עד אפריל 2014.
מהלך ההתנגדות ל-IE6 הגיע לאחר דיווחים בחודש שעבר לפיהם אתר האינטרנט יו-טיוב של גוגל פועל אף הוא ברוח זו, שהאתר Digg יקצץ בקרוב את התמיכה בדפדפן, וכי עצומה בטוויטר אספה כמעט 10,000 חתימות התומכות במהלך. פייסבוק מצידה מעודדת משתמשי IE6 לעבור לדפדפנים חדשים יותר כבר מאז פברואר 2009. "מפתחים כבר לא יכולים לחכות ש-IE6 ייעלם", אומר דיוויד רוסנקו, מנכ"ל Weebly, חברה לבניה ואחסון אתרי אינטרנט מסן-פרנסיסקו שמובילה את הקמפיין הנוכחי. לדברי רוסנקו, ל-Weebly יש יותר מ-2.2 מיליון משתמשים, והיא עשתה שימוש גם בקשרים שיש לה עם גופי הון-סיכון שמימנו את הקמתה, על מנת ליצור קשר עם 38 אתרים נוספים שהצטרפו לקמפיין. החברה החלה להציג למשתמשי IE6 הודעה בזו הלשון: "אתם עושים שימוש בדפדפן מיושן. לחוויית גלישה טובה יותר באתר זה, אנא שדרגו לדפדפן אינטרנט מודרני".
"IE6 מוסיף כ-50% לעבודת הפיתוח", אמר רוסנקו כאשר נשאל על הסיבה לגרום ללקוחות לוותר על הדפדפן. "הוא מעכב את התקדמות האינטרנט". הטיעון שלו אינו חדש. אף על פי שדיבורים על נטישת IE6 נשמעים כבר לפחות שנתיים, בחודש שעבר הם צברו מומנטום כאשר האתר Digg הודה כי יחסום משתמשי IE6 מחלק מהפעילויות, כמו למשל הוספת הערות. כמו כן בחודש יולי, נשמעו דיווחים על כך שיו-טיוב, שבבעלות גוגל, יפסיק גם הוא לתמוך ב-IE6, וכי הוא מעודד משתמשים לשדרג לכרום, IE8, או פיירפוקס 3.5. בינתיים, עצומה בטוויטר בשם "IE6 Must Die", אספה כבר יותר מ-9,500 חתימות. "אנחנו לא זונחים את משתמשי IE6", אמר רוסנקו, כאשר נשאל כיצד אתרים מרשים לעצמם לוותר על בסיס משתמשים שכזה, אשר על פי הערכות עדכניות מונה יותר מ-27% מהדפדפנים בשוק. "אנחנו רק מציגים הודעה שמזכירה להם שהם משתמשים בדפדפן מיושן".
ומה יהיה על מקומות העבודה?
לרוסנקו גם יש תשובה מוכנה לביקורות שנשמעו על כך שרבים ממשתמשי IE6 לא יכולים להחליף דפדפן מכיוון שזו המדיניות אותה מכתיב מקום העבודה שלהם. על פי סקר שנערך על ידי Digg למשל, שלושה מתוך כל ארבעה משתמשי IE6 אומרים כי אינם יכולים להחליף את הדפדפן בגלל סיבות טכניות או מגבלות במקום העבודה. "אפילו כך, אנחנו מקבלים תמיכה מכל מיני סוגים של אתרים שמנסים לגרום למשתמשים להביא את הנושא לתשומת הלב של מחלקות ה-IT שלהם", אומר רוסנקו. "בעולם ה-IT, אינטרנט אקספלורר 6 הוא סוג של בדיחה, כך שאולי זה יהפוך את הנושא לחשוב מספיק עבור מחלקות IT בשביל שהן יעדכנו את הדפדפנים של העובדים".
רוסנקו דואג להדגיש כי לא מדובר על קמפיין נגד מיקרוסופט. "זה לא קמפיין נגד דפדפני ה-IE בכללותם, אלא ספציפית נגד IE6", הוא מבהיר. "אין כל ספק שמדובר בדפדפן הגרוע ביותר שנמצא היום בשוק. מיקרוסופט עשתה התקדמות אדירה עם IE8". אבל רוסנקו איננו תמים. הוא מבין היטב שהקמפיין יהיה ארוך וקשה. "באופן ריאליסטי, אנחנו עומדים בפני קרב ארוך", הוא אומר. "תהיה פה מלחמה מתמשכת".
אפילו מיקרוסופט עצמה מראה מידה מסוימת של הסכמה. מאז חודש אפריל קוראת החברה למשתמשי IE6 ו-IE7 לשדרג ל-IE8, והיא אף מתכננת לנסות ולקדם את השדרוג גם בקרב משתמשים ארגוניים החל מה-25 באוגוסט. ענקית התוכנה הגיבה לקמפיין האנטי-IE6 על ידי שהודתה במרומז כי IE6 מיושן. "מיקרוסופט ממליצה ללא הרף למשתמשים לשדרג לגרסה החדשה ביותר של הדפדפן שלנו", מסרה דוברת החברה.
אולם אין זה אומר שמיקרוסופט מרימה ידיים בכל מה שקשור ל-IE6. כפי שעשתה מספר פעמים בעבר, הבטיחה החברה השבוע שתתמוך בדפדפן עוד כמה שנים. "אף שאנחנו ממליצים על IE8 לכל לקוחותינו, אנחנו מבינים שיש מספר רב של משתמשים ארגוניים עבורם פרישה רחבת היקף של טכנולוגיות חדשות על המחשבים שלהם מחייבת תכנון רב", הוסיפה הדוברת. מיקרוסופט קבעה את תאריך הורדת המסך על IE6 ל-18 באפריל 2014, המועד בו היא גם עתידה לסיים את התמיכה בחלונות XP.
http://it.themarker.com/tmit/article/7656
אתרים כמו יו-טיוב ו-Digg מפעילים לחץ על המשתמשים לשדרג לגרסאות חדשות יותר, בעקבות דיווחים כי יקצצו את התמיכה בדפדפן הוותיק. מיקרוסופט עצמה הצהירה כי תתמוך בדפדפן עד 2014
הקמפיין להוצאת דפדפן האינטרנט אקספלורר 6 לגמלאות צבר תאוצה בשבוע האחרון כאשר חברה לבניית אתרים מקליפורניה הביאה כמעט 40 חברות סטארט-אפ אינטרנטיות להפציר במשתמשיהן לוותר על הדפדפן הוותיק, שחגג זה מכבר את יום הולדתו השמיני. מיקרוסופט עצמה הודתה כי היא דוחפת משתמשי IE6 לשדרוג ל-IE8 החדש יותר, אולם הבטיחה פעם נוספת כי תתמוך בדפדפן המיושן עד אפריל 2014.
מהלך ההתנגדות ל-IE6 הגיע לאחר דיווחים בחודש שעבר לפיהם אתר האינטרנט יו-טיוב של גוגל פועל אף הוא ברוח זו, שהאתר Digg יקצץ בקרוב את התמיכה בדפדפן, וכי עצומה בטוויטר אספה כמעט 10,000 חתימות התומכות במהלך. פייסבוק מצידה מעודדת משתמשי IE6 לעבור לדפדפנים חדשים יותר כבר מאז פברואר 2009. "מפתחים כבר לא יכולים לחכות ש-IE6 ייעלם", אומר דיוויד רוסנקו, מנכ"ל Weebly, חברה לבניה ואחסון אתרי אינטרנט מסן-פרנסיסקו שמובילה את הקמפיין הנוכחי. לדברי רוסנקו, ל-Weebly יש יותר מ-2.2 מיליון משתמשים, והיא עשתה שימוש גם בקשרים שיש לה עם גופי הון-סיכון שמימנו את הקמתה, על מנת ליצור קשר עם 38 אתרים נוספים שהצטרפו לקמפיין. החברה החלה להציג למשתמשי IE6 הודעה בזו הלשון: "אתם עושים שימוש בדפדפן מיושן. לחוויית גלישה טובה יותר באתר זה, אנא שדרגו לדפדפן אינטרנט מודרני".
"IE6 מוסיף כ-50% לעבודת הפיתוח", אמר רוסנקו כאשר נשאל על הסיבה לגרום ללקוחות לוותר על הדפדפן. "הוא מעכב את התקדמות האינטרנט". הטיעון שלו אינו חדש. אף על פי שדיבורים על נטישת IE6 נשמעים כבר לפחות שנתיים, בחודש שעבר הם צברו מומנטום כאשר האתר Digg הודה כי יחסום משתמשי IE6 מחלק מהפעילויות, כמו למשל הוספת הערות. כמו כן בחודש יולי, נשמעו דיווחים על כך שיו-טיוב, שבבעלות גוגל, יפסיק גם הוא לתמוך ב-IE6, וכי הוא מעודד משתמשים לשדרג לכרום, IE8, או פיירפוקס 3.5. בינתיים, עצומה בטוויטר בשם "IE6 Must Die", אספה כבר יותר מ-9,500 חתימות. "אנחנו לא זונחים את משתמשי IE6", אמר רוסנקו, כאשר נשאל כיצד אתרים מרשים לעצמם לוותר על בסיס משתמשים שכזה, אשר על פי הערכות עדכניות מונה יותר מ-27% מהדפדפנים בשוק. "אנחנו רק מציגים הודעה שמזכירה להם שהם משתמשים בדפדפן מיושן".
ומה יהיה על מקומות העבודה?
לרוסנקו גם יש תשובה מוכנה לביקורות שנשמעו על כך שרבים ממשתמשי IE6 לא יכולים להחליף דפדפן מכיוון שזו המדיניות אותה מכתיב מקום העבודה שלהם. על פי סקר שנערך על ידי Digg למשל, שלושה מתוך כל ארבעה משתמשי IE6 אומרים כי אינם יכולים להחליף את הדפדפן בגלל סיבות טכניות או מגבלות במקום העבודה. "אפילו כך, אנחנו מקבלים תמיכה מכל מיני סוגים של אתרים שמנסים לגרום למשתמשים להביא את הנושא לתשומת הלב של מחלקות ה-IT שלהם", אומר רוסנקו. "בעולם ה-IT, אינטרנט אקספלורר 6 הוא סוג של בדיחה, כך שאולי זה יהפוך את הנושא לחשוב מספיק עבור מחלקות IT בשביל שהן יעדכנו את הדפדפנים של העובדים".
רוסנקו דואג להדגיש כי לא מדובר על קמפיין נגד מיקרוסופט. "זה לא קמפיין נגד דפדפני ה-IE בכללותם, אלא ספציפית נגד IE6", הוא מבהיר. "אין כל ספק שמדובר בדפדפן הגרוע ביותר שנמצא היום בשוק. מיקרוסופט עשתה התקדמות אדירה עם IE8". אבל רוסנקו איננו תמים. הוא מבין היטב שהקמפיין יהיה ארוך וקשה. "באופן ריאליסטי, אנחנו עומדים בפני קרב ארוך", הוא אומר. "תהיה פה מלחמה מתמשכת".
אפילו מיקרוסופט עצמה מראה מידה מסוימת של הסכמה. מאז חודש אפריל קוראת החברה למשתמשי IE6 ו-IE7 לשדרג ל-IE8, והיא אף מתכננת לנסות ולקדם את השדרוג גם בקרב משתמשים ארגוניים החל מה-25 באוגוסט. ענקית התוכנה הגיבה לקמפיין האנטי-IE6 על ידי שהודתה במרומז כי IE6 מיושן. "מיקרוסופט ממליצה ללא הרף למשתמשים לשדרג לגרסה החדשה ביותר של הדפדפן שלנו", מסרה דוברת החברה.
אולם אין זה אומר שמיקרוסופט מרימה ידיים בכל מה שקשור ל-IE6. כפי שעשתה מספר פעמים בעבר, הבטיחה החברה השבוע שתתמוך בדפדפן עוד כמה שנים. "אף שאנחנו ממליצים על IE8 לכל לקוחותינו, אנחנו מבינים שיש מספר רב של משתמשים ארגוניים עבורם פרישה רחבת היקף של טכנולוגיות חדשות על המחשבים שלהם מחייבת תכנון רב", הוסיפה הדוברת. מיקרוסופט קבעה את תאריך הורדת המסך על IE6 ל-18 באפריל 2014, המועד בו היא גם עתידה לסיים את התמיכה בחלונות XP.
http://it.themarker.com/tmit/article/7656