הקמפיין לחיסול אקספלורר 6 תופס תאוצה

drvvv

משתמש פעיל
D I G I T A L
כתבהמעניינת בדה מרקר בקשר לדיון שהיה לא מזמן האם לתמוך באקספלורר 6.

אתרים כמו יו-טיוב ו-Digg מפעילים לחץ על המשתמשים לשדרג לגרסאות חדשות יותר, בעקבות דיווחים כי יקצצו את התמיכה בדפדפן הוותיק. מיקרוסופט עצמה הצהירה כי תתמוך בדפדפן עד 2014

הקמפיין להוצאת דפדפן האינטרנט אקספלורר 6 לגמלאות צבר תאוצה בשבוע האחרון כאשר חברה לבניית אתרים מקליפורניה הביאה כמעט 40 חברות סטארט-אפ אינטרנטיות להפציר במשתמשיהן לוותר על הדפדפן הוותיק, שחגג זה מכבר את יום הולדתו השמיני. מיקרוסופט עצמה הודתה כי היא דוחפת משתמשי IE6 לשדרוג ל-IE8 החדש יותר, אולם הבטיחה פעם נוספת כי תתמוך בדפדפן המיושן עד אפריל 2014.

מהלך ההתנגדות ל-IE6 הגיע לאחר דיווחים בחודש שעבר לפיהם אתר האינטרנט יו-טיוב של גוגל פועל אף הוא ברוח זו, שהאתר Digg יקצץ בקרוב את התמיכה בדפדפן, וכי עצומה בטוויטר אספה כמעט 10,000 חתימות התומכות במהלך. פייסבוק מצידה מעודדת משתמשי IE6 לעבור לדפדפנים חדשים יותר כבר מאז פברואר 2009. "מפתחים כבר לא יכולים לחכות ש-IE6 ייעלם", אומר דיוויד רוסנקו, מנכ"ל Weebly, חברה לבניה ואחסון אתרי אינטרנט מסן-פרנסיסקו שמובילה את הקמפיין הנוכחי. לדברי רוסנקו, ל-Weebly יש יותר מ-2.2 מיליון משתמשים, והיא עשתה שימוש גם בקשרים שיש לה עם גופי הון-סיכון שמימנו את הקמתה, על מנת ליצור קשר עם 38 אתרים נוספים שהצטרפו לקמפיין. החברה החלה להציג למשתמשי IE6 הודעה בזו הלשון: "אתם עושים שימוש בדפדפן מיושן. לחוויית גלישה טובה יותר באתר זה, אנא שדרגו לדפדפן אינטרנט מודרני".

"IE6 מוסיף כ-50% לעבודת הפיתוח", אמר רוסנקו כאשר נשאל על הסיבה לגרום ללקוחות לוותר על הדפדפן. "הוא מעכב את התקדמות האינטרנט". הטיעון שלו אינו חדש. אף על פי שדיבורים על נטישת IE6 נשמעים כבר לפחות שנתיים, בחודש שעבר הם צברו מומנטום כאשר האתר Digg הודה כי יחסום משתמשי IE6 מחלק מהפעילויות, כמו למשל הוספת הערות. כמו כן בחודש יולי, נשמעו דיווחים על כך שיו-טיוב, שבבעלות גוגל, יפסיק גם הוא לתמוך ב-IE6, וכי הוא מעודד משתמשים לשדרג לכרום, IE8, או פיירפוקס 3.5. בינתיים, עצומה בטוויטר בשם "IE6 Must Die", אספה כבר יותר מ-9,500 חתימות. "אנחנו לא זונחים את משתמשי IE6", אמר רוסנקו, כאשר נשאל כיצד אתרים מרשים לעצמם לוותר על בסיס משתמשים שכזה, אשר על פי הערכות עדכניות מונה יותר מ-27% מהדפדפנים בשוק. "אנחנו רק מציגים הודעה שמזכירה להם שהם משתמשים בדפדפן מיושן".

ומה יהיה על מקומות העבודה?
לרוסנקו גם יש תשובה מוכנה לביקורות שנשמעו על כך שרבים ממשתמשי IE6 לא יכולים להחליף דפדפן מכיוון שזו המדיניות אותה מכתיב מקום העבודה שלהם. על פי סקר שנערך על ידי Digg למשל, שלושה מתוך כל ארבעה משתמשי IE6 אומרים כי אינם יכולים להחליף את הדפדפן בגלל סיבות טכניות או מגבלות במקום העבודה. "אפילו כך, אנחנו מקבלים תמיכה מכל מיני סוגים של אתרים שמנסים לגרום למשתמשים להביא את הנושא לתשומת הלב של מחלקות ה-IT שלהם", אומר רוסנקו. "בעולם ה-IT, אינטרנט אקספלורר 6 הוא סוג של בדיחה, כך שאולי זה יהפוך את הנושא לחשוב מספיק עבור מחלקות IT בשביל שהן יעדכנו את הדפדפנים של העובדים".
רוסנקו דואג להדגיש כי לא מדובר על קמפיין נגד מיקרוסופט. "זה לא קמפיין נגד דפדפני ה-IE בכללותם, אלא ספציפית נגד IE6", הוא מבהיר. "אין כל ספק שמדובר בדפדפן הגרוע ביותר שנמצא היום בשוק. מיקרוסופט עשתה התקדמות אדירה עם IE8". אבל רוסנקו איננו תמים. הוא מבין היטב שהקמפיין יהיה ארוך וקשה. "באופן ריאליסטי, אנחנו עומדים בפני קרב ארוך", הוא אומר. "תהיה פה מלחמה מתמשכת".

אפילו מיקרוסופט עצמה מראה מידה מסוימת של הסכמה. מאז חודש אפריל קוראת החברה למשתמשי IE6 ו-IE7 לשדרג ל-IE8, והיא אף מתכננת לנסות ולקדם את השדרוג גם בקרב משתמשים ארגוניים החל מה-25 באוגוסט. ענקית התוכנה הגיבה לקמפיין האנטי-IE6 על ידי שהודתה במרומז כי IE6 מיושן. "מיקרוסופט ממליצה ללא הרף למשתמשים לשדרג לגרסה החדשה ביותר של הדפדפן שלנו", מסרה דוברת החברה.

אולם אין זה אומר שמיקרוסופט מרימה ידיים בכל מה שקשור ל-IE6. כפי שעשתה מספר פעמים בעבר, הבטיחה החברה השבוע שתתמוך בדפדפן עוד כמה שנים. "אף שאנחנו ממליצים על IE8 לכל לקוחותינו, אנחנו מבינים שיש מספר רב של משתמשים ארגוניים עבורם פרישה רחבת היקף של טכנולוגיות חדשות על המחשבים שלהם מחייבת תכנון רב", הוסיפה הדוברת. מיקרוסופט קבעה את תאריך הורדת המסך על IE6 ל-18 באפריל 2014, המועד בו היא גם עתידה לסיים את התמיכה בחלונות XP.

http://it.themarker.com/tmit/article/7656
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
ומה עם גילוי נאות....... :) ?!

אני בעד, אני בעד לחשוב קדימה יותר ולהראות לIE איך ... השועל
לחסום את IE ולאפשר רק לFF והשאר, קהילות אירופה, הגיקים, האנכרכיסטים, ושאר חובבי קוד פתוח, מונים מספר ענק שיכול להתחיל מהלך כזה בתנופה גבוהה.
 

drvvv

משתמש פעיל
D I G I T A L
דווקא השבוע התחיל גל מסוים של מחאה נגד פיירפוקס, בגלל הכובד והעומס שלו.
בכל אופן המלחמה כאן היא לא נגד חברה מסויימת, זה עניין אישי של הלקוח.

המלחמה היא נגד גירסת דפדפן מסויימת שמקשה לכולנו את החיים מאוד! ורק בגלל שהיא ברירת המחדל בxp אנחנו מכירים אותה בכלל...

נ.ב איזה גילוי נאות החמצתי?
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
הגל נגד FF התחיל לפני כחודש+- ואל תתפלא אם מאחוריו עומדים בעלי ענין, או סתם אנדרדוגים,
אני משתמש בכרום כעת, מהיר טיל, אבל מרגיש כמו בOS מעוקרת, וכרום לעולם לא תהיה בעל אופציות כמו FF, גוגל תמות בלי פשטות על, ואני חסיד של זה, עד איפה שצריך תוספים,

הגילוי הנאות למרבה ההפתעה:
http://www.drvvv.info/client.asp
 

drvvv

משתמש פעיל
D I G I T A L
חחח
את זה שאני בעד המהלך כולם יודעים כבר זמן רב וסיפרתי על זה כבר כאן:
http://www.prog.co.il/showthread.php?t=34011

בכל מקרה הכל בהתנדבות ומתוך אדיאליזם טהור!
 

drvvv

משתמש פעיל
D I G I T A L
מיקרוסופט, אשר זוכה לביקורות מתמשכות על דפדפן האינטרנט אקספלורר 6 שלה, אשר הושק לראשונה בשנת 2001 ועדיין תופס נתח משמעותי מהשוק למרות חוסר תאימות לתקני פיתוח אתרים מודרניים. מיקרוסופט החליטה שהיא תעשה מה שכל מתחרותיה לא הצליחו לעשות ותוציא את אקספלורר 6 משימוש. הכלי: כסף. מיקרוסופט הודיעה כי על כל הורדה של אקספלורר 8 מאתר זה, היא תתרום 1.15 דולר לילדים רעבים. ומי שמשדרג ל-IE8 ישירות מ-IE6 - היא תכפיל את סכום התרומה.

מתוך כתבה בכלכליסט
 

יריב

משתמש רשום
אני החלטתי לעשות מעשה וב-www.meir-panim.co.il אני מוציא הודעה ומעביר את גולשי אקספלורר 6 להורדת פיירפוקס
ניקנוק למייקרוסופט מבחינתי :)
 

יריב

משתמש רשום
פשוט לא ניתן להפוך את האתר הזה למשהוא שרואים טוב באקספלורר 6
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
DRVVV הטעויות כתיב של "טהרת המשפחה" הם בגלל שזה מותאם לאקספלורר 6 ?
 

drvvv

משתמש פעיל
D I G I T A L
נכתב ע"י מיכל123;303269:
DRVVV הטעויות כתיב של "טהרת המשפחה" הם בגלל שזה מותאם לאקספלורר 6 ?
הייתי מהמר יותר על הכיוון של חוסר עדכון לאורך זמן...
איזה טעויות אגב?
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
"לאמור, הטבילה במקרוה אינה פעולה מיכנית גריגא. ".

לא באתי לקנטר, באתי לעקוץ...ולעזור...
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י יריב;303208:
אני החלטתי לעשות מעשה וב-www.meir-panim.co.il אני מוציא הודעה ומעביר את גולשי אקספלורר 6 להורדת פיירפוקס
ניקנוק למייקרוסופט מבחינתי :)

אם אתה רוצה לנקנק את מייקרוסופט עד הסוף - שים קישורים לכל הדפדפנים האחרים - פיירפוקס, ספארי, כרום, אופרה, אוונט וכו' - רק לא מייקרוסופט...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה