חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 48 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

lolypop

משתמש רשום
בחודש מאי שנה שעברה, ויקטור מדבדצ'וק בן ה-67, פוליטיקאי אוקראיני המקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הואשם בבגידה באוקראינה, הוא הואשם במכירת סודות צבאיים לרוסיה ובזיזת משאבי טבע בחצי האי קרים המסופחת לרוסיה. הוא הושם במעצר בית ופוטין האשים מיד את קייב ב"טיהור השדה הפוליטי מכל הכוחות העומדים לפתרון בדרכי שלום" של משבר רוסיה-אוקראינה.
"כל מי שעובד עם רוסיה באוקראינה ייענש?" שאל פוטין, לאחר מעצרו של מדבדצ'וק. ב-28 בפברואר השנה, ארבעה ימים לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה, נמלט מדבדצ'וק ממעצר הבית שלו. ביום שלישי הודיע זלנסקי בפוסט בטלגרם כי מדבדצ'וק נתפס לאחר "פעולה במהירות הבזק" של שירות הביטחון של אוקראינה. הפוסט כלל תמונה של מדבדצ'וק אזוק, נראה חיוור ופרוע במדי צבא גדולים למידותיו.
הפיכתו של מדבדצ'וק מיד ימינו של פוטין לנמלט הביאה למצב מתוח יותר בין רוסיה לאוקראינה. המתח בין הכוחות הפוליטיים הפריע לקדם רפורמות, הביא לשחיתות והפך את מדבדצ'וק לצינור החזק ביותר של השפעתה של מוסקבה. הוא נכנס לפוליטיקה בשנות ה-90 והצטרף למפלגה סוציאליסטית פרו-מוסקבית.
הוא פגש את פוטין בפעם הראשונה ב-2003, ושנה לאחר מכן, הנשיא הרוסי הוביל טקס משפחתי של האיש בסנט פטרסבורג.
מדבדצ'וק ניהל אז את מסע הבחירות של ויקטור ינוקוביץ', מועמד נוח למוסקבה. ניצחונו של ינוקוביץ' ב-2004 עורר את המהפכה הכתומה, המרד הפרו-מערבי הראשון באוקראינה, שמארגניו האשימו את מדבדצ'וק בזיוף הבחירות.
f7a0078b9d56d2bfb9c8.jpg
ויקטור באזיקים. צילום: צבא אוקראינה.
הוא זכה לכינוי "הקרב של שלושה מנצחים", כי יריבו העיקרי של ינוקוביץ' היה ויקטור יושצ'נקו, שפניו הפכו למעוותות לאחר הרעלה מצד רוסיה שלא אהבה שהוא נגדם. ניצחונו של ויקטור האנטי-רוסי בבחירות חוזרות, סימן את נפילתו הזמנית של מדבדצ'וק מהאולימפוס הפוליטי. הוא לא הצליח להיבחר מחדש כמחוקק, ומפלגתו הפוליטית נמחקה.
הוא הקים אימפריית תקשורת של שלוש רשתות טלוויזיה ושורה של כלי תקשורת אינטרנטים. הוא נשאר האיש הראשי של פוטין והחזיר לעצמו השפעה גדולה, לאחר שינוקוביץ' הודח ב-2014 על ידי המרד הפרו-מערבי של אוקראינה, המכונה "מהפכה של כבוד". מדבדצ'וק הוביל מפלגה פרו-רוסית הגדולה ביותר, שהעמידה מועמד לנשיאות ב-2018.
הוא ביקר בקרמלין כדי לקדם את המועמד, יורי בויקו, שעורר סערה פוליטית באוקראינה. אבל בויקו הגיע למקום הרביעי, וזלנסקי ניצח עם 73 אחוזים מדהימים. בבחירות לפרלמנט שנה לאחר מכן, זכתה מפלגתו של מדבדצ'וק ב-44 מושבים מתוך 450 מושבים בבית התחתון של הפרלמנט של אוקראינה, והפכה לסיעה הגדולה ביותר שמתנגדת למפלגה של זלנסקי.
מדבדצ'וק חיזק את המפלגה באמצעות רשתות הטלוויזיה שלו, שאמנם נמנעו מלהלל ישירות את הקרמלין. אבל השדרנים והמגישים שלהם האשימו את אוקראינה כמו שגורמת לסכסוך. לזלנסקי נמאס. והוא ובני בריתו הקרובים ביותר ספגו סנקציות ב-2021 על ידי זלנסקי, שגם הקפיא את נכסיהם וסגר את רשתות הטלוויזיה שלו. אם מדבדצ'וק יורשע, הוא צפוי לעד 15 שנות מאסר. עם זאת, זלנסקי אמר שהוא מעדיף להחליף אותו בשבויי מלחמה אוקראינים. "אני מציע לפדרציה הרוסית להחליף את האיש הזה עבור הבנים והבנות שלנו שנמצאים כעת בשבי הרוסי", אמר זלנסקי בוידאו שפירסם בטלגרם.
בחדרי חרדים
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

הרס וחורבן מוחלט: הרוסים מפגיזים ללא רחם את מריאופול​

 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

רוסיה: למעלה מאלף חיילים אוקראינים נכנעו במריופול​

רוסיה טוענת כי בכל מריופול נותרו בין 5000 ל-8000 חיילים אוקראינים אחרונים הסובלים ממחסור בתחמושת, מים ומזון. אוקראינה: "אין לנו מידע כזה על חיילים שנכנעו". נשיאי פולין, ליטא, לטביה ואסטוניה באו לקייב ונועדו עם זלנסקי​

5b123b5f7c834cacc2f6.png


קרב טנקים ברחובות מריופול | צילום: צילום מסך


הקרבות במזרח אוקראינה נמשכים, ועל פי הדיווחים, רוסיה אוגרת כוח צבאי רב באזור, במטרה לעבור לשלב הבא של המתקפה שתהיה עוצמתית וחזקה בהרבה, ושצפויה לגרום לנזקים חמורים מאוד בעיר חרקוב ובערים נוספות, כפי שאירע במריופול.
בתוך כך דיווחה רוסיה אתמול (רביעי) כי אנשיה הנלחמים במריופול כבר למעלה מחודש וחצי, רשמו אתמול הישג אדיר, כשהצליחו להביא לכניעתם של יותר מאלף חיילים אוקראינים. לפי הדיווח, ההישג נרשם באחד מכיסי ההתנגדות האחרונים של האוקראינים בעיר. 1026 חיילים שנותרו בלי תחמושת ולא יכלו להילחם, ובנוסף סבלו ממחסור חמור במזון ומים לשתייה, החליטו להיכנע ולהניח את נשקם. לפי הדיווח הרוסי, כ-90 מהחיילים שנכנעו נזקקו לטיפול רפואי דחוף לאחר שנפצעו בקרבות.
ממשלת אוקראינה לא הכחישה את הדיווח, אבל הבהירה כי אין לה מידע מוצק לגבי כניעה של כוחות, בוודאי לא בסדר גודל כזה. עם זאת, התקשורת באזור משובשת מאוד, והדבר אינו בלתי אפשרי, כך לפי האוקראינים. בהמשך פרסם מפקד בגדוד 'אזוב' הנלחם במריופול נגד הרוסים, כי החיילים שנכנעו אינם גיבורים וראויים לאות קלון. "כניעה אינה אופציה", טוענים ב'אזוב', "אנחנו נלחמים עד הניצחון או עד המוות".
242b4dab5f7045e97301.jpg
בניינים שניזוקו מההפגזות במריופול

לפי ההערכה הרוסית, במריופול נותרו עוד כ-5000 חיילים אוקראינים, ולכל היותר כ-8000. כל הכוחות של צבא אוקראינה בעיר סובלים ממחסור בתחמושת, מזון ומים, ולהערכת רוסיה הם לא יוכלו להתנגד ל'שחרור' של העיר עוד זמן רב.
שלשום טען גדוד 'אזוב' שכמה מחייליו נפגעו ממתקפה כימית שבוצעה על ידי מסוק רוסי. ברחבי העולם עקבו בדריכות אחרי הדיווח, וארגוני הביון של ארה"ב ובריטניה מסרו כי לעת עתה אין בידיהם הוכחות לשימוש רוסי בנשק כימי. בקייב ממשיכים לנער את אבק המלחמה, לאחר שהעיר יצאה מכלל סכנה מיידית לכיבוש רוסי. בעיירות ובכפרים הסמוכים נמשך החיפוש אחר גופות ההרוגים לצורך הבאתם לקבורה, וכן פינוי הכלים הצבאיים וכלי הרכב האזרחיים שנפגעו בקרבות, אל מחוץ לאזורים העירוניים.
208aea0fc1a867daafd7.jpg
ההרס במריופול מהאוויר

אתמול איימה רוסיה לשוב ולתקוף את קייב, אם המתקפות של צבא אוקראינה על שטחי רוסיה לא ייפסקו לאלתר. לא ברור למה מתכוונת רוסיה, והאם מדובר בתעמולה זולה וחסרת בסיס או בטענות רציניות על ירי אוקראיני לתוך שטחי רוסיה בסמוך לגבול. אחרי הביקור של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון לפני ימים אחדים בקייב, הגיעו אתמול נשיאי פולין, ליטא, לטביה ואסטוניה לביקור דומה. ארבעת הנשיאים הגיעו ברכבת והצטלמו עם זלנסקי, כשהם מחזקים את ידיו ומעודדים אותו להמשיך את העמידה האיתנה של אוקראינה נגד הכיבוש הרוסי.
לפי הדיווחים, גם נשיא גרמניה ביקש לבוא לקייב ולהיפגש עם זלנסקי, אבל זה האחרון הודיע לנשיא הגרמני שהוא אינו רצוי בארצו, במחאה על עמידתה של גרמניה על הגדר וחוסר הנכונות שלה להיכנס בעובי הקורה ולנקוט את הצד האוקראיני באופן נחרץ, כפי שעשו שאר מדינות אירופה. ובהקשר הנשיאותי זכה זלנסקי אתמול לחיזוק מפתיע מצד נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שאמנם עמד לכל אורך הדרך לצידה של אוקראינה, אבל אתמול הגדיל לעשות כשאמר שפוטין הנו "רודן שמבצע באוקראינה רצח עם", טענה שעד כה זלנסקי היה היחיד שחזר עליה שוב ושוב.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

הספינה המפורסמת שירתה על 'אי הנחשים' עלתה באש​

הספינה החשובה ביותר בצי הים השחור של רוסיה, ספינת הטילים 'מוסקבה' נפגעה קשות, לאחר שהתחמושת שעל הסיפון התפוצצה, כך מסרה רוסיה. מושל אודסה אמר ביום רביעי כי שני טילים אוקראינים פגעו בספינה 'מוסקבה' שבימים הראשונים של הפלישה הרוסית, הפכה לסמל ההתנגדות האוקראינית​


e709c0903a57df227044.jpg
ספינת מלחמה. אילוסטרציה | צילום: unsplash
הספינה החשובה ביותר בצי הים השחור של רוסיה, ספינת הטילים 'מוסקבה', נפגעה קשות לאחר שהתחמושת על הסיפון התפוצצה, כך מסרה רוסיה. מושל אודסה אמר כי הכוחות האוקראינים גרמו לנזק לספינת המלחמה בפגיעת טילים ביום רביעי, אך לא נתן כל ראיה לטענה.
בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס ציטטו מאוחר יותר את משרד ההגנה של מוסקבה שאמר כי כל הצוות פונה והגורם לשריפה נחקר. אינטרפקס דיווחה כי תחמושת על הסיפון התפוצצה וגרמה לנזק חמור.
"טילי נפטון השומרים על הים השחור גרמו לנזק חמור מאוד לספינה הרוסית. תהילה לאוקראינה", כתב בטלגרם מושל אודסה, מקסים מרצ'נקו. היועץ לנשיאות אוקראינה, אולקסי ארסטוביץ', אמר כי "הפתעה קרתה עם ספינת הדגל של צי הים השחור הרוסי", הספינה מוסקבה היא ספינת טילים שעלתה לים לראשונה ב-1979 עלתה באש, "זה נשרף חזק עכשיו. ועם הים הסוער הזה לא ידוע אם הם יוכלו לקבל עזרה. יש 510 אנשי צוות", אמר בשידור ביוטיוב. "אנחנו לא מבינים מה קרה".
למרות שלא מדובר בספינה חדשה, הספינה המרשימה נקראה על שם עיר הבירה מוסקבה, והיא חמושה ב-16 משגרים קבועים נגד ספינות ומשגרים נוספים ל-40 טילים באופן קבוע. באפריל 2021, סוכנות הידיעות הרוסית 'טאס' ציטטה אדמירל רוסי בדימוס שאמר "זו הספינה הרצינית ביותר בים השחור".
הספינה זכתה לפרסום נרחב בתחילת מלחמת פוטין אוקראינה, כאשר חיילי משמר הגבול האוקראינים המגינים על 'אי הנחשים' האסטרטגי נשמעו בהקלטת אודיו ויראלית אומרים לספינת המלחמה 'תעופי מפה' לאחר שהצוות הרוסי קרא לאוקראינים להיכנע. 13 חיילי האי נלקחו למעצר על ידי הכוחות הרוסיים, ושוחררו מאוחר יותר. רומן גריבוב, שהעיר את ההערה המפורסמת ביותר לרוסים 'תעופו מפה, לא ניכנע" קיבל מדליה.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

בשידור חי: הכתבת מרוסיה נפצעה מרסיסים​

בין הכתבות היחידות ברוסיה שנשלחו לסקר את המלחמה באוקראינה, נפצעה ברגלה מרסיסים בעת שדיווחה בשידור חי מהפצצות הרוסיות על העיר מריופול. בערוץ החליטו שלא לחתוך את הקטע מהשידור והקרינו את כל השתלשלות האירועים​


fedde0511c49b6443b10.jpg
הלחימה באוקראינה | צילום: צילום מסך
כתבת מרוסיה שדיווחה על המלחמה באוקראינה נפצעה במהלך סיקור הקרבות בעיר מריופול בשידור חי.
הכתבת אירינה קוקסונובה מהערוץ הרוסי הראשון, היא בין העיתונאיות היחידות שהגיעו לאוקראינה לדווח על המלחמה. לרוב היא מקבלת מידע מקדים על ההתקפות.
אך הפעם, בהפצצה הרוסית בעיר מריופול היא לא הצליחה להתחמק. הכתבת נפצעה בעצמה מהתקפות הנגד האוקראיניות בעודה מדווחת מהשטח.
בערוץ החליטו שלא לוותר על הדיווח, ושידרו את רגעי הדרמה שבהם הצוות העיתונאי רץ לתפוס מחבוא מפני ההפגזה, ובמהלכו קוקסונובה חטפה רסיס לרגלה.
מצבה טוב, אך בערוץ הרוסי הראשון ציינו כי הפציעה הייתה עלולה להיות חמורה הרבה יותר אם כוחות הצבא לא היו מלווים אותה - דבר שעשוי לרמז על המצב הנורא שעמו מתמודדים תושבי מריופול
 

בגולה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עכשיו - מטוס של אוקרינה אירליינס, בדרכה מישראל לכיוון אוקרינה - מה יש בטיסה? שאלה טובה...
 

קבצים מצורפים

  • 2022-04-14_192221.jpg
    2022-04-14_192221.jpg
    KB 318.9 · צפיות: 123

אלישבע הרץ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
בוושינגטון פוסט דווח כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פנה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבקשה להגדיר את רוסיה כתומכת טרור ולהכניסה לרשימה עם צפון קוריאה, איראן וקובה.

אדם נהרג ו-18 נפצעו מפגיעת טיל רוסי במחוז בחרקוב באוקראינה.
 

אלישבע הרץ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
על רקע הצבעת ישראל בעד ההחלטה של ארצות הברית בעצרת הכללית של האו"ם להשעות את רוסיה ממועצת זכויות האדם של הארגון, משרד החוץ הרוסי תקף את ישראל בהודעה רשמית שפרסם אמש (שישי), ואמר כי האשמות של ישראל כלפי רוסיה נועדות להסיט את תשומת הלב של העולם ממצבם של הפלסטינים.

בהודעה מטעמם נכתב כי "התבטאויותיו של שר החוץ הישראלי גורמות לצער ודחייה. יש ניסיון לנצל את המצב סביב אוקראינה כדי להסיט את תשומת הלב של הקהילה הבינלאומית מאחד הסכסוכים הבלתי פתורים והעתיקים ביותר - הפלסטיני-ישראלי".

במכתב של משרד החוץ נאמר כי "בניגוד להחלטות רבות של מועצת הביטחון והעצרת הכללית של האו"ם, ממשלת ישראל ממשיכה בכיבוש הבלתי חוקי וב'סיפוח הזוחל' של שטחים פלסטיניים". לדבריהם, "למעלה מ-2.5 מיליון פלסטינים בגדה המערבית, חיים כיום במובלעות מפוזרות, מנותקות מהעולם החיצון".

הם כותבים כי "רצועת עזה הפכה בעצם ל'כלא פתוח', ששני מיליון תושביו נאלצו לשרוד כמעט 14 שנים בתנאי המצור הימי, האווירי והיבשתי שהטילה ישראל. המהלך של ישראל לשמור על הכיבוש הארוך ביותר בהיסטוריה העולמית שלאחר המלחמה מתבצע תוך שיתוף פעולה ובשתיקה של מדינות המערב ובתמיכתה של ארצות הברית".
 

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים

אוקראינה: הנשיא זלנסקי ורה"ע קייב קליצ'קו קיבלו מצות לליל הסדר • צפו​

נשיא אוקראינה היהודי קיבל מצות לחג הפסח וקיים ליל סדר עם בני משפחתו • ראש עיריית קייב הגיע בערב החג לבית הכנסת העיר וקיבל ערכה לליל הסדר, הכוללת מצות • סבתו של קליצ'קו הייתה ניצולת שואה והוא שומר על קשר עם היהודים
ezgif-1-dce39c6b6e.jpg


נשיא אוקראינה היהודי וולדימיר זלנסקי קיבל מצות לחג הפסח מתנת "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" – כמידי שנה – וקיים ליל סדר עם בני משפחתו.

ובתוך כך ראש עיריית קייב ויטלי קליצ'קו הגיע בערב החג אל בית הכנסת של הרב רפאל רוטמן בקייב וקיבל ערכה לליל הסדר, הכוללת מצות. רוטמן משמש בין היתר סיו"ר "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" ואחראי קשרי החוץ שלה.

כידוע, סבתו של קליצ'קו הייתה ניצולת שואה והוא – כמו הנשיא זלנסקי – שומר על קשר הדוק עם הפדרציה ושלוחי חב"ד. לדברי קליצ'קו: "אני מברך את כל הקהילה היהודית בקייב ובאוקראינה, בשם עיריית קייב וכל הקהילות בעיר. משמעות החג זה חופש וחירות. בעד החופש והחירות אנחנו מוכנים להקריב, כולל את חיינו אם צריך".

הרב מאיר סטמבלר, שליח חב"ד ויו"ר הפדרציה אמר בערב החג: "בנוסף לנשיא זלנסקי ולרה"ע קייב קליצ'קו, שלחנו ערכות אישיות ל-50 אלף בתי אב והן כללו מצות, ירקות, פירות, שמן, יין וגם ערכת עזרה ראשונה גדולה. מטבע הדברים, בגלל העוצר והמלחמה המתמשכת רוב היהודים שנותרו באוקראינה לא יכלו להגיע לסדרים הציבוריים ולכן הם מקיימים לילות סדר בבתים".

עוד הוסיף הרב סטמבלר כי "זה היה מבצע מאוד מורכב ואנחנו מודים לכל מי שסייע". לדברי הרב, "יחד עם עשרות שלוחי חב"ד במדינה, אנחנו מארגנים 25 סדרי פסח ציבוריים בכל רחבי אוקראינה. במסגרת ההכנות לפסח, רבים משלוחי חב"ד ורבני הערים שעזרו לעשרות אלפי יהודים לברוח מהחזית, חזרו לערים שלהם כדי להיות עם בני קהילתם שנשארו שם".
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
משרד ההגנה האוקראיני פרסם, ביום שישי 15.4, את האומדן שלו של האבדות הרוסיות במלחמה.
לפי הפרסום נהרגו 20,000 חיילים רוסיים. הושמדו 756 טנקים רוסים, 163 מטוסים ו-144 מסוקים. כמו כן נפגעו 1,976 כלי רכב משוריינים רוסיים, ו-1,443 כלי רכב רגילים. 122 כלי ארטילריה כבדים, ו-153 מזל"טים הופלו.
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
מקורות בבית הנבחרים ובסנט האמריקני שעודכנו בסוף השבוע על המתרחש במלחמה באוקראינה אמרו, כי המלחמה בין רוסיה ואוקראינה יכולה להמשך שלוש שנים.
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר ביום ה': 'לא נראה סיום קרוב של המלחמה והיא יכולה להמשך עד סוף 2022' there is no short-term end to the war in sight and that it could run until the end of. בלינקן הוסיף ואמר, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא השיג את המטרות שהוא קבע לעצמו במלחמה, ולכן הוא לא יפסיק אותה אלא אם כן הצבא הרוסי יספוג מפלה.
היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'יאק סאליבן אמר השבוע, כי 'המלחמה יכולה להימשך הרבה יותר זמן מהמצופה והיא תימשך עוד חודשים רבים נוספים.
לאור התחזיות האלה, גם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי, וגם ראש סוכנות הביון של ארצות הברית וויליאם ברנס, הזהירו השבוע, כי הצבא הרוסי יכול להשתמש בקרבות בנשק גרעיני טקטקי.
וויליאם ברנס William Burns אמר ביום חמישי 14.4, 'כי אין להתייחס בקלות ראש לאיום שהצבא הרוסי ישתמש בנשק גרעיני בעל קרינה נמוכה באוקראינה', The threat of Russia potentially using tactical or low-yield nuclear weapons in Ukraine cannot be taken lightly.
האפשרות שהצבא הרוסי ישתמש בנשק גרעיני במלחמה עלתה מיד עם תחילה כאשר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה להעלות את רמת הכוננות בקרב הכוחות הגרעיניים הרוסיים.
השבוע לאחר הטבעתה של אוניית הדגל של הצי הרוסי בים השחור-סיירת הטילים המונחים מוסקבה Moskva, על ידי טילים אוקראינים, ולאחר שמוסקבה הזהירה את ארצות הברית שהיא רואה את משלוחי הנשק המערבי לצבא אוקראינה סיבה לגיטימית לתקוף אותם, גם מעבר לגבולות אוקראינה, גברה האפשרות כי הצבא הרוסי ישתמש בהתקפה שהוא עומד לפתוח במזרח אוקראינה בנשק גרעיני טקטקי.
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
ולדימיר פרולוב סגן מפקד ארמייה ה-8 במזרח אוקראינה, נהרג בימים האחרונים במהלך הקרבות עם אוקראינה. מייג'ור גנרל ולדימיר פרולוב, היה סגן מפקד הארמייה ה-8. הוא נקבר בהלוויה צבאית בסנט פטרסבורג אתמול (ראשון). לא ידוע כיצד או היכן הוא נהרג, אך עיתוי הלווייתו מעיד על כך שפרולוב נהרג בימים האחרונים. כך דווח ה'דיילי מייל'.

"פרולוב הקריב את חייו כדי שילדים, נשים וקשישים בדונבאס לא ישמעו שוב פצצות מתפוצצות", אמר מושל סנט פטרסבורג כשחברו הובא למנוחות. "הגנרל היה בן למשפחה צבאית ומת מוות אמיצים בקרב נגד לאומנים אוקראינים" אמר המושל אלכסנדר בגלוב. "הוא היה פטריוט אמיתי, איש אמיץ אשר מילא ביושר ועד הסוף את חובתו הצבאית והאנושית" הוסיף.

רוסיה איבדה גם את הקולונל ה-34 שלה במלחמה, מפקד גדוד הטנקים מיראס בשקוב. הוא הפך לקצין הבכיר ה-42 שנהרג במלחמה שפגעה קשות בצמרת הצבאית של פוטין.

על פי ההערכות, סך האבדות הכוללות של רוסיה מאז החלה הפלישה ב-24 בפברואר הם באזור של 20,000, אך מוסקבה לא נתנה נתונים מדויקים. ביום חמישי איבד פוטין עוד גנרל, את סגן אלוף דניס מזוייב, ככל הנראה גם הוא נהרג במזרח.

שבעת הגנרלים הנופלים האחרים של רוסיה הם:

גנרל מגומד טושאייב : מנהיג הכוחות המיוחדים הצ'צ'נים נהרג במארב ליד הוסטומל ב-26 בפברואר.

האלוף אנדריי סוחובצקי : סגן מפקד ארמיית הנשק המשולב ה-41 נהרג במהלך מבצע מיוחד של יחידת צלפים ב-4 במרץ.

האלוף ויטלי גרסימוב: סגן המפקד הראשון של הארמייה ה-41 של רוסיה שהשתתף בפעולות בסוריה ובחצי האי קרים, נהרג בקרבות סביב חרקוב ב-8 במרץ.

האלוף אנדריי קולסניקוב: מפקד ארמיית הצבא המשולב ה-29 נהרג ב-11 במרץ.

האלוף אולג מיטאייב, נהרג בקרבות ליד העיר מריופול ב-16 במרץ.

תת-גנרל אנדריי מורדביצ'ב, נהרג באזור חרסון ב-19 במרץ.

סגן גנרל יעקב רזנצב, מפקד הצבא המשולב ה-49 של רוסיה, נהרג בתקיפה ליד העיר חרסון שבדרום המדינה ב-25 במרץ.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  20  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה