חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 40 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

בטחון

משתמש פעיל

ראש ממשלת פולין במתקפה על גרמניה: "בולמת סנקציות תקיפות"​

על רקע תמונות הזוועה מאוקראינה ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, האשים את גרמניה כי היא שבולמת הטלת סנקציות תקיפות נגד רוסיה. קנצלר גרמניה שולץ: "יש להטיל את האחריות על נותני ההוראה ועל המבצעים"​

מאיר גלבוע | חדשות בעולם4.4.2022 | 14:27

b31c4e64f2fdb229da17.jpg
מלחמת אוקראינה רוסיה | צילום: צבא אוקראינה
על רקע תמונות הזוועה מהעיירה בוצ'ה הסמוכה לבירה קייב, ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, קרא היום (שני) להקמת ועדה בינלאומית של מומחים שתחקור פשעים של רצח עם באוקראינה והצהיר כי "לאף אחד כבר אין ספק שאנחנו מתמודדים עם רוע טהור". הוא פנה לנשיא צרפת מקרון בשל שיחותיו עם פוטין ותהה: "בפושעים צריך להילחם, האם היית נושא ונותן עם היטלר ועם סטלין?".
מורבייצקי גם האשים שגרמניה היא שבולמת הטלת סנקציות תקיפות נגד רוסיה, וכי הקנצלר שולץ פועל לפי האינטרסים של אנשי עסקים גרמניים. הוא גם יצא נגד הקנצלרית לשעבר מרקל על שתיקתה מתחילת המלחמה. "המדיניות של גרמניה בשנים האחרונות היא שנתנה את הכוח לרוסיה בשל המונופול על מכירת חומרי גלם".
מנגד, קנצלר גרמניה שולץ מגיב על התיעודים הקשים שמגיעים מהעיר בוצ'ה באוקראינה: "צילומים מפחידים ומחרידים הגיעו אלינו בסוף השבוע מאוקראינה. עשרות אזרחים שנורו למוות התגלו בבוצ'ה, אזור צפונית לקייב שהיה בשליטת הצבא הרוסי עד לפני מספר ימים. רחובות עמוסים בגופות".
לדבריו, "מדברים שם על נשים, ילדים וקשישים שהם בין הקורבנות. עלינו לחקור ללא הפוגה את הפשעים הללו שבוצעו על ידי הצבא הרוסי. אני דורש לתת לארגונים בינלאומיים כמו הוועד הבינלאומי של הצלב האדום גישה לאזורים האלה כדי לתעד באופן עצמאי את הזוועות. יש להטיל את האחריות על נותני ההוראה ועל המבצעים".
"המלחמה באוקראינה נמצאת בשבוע השישי שלה", הוסיף שולץ, "אלפי אוקראינים חפים מפשע כבר נפלו לה קורבן וההרג נמשך ללא הפוגה. אני קורא לרוסיה להסכים סוף סוף להפסקת אש ולסיים את פעולות האיבה. זו מלחמה איומה, חסרת טעם וחסרת הצדקה שגורמת סבל רב ואינה מועילה לאיש. זה חייב להיפסק".
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

הזוועות באוקראינה: חבילת העונשים שמגבשים במערב נגד רוסיה​



תמונות לווין שנחשפו הבוקר (שני) על ידי המערב, הראו וחידדו את גודל הזוועה שביצעו הרוסים במספר ערים באוקראינה אותם כבשו במהלך המלחמה שמתנהלת כבר 40 ימים, זוועות שהתרחשו בעיקר בעיר בוצ'ה אך לא רק – וכעת במערב כבר החלו להעלות רעיונות לעונשים חדשים על הרוסים, מלבד חבילת הסנקציות הגדולה שהוטלה עליהם עד כה.
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא לחקור את הזוועות לעומק, בארצות הברית כינו את מעשי הרוסים "פשע מלחמה" ותלונה נגד הצבא הרוסי נפתח בבית הדין הבינלאומי בהאג. שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן תיאר את האירועים כ"אגרוף בבטן", וקנצלר גרמניה, אולף שולץ איים כי "פוטין ותומכיו ירגישו את ההשלכות".
לדברי הקנצלר, כבר בימים הקרובים יחליטו מעצמות המערב על העונשים החדשים שיטילו על רוסיה. אמנם עדיין לא החליטו מה בדיוק יהיה העונש – אך את הכיוון ניתן ללמוד מדבריו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, שקרא להטיל סנקציות נוספות על מוסקווה. כנראה שהתערבות צבאית לא נראה בשלב זה. דובר הקבינט היפני מסר כי "יפן מתייחסת ברצינות רבה למותם של אזרחים חפים מפשע באוקראינה, אנחנו בהלם עמוק".
עד כה נמנעו במערב מלהכניס כוחות קרקעיים לשטח אוקראינה. במערב הסתפקו בגינויים "חריפים" ובסנקציות כבדות מאוד – אך מהלך נוסף שננקט הוא גירוש דיפלומטים רוסיים משטחי שלל מדינות. לפי דיווח ב'בילד' הגרמני, גרמניה החליטה על סילוקים של דיפלומטים רוסים רבים יממה לאחר פרסום הטבח.
הרוסים מנסים בינתיים לנקוט בטקטיקה מוכרת היטב – התקפה במקום להיכנס למגננה, וטוענים כי לא ביצעו שום פשע מלחמה במזרח אירופה. לדרישת אוקראינה תתכנס מחר מועצת הביטחון של האו"ם לדון בזוועות שהתגלו בבוצ'ה, אך הרוסים הודיעו כי "דורשים לכנס את המועצה עוד היום בגלל הפרובוקציות של רדיקליים אוקראיניים".
משרד החוץ הרוסי אמר כי צילומי האזרחים המתים בבוצ'ה "הוזמנו" על ידי ארה"ב, כחלק ממזימה שמטרתה להאשים את רוסיה. טענה נוספת שמשמיעים ברוסיה מאז אתמול היא כי דווקא אוקראינה אחראית לרצח מאות האזרחים, לאחר שלכאורה התברר שהם תומכים ברוסיה. דוברת משרד החוץ במוסקווה מריה זאכרובה אמרה כי "מי הם אדוני הפרובוקציה? ארה"ב ונאט"ו כמובן".
מנגד, באוקראינה כבר מגבשים סעיפי האשמות בפשעי מלחמה, ובאחד מהם ייטען שחיילים רוסים השתמשו בילדים כ"מגן אנושי". התובע הכללי של אוקראינה אוסף תיק טענות לגבי השימוש של החיילים הרוסים בילדים מקומיים כדי למנוע אש בעת נסיגת הכוחות מהערים הסמוכות לבירת אוקראינה ובמקומות אחרים. על פי הטענה, ילדים הוצבו מול טנקים בכפר נובי ביקיב, קרוב לעיר צ'רניגוב. במערב מודים עם זאת – כי הסיכוי שפוטין יעמוד לדין הוא קלוש ועשוי להימשך על פני שנים.
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
* ספרד החרימה יאכטה באורך 77 מטר השייכת לאוליגרך הרוסי ויקטור וקסלברג . שווי
הספינה מוערך בכ-120 מיליון דולר.
* הישראלים קיבלו היום את פניו של אורח רוסי, המיליארדר מיכאל פרוקרוב, שנחת שם במטוסו הפרטי והגיש בקשה לאזרחות.
ליתר דיוק: פרוקרוב הגיע בשבוע שעבר משוויץ עם המטוס הפרטי שלו, הוא עבר הליכים שונים עד שקיבל היום אזרחות.
כאדם ממוצא יהודי קיבל אזרחות בתורת ה"עלייה".
הוא לא יריב של פוטין (והוא ראיה שהוא בחיים), אבל הוא התמודד מול פוטין ב-2012, במהלכה נמנע ישירות מלתקוף את פוטין.
הוא אינו כפוף כעת לסנקציות מארה"ב, אירופה או בריטניה.

* אזרח אוקראיני בן 78 ממיקולייב שביקש להתגייס לצבא אך פוטר בשל גילו הביע את אכזבתו בזריקת בקבוק תבערה לעבר משגר רקטות רוסי, שנשרף כולו.
* גרמניה מגרשת 40 דיפלומטים רוסים.
וכן צרפת הודיעה על נכונותה לגרש מספר (לפי דיווחים 35) דיפלומטים רוסים.
* נשיא גרמניה מקונן 'על חטא' ואומר שזו הייתה טעות מצידו לתמוך בצינור הגז 'נורד סטרים 2'
* אנגליה חסמה את דרישתה של רוסיה לפגישת חירום באו"ם (לאור הזוועות בבוצ'ה שלטענתם בוצעו ע"י האוקראינים.).
* עבודת כפייה?
אוקראינה: רוסים בחרסון משתמשים באזרחים כדי לעזור לבנות עמדות הגנה.
וכן מאשימים אותם בשוד של מכוניות אזרחיות.
* ארצות הברית והאיחוד האירופי מתכוננות להטיל שורה של סנקציות נוספות, וחריפות על רוסיה לאור מעשי הטבח הנוראיים שביצעה בבוצ'ה.
-
(האם יש עדיין משהו שניתן להטיל עליו סנקציות???)
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
האשכול היומי
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה