חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 26 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען
רוסיה אישרה הבוקר (שני) כי תקפה בטילי שיוט בסיס אימונים של צבא אוקראינה בעיר ריבנה שבצפון-מערב המדינה, כ-300 קילומטרים מהבירה קייב. לפי שעה לא ידוע מספר הנפגעים בזירה, אבל מסתמן כי מדובר בהפצצה חריגה – מספר התקיפות הרוסיות במערב אוקראינה מאז תחילת המלחמה היה נמוך בהרבה מאשר באזורים אחרים במדינה, ונראה כי מוסקבה מצאה סיבה מיוחדת לתקוף את האתר בריבנה הבוקר. ההודעה הרוסית באה שעה קלה אחרי שהרשויות בריבנה עצמן הודיעו כי שני טילים פגעו במקום
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
איזה נוף יש לו עכשיו
מאיזה חדר בבית זה?
2.PNG
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען

בעולם

233907543_10158408843491104_5121991632463742589_n-1024x683.jpg

מתוך חשבון הפייסבוק של ג'ו ביידן​

המלחמה המדינית: ביידן ייפגש עם מנהיגי נאט"ו באירופה; סין מסייעת לאוקראינה​

ביידן יערוך גם ביקור הזדהות גם בפולין, שנחשבת לאחת המדינות שמובילות את המאבק האירופי נגד רוסיה • בצל סירובה לגנות מפורשות את הפלישה הרוסית הודיעה סין כי תעביר לקייב סיוע הומניטרי בשווי 10 מיליון יואן


נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ייצא למסע באירופה במהלכו ייפגש עם מנהיגי ה-G7 ונאט"ו בכדי לתאם את הצעדים הבאים שירתיעו את רוסיה. הבית הלבן הודיע כי ביידן לא יסתפק רק בהגעה לבריסל, אלא יערוך ביקור הזדהות גם בפולין, שנחשבת לאחת המדינות שמובילות את המאבק האירופי נגד רוסיה ומי שאלפי חיילים אמריקנים מוצבים בתחומיה.
במקביל שר החוץ האירופי ג'וזפ בורל הודיע היום כי הטלת סנקציות נוספות על רוסיה ידונו היום עם שרי החוץ של האיחוד, בכלל זה עיצומים על מגזר האנרגיה והנפט הרוסי. שר החוץ של אירלנד הצהיר כי הטלת סנקציות על הענף הזה היא אופציה. בשל ההשלכות שיהיו לכך על אזרחיהן, הונגריה ומדינות נוספות באיחוד, מתנגדות בחריפות רבה להטלת עיצומים על מגזר האנרגיה הרוסי.
בתוך כך, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב איים לפני הצהריים כי אם תחרים אירופה את הנפט הרוסי היא תספוג מכה קשה, וכי מאזן האנרגיה ביבשת ישובש. לצד זה בעניין המשא ומתן עם אוקראינה ציין כי לא חלה התקדמות "גדולה כפי שאמורה להיות". לדבריו, מוסקבה מוכנה להתקדם בשיחות מהר יותר מאשר הצד האוקראינה.
פסקוב אף הבהיר כי לפי שעה אין עדיין בסיס לקיום פגישה בין פוטין לזלנסקי, וכי לפני שתתקיים פגישה כזו צריכה להיעשות התקדמות משמעותית בשיחות. הדובר שב ואמר כי מי שמונעת מתושבים נצורים לעזוב את הערים האוקראיניות המופגזות דרך מסדרונות הומניטריים היא אוקראינה.
הבוקר הודיעה סין כי תעביר לקייב סיוע הומניטרי בשווי 10 מיליון יואן (כ-1.57 מיליון דולר) זאת, בצל הביקורת החריפה של ארה"ב עליה וסירובה לגנות מפורשות את הפלישה הרוסית. הודעת בייג'ינג באה אחרי שיחת הטלפון בין ביידן לנשיא הסיני שי ג'ינפינג בסוף השבוע, שבה הזהיר הנשיא האמריקני את בייג'ינג שלא תעז להעביר לרוסיה סיוע צבאי וכלכלי כדי לעזור לה להמשיך במלחמתה.
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען

בעולם

WhatsApp-Image-2022-03-16-at-12.37.20-1024x562.jpeg

צילום: שירותי הביטחון של אוקראינה, עמוס בן גרשום/לע''מ, מתוך הטוויטר של זלנסקי ופוטין​

ימריא לקייב? בנט לאוקראינים: "אני מוכן לבקר בקייבאם תהיה התקדמות מהותית"​

מגעים בין לשכת זלנסקי לבנט על הגעה לקייב המופגזת • לשכת רה"מ ביקשה מהשב"כ בסוף השבוע להכין תוכנית אבטחה • גורמים בירושלים: "לא נגיע ל'הזדמנות צילום'. אם המו"מ יהיה לקראת הבקעה – יהיה צורך בפגישות פיזיות"


לשכתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הציעה בעשרת הימים האחרונים כי ראש הממשלה נפתלי בנט יגיע לביקור בקייב, במסגרת התיווך מול רוסיה והעברת המסרים מולה. כך פורסם היום (שני) ב'ווינט'. בירושלים אומרים כי האוקראינים מאוד מעוניינים בהגעת בנט, וסבורים שהביקור יתרום לקידום המגעים להפסקת אש.
המגעים עלו מדרגה בסוף השבוע האחרון ובלשכת ראש הממשלה ביקשו משב"כ להתחיל להיערך אבטחתית להגעת בנט לקייב, בהתראה קצרה. המגעים התנהלו בדרגים הבכירים בין ראש המועצה לביטחון לאומי איל חולתא ולשכת בנט ובין לשכתו של זלנסקי. גורמי ביטחון הביעו חשש כבד והסתייגות מהסיכונים הביטחוניים שבהגעת ראש הממשלה לקייב בתנאי לחימה.
בישראל הבהירו לאוקראינים כי אם המשא ומתן יהיה רציני ויהיה בכך כדי לקדם אותו משמעותית, בנט יהיה נכון להגיע. גורם המעורה במגעים אמר: "כדי לקדם את המו"מ ברור שיש צורך בפגישות פיזיות וייתכן שאלה יקרו בהמשך אם המו"מ יעבור להבקעה".
הסיבה העיקרית לכך שלא התקיים ביקור של בנט בקייב אחרי פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה ב-5 במרץ הן בשל ההסתייגויות הביטחוניות. בישראל מסבירים כי פגישתו של בנט עם פוטין יצרה את "האליבי המושלם" לפגישה גם עם זלנסקי.
בישראל אמרו כי "אין טעם בהגעה לקייב לשם הזדמנות הצילום, אלא רק אם וכאשר המגעים יבשילו". לדברי הבכירים: "זה לא סיכון סביר בעת הזאת עבור התמורות המדיניות האפשריות בביקור כזה, כרגע".
בשבוע שעבר הגיעו לבירה האוקראינית, ברכבת, מנהיגיהן של שלוש מדינות אירופיות – פולין, סלובניה וצ'כיה – ונפגשו שם עם הנשיא זלנסקי.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
ראש ממשלת ישראל בנט אומר שרוסיה לא רוצה להפיל את זלנסקי, לא מבקשת את פירוזה של אוקראינה ואוקראינה לא רוצה להצטרף לנאט"ו.

עוד נמסר כי השב"כ מכינה תוכניות לבנט לבקר בקייב במידה ויהיה התקדמות רצינית במשא ומתן.
 
נערך לאחרונה ב:

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

משרד החוץ: ישראלית והוריה נעצרו על ידי הרוסים – ושוחררו​


על פי הדיווחים ברוסיה אזרחית ישראלית נעצרה יחד עם הוריה • ישראלי הנמצא באוקראינה דיווח כי המעצר נעשה בשלבים, "תחילה לקחו את אביה אחר כך את הבת ואז את האמא" הוא טען כי "מדובר בחטיפה" • לאחר כשעתיים הם שוחררו על ידי הרוסים

אזרחית ישראלית ושני הוריה נעצרו היום (שני) על ידי כוחות רוסיים בעיר מליטופול שבאוקראינה, ממשרד החוץ נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה. האזרחית, טטיאנה קומוק מתל אביב, פרסמה הבוקר בפוסט בפייסבוק כי אביה נחטף על ידי הרוסים. על פי דיווחים ממליטופול כמה שעות אחרי גם אמה נעצרה. משרד החוץ עדכן כי קומוק והוריה שוחררו על ידי הרוסים.
קומוק כתבה בבוקר "הכובשים חטפו את אבא, מיכאיל קומוק. טרם יציאתו לגמלאות הוא בדירקטוריון של עיתון מקומי, שיש לו גם אתר והכי חשוב – בית דפוס. לנוכח כפיית התעמולה של האויב היה צפוי שיהיה לחץ על כל מי שקשור לכלי תקשורת. והנה זה קרה". לטענת קומוק, בנוסף לאביה נחטפו שתי עיתונאיות מקומיות ועורכת בעיתון המקומי. כולם נלקחו ליעד לא ידוע. אפשר להניח שהכובשים מנסים להשיג את שיתוף הפעולה שלהם.
על פי חבריה ומכריה של קומוק היא מפעילה בעיר מפעל טקסטיל. כשפרצה המלחמה באוקראינה היא החליטה להישאר בעיר ומאז מפרסמת משם סרטונים ומרכזת פעילות מתנדבים באוקראינה. מכריה קראו לראש הממשלה בנט לפעול במהירות לשחרורה ולשחרור הוריה.
ישראלי שנמצא באוקראינה סיפר ל"וואלה" את השתלשלות האירועים. "בתחילה לקחו את אביה אחר באו ולקחו את הבת ואז הגיעו ולקחו גם את אמא שלה". הוא טען כי "הרוסים ממש חטפו אותם".
כזכור, ימים ספורים לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, רוסיה עצרה מלח ישראלי על אוניית מטען אוקראינית בזמן שהאונייה שטה במים הטריטוריאליים של רומניה, האונייה נגררה לנמל סבסטופול בחצי האי קרים. לאחר התערבות של משרד החוץ הוא שוחרר.
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
כוחות אוקראינים פתחו היום במתקפת נגד בסמוך לקייב. הכפר "מקריב" החשוב מבחינה אסטרטגית שוחררה מידי הרוסים. קרבות מתרחשים ליד בורודיאנקה, בוקה ואירפין.
המפה הזמני.
file.php
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
thumbs_b_c_e1111d3d80dab187815c0a652cad1eae.jpg

הרוסים תקועים בבוץ האוקראיני ותוקפים את ארה"ב: "היחסים בינינו על סף ניתוק"​


ביידן טען כי נשיא רוסיה הוא "פושע מלחמה ודיקטטור רצחני", ובמוסקבה הגיבו היום בשיחת נזיפה לשגריר ג'ון סאליבן – בה הבהירו לו כי דבריו של ביידן על פוטין הם "עלבון", וכי היחסים בין המדינות נמצאים על סף ניתוק


לאחר שבשבוע שעבר כינה נשיא ארצות הבירת ג'ו ביידן את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "פושע מלחמה", לאור הפלישה הרוסית לפני 26 ימים לאוקראינה, הרוסים "נוקמים" היום (שני) בארה"ב, ומשרד החוץ הרוסי זימן לשיחת נזיפה את השגריר האמריקני במוסקווה, ג'ון סאליבן.
בעקבות דבריו של ביידן כי פוטין "פושע מלחמה" והוא "דיקטטור רצחני", הגיבו בקרמלין כי מדובר בכינוי "בלתי נסלח". אך כאמור, מלבד מילים חריפות נקטו היום הרוסים גם בפעולה כאשר נזפו בשגריר האמריקני והבהירו לו כי היחסים בין המדינות נמצאים על סף ניתוק. כך נכתב בהודעת משרד החוץ הרוסי.
בהודעת הרוסים נכתב: "הצהרות שכאלה מנשיא אמריקני אינן ראויות למנהיג בדרגה גבוהה כל כך, ומציבות את יחסי רוסיה וארה"ב על סף קריסה". במוסקבה הוסיפו כי אמרו לסאליבן שיגיבו "בנחרצות ובתקיפות" לדבריו של ביידן נגד פוטין, וכתבו כי דבריו של הנשיא האמריקני הם "עלבון".
בזמן שהרוסים תוקפים את ארה"ב, נראה כי הם תקועים עמוק בבוץ האוקראיני – ולטענת גורמים רשמיים במערב הרוסים הופתעו מעוצמת ההתנגדות האוקראינית. עם זאת טען בכיר ביטחוני אמריקני כי עמדתם של הרוסים לא משתנה בעקבות אי-התקדמותם, והשיחות למשא ומתן נשארו באותו שלב.
 

AdiTec

משתמש מקצוען

דיווח: בנט בדק אפשרות לטוס לקייב המופגזת​

ראש הממשלה בנט שקל בסוף השבוע האחרון להמריא לקייב המופגזת כדי להיפגש עם זלנסקי לבקשתו. השב"כ קיבל הוראה להיערך אבטחתית למשימה מורכבת שכזו ולצד זאת בנט הציב תנאי ברור כדי שזה יקרה​

במסגרת מאמצי התיווך אותם מוביל ראש הממשלה הישראלי נפתלי בנט, בסוף השבוע נבדקה אפשרות שימריא לקייב בירת אוקראינה למרות ההפגזות, כדי להיפגש עם הנשיא ולודימיר זלנסקי שלא יצא את העיר מזה כחודש.

על פי הדיווח ב-ynet, בימים האחרונים קיימו ירושלים וקייב מגעים בדבר האפשרות שבנט יגיע לקייב וייפגש עם הנשיא במסגרת מאמצי התיווך, כשהתנאי הישראלי היה לראות התקדמות משמעותית במגעים.

הגדילו בלשכת ראש הממשלה וביקשו מהשב"כ להכין תכנית אבטחה מפורטת להגעתו של נפתלי בנט לבירת אוקראינה המופגזת, כאשר שלושה ראשי ממשלה עשו זאת לפניו בשבוע שעבר, ראשי ממשלות פולין, צ'כיה וסלובניה שהגיעו לפגישה עם זלנסקי באמצעות הרכבת התחתית.

גורמים בירושלים הבהירו כי ראש הממשלה בנט לא יגיע כדי להצטלם, אלא רק אם יהיה בכך ערך של ממש לתועלת המגעים לסיום הלחימה. גורמי ביטחון בישראל הביעו חשש חריף מביקור של בנט בקייב לאור הלחימה הנמשכת. ההסתייגות הזו היא שבלמה ביקור של בנט בקייב אחרי פגישתו עם ולודימיר פוטין בארמון הקרמלין במוצאי שבת לפני שבועיים.
 

AdiTec

משתמש מקצוען

בגיל 96: ניצול השואה נהרג בהפגזה רוסית​

ניצול שואה אוקראיני נהרג על ידי כוחות רוסים בחרקוב. על פי הדיווחים, בוריס רומצ'נקו בן ה-96, ששרד את מחנות הריכוז בוכנוולד, פנמונדה, דורה וברגן בלזן, נהרג ביום שישי האחרון, "כדור פגע בבניין הרב-קומתי בו התגורר ודירתו נשרפה"​

קרן ההנצחה של מחנות הריכוז בוכנוולד ומיטלבאו-דורה, פרסמה כי בוריס רומצ'נקו בן ה-96 ששרד את מחנות הריכוז בוכנוולד וברגן בלזן, נהרג בחרקוב שבאוקראינה על ידי הרוסים.

הוא שרד את מחנות הריכוז בוכנוולד, פנמונדה, דורה וברגן בלזן, אך הוא נהרג ביום שישי האחרון בגילו המופלג על אדמת מגוריו. נכדתו של רונצ'נקו אמרה לקרן, כי בניין הדירות בו התגורר נפגע מפגז רוסי.

משפחתו סיפרה כי "בוריס רומצ'נקו עבד באינטנסיביות על זיכרון פשעי הנאצים", והיה סגן נשיא הוועדה הבינלאומית בוכנוולד-דורה. הקרן פרסמה כי "כדור פגע בבניין הרב-קומתי בו התגורר ודירתו נשרפה".

בשנת 2015 נאם רומצ'נקו בחגיגת יום השנה לשחרור מחנה הריכוז בוכנוולד. בטקס הוא הקריא התחייבות שכתבו ניצולי בוכנוולד "לבנות עולם חדש של שלום וחופש".

בוריס רומצ'נקו נולד ב-20 בינואר 1926 בבונדארי ליד סומי וגורש לדורטמונד ב-1942, שם נאלץ לבצע עבודת כפייה במחתרת. הוא ניסה להימלט אך נתפס ונשלח למחנה הריכוז בוכנוולד בינואר 1943, משם הוא הועבר למספר מחנות ריכוז נוספות, באחד המחנות היה עליו לסייע בבניית מחנות ריכוז נוספות.

הקרן פרסמה כי "מותו הנורא של בוריס רומצ'נקו מראה עד כמה מאיימת המלחמה באוקראינה על ניצולי מחנות הריכוז". יחד עם 30 אנדרטאות נוספות, הקימה קרן בוכנוולד ומיטלבאו-דורה רשת סיוע לקורבנות לשעבר של הנאצים באוקראינה.
 

AdiTec

משתמש מקצוען

3 ישראלים נשבו על ידי הצבא הרוסי; משרד החוץ בודק​

צעירה בעלת אזרחות ישראלית, נעצרה יחד עם הוריה, במליטופול, שנכבשה על ידי חיילים רוסים, היא נלקחה היום על ידי חיילים רוסים לכיוון לא ידוע. כמה שעות קודם לכן נעצרו אביה ואמה, גם הם אזרחים ישראלים, אביה הוא הבעלים של עיתון מקומי​

בימים הראשונים לכיבוש מליטופול על ידי הרוסים, כתבה ישראלית המתגוררת בעיר פוסטים בעמוד הפייסבוק שלה המודיעים על המתרחש בעיר. הצעירה נעצרה היום (שני) על ידי הרוסים, כמה שעות קודם לכן נעצרו אביה ואמה, גם הם אזרחים ישראלים, אביה הוא הבעלים של העיתון המקומי Melitopolskie Vedomosti.

איגוד העיתונאים הלאומי של אוקראינה מדווח כי שלושה עובדים נוספים של עיתון מקומי נוסף נחטפו גם הם. מהימים הראשונים לכיבוש מליטופול, כתבה הצעירה הישראלית פוסטים פתוחים בעמוד הפייסבוק שלה שאולי הרגיזו את הרוסים, היא ציינה בפוסטים את המתרחש בעיר.

בעלה לשעבר של הישראלית, אמר לתקשורת המקומית, כי היא מתגוררת בישראל כבר 22 שנים. כמה חודשים לפני המלחמה היא נסעה למליטופול לרגל עסקים.

עורכי העיתון פנו למשרד החוץ הישראלי בבקשה להתייחס למצב. משרד החוץ הודיע בתגובה כי "בעקבות דיווחים על מעצר של זוג הורים ובתם, בעלי אזרחות ישראלית באוקראינה משרד החוץ מודיע כי הנושא נמצא בבדיקה".
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  15  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה