חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 20 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

ניהול האתר

Administrator
מנהל
מנוי פרימיום גולד
עיצוב גרפי DIP
עימוד ספרים
אשכול חדש לדיווחים בלבד
משתמש שיכתוב תגובה שאינה דיווח ייחסם

שימו לב!
  • פרשנויות, בדיחות, רץ ברשת, ופטפוטים - יימחקו לאלתר!
    ותישלל לכותב הרשאתו מאשכול זה.
  • ניתן להעלות תיעוד (תמונות וסרטונים) מהמלחמה,
    בתנאי שהם נקיים, ולא לבעלי לב חלש. ומתאימים לרוח פרוג.
  • בדקו לפני שאתם מעלים עדכון חדש, שלא כתבו זאת לפניכם.
    אין עניין לפרסם חמשה פעמים את אותו הדיווח.
  • לא כל מידע המוזכר בו 'רוסיה' או 'פוטין' צריך להיכנס כאן.
    כתבות נושא, ופרשנויות כתבים אינן נחשבות כעדכוני חירום.
  • אין להעלות בשום פנים ואופן קישורים לדרייב.
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען

20 יום לפלישה; זלנסקי מאיים על חיילי פוטין: "ספקי הציוד שלנו"​

בעוד קייב מופגזת ללא הרף, פנה הלילה נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי - לאוקראינים, בקריאה להמשיך במאבק ולהסב אבידות לרוסים: "הם איבדו חיילים וציוד, יותר ממה שאיבדו בשתי מלחמות בצ'צ'ניה" | בכיר אוקראיני מעריך כי הרוסים ייכשלו עד מאי: "ייגמרו להם המשאבים"​

יענקי פרבר | חדשות בעולם15.3.2022 | 08:05

171bd9a1fb27ebd980f2.jpg
מלחמת רוסיה באוקראינה | צילום: צבא אוקראינה
נשיא אוקראינה ולדימיר זלינסקי אמר הלילה בנאום לוחמני במיוחד בקייב המופצצת גם בשעות האלה על-ידי ארטילריה כבדה מצד רוסיה: "המגנים האמיצים שלנו ממשיכים להסב אבדות מוחצות לחיילים הרוסים. בקרוב יגיע מספר המסוקים הרוסים שהופלו למאות יחידות. הם כבר איבדו 80 מטוסי קרב. מאות טנקים, אלפי יחידות של ציוד אחר. בתוך 19 ימים, הצבא הרוסי איבד יותר חיילים באוקראינה מאשר בשתי מלחמות עקובות מדם וארוכות בצ'צ'ניה", אמר.
"האויב עדיין מבולבל. להתנגדות כזו הם לא ציפו" אמר זלנסקי. "הרוסים האמינו לתעמולה שלהם נגדנו שמשקרת עלינו כבר עשרות שנים. הם עדיין לא מצליחים להבין את זה. אבל הם כבר התחילו להבין שהם לא ישיגו כלום במלחמה. אנחנו לוקחים ציוד לחימה רוסי ומשתמשים בו כדי להגן על אוקראינה. החיילים הרוסים כיום הם למעשה אחד מספקי הציוד לצבא שלנו".
זלנסקי פנה לחיילים רוסים צעירים, "מתגייסים רוסים תקשיב לי טוב מאוד. קצינים רוסים גם אתם תקשיבו, כבר הבנתם הכל. לא תיקחו מאוקראינה כלום. אתם תיקחו חיים. אבל גם חייכם יילקחו, אבל למה שתמותו? תוך 19 ימים איבד הצבא הרוסי יותר הרוגים באוקראינה מאשר בשתי מלחמות עקובות מדם וארוכות טווח בצ'צ'ניה. בשביל מה?".
עוד אמר זלנסקי: "האיחוד האירופי אישר את חבילת הסנקציות הרביעית נגד רוסיה. ואני בטוח שזאת לא האחרונה".
במקביל, יועץ בכיר במשרדו של הנשיא זלנסקי מעריך כי הפלישה הרוסית תיכשל עד מאי, "המלחמה באוקראינה עשויה להסתיים בתחילת מאי כאשר לרוסיה ייגמרו המשאבים".
אולקסי ארסטוביץ', יועץ של ראש הסגל של נשיא אוקראינה, אמר הלילה בסרטון שפירסם, כי "העיתוי המדויק של נסיגת רוסיה יהיה תלוי בכמה משאבים הקרמלין מוכן להתחייב לקמפיין", עוד אמר: "אני חושב שלא יאוחר ממאי, תחילת מאי, צריך שיהיה לנו הסכם שלום, אולי הרבה יותר מוקדם, נראה, אני מדבר על התאריכים האפשריים האחרונים", אמר ארסטוביץ'.
"אנחנו נמצאים בהצטלבות דרכים עכשיו, או שיושג הסכם שלום מהר מאוד, תוך שבוע-שבועיים, עם נסיגת כוחות והכל, או שיהיה ניסיון לגרד כמה לוחמים זרים, נגיד, שכירי חרב מסוריה לתקופה ארוכה. סיבוב שני, ואנחנו נטחן גם אותם בשדה הקרב, ואז הסכם עד אמצע אפריל או סוף אפריל". הוא הוסיף כי: "תרחיש משוגע לחלוטין יכול להיות כרוך גם בשליחת חיילים טריים לאחר חודש של אימונים בלבד", מהלך שימשיך את הלחימה.
על רקע הדברים הללו אמר הלילה נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי המשא ומתן עם רוסיה יימשך גם היום (שלישי). זלנסקי אמר גם כי שוחח עם ראש הממשלה נפתלי בנט כחלק ממאמץ המשא ומתן לסיים את המלחמה עם רוסיה "בשלום הוגן".
"המשלחת שלנו עבדה על זה גם במשא ומתן עם המפלגה הרוסית", אמר זלנסקי בנאום הווידאו הלילי שלו. "די טוב, כמו שאמרו לי. אבל בוא נראה. הם ימשיכו מחר".
נשיא אוקראינה הודה הלילה למפגינה רוסית אמיצה במיוחד נגד המלחמה ששיבשה שידור חי בטלוויזיה הממלכתית של רוסיה.
"אני אסיר תודה לאותם רוסים שלא מפסיקים לנסות להעביר את האמת. לאלה שנלחמים בדיסאינפורמציה ואומרים את האמת, עובדות אמיתיות לחברים ולאהובים שלהם", אמר זלנסקי בנאום הווידאו הלילי שלו. "ובאופן אישי לאישה שנכנסה לאולפן של הערוץ הראשון עם כרזה נגד המלחמה".
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען

פליטים מאוקראינה השתלטו על אחוזה של אוליגרך רוסי בבריטניה​

המשטרה פינתה אקטיביסטים שפרצו לביתו של המיליארדר הרוסי והכריזו עליה כ"רכוש משוחרר" | המפגינים קראו להפוך את בית הפאר למקלט עבור פליטי מלחמה: "אתם כובשים את אוקראינה, אנחנו כובשים אתכם"​

חזקי ניימן | חדשות בעולם14.3.2022 | 22:00

65c9328f4d625d34297f.jpg
אילוסטרציה | צילום: unsplash
משטרת בריטניה הודיעה כי היא החלה בפינוי מפגינים שפלשו היום (שני) אל אחוזה במרכז לונדון, האחוזה שייכת למיליארדר הרוסי אולג דריפסקה, מקורבו של הנשיא פוטין. הפולשים, חלקם מהגרים ממזרח אירופה, ביקשו למסור לאוליגרכים הרוסים: "אתם כובשים את אוקראינה, אנחנו כובשים אתכם".
על פי הדיווח ב'חדשות 12', דריפסקה הוא תעשיין בן 54 שהקים את ענקית האלומיניום 'רוסל', והתווסף לרשימת הסנקציות של ממשלת בריטניה ב-10 במרץ, ולמרות שקרא לפוטין לחתור לשלום עם אוקראינה. גורל הנכסים שלו בבריטניה עדיין לא ברור לאחר שהממשלה אמרה שנכסיו הוקפאו, כמו האוליגרך הרוסי-יהודי רומן אברמוביץ' שנמצא על הכוונת של הסנקציות המערביות.
האחוזה ממוקמת בכיכר בלגרייב, ששוכנת באזור שזכה לכינוי הלא רשמי "רובע האוליגרכים" מכיוון שרוסים עשירים רבים קנו בו נכסים, מרחק קצרצר מארמון בקינגהאם, קרוב למעונן של שגרירויות זרות רבות. אחד המפגינים שעמד על המרפסת אמר לעיתונאים שהתוכנית היא לפתוח את האחוזה, לאוקראינים הבורחים מהמלחמה, יחד עם פליטים אחרים הזקוקים למקלט.
למשטרה הבריטית לקח זמן הגיב. כפי שדווח ב-N12 בתחילה ניידות משטרה חסמו את הכניסה למבנה האבן המפואר, ומאוחר יותר השוטרים השתמשו במקדחה כדי לפרוץ את דלת הכניסה ולהיכנס לבניין. מהמרפסת שעליה הניפו את דגל אוקראינה, הפולשים צעקו קללות והאשמות על שיתוף פעולה עם "כוחות הרוע", מעל לכרזה שעליה נכתב "הרכוש הזה שוחרר".
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען

דיווח: רוסיה ביקשה מסין מנות קרב כדי להאכיל חיילים באוקראינה​

על רקע הדיווחים שרוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי, כולל טילים, מל"טים וכלי רכב משוריינים, דיווח שהוכחש על ידי הרוסים והסינים, רשת CNN מדווחת, כי רוסיה ביקשה מסין גם סיוע בהזנת חייליה​

יענקי פרבר | חדשות בעולם15.3.2022 | 07:19

5a19530f953e3e8fdd03.jpg
צבא רוסיה | צילום: משרד ההגנה הרוסי
בקשתה של רוסיה לתמיכה צבאית סינית כללה בקשה למזון שאינו מתכלה, המכונה בהקשר האמריקאי "ארוחות, מוכנות לאכילה", או "מנות קרב" בשפת העם. ה-CNN מציין כי הבקשה "מעלה שאלות לגבי המוכנות הבסיסית של הצבא הרוסי".
לארה"ב יש מידע המצביע על כך שסין הביעה "פתיחות מסוימת" לספק לרוסיה סיוע צבאי ופיננסי מתבקש כחלק ממלחמתה באוקראינה, אמר פקיד מערבי ודיפלומט אמריקאי ל-CNN, והיא מעבירה את מה שהיא יודעת לבעלות בריתה בנאט"ו. עדיין לא ברור אם סין מתכוונת לספק לרוסיה את הסיוע הזה, אומרים גורמים אמריקאים המכירים את הנושא ל-CNN. אבל במהלך פגישה אינטנסיבית של שבע שעות ברומא, עוזר בכיר לנשיא ג'ו ביידן הזהיר את מקבילו הסיני מפני "השלכות והשלכות פוטנציאליות" על סין אם תגיע תמיכה ברוסיה, כך אמר בכיר בממשל.
בין הסיוע שביקשה רוסיה היו ערכות מזון צבאיות ארוזות מראש, שאינן מתכלות, הידועות בארץ כ'מנות קרב'. הבקשה מדגישה את האתגרים הלוגיסטיים הבסיסיים שלטענת אנליסטים וגורמים צבאיים עצרו את ההתקדמות הרוסית באוקראינה - ומעלה שאלות לגבי המוכנות הבסיסית של הצבא הרוסי.
כזכור ביום ראשון רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי כדי לתמוך בפלישתה לאוקראינה, כך פרסם ה'פייננשל טיימס'. על פי גורמים אמריקאים, מה שמעורר חשש בבית הלבן הוא שסיוע של בייג'ין לרוסיה עלול לערער את המאמצים המערביים לעזור לכוחות האוקראינים להגן על ארצם.
גורמים אמריקנים אמרו ל'פייננשל טיימס' כי רוסיה ביקשה ציוד צבאי וסיוע נוסף מאז תחילת הפלישה. הגורמים סירבו למסור פרטים מדויקים לגבי מה שרוסיה ביקשה. אך אתמול מפורסם ברשת CNN, כי אחד הדברים שביקשה רוסיה, היה מנות קרב. לאחר שרוסיה הסתבכה בבוץ האוקראיני יותר ממה שחשבה.
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען

רוסיה: עיתונאית פרצה לשידור בערוץ הממלכתי והסעירה את העולם​

עיתונאית בערוץ הממלכתי הרוסי פרצה לאולפן בשידור חי והניפה כרזה נגד המלחמה. היא פוטרה ונעצרה. לפני מעצרה הקליטה הודעה בה הסבירה את מעשיה: "צאצאינו לא יוכלו לשטוף את הבושה על מלחמת רצח האחים הזאת במשך 10 דורות"​

מאיר גלבוע | חדשות בעולם14.3.2022 | 22:43

eade2746e6086ddceb13.jpg
אולפן חדשות. אילוסטרציה | צילום: הדס פרוש, פלאש 90
מרינה אובסיאניקובה, עורכת בתחנת הטלוויזיה הממלכתית ברוסיה הסעירה בשעות האחרונות את העולם כשבמהלך שידור חי התפרצה לאולפן כשהיא מחזיקה שלט נגד המלחמה באוקראינה. "אל תאמינו לפרופגנדה, משקרים לכם", אמרה תוך שהיא מחזיקה כרזה בה נכתב: "לא למלחמה. תפסיקו את המלחמה. אל תסמכו על תעמולה. הם משקרים לכם. הרוסים נגד המלחמה".
לפי דיווחים בכלי התקשורת מרינה פוטרה וכעת היא במעצר והיא עלולה לקבל עונש של עד 15 שנות מאסר, כך לפי החוקים החדשים שעברו בפרלמנט הרוסי ועיקרם בלימת הפצת "פייק ניוז" במדינה.
קודם מיצג המחאה האמיץ, הקליטה מרינה אובסיאניקובה את ההודעה הבאה, שתורגמה בחשבון הטוויטר של שלום בוגוסלבסקי.
"מה שמתרחש עכשיו באוקראינה זה פשע ורוסיה היא התוקפן. האחריות על התוקפנות הזאת רובצת על מצפונו של אדם אחד - ולדימיר פוטין". לדבריה, "אבי אוקראיני, אמי רוסיה והם מעולם לא היו אויבים. השרשרת על צווארי (בצבעי דגל אוקראינה ורוסיה) היא סמל לכך שצריך להפסיק מיד את מלחמת האחים הרצחנית".
היא התייחסה לשנים בהן עבדה בערוץ הממלכתי ואמרה כי "לצערי, בשנים האחרונות עבדתי בערוץ 1 ועסקתי בתעמולה עבור הקרמלין. עכשיו אני מאוד מתביישת בגלל זה. מתביישת בגלל שהרשתי להגיד שקרים מעל מרקע הטלוויזיה. מתביישת בגלל שהרשתי להפוך את הרוסים לזומבים. שתקנו ב-2014 כשכל זה רק התחיל. לא יצאנו להפגין כשהקרמלין הרעיל את נבלני. רק הבטנו בשתיקה על מעשיו של המשטר האנטי-אנושי הזה. ועכשיו כל העולם הפנה את גבו אלינו וצאצאינו לא יוכלו לשטוף את הבושה על מלחמת רצח האחים הזאת במשך 10 דורות".
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען

אחת הערים היפות באירופה נראית כמו בסרט מלחמה​

קייב, אחת הערים היפות באירופה כיום נראית כמו פריים מסרט מלחמה. סומי, חרקוב, מריופול נראים נורא. "זה מה שהעולם הרוסי" מביא איתו, מוות של אנשים, הרס של לא רק ערים, אלא גם דמוקרטיה, זכויות, חופש"​

יענקי פרבר | חדשות בעולם15.3.2022 | 09:11

c6ebcf3b386dbbe6669d.jpg
חילוץ מבניין שהופגז בקייב | צילום: שירותי החירום של אוקראינה
שר ההגנה האוקראיני, אולקסי רזניקוב, תקף את רוסיה על הפיכת אוקראינה לביירות של שנות השמונים, ואמר כי "העולם הרוסי מביא עמו מוות והרס לא רק של ערים, אלא גם של דמוקרטיה, "קייב היא אחת הערים היפות באירופה, אך כיום נראית כמו פריים מסרט על האפוקליפסה. סומי, חרקוב, מריופול הם נוראיים. זה מה שהעולם הרוסי מביא איתו, מוות של אנשים, הרס לא רק של ערים, אלא גם דמוקרטיה, זכויות, חופש. הם לא סלאבים. הם אורקים (כוחות רשע). אבל אנחנו ננצח", כתב רזניקוב בטוויטר.
רוברט מרדיני, המנכ"ל של הצלב האדום, כינה את המלחמה "קטסטרופלית עבור אזרחים שנפגעו מהלחימה", כאשר לאנשים נגמרים מי השתייה, המזון, הציוד הרפואי והדלק לחימום - במיוחד בעיר מריופול. גם מתקנים רפואיים ממשיכים להיות מותקפים.
הצלב האדום שבסיסו בז'נבה, המסייע לנפגעי מלחמה, מונה 600 עובדים באוקראינה והוא מתכנן לשלוח כ-100 עובדים נוספים. כמה כלי רכב של הצלב האדום ניזוקו מרסיסים או נפגעו מאש, אם כי אנשי הצוות שלו לא נפגעו, אמר מרדיני.
הוא אמר כי אנשיו מתמודדים עם מצב קשה, הוא ציין כי לפחות 31 התקפות היו על מתקנים רפואיים ואמבולנסים במלחמה, עם זאת, הוא הודה במצב הקשה שעימו מתמודדים המתקנים הרפואיים במדינה. היו לפחות 31 התקפות על מתקנים רפואיים ואמבולנסים במלחמה, נהרגו לפחות 12 בני אדם ופצעו 34 אחרים, לפי ארגון הבריאות העולמי.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

רוסיה השתלטה על מחוז חרסון; הערכה: סיום המלחמה בפחות מ-3 חודשים​


היום ה-20 למלחמה נפתח עם פיצוצים עזים בקייב ובמספר ערים נוספות בעקבות הפגזות הצבא הרוסי • באוקראינה מעריכים כי בתוך חודשיים וחצי יצליחו להדוף את הרוסים מאחר ותסתיים להם אספקת המשאבים • 'חדשות JDN' עם העדכונים

9:20 – הרוסים מפרסמים תיעוד של השמדת מערכות טילים של צבא אוקראינה

9:10 – ‏משרד ההגנה של רוסיה: כוחותינו השתלטו על כל מחוז חרסון שבדרום אוקראינה.

9:00 – כ-715 אוקראינים נחתו בישראל ביממה האחרונה, כך לפי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה. מאז פרוץ המלחמה ועד היום הגיעו לישראל בסך הכול 9,188 אזרחים אוקראיניים, מתוכם 1,075 זכאי שבות.

8:45 – רשת CNN: ההערכה היא כי 6000-8000 חיילים רוסים נהרגו בלחימה באוקראינה.

8:30 – שר התפוצות ‎ד"ר נחמן שי ב'רדיו 103' לאחר העימות מול שרת הקליטה סביב נושא קליטת הפליטים: "הטענה החדשה של מתנגדי הקליטה היא, 'אם אנחנו קולטים פליטים מאוקראינה, נקלוט מכל העולם'. לא הצעתי שכל פעם שיהיה איזשהו משבר פליטות בעולם – ישראל תעמוד ראשונה". על סוגיית הפליטים: "אלו שיוצאים מהתופת באוקראינה רוצים כרית, מקלחת חמה. יש להם חברים וקרובי משפחה בישראל, לכן יש להם זיקה למדינה. הם ישהו פה תקופה קצרה, הם לא רוצים אשרת עולה ואזרחות ישראלית".

8:15 – ‏ראש צוות המשימה הלאומי לקליטת עלייה, מאיר שפיגלר ב'רשת ב"' על הפעילות היזומה של מדינת ישראל לעידוד עלייה: "זה דו סיטרי – ישנה בהחלט גם יוזמה של ארגונים רבים שנמצאים בשטח, שיוצרים קשר עם כל אותם אנשים, וכמובן יש פניות ישירות של אותם אנשים". על קליטת העולים בדירות פנויות, תוך עקיפת התור לזכאי הדיור הציבורי: "זה עניין של מדיניות והחלטות ממשלה. ההחלטה היא להכשיר כל דיור אפשרי לטובת קליטת עולים"

8:00 – הנשיא ביידן צפוי להגיע לבריסל שבבלגיה בשבוע הבא, ולהיפגש עם מנהיגי נאט"ו כדי לדון במלחמת רוסיה-אוקראינה.

7:50 – זלנסקי: "שיחות המשא ומתן עם רוסיה יימשכו גם היום".

7:40 – ‏אוקראינה: הדפנו ניסיון לכבוש את מריופול – הכוחות הרוסיים נסוגו לאחר שספגו אבדות.

7:30 – זלנסקי התייחס הלילה לשיחה עם בנט: "דנו במאמצים לסיום המלחמה ב'הסכם שלום הוגן' בשיחה".

7:20 – חבר בית הנבחרים האמריקאי, סטיב קירבי, מוסר כי בוושינגטון מעדיפים לפי שעה לא לשלוח מטוסים אמריקאים לאוקראינה משום שפוטין עשוי לראות בכך צעד נוסף להתגברות ההסלמה, יחד עם זאת, אמר כי וושינגטון לא תעמוד בדרכה של אף מדינה בדרישה לסייע ברכבות אוויריות או מערכות כלשהן לאוקראינה.

7:10 – הפגזת השוק המרכזי בחרקוב הלילה, על ידי צבא רוסיה.

7:00 – מזכיר העיתונות של הבית הלבן: "אנחנו לא רואים שום ראיה בשלב זה לכך שהנשיא פוטין עושה משהו כדי לעצור את המתקפה או להחלישה".

6:50 – ראש הסגל של זלנסקי מעריך שהמלחמה צפויה להסתיים בעוד כחודשיים וחצי מהיום – כשלרוסיה ייגמרו המשאבים.

6:40 – חשש בארה"ב: סין הסכימה להעניק סיוע צבאי ופיננסי מסוים לרוסיה.

6:30 – מזכ"ל האו"ם גוטרש אמר שהמלחמה באוקראינה תפגע במדינות העניות: "מדינות מתפתחות עניות שמתמודדות עם מחירי מזון, דלק ודשנים מרקיעי שחקים, רואות כעת את סל הקניות שלהן 'מתפוצץ'. מחירי הדגנים כבר עלו על אלו של תחילת האביב הערבי ב-2007".

6:20 – חודשה אספקת החשמל לתחנת הכוח הגרעינית צ'רנוביל.

6:10 – על פי ארגון זכויות אדם בבריטניה, כ-400 לוחמים סורים עוברים אימונים ברוסיה על מנת להצטרף למלחמה.

6:00 – דיווחים מקייב על אש כבדה של הכוחות הרוסיים לעבר עיר הבירה האוקראינית.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

בקייב: לראשונה מאז פרוץ המלחמה שלושה ראשי מדינות יפגשו את זלנסקי​



המלחמה במזרח אירופה: ראשי הממשלות של פולין, צ'כיה וסלובניה יגיעו לקייב במהלך היום (שלישי), במטרה להיפגש עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, בקייב. ראש ממשלת צ'כיה פטר פיאלה צייץ על כך בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף כי מלבד הפגישה עם זלנסקי הם ייפגשו עם 'הנהגת אוקראינה'.

"מטרת הביקור היא לאשר את תמיכתן החד משמעית של מדינות האיחוד האירופי בריבונות ועצמאות אוקראינה", הודיע פיטר פיאלה, ראש ממשלת צ'כיה בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. פיאלה הוסיף וכתב כי במהלך הביקור של שלושת ראשי המדינות בקייב – תוצג חבילת סיוע רחבה לאוקראינה ואזרחיה.

במקביל, היום יימשכו שיחות המשא ומתן בין אוקראינה לרוסיה. אמש נערך בוידיאו סבב השיחות הרביעי בין הצדדים – סבב בו היו מעורבים פקידים בכירים משתי המדינות. השיחות הסתיימו לאחר מספר שעות וללא פריצת דרך, ועוזרו של זלנסקי אמר כי המשא ומתן ייפסק "בהפוגה טכנית".

הנשיא האוקראיני הודיע כי השיחות יתחדשו היום, ושני הצדדים הביעו אופטימיות מסוימת בימים האחרונים. מיכאילו פודוליאק, עוזרו של זלנסקי, צייץ בטוויטר כי מנהלי המשא ומתן ידונו ב-"שלום, הפסקת אש, נסיגה מיידית של חיילים וערבויות ביטחוניות". דיונים קודמים בבלארוס לא הובילו לפריצת דרך.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

זלנסקי: "אני נותן הזדמנות לחיילים הרוסים להיכנע ולהישאר בחיים"​


נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי חשף היום (שלישי) כי אוקראינה מצוטטת לשיחות של חיילים רוסיים שנמצאים בחזית ומתקשרים הביתה. בהצהרה מצולמת שפרסם לאוקראינים, וכנראה שכוון בעיקר לחיילים הרוסיים, הציע זלנסקי לצבא הרוסי להיכנע והבטיח שישאיר אותם בחיים.

לדברי זלנסקי, הצבא הרוסי נחל הפסדים רבים במלחמה במזרח אירופה: "המגינים האמיצים שלנו ממשיכים לגרום לאבדות הרסניות לחיילים הרוסים. בקרוב יגיע מספר המסוקים שהופלו ברוסיה למאות. הרוסים כבר איבדו 80 מטוסי קרב, מאות טנקים, ואלפי כלים צבאיים נוספים".

הנשוא האוקראיני טען כי הצבא הרוסי חטף יותר אבידות במלחמה הנוכחית מאשר בשתי מלחמותיו כנגד הצ'צנים: "בתוך 20 ימים, הפסיד הצבא הרוסי באוקראינה יותר מאשר בשתי מלחמות עקובות מדם ושנים ארוכות בצ'צ'ניה". עם זאת, זלנסקי הוסיף כי שיחות המשא ומתן יימשכו גם היום.

כאמור, ההצהרה שלו כוונה בעיקר לחיילים הרוסיים: "מתגייסים רוסים, קצינים רוסים, הקשיבו לי היטב, כבר הבנתם הכול – לא תיקחו שום דבר מאוקראינה. אתם תיקחו חיים, יש הרבה מכם, אבל גם חייכם יילקחו. למה לכם למות? בשביל מה? אני יודע שאתם רוצים לשרוד".

"אנחנו שומעים מה אתם באמת חושבים על המלחמה חסרת ההיגיון הזו, על הביזיון הזה, ועל המדינה שלכם. השיחות שלכם אחד עם השני. השיחות שלכם עם הבית, עם המשפחה שלכם. אנחנו שומעים את הכול, אנחנו מסיקים מסקנות ואנחנו יודעים מי אתם", חשף זלנסקי על עניין הציטוט.

זלנסקי טען בהצהרה כי הוא נותן לחיילים הרוסים הזדמנות לבחור מה לעשות עם חייהם – להילחם ולמות או להיכנע ולחיות. "בשם העם האוקראיני, אני נותן לכם הזדמנות – סיכוי לשרוד. אם תיכנעו לכוחותינו, נתייחס אליכם ביחס המתאים, כאנשים, בצורה הגונה", הודיע הנשיא האוקראיני.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

קצין מודיעין רוסי נהרג: האחרון מבין 12 בכירים​


קפטן אלכסיי גלושצ'ק, בן 31, נהרג בקרבות ליד מריופול, ובכך רוסיה מאבדת את הבכיר מספר 12 שלה, הכוללים אנשי צבא בכירים ואנשי ביון, במהלך הפלישה לאוקראינה. זו הפעם הראשונה שמוסקבה מודה באיבוד קצין מודיעין GRU.

בנוסף, שני קציני מודיעין רוסים גם הם מתו, אבל מוסקבה עדיין מחפה על 'אלפי' מקרי מוות בקרב הכוחות הפולשים שלה.

35d507304c4a8d6be9c3.jpg
קפטן אלכסיי גלושצ'ק. צילום: צבא רוסיה.

קפטן אלכסיי גלושצ'ק, תושב טיומן שבסיביר, הוא ההרוג הבכיר האחרון שנהרג במריופול, אך הרוסים לא מסרו פרטים כיצד נהרג. כך דווח ה'דיילי מייל'. רוסיה פרסמה הצהרה בעקבות מותו של גלושצ'ק: "בשל הסודיות הקפדנית של המבצע הצבאי, נסיבות מותו של גיבור טיומן אינן נחשפות".

הקצין אבא לילד, נקבר בהלוויה צבאית מלאה ומשמר כבוד, למרות שרוסיה הסתירה 'אלפי' מקרי מוות. ביום שבו מת קצין המודיעין הצבאי הוא שוחח גם עם אשתו וגם עם אמו ברוסיה, כך נחשף. אבל באותו יום בערב נודע להם שהוא נהרג.

קשה לדעת מספר מדויק של חיילים רוסים שנהרגו בקרבות. אוקראינה טוענת ש-12,000 נהרגו, אך לא עדכנה את הנתון הזה במשך מספר ימים. ההערכות האירופיות והאמריקניות נמוכות יותר - בין 2,000 ל-6,000 - בעוד שרוסיה הודיעה כי רק כ-500 מקרי מוות של חיילים. לרוסיה לוקח שבועיים או יותר להעביר את גופותיהם בחזרה לקרובי משפחה, רבים מהם חיים במזרח הרחוק הרוסי במרחק אלפי קילומטרים מאזור המלחמה העקוב מדם.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

חיילים רוסים בוזזים ברחבי אוקראינה, ומתפארים בכך​

המודיעין האוקראיני פרץ ללא פחות מ-120,000 טלפונים של חיילים רוסים ומדווח על שיחות טלפון בהן נשמעים חיילים רוסיים מתרברבים על ביזה בהיקף עצום בכל העיירות שנכבשו | וגם: העונשים באוקראינה לבוזזים המקומיים | צפו​

קציני מודיעין אוקראינים יירטו שיחות טלפון מחיילים רוסים שהתרברבו אצל משפחתם בביזת בתיהם של אוקראינים, החיילים הרוסיים מבטיחים למשפחתם פריטים יוקרתיים מאוקראינה.

חיילים רוסים ביצעו ביזה בקנה מידה גדול ברחבי אזור המלחמה באוקראינה, חלקם אפילו מתפארים בכך בטלפונים הניידים שלהם. חייל ממוסקבה התקשר לאשתו והבטיח לה שיביא לה שני מעילי פרווה וכמה "מכשירי מטבח יוקרתיים", שגנב.

ה'דיילי מירור' שחשף את הדברים מציין, כי החיילים הגנבים עשויים יום אחד לעמוד בפני בית משפט לצדק מכיוון שהמודיעין האוקראיני פרץ כעת ללא פחות מ-120,000 טלפונים של חיילים רוסים. במסמך מודיעיני נכתב: "אוקראינה מיירטת שיחות טלפון מחיילים רוסים בחזרה למשפחותיהם ושיחות טלפון בין חיילים רוסים, אוקראינה יכולה לזהות את הבוזזים כי הם פרצו למידע האישי של כ-120,000 חיילים רוסים הנמצאים כעת באוקראינה".




בדיווח אחר נאמר שחיילים רוסים בזזו דירה של אדם מחוץ לקייב לאחר שהשאיר את המפתח שלו אצל שכנו. כשהחיילים הרוסים דפקו בדלת, השכן נתן לחיילים את המפתח. לאחר מכן הם חיפשו את רכושו של האיש ובזזו את הדירה. בימים האחרונים דווח ברשתות החברתיות כי אוקראינים שנתפסו בוזזים את הבתים שננטשו על ידי אנשים נענשים בהדבקה על עמודי תאורה, וחוטפים מכות מעוברים ושבים ומשוטרים.

אנשים העלו תמונות וסרטונים ברשתות החברתיות של אנשים קשורים לעמודי חשמל וחוטפים מכות עם מקלות. לאחר שנתפסו בוזזים בתים נטושים. באחת הפעמים ניידת משטרה נראית עומדת בקרבת מקום אך לא ברור אם השוטרים הגיעו כדי להציל אותו ממצוקתו המשפילה, או לאכוף את העונש.
 

פ.נ

משתמש מקצוען

פסגה מדינית תיערך היום בקייב המופגזת; משרד ההגנה הרוסי הודיע שלכוחותיו יש שליטה מלאה על חרסון​

נשיא אוקראינה זלנסקי לצבא הרוסי: "תיכנעו, ניתן לכם לחיות" • מזכ"ל האו"ם: "מדינות עניות ייפגעו" • סין מכחישה את ההערכות בארה"ב כי תעניק סיוע לרוסיה • שיחות המשא ומתן בין אוקראינה לרוסיה יתחדשו היום • עדכונים שוטפים​

 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
11:35 – ‏מחשש להפגזות אינטנסיביות של הרוסים: ראש עיריית קייב מכריז על עוצר מלא של 48 שעות החל מהשעה 20:00 בערב.

11:25 – מושל מחוז ניקולייב באוקראינה מעדכן כי המצב כעת בשטח רגוע לאחר שהכוחות הרוסיים נדחקו אחורה. לדבריו, 80 אזרחים, ביניהם שני ילדים, נפצעו אתמול מירי של הצבא הרוסי.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

עם תת מקלע מטורף: לקחו רכב אזרחי והפכו אותו לצבאי • צפו​

תיעוד מאוקראינה בו נראים אזרחים שהפכו את רכבם לרכב צבאי כאשר העמידו עליו תת מקלע עוצמתי בכדי להגן על הארץ • צפו​


 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

למעלה