חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 19 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

שלמה הצדיק

משתמש פעיל
שרי ההגנה של מדינות נאט"ו יקיימו פגישה ביום רביעי הקרוב, בעניין הפלישה הרוסית לאוקראינה.

האוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ' עזב את ישראל מנתב"ג. הוא אמנם בעל דרכון ישראלי אך לא יכול לשהות בישראל למעלה מ-24 שעות בעקבות הסנקציות הכבדות שהוטלו עליו בשל קשריו עם הנשיא פוטין. הוא המריא מישראל לטורקיה.


ראש העיר חרקוב: הכוחות הרוסיים יורים לעבר העיר ללא הפסקה.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

אנשים קוברים בני משפחה באופן פרטי בחצרות או בגנים​

אלפי תושבים במריופול מסתתרים במרתפים, מנקי הרחובות וצוותי תיקון הכבישים בעיר החבוטה אספו גופות ברחובות וקברו את יקיריהם בקברי אחים: "לא היה לנו חשמל, או חימום, תברואה תקינה, מים, מזון במשך 11 ימים", הם מספרים​


אלפי תושבים במריופול מסתתרים במרתפים, מנקי הרחובות וצוותי תיקון הכבישים בעיר החבוטה אספו גופות ברחובות וקברו את יקיריהם בקברי אחים, אחד התושבים: "לא היה לנו חשמל, או חימום, תברואה תקינה, מים, מזון במשך 11 ימים". מועצת העיר מריופול מונה כבר מעל 2500 הרוגים אזרחיים, ההפגזה הרוסית הכבדה מנעה כל פינוי המוני ממריופול, למרות המאמצים לפתוח נתיב יציאה בטוח. רק היום 160 מכוניות הצליחו לצאת מהעיר שנראית כמו ביירות במלחמת לבנון הראשונה.

"אנחנו לא יכולים לקבור את הקורבנות בקברים פרטיים, שכן אלה נמצאים מחוץ לעיר, שם שולטים חיילים רוסים", אמר סגן ראש העיר של מריופול, סריי אורלוב, ל-BBC בשיחת טלפון. המיקומים של הקברות כוללים בית קברות עירוני שלא היה פעיל שנפתח כעת מחדש, אמר אורלוב. אלפי תושבים מסתתרים במרתפים ובמקרים מסוימים, לדבריו, אנשים קוברים בני משפחה באופן פרטי בחצרות או בגנים.

חזרתם של קברי האחים היא הלם עבור האוקראינים. לרבים יש זיכרונות משפחתיים מרים ממלחמת העולם השנייה, אז נרצחו יהודים ופרטיזנים סובייטים על ידי נאצים, אחרים מתו מהרעב שנוצר באוקראינה מהכיבוש הסובייטי והמחסור בתבואה ובבעלי חיים בשנות ה-30.

עיר נוספת שסובלת נורא, היא העיר צ'רניהיב, אולכסנדר לומאקו, מזכיר מועצת העיר, אמר ל-BBC כי קורבנות של התקפות אוויר והפגזות רוסיות נקברים בבית קברות זמני. הוא אישר כי בית הקברות הראשי של העיר אינו נגיש כעת, כאשר חיילים רוסים מקיפים את העיר משלושה צדדים, הם רחוקים מהעיר במרחק של כ-10 ק"מ.

גם באירפין ישנן דיווחים על קבורה המונית, כולל קברים מאולתרים. אם ובנה נקברו בחצר בלוק הדירות החדש שלהם באירפין, שהופגז בכבדות על ידי הרוסים. תיעוד של הקברים עורר סערה גדולה ברשתות החברתיות.
 

שלמה הצדיק

משתמש פעיל
רשת CNBC ציטטה את סגן שר האוצר האמריקאי מאיים על רוסיה עם עוד סנקציות "שעומדות על השולחן": חסימת גישה לנתיבי ים בינלאומיים, איסורים על ניקל, אורניום, טיטניום ונכסי קריפטו של גופים רוסים.

שר הכלכלה והאנרגיה הגרמני: "ניתוק מיידי מאנרגיה רוסית יגרום לעוני המוני, מחסור בדלק, ואבטלה גבוהה. גרמניה תפסיק לקנות פחם רוסי בקיץ ונפט רוסי עד סוף השנה. לגבי גז לא ניתן להפסיק לרכושו בטווח הקצר".

חברת טבע הודיעה כי תתרום תרופות חיוניות בשווי של למעלה מ-11 מיליון דולר עבור טיפולים אקוטיים לפליטים האוקראינים.
 

שלמה הצדיק

משתמש פעיל
בנט ופוטין שוב שוחחו, במשך כמעט שעתיים. בהודעת הקרמלין נכתב כי "ולדימיר פוטין הפנה את תשומת לבו של ראש הממשלה בנט לפעולה הברברית החדשה של הצבא האוקראיני – מתקפת הטילים היום על הרובע המרכזי של דונייצק באמצעות תחמושת מצרר, שהובילה לאבדות רבות בקרב אזרחים בעיר"
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
דגל אוקראינה מוסר ע"י רוסים בעיר מליטופול

file.php
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

המוהל שעוכב בגבול צעק לעבר החיילים 'אליהו הנביא' ושוחרר לדרכו​

בעוד מיליונים עושים את הדרך ההפוכה החוצה מאוקראינה, יש מי שעשה את הלא ייאמן תוך סיכון חיים וטס מישראל לאוקראינה וכל זאת בכדי לזכות תינוק יהודי במצוות ברית מילה ביום השמיני להולדתו כפי שצוותה תורתנו הקדושה.

המוהל הרב נפתלי כהן, חסיד חב"ד מישראל, טס בסוף השבוע האחרון לערוך ברית מילה לתינוק בן 8 ימים בעיר אודסה שבאוקראינה, שכמעט נצורה בעקבות הלחימה עם רוסיה. המוהל עוכב במשך שעות ארוכות בגבול על ידי משמר הגבול האוקראיני, לאחר שגילו את כלי הברית בתיקו. אולם אחרי פעילות מאומצת מול גורמי הממשל המקומי הוא שוחרר והמשיך בדרכו, לערוך את הברית, בקהילתו של הרב שלמה בקשט באודסה, בה נשאר מניין יהודים.

המוהל הרב נפתלי כהן סיפר לאחר מכן: "זאת היתה דרמה בלתי מציאותית, כמעט קפאתי למוות כשעצרו אותי בגבול במשך 5 שעות, אחרי שראו את כלי המילה הם רצו לאזוק אותי ולקחת אותי לבית מעצר, פתאום התחלתי לצעוק עליהם 'אליהו הנביא' הסברתי להם מה תפקידי והם שחררו אותי, ניצלתי בנס". כך דווח ב'המבשר'.

"יש עוד הרבה יהודים שצריך לחלץ, קשה לשרוד במצב הקשה הזה", מתאר הרב ישראל זילברשטיין, שליח חב"ד ורב העיר צ'רניגוב. "המלחמה שמתחוללת ללא הפסקה בין רוסיה לאוקראינה ממשיכה להכות גלים ולשבש את סדרי החיים באופן מהותי. "היו לנו ניסים ונפלאות", הוא מספר בהתרגשות על חילוצו מאוקראינה. "היתה לנו ממש קריעת ים סוף, הספקנו לצאת בזמן ולהגיע לארץ, אבל יש עוד הרבה יהודים שצריך לחלץ", הוא מדגיש את הדבר שמבחינתו הוא העיקר. "ישנם עוד קשישים וילדים, נשים וגברים שחייבים שיעזרו להם!". כדוגמא לכך הוא מספר על אם מהקהילה שילדה תינוקת לפני ימים ספורים. "הם חייבים לצאת משם!", הוא חוזר ואומר.

הרב מסביר שיש אנשים שלא מצליחים לצאת מהמדינה כי השלטונות לא מאפשרים להם וכך הם תקועים שם בלא יכולת להיחלץ מהלוחמה. ישנם צרכים בסיסיים שכל יהודי זקוק לו וצריך לדאוג בעבורו: "מי שלא יכול לצאת, צריך לדאוג לו לאוכל ולתרופות, ללינה ולבטיחות", אומר הרב. "קשה לשרוד במצב הקשה הזה". הרב מסביר שמעבר לעזרה לקהילה שלו, ישנה חשיבה גם על קהילות נוספות ונתינת עזרה עבורן. "אנו עובדים עם קהילות שהן גם מסביב לצ'רניגוב ומנסים לעזור להם עד כמה שניתן", הוא אומר בתקוה לבשורות טובות יותר.
 

מנחם147

משתמש רשום
הרב נפתלי כהן מחסידי ברסלב טס לברית מילה לאודסה


 

שלמה הצדיק

משתמש פעיל
הקרמלין: מי שיזם את השיחה עם פוטין הוא נפתלי בנט

זלנסקי צייץ בטוויטר כי שוחח עם בנט: החלפנו מידע על צעדינו המשותפים על רקע התוקפנות הרוסית. סיכמנו על פעולות נוספות.
 

שלמה הצדיק

משתמש פעיל
באו"ם חוששים שרוסיה מעלה את הכוננות הגרעינית: מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הזהיר היום (שני) כי רוסיה העלתה את רמת הכוננות הגרעינית שלה. לדבריו, "יש התפתחות מצמררת, חושש שקיים סיכוי שמלחמה גרעינית חזרה לתחום האפשרי".
 

שלמה הצדיק

משתמש פעיל
אוקראינה פינתה 548 אלף אזרחים מאז שרוסיה פלשה לשטחה לפני כשבועיים וחצי. כך אמר סגן שר הפנים האוקראיני בריאיון לטלוויזיה המקומית. "רק ב-24 השעות האחרונות צוותי החילוץ שלנו נקראו ליותר מ-600 פניות, כשיותר מ-250 מהן היו באתרים שהופגזו על ידי הרוסים"
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה