חרבות ברזל הנספח השבועי • 7

איזו עסקה לשחרור החטופים מעשית בעיניך?

  • אסור להסכים לשום עסקה, שחרור שבויים אינו מצדיק ויתורים למרצחים

    הצבעות: 159 19.4%
  • אסור להסכים לשום עסקה שלא תכלול את כל השבויים

    הצבעות: 498 60.7%
  • עדיף להציל אפילו 10 שבויים בעודם בחיים, גם תמורת שחרור אסירים הפסקת אש והכנסת דלק

    הצבעות: 163 19.9%

  • סה"כ מצביעים
    820
  • הסקר נסגר .
מצב
הנושא נעול.

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
גם בפעימה הנוכחית, כל המשוחררים הפלסטיניים ממזרח ירושלים ומהגדה. אף אחד לא מעזה.
זה דווקא נהדר.
מסתמא יעקבו אחריהם צמוד, וקל לעצור אותם ברגע שצריך.
נ.ב - נא לא להגיד "הגדה". יו"ש.
המשך תוקפנות הכיבוש נגד הריבונות של עיראק
בשורה נהדרת! כבר כבשנו עד נהר הפרת?
ועכשיו ברצינות. מה הקשר "הכיבוש" בעיראק, שומו שמיים?
 

יהודי חם

משתמש מקצוען
כי הבעייתיות של העסקה זו הפסקת האש.
שחרור המחבלים הוא סמלי בלבד מבחינת חמאס
ומה האסון בהפסקת אש זמנית לכמה ימים???
אחרי שהם התארגנו להם שנים ללא הפרעה + עוד 3 שבועות עד שהחלה הכניסה הקרקעית שבהם יכלו להסתיר או להבריח את החטופים ולהתארגן כמה שבא להם.....
יש כאלו שחושבים כמו ילדים קטנים, צריך להבין ששום דבר לא הולך בזבנג וגמרנו, צריך סבלנות, לפעמים נכון לחכות מכל מיני שיקולים, ולהביא כמות גדולה של חטופים זה שיקול משמעותי מאוד
אם אנשים היו יודעים איזה סיכונים לוקחים במבצע לשחרור חטופים, הסיכונים של המצב עכשיו הם אפסיים
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
הזייה שלא נגמרת: קרוב משפחה של מחבלת משוחררת בעסקה שהגיע אתמול לקבל את פניה במגרש הרוסים תקף שוטר וסטר לו. ביהמ״ש הורה על שחרורו. השופט: ״האקט האלים הראשון של הדחיפה הגיע דווקא מצד השוטר״ (לירן תמרי).
בקצב הזה בפסיקתו הבאה השופט עלול לשחרר מחבל בגלל שהאקט האלים הראשון הגיעה דווקא מצד היהודים בנכבה של תש"ח... או במרד של שאול בפלישתים מייד לאחר המלכתו ע"י שמואל...
 

הנמצא

משתמש מקצוען
הצנזורה מתירה כעת לפרסום: המתקפה של חמאס תוכננה לצאת לפועל בערב ראש השנה, אך נדחתה בעקבות העלאת כוננות הצבא.
כזכור, ערב ראש השנה סוכל פיגוע תופת בתל אביב, שפרטיו עדיין תחת צנזורה.
מאמר מ2016 שחזה כמעט אחד לאחד את מה שקרה בשמחת תורה
הוא אגב תירחש את האירוע לראש השנה


בכאב גדול אני מפרסם את הפוסט מ- 2016 שחזה , בדיוק מצמרר, את שמרחש בשעות אלו בעוטף עזה.

פוסט מיום 5/2/2016:


30 חודשים מצוק איתן, עזה, 2:00 לפנות בוקר

חמס הגיע לתחתית. משכורות אינן משולמות, שיקום הרצועה נעצר בגלל רקטות בודדות שנורו פעם אחר פעם ע"י ארגונים סלפיים קיצוניים, האוכלוסיה נאנקת תחת אבטלה כבדה ומיסוי, המצרים מהדקים המצור , העולם הערבי איבד עניין, העולם המערבי עסוק בדע"ש והרשות הפלסטינית באיו"ש הגיעה למסקנה כי שיתוף פעולה עם ישראל עדיף על נסיונות פיוס עם החמאס - אין מנוס אלא לנסות לשנות את המצב ע"י פעולת התנגדות, אחרת יש סכנה שהעזתים יתקוממו.

לקחי צוק איתן נלמדו בקפידה - לרקטות הנורות על ישראל השפעה מינימלית אך הנזק הנגרם לרצועה משיגורם לאורך הוא רב, לנושא המנהרות צה"ל נערך באינטנסיביות , חדירה מהים בלתי אפשרית. החמס חיפש דרך לזעזע את ישראל, להשיג תמונת ניצחון בלתי מעורערת , אך מבלי לגרום נזק נוסף לרצועה ומינימום נפגעים מצידו - והוא נכון להקרבה.

לכאורה נסיון להשיג את הבלתי אפשרי - מכה קשה לישראל ללא תגובה משמעותית?

הפתרון נמצא בסרטוני הווידאו והדיווחים משדות המערכה בעיראק וסוריה. הרעיון לא חדש - זו היתה המהות של מנהרות התקיפה שהושקע בהם הון עתק במונחים עזתיים - אך הביצוע יהיה שונה. במקום לנסות לחדש, לחזור למקורות ההתנגדות של לאחר 1967 המכונה בישראל "תקופת המרדפים" אך בעוצמה שלא הופעלה מעולם.



חמאס החליט לפתוח מתקפה קרקעית על ישובי הדרום.

המטרה מוגבלת - חדירה למספר ישובים, למטרות הרג לקיחת בני ערובה. בעגה צבאית - פשיטה , בסגנון - פעולת תגמול.

מזה 18 חודשים חמס נערך למתקפה -
נסללו דרכים עד ל"רצועת ההפרדה" - 200 מטר מקו הגבול תוך הרגלת התצפיות הישראליות לנסיעת טנדרים עם אנשים וציוד לאורך הגבול 24/7.
מוצבי תצפית וסוללות עפר נבנו במקביל לגדר אשר עקבו אחר שיגרת הבט"ש הישראלית לפרטי פרטיה בעיקר בלילה תוך הרגלת תצפיות צה"ל בהימצאות חמושים בעמדות התצפית ולאורך בסוללות
הרקטות המיוחדות הוצבו בבונקרי שיגור , תורגל שימוש במזל"טים קטנים, נחפרו עשרות מנהרות עד לרצועת ההפרדה - בצד העזתי.


החמאס החל בדיווחים חסרי תקדים על המנהרות כולל דיווחים מדוייקים על תאונות חפירה, התמוטטויות מנהרות ומוכנות המנהרות ל"סיבוב הבא" . היתה זו תרמית למשוך את תשומת הלב והמשאבים הישראלים למנהרות תקיפה חוצות גדר שלחמאס לא היתה שום כוונה לחפרן שנית וזאת כלקח מצוק איתן.

------------

ברפיח בדרום, בני סוהילה במרכז ועזה בצפון הכוחות בהתארגנות אחרונה - המקלעים מורכבים, השריון מהודק, צוותי המרגמות נפרסים, המזל"טים והרחפנים נבדקים והמתאבדים נושאים תפילה אחרונה ונפרדים.

25 טנדרים בכל קבוצה, 3 מהם מתאבדים עם כטון חומר נפץ הולכים לכבוש ישובים בישראל.

בישראל הלילה שקט, אין תנועות חשודות, אוגדת עזה בשיגרת בט"ש והגנה - תצפיות, מארבים , מוצבים אך עיקר העול מוטל על התצפתניות והמכשור המתקדם האמור להתריע על התקרבות לאזור החיץ מול הגדר. התחושה היא של שליטה במצב, המערכת נגד מנהרות שהושקעו בה 1.5 מליארד ש"ח עומדת בפני השלמה.

2:30 הטנדרים בעמדות הזינוק - לא כקבוצה אלא במפוזר - לא כולם מיועדים לאותה נקודה בגיזרה. בישראל עדיין לא הבחינו כי משהו מתרחש. עשרות חוליות "קומנדו" המצויידות בטילים מתקדמים נגד טנקים , RPG ומקלעים מוכנים במנהרות , בעמדות התצפית ומאחורי הסוללות.

2:40 ניתן האות

דפוס הפעולה זהה בכל הגזרות - 3 המתאבדים בראש - הם מתוכננים להתפוצץ על העמדות השולטות על נקודת החדירה ולהוות בכך מיסוך והטעיה למאמץ העיקרי.

במקביל לטנדרים השועטים קדימה, מוזנקים המזל"טים והרחפנים - חלקם ישמשו כטילים מונחים , בבכל אחד כ- 2 ק"ג חומר נפץ והם מיועדים לפגוע באמצעי התצפית - בלונים ומצלמות , חלקם כאמצעי הטעיה על מנת חהעסיק את מערך הנ"מ הדליל ואת חיל האוויר וחלקם כאמצעי שו"ב לתאום המתקפה.


2:45 הטנדרים מתקרבים לקו הבתים האחרון ורק עכשיו מתחילים להגיע סימנים לישראל כי משהו מתרחש.

מערך הההגנה האווירי נדרך ראשון. הבקרים מבחינים במזל"טים ועוקבים אחריהם - העניין לא חריג שכן ידוע שחמאס מתרגל הטסת מזל"טים בלילות אך בכל זאת משהו נראה לא רגיל בתמונה הכוללת - בו זמנית יש 12 מזל"טים קטנים שמפוזרים מצפון הרצועה לדרומה. ק. המשמרת יוצר קשר עם משל"ט חיל האוויר לשתף בחששותיו. אך עוד במהלך השיחה הקצרה נעלמו המזל"טים מהמסכים - סמוך לקו הגבול.

לאחר שנה מהארוע וועדת החקירה הממלכתית תפסוק "למרות כי איום המזל"טים היה ידוע לא כתאוריה אלא במעשה גם בצפון וגם בדרום, נכשל חיל האוויר בהערכותו ליירט מזל"טים קלים מייד עם חציית קו הגבול" בעדותו לוועדה אמר מפקד חיל האוויר "לחיל האוויר יכולות מוכחות ליירוט מזל"טים, אך לא הפנמנו את הסכנה כי ישמשו כטילים מונחים כנגד מטרות בקו ההגנה ואמצעי תצפית" וכן "האיום מצד רחפנים לא נתפס אצלנו כאיום מהותי, לא הפנמנו את יכולתם לפעול כנחיל ולא נערכנו לגילוי ויירוט רחפנים מסחריים"

חיילי המודיעין המפעילים את הבלון מול הרצועה שמעו פיצוץ עמום וחלקים שנראים כמו שרידי טיסן נפלו מסביבם. הבלון החל מאבד אוויר במהירות - המש"ק האחראי הורה על הורדתו לתיקון.

לחמ"ל התצפיתניות אבד קשר עם 3 מצלמות, ובמקביל המערכת החלה להתריע על חריגות בשטח שיש לחוקרן - החוליות הראשונות החלו להגיח ממנהרות התקיפה ונפרסו לספק חיפוי לטנדרים המסתערים וליצור הסחות.

2:48 הטנדר המוביל מגיע לסוף הדרך המגיעה עד ל- 200 מגדר הגבול. הטנדרים הללו אינם רגילים, מעבר לשריון שהותקן לתא הנוסעים והמנוע, הטנדר הוגבה ומשתמש בצמיגים גדולים יותר - העבירות שלו בשטחים הפתוחים מצויינת - והם יזדקקו לכך - התכנון הוא להשתמש בדרכים החקלאיות בצד הישראל.

במהירות של 60 קמ"ש כ- 17 מטר לשניה חוצים הטנדרים את המרחק מקו הבתים האחרון עד לגדר הגבול.

באוגדת איו"ש מצלצלים כל פעמוני האזעקה - החמ"לים החטיבתיים מוצפים בדיווחים מאורך כל גזרת אחריותם, התורנים מקפיצים המפקדים מביתם - זה בכל זאת ערב ראש השנה.

מערכת "רואה יורה " מנסה לפגוע בטנדרים - אך ללא הצלחה - הם מעולם לא התאמנו בלפגוע במטרות שנעות במהירות , ותוך 20 שניות טיל נ"ט שנורה אל העמדה משתק את המערכת.

מפקד "החטיבה הדרומית" , שהגיע למפקדתו מקיבוצו בצפון בזמן שיא של שעתיים העיד בפני הוועדה כי "אכן היו התראות קונקרטיות לירי טילי נ"ט ונסיון הסתננות של חוליה אך התראות אלו ניתנו בתדירות גבוהה כך שהחטיבה נערכה כבימי שיגרה , כולל שיחרור חיילים לחגוג את ראש השנה בביתם עפ"י אישור אג"מ. הערכות החטיבה אושרה ע"י כל דרגי צה"ל". הוועדה לא מצאה כל דופי בהערכות החטיבה, תפקודה ומפקדיה אל מול הפקודות וההנחיות המקצועיות אלא ציינה לשבח את תפקודה ובכך שמנעה מהחמאס לחדור פיזית לישוב בגיזרתה.

בכל מקום בו מערכת "רואה יורה" מופעלת, נורה טיל מדוייק לשתקה, לאורך כל הקו נפתח ירי טילים ומקלעים כבדים על כל תנועה ואמצעי תצפית ישראלי גלוי ופיקוד דרום מאבד 50% מיכולות התצפית שלו תוך פחות מ 5 דקות.

לוועדת החקירה יאמר מפקד פיקוד דרום בגילוי לב - "מערכת רואה יורה לא תוכננה לעצור הסתערות על הגבול , למעשה, בהיקפים כאלו, לא היתה לנו שום יכולת למנוע מהם להגיע לגדר ומשהגיעו לגדר, לחצותה זו לא בעיה. תרגלנו אין ספור פעמים מרדף ובלימת חוליה שחצתה את הגדר אך המציאות העמידה בפנינו אתגר שמעולם לא התאמנו אליו - 3 גדודים עם סיוע ארטילרי ויכולות אוויריות מבצעים פשיטה ניידת הכוללת פעילויות הסחה והטעיה תוך הפעלת רכבים מתאבדים באופן נרחב"

כוחות כוננות מוקפצים, במשל"ט חיל האוויר מקבלים תמונה ישירה מכתב"מים הפועלים כשגרה מעל לעזה , מבינים כי מדובר במתקפה על הגדר ומפעילים באופן מיידי את מסוקי התקיפה אשר בכוננות.

2:50 סדרה של 9 פצוצים עזים מחרידים את עוטף עזה מעידים כי הטנדרים המתאבדים פגשו את יעדיהם על הגדר - הנזקים הממשיים אינם גדולים , אין נפגעים בצד הישראלי אך ההסחה מושלמת.

הכוחות כולם מופנים למקומות הפיצוץ בגזרתם, המסוקים מוזעקים לתריסר מקומות שונים -אין די מסוקים בכוננות לתת מענה.

וועדת החקירה תציין בדוח "בהינתן הנסיבות, כוחות אוגדת עזה , בכל הרמות , פעלו ללא דופי ". המילה "קונספציה" חוזרת לשיח הצבאי.

3:03 תצפיות מאתרות תנועה של אופנועים עם חמושים המגיחים מקו הבתים האחרון ונוסעים בהפגנתיות - זו עוד הסחה - תשומת הלב הישראלית פשוט אינה יכולה לטפל בכל כך הרבה "גירויים". החמאס מממש באופן מלא את "התפיסה הנחילית" שהיתה כה פופולארית בצה"ל של מלחמת לבנון השניה.



3:05 ב - 3 נקודות לאורך הקו - 2 זוגות אופנוענים נעים לגדר בנקודות המרוחקות כ- 4 ק"מ ממקום הפיצוץ הקרוב , מניחים מטענים ופורצים הגדר. מול כל פרצה טור של 20 טנדרים מלווים ב - 5 אופנועים פורצים מקו הבתים אל עבר הגדר הפרוצה, אליהם מצטרפים החוליות המגיחות ממנהרות התקיפה.

הכוחות מתפצלים ל- 2 - רוב הכוח הנייד מונחה להימנע מעימות עם צה"ל, לעקוף התנגדות ולנסות להגיע לישובים, היתר תפקידם להעסיק הכוחות המגיעים לפרצה , לבצע הסחה , חיפוי וחסימה לטובת הטור הנייד.


מרגמות 81 מ"מ ורקטות קצרות נורות מעזה אל ישובים ומתקנים בעוטף - אזעקת "צבע אדום" מעירה את מי שעוד ישן.

הרקטות המיוחדות נורות - כל אחת עם ראש נפץ של 100 ק"ג וטווח של 5 ק"מ בלבד והן גם לא מדוייקות - אך הם נורות על מטרות גדולות - ישובים צמודי גדר, מוצבי גבול , מחנות, מעברים, חניוני רק"מ - כל מטרתם להוסיף לבלבול ולמנוע יכולת בניית תמונת מצב ותגובה יעילה לנקודות בהם יופעל עיקר המאמץ ההתקפי.

מ"פ ב' יעיד: " התעוררתי מהפיצוצים שאחד מהם היה בגיזרתי - הקפצתי לכיוון את כוח הכונות והפלוגה , שחלק מחייליה יצא לראש השנה , היתה מוכנה לפעילות תוך 7 דקות. הורתי לנהגי הנמ"רים להניע את הכלים ולהיות מוכנים לתזוזה. המארב בשטח דיווח על מיסוך עשן על הגדר, אך דיווחים דומים התקבלו מכוח הכוננות שהוקפץ ומהחיילים במוצבים הצופים לעזה. מייד הבנתי שמדובר בנסיון חדירה ופעלתי עפ"י התרגולת. יותר מזה אינני זוכר"
וועדת החקירה אכן שמעה כי מ"פ נתן בקשר את מילת הקוד לתרגולת עצירת הסתננות לפני שנפצע קשה מרקטה כבדה.

3:10 - כולם עברו את הגדר , מטחי המרגמות והרקטות נמשכים - החמס רוצה כמה שפחות אנשים בשטחים פתוחים המסתכלים החוצה.

10 דקות זה הזמן שנדרש לפרוץ את קו הגדר ב- 3 מקומות בעזה - 9 מתאבדים, 6 זוגות חבלנים על אופנועים

וועדת החקירה תקדיש פרק שלם לכיצד נורו מטחים כבדים של מאות רקטות פגזי מרגמה במשך 30 דקות מבלי שצה"ל תקף אפילו משגר אחד. ועדת החקירה תגלה כי להפעלת חיל האוויר נדרש אישור שר הבטחון , וגם אם האישור היה ניתן במיידי - לא היה ביכולתו של חיל האוויר לעשות דבר מכיוון שלמערכת המשומנת של מערך התצפיות ולמטוסי התקיפה נדרש זמן הערכות ארוך. במקביל מערך התצפית באוויר , כולל המסק"רים בכוננות שועבדו לנקודות החדירה המרובות ולניהול חילופי האש עם כוחות הרתק שפרס החמאס בעמדותיו במקביל לגדר ואלו שחדרו לשטח ישראל.


לעולם לא נדע כמה זמן באמת היה נדרש לחיל האויר להתחיל לפגוע במשגרים כי האש פסקה לאחר 30 דקות כאשר רדיו החמאס הודיע כי כוחות ההתנגדות השתלטו על יישוב ישראלי וקרא לממשלת ישראל לדון בתנאים לשחרור בני הערובה.

מ"מ א' פלוגה ב' העיד - "קיבלתי בקשר את הקוד לבלימת הסתננות בגיזרה , יצאנו לעמדות עם 2 נמ"רים והצטרף טנק לחיפוי. לא ראינו את נקודות החציה בגלל מיסוך העשן אך מערכת המיגון האקטיבי שהופעלה מספר פעמים העידה כי אנו תחת אש. דיווחתי לאחור וקיבלתי הודעה כי המ"פ נפגע . הסמ"פ בחופשה וכך מ"מ ג' הוותיק לקח את הפיקוד. הבנתי כי אני לבד. די מהר זיהינו כלי רכב ומחבלים על אופנועים אך התמקדנו בכוחות שירו עלינו, לא יכולנו לפגוע בטנדרים ואופנועים שפשוט ברחו מאיתנו והמשיכו בנסיעה מהירה. היום אני מבין כי התקיפה עלינו היתה הפעלת חסימה פשוטה שנועדה למנוע מאיתנו לפגוע בכוח התקיפה האמיתי. בדיעבד היה עדיף לנתק מגע ולרדוף אחר הבורחים לתוך שטח ישראל - אך זה מנוגד לכל הערכים שחונכנו עליהם- אנו מסתערים על מי שיורה עלינו. וכשנגמרת התחמושת - אפשר לדרוס. המשכנו בלחימה עד שלא זיהינו מטרות בשיטחנו ומייד נסענו במהירות האפשרית לכיוון שהטנדרים נסעו אליו - היה ברור מה מטרתם. בערך אחרי 3 ק"מ הטנק שהוביל עלה על מוקש ופרס זחל."

ועדת החקירה תכתוב - "הכוחות בשטח , בקו המגע , חתרו למגע, פעלו במקצועיות והשגיהם ניכרים. על הכח המצומצם של מ"מ א' שצא עצמו על אחד מצירי החדירה העיקריים , נורו 50 רקטות וטילים מכל הכיוונים ובשטח הקרב נספרו 40 מחבלים הרוגים וזאת ללא כל אבדות לכוח שהמשיך להילחם באמצעות נשקים אישיים כשנגמרה התחמושת למקלעים לא ניתן היה לצפות כי יצליח לבלום הסתערות של 150 מחבלים , חלקם רכובים על טנדרים ואופנועים כאשר 100 מהם כל מטרתם זה לעקוף ההתנגדות ולהמשיך למטרתם"


את ה- 18 שעות הבאות כל אחד יכול לתאר :
- כיצד חוליות "קומנדו" החמאס עוברות את הגדר ומתוגברים בטנדרים שישמשו לניודם ליעדיהם
- כיצד האופנוענים פועלים כמארבים ומבודדים את גזרת הפעולה באמצעות RPG, נשק קל ומיקוש כבישים ודרכי בט"ש העושים שמות בהאמרים הממוגנים של אוגדת איו"ש.
- כיצד שיירת 12 הטנדרים מתפצלת ל- 2-3 קבוצות
- כיצד חלק מהקבוצות מצליחה לחדור לישובים במרחק 2-5 ק"מ מהגדר והיתר נפרסים ויורים טילי נ"ט מתקדמים על טנקים ונגמ"שים
- מה נדרש על מנת לעקור אותם משם.

הרמטכ"ל חובב ההיסטוריה יאמר לוועדת החקירה:
"כפי שהפיקוד הבכיר לא האמין ביכולת המצרים לחצות את תעלת סואץ לכל אורכה , לא האמנו , כאפשרות ריאלית , במהלך התקפי רחב של החמאס לאורך כל קו הגבול אך כפי שההיסטוריה מלמדת אותנו אף קו הגנה לא ימנע מהתקפה נחושה לעוברו לא כל שכן קו שנבנה מראש בתפיסת בט"ש"

וועדת החקירה התעמקה בבילבול העמוק שאחז בצה"ל בזמן המתקפה שערכה כ- 30 דקות בלבד- צוותי מודיעין מטרות היו במארבים , זיהו מטרות והעבירו אותם דרך המערכות הממוחשבות שהושקעו בהן 15 שנות פיתוח וכ 15 מליארד ש"ח לאורך השנים אך בפועל כמעט אף מטרה לא הותקפה - המערכת הממוחשבת לא היתה ערוכה לטיפול בכמות גדולה של מטרות קטנות נעות במהירות, הטנקים בגיזרה היו עסוקים בחילופי אש מקומיים והמסק"רים לא היו זקוקים להכוונה נוספת ברגע שזיהו את שיירת הטנדרים והאופנועים שועטת על דרך חקלאית סמוך למעבר כרם שלום. 2 השיירות נוספות לא זוהו בזמן.


ראש אמ"ן העיד:
"התקפות בסגנון דעא"ש המלוות ברכבי תופת מתאבדים ידועות בכל רמות צה"ל. התרענו על סכנה וודאית של רכבי תופת ומתאבדים בכל תסריט של פעולת צה"ל ברצועה. מבחינת יכולות, החמאס היה כספר פתוח בפנינו ולמעשה לא הוצגה אף יכולת חדשה שלא הכרנו באופן מלא ושהיתה ידועה לצה"ל. ידענו על הרקטות הכבדות לטווח קצר - מדריכי הבניה שלהם ביוטיוב, ידענו על המזל"טים , הכרנו את סד"כ החמאס, היחידות המיוחדות שלו ויש לנו מאות שעות צילומי מזל"ט של אימוני חמאס במסגרות פלוגתיות. הכרנו גם כל ס"מ שהחמאס חפר בעזה - מכיוון שעצרו כ 200 מטר לפני הגדר ויש ברשותינו מערכת לגילוי חפירה - הן לא הוגדרו כסיכון מיידי . היו גם התראות על כוונת חדירה לצרכי מיקוח - אך התראות כאלו יש מאז השתלט החמאס על הרצועה. הכשלון המודיעיני הוא חוסר היכולת לתת התרעה לפעילות כל כך רחבה , אך כפי שאנו יודעים היום החמאס נקט במידור קיצוני ורק בודדים ידעו על ההיקף הכולל ומקרב התוקפים - כל יחידה הכירה רק את משימתה המצומצמת מאוד בגיזרתה. החמאס הימר הכל על הפתעה מוחלטת "

אחת ממסקנות ועדת החקירה היתה - "מדינת ישראל, באמצעות צה"ל , השקיעה מליארדי שקלים ביצירת גדר מתוחכמת סביב עזה, גדר שתפקידה מניעת הסתננויות או פעילות חבלנית עוינת וזאת למרות כי ברור היה שלחמאס יכולות כצבא. הפעולות הצבאיות של החמאס - ירי רקטות , מנהרות חוצות גדר , נסיונות הסתננות דרך הים ושיגור מזל"טים קיבלו מענה טכנולוגי מלא בעלות אדירה , אך היכולת הגנרית של כל כח צבאי- פעולת הסחה ופשיטה בסד"כ חטיבתי בכוח מנוייד פשוט לא הופנמה ולכן האמצעי הפשוט של חפירת תעלת נ"ט ומיקוש למניעת מעבר כלי רכב בנקודות תורפה ובקירבת ישובים לא יושם"
 

הנורמלית האחרונה

משתמש מקצוען
רשימת משוחררים 25.11
1. הילה רותם (ילדה)
2. אמילי הנד (ילדה)
3. מיה רגב (צעירה) - נחטפה מהמסיבה
4. נעם אור (ילד) - האב דרור נשאר בשבי
5. עלמה אור (ילדה) - האב דרור נשאר בשבי
6. שירי וויס (אמא)
7. נגה וויס (ילדה)
8. שרון אביגדורי (אמא)
9. נועם אביגדורי (ילדה)
10. שושן הרן (סבתא)
11. עדי שוהם (אמא)
12. יהל שוהם (ילדה)
13. נווה שוהם (ילד)
מה בסוף עם האמא שאמרו שהפרידו אותה מהבת שלה? שחררו גם אותה?
 

הנורמלית האחרונה

משתמש מקצוען

קבצים מצורפים

  • __רשימת חטופים ונעדרים - י' כסליו.pdf
    KB 100.8 · צפיות: 25
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

תגובות
493
צפיות
104K
תגובות
149
צפיות
22K
תגובות
497
צפיות
102K
תגובות
236
צפיות
23K

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה