חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 25

לו הייתם תושבי העוטף וצה''ל היה מאשר, הייתם חוזרים לבתים במצב הביטחוני הנוכחי בדרום?

  • אם יש מקום בטוח היום בישראל זה בעוטף עזה - כן.

  • אין סיכוי.


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

GBSA

משתמש סופר מקצוען
פורום תקווה של משפחות החטופים מרכין ראש עם היוודע דבר הירצחו של אוריאל ברוך הי"ד.

צה"ל הודיע למשפחתו כי גופתו מוחזקת בעזה על ידי ארגון הטרור חמאס. אוריאל הותיר אחריו את אשתו רחלי, שני ילדים, הורים נעמי ואמיר, ושלושה אחים. הוא נחטף מאזור המסיבה בנובה כשהיה בדרכו חזרה הבייתה.
נרצח ב 7 באוקטובר.

היה חשש כבד לחייו מההתחלה,
שהיו סרטונים של חמאס שראו אותו שרוע על הכביש כשלא ברור מצבו (או מת או פצוע או עושה את עצמו)
וחבר שהיה איתו מת.
עד היום לא ידעו בוודאות שהוא מת.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
בכיר בחמאס בתגובה להודעת דובר צה''ל בדבר חיסולו של מרואן עיסא: ''אין לנו אמון בגרסת הכיבוש על חיסולו של מרואן עיסא. הגרסה של הנהגת הזרוע הצבאית של חמאס היא הקובעת'' (אבו עלי).

הגרסה קובעת או המציאות???
נקודה למחשבה...
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בג'נין מדווחים כי ממש עכשיו מטוסי קרב נכנסים למרחב האווירי של העיר.

עוד מדווחים על תגבורת גדולה בליווי דחפורים לכיוון העיר, ובנוסף תגבורת לכיוון קבאטיה.

יש מספר מחבלים פצועים בדרגות שונות במספר מוקדים בהם כוחותינו פועלים - ממשיכים לעקוב
מטוסי קרב?
מה קרה?
הפסיקו להשתמש במסוקים וכטב”מים?
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עמית סגל: כשפינדרוס אומר ״יאללה יאללה״ למשפחות חטופים שדרשו להאריך את פגרת הכנסת הוא כמובן לא נוהג ברגישות המתחייבת, אבל במהות אין שום קשר ולו קלוש בין כינוס הכנסת ובין השבת חטופים.
גלעד שליט הוחזר בפגרה, כך גם גופות גולדווסר ורגב.

אם כבר קשר, הוא בכלל הפוך: הרי נטען שעסקת חטופים תוביל לפרישת סמוטריץ ובן גביר מהממשלה.
במקרה כזה ודאי שעדיף לנתניהו שזה יקרה בפגרה כשאין אפשרות להפילו.
כך או כך מדובר במפגש של פופוליזם מחד עם חוסר רגישות מאידך. שילוב מנצח
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
אכן, מרתיח.
אבל מה המקור?
@שי הלוי מה מכעיס?
זה בדיוק סוג ההנפצות שגורמי שמאל בישראל או בארהב, שלא לומר גורמים ערביים,
אוהבים ומנסים להפיץ, בתקווה שהפרסום יעזור לידיעה להתרחש בפועל.
כמובן, זה גם יכול להיות אמיתי, לכן מעניין מה המקור.
 

סיפורת

משתמש צעיר
דיווח (מרתיח): ישראל התחייבה שלא תפעל ברפיח עד לסיום הראמדן, לכבד את רגשותיהם.
רגשותיהם?
לא ולא.
המטרה היא לכבד את רגשות האמריקנים
ולהיזהר מהסלמה ברמדאן- משאת נפשו של סינוואר
צעד בטחוני נבון
 

דיני

משתמש מקצוען

דעה: צעד קטן לנשיא ביידן בעזה, צעד גדול לקראת מלחמה כוללת
יגאל כרמון|24 במרץ 2024​

מיהרתי לקוות שארה"ב תהפוך את יוזמת נמל עזה לצעד הראשון לקראת חזון השלום הכולל שלה, בשיתוף פעולה עם איחוד האמירויות הערביות, סעודיה, ישראל, ירדן והרשות הפלסטינית.

התבססתי על התקווה שקטאר, הלא היא חמאס, תודח מכל תפקיד בחזון זה, שכן היא נותנת חסות לטרור האיסלאמיסטי ברחבי העולם. תקוותי אכן עלתה בקנה אחד עם הדיווחים הראשוניים על יוזמת הנמל. כיניתי אותו "נמל של תקווה", וראיתי בכך נס שממשל ביידן נוקט צעד ממשי כדי ליישם את חזון השלום שלו.
התברר שטעיתי בגדול. ממשל זה בגד בבעלי בריתו – איחוד האמירויות, ערב הסעודית, ישראל וירדן – בכך שהעביר את הנמל לקטאר, דהיינו לחמאס. בכך החליפה ארה"ב צד, מישראל לקטאר.
איחוד האמירויות וסעודיה מבינות כעת שכל התקשרות עם הממשל הזה היא חסרת סיכוי. הן ינסו להמתין עד שוך הסערה של מערכת הבחירות לנשיאות, בעודן מתקדמות אל עבר הגוש השני, גוש הרב-קוטביות: רוסיה, סין ואיראן.

מדוע קרה הדבר ומה יהיו השלכותיו?​

ראשית, צריך להדגיש שמדובר בכניעה אמריקנית החושפת בפני העולם את חולשתה של ארה"ב. הדבר שהגורמים האנטי אמריקניים יבינו מכל האפיזודה הטרגית הזו איננו שאמריקה דבקה בערכיה האנושיים של תמיכה וטיפול באוכלוסיית עזה, אלא שהיא חלשה ושזו הסיבה שהיא מעניקה את הנמל לקטאר ולחמאס.
מדוע היא עושה זאת? יש לכך שתי סיבות עיקריות:
ראשית, ישראל לא הצליחה לסיים את העבודה תוך חודש או לכל היותר חודשיים, שזה פרק הזמן שארה"ב והמערב יכולים לאפשר. חמאס, כמו תמיד, השתמש בפלסטינים בעזה כמגנים אנושיים, ובכך הפך אותם, באכזריות בלתי אנושית, ללוחמים לא חמושים ולא מודעים לצידו.
כתוצאה מכך, המערב תוקף רק את ישראל, ושכח אפילו את ה-7 באוקטובר ואת החטופים. כל מה שחשוב מבחינתו אלו האבדות האנושיות הטרגיות בקרב האוכלוסייה האזרחית בעזה.
תיאורטית, המערב יכול היה לדבוק בערכיו האנושיים ובחוקי המלחמה הבינלאומיים, ולומר שלאור הברבריות של חמאס שהופך אזרחים למגנים אנושיים, הוא עומד לצד ישראל; אך תרחיש שכזה הוא בגדר חלום חסר סיכוי.
שנית, ככל שהמלחמה נמשכת, ואיתה גם מניין ההרוגים, ישראל לא סיפקה לממשל האמריקני את האופק המדיני שהוא זקוק לו נואשות כדי להצדיק את תמיכתו בישראל – כלומר, שכל האבדות הטרגיות הללו היו למען הסכם שלום לאחר המלחמה.
ADKq_NZcRC8obs_DiZAeXIij7-cU-SyO508nDd90WrLZ9I0G7eLYtdKeFXvTZUUPu4rai8r6Fj0W6_KOtm9kpn8XNbX40BinqRSA8BjfG_W_ldNSvP-FZftIbiF3JytrHSw4NCAtW_exQ5Rv83iWIYwg4_c7FQ2DWaE=s0-d-e1-ft

דובר הפנטגון פט ריידר מסביר במסיבת עיתונאים כיצד צפוי להיראות הנמל הצף מול חופי עזה, 8 במרץ 2024 | צילום: Joseph Clark, DOD
נתניהו לא הסכים לכך. אמנם, הטיעון שלו – שאי אפשר לדבר על פתרון שלום לפני מיטוט חמאס – אינו בלתי תקף. עקרונית, זהו טיעון תקף: אי אפשר לדבר על הסכם שלום כל עוד חמאס ממשיך להתקיים. אך הממשל האמריקני היה זקוק למסר אחר לקראת הבחירות המתקרבות לנשיאות, מסר שיאפשר לו לעמוד בפני כל ההפגנות הנערכות נגדו. נתניהו התעלם מהצורך האמריקני המפלגתי הזה, ולא נתן לממשל את מה שהוא זקוק לו.
לכן, לממשל האמריקני לא הייתה ברירה אלא להתמקד בסיוע הומניטרי כדי למתן את ההשלכות של מלחמת ישראל בחמאס, עם חיי האדם שהיא גובה. הדרך הקלה והנוחה ביותר הייתה להעביר את יוזמת הנמל הזו, מימונו והפעלתו – לקטאר, כלומר לחמאס.

השלכות: חולשה מולידה אלימות​

ממשל ביידן מאמין שהצעד הקטן ולכאורה חסר החשיבות הזה, יעניק לו הישג מישני לקראת הבחירות בארה"ב שיתקיימו בחודש נובמבר (אם לא הפסקת אש והסכם, אז לפחות קץ לטרגדיה ההומניטרית), הישג אשר יסייע לניצחון דמוקרטי. בפועל, בגידתו של הממשל בבעלת בריתו האמיתית תביא לתוצאה הפוכה.
קודם כל, באמצעות סיוע הומניטרי, קטאר, כלומר חמאס, תשמור על שליטתה באוכלוסייה. בצעד הקטן הזה, ארה"ב מוסרת את האוכלוסייה לידי חמאס. כתוצאה מכך ייהרגו יותר חיילים ישראלים, כמו גם יותר פלסטינים. וזה יגרום להתלקחות רחבה יותר.
ADKq_NbdFfIw7tvyJwJX67ncEO8uUr0g-35Pg5SDv92b0gJzbl23qX34r7WLPk6Un6sf73TcZefceavjSWKu1qXQd5S_qAsE62z8orIPeHD-LeTZrgSVdz7TWgJjfkBE7-4bmQ=s0-d-e1-ft

יגאל כרמון, מייסד ונשיא MEMRI – המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון | צילום: אלכס גורביץ'
החולשה האמריקנית תוליד אלימות בקנה מידה גדול בהרבה. כל הכוחות האנטי-אמריקניים באזור יבינו כעת שארה"ב חלשה ואיננה עומדת לצד בעלות בריתה – ולכן זהו הזמן לסלק את כוחותיה מבסיסיה ברחבי המזרח התיכון.
כתוצאה מגילוי חולשה זה, יתרחשו ההתפתחויות הבאות:
העימות עם חיזבאללה בגבולה הצפוני של ישראל יסלים עד לכדי מלחמה כוללת עם חיזבאללה.
החות'ים יעצימו את התקפותיהם בים האדום. על פי דיווחים משלחת שלהם הגיעה ללבנון, מה שעשוי להצביע על החמרה אפשרית בגבול הצפון. כל מיליציות החסות של איראן יסלימו את התקפותיהן על בסיסים אמריקנים בסוריה, עיראק וירדן, ואיראן תמשיך לטעון שהן פועלות באופן עצמאי (שזו בדיחה).
בנובמבר הקרוב, ממשל ביידן יעמוד בפני מלחמה אזורית מוחלטת – לא רק נגד ישראל אלא גם נגד אמריקה (וכמובן שלא יהיה לו הישג פוליטי במזרח התיכון בקשר למלחמה).
למה אפשר לצפות ברמה הגלובלית? כתוצאה מחולשתה של אמריקה, כפי שהודגמה בעזה, רוסיה תרחיב את מלחמתה באוקראינה, עם איומים גלויים במלחמה גרעינית אם נאט"ו תגיב, וסין תחריף את הלחץ האלים שלה נגד טייוואן, ונגד הפיליפינים בים סין הדרומי.
הכישלון הישראלי והאמריקני בעזה יגרום למלחמה כוללת ממש לפני הבחירות. כל הכוחות האנטי-אמריקניים יחשבו שזה הזמן וההזדמנות שלהם. אמריקה חלשה ולא תעז להיכנס למלחמות עולם, במיוחד לפני הבחירות.
מסירת הנמל לקטאר, כלומר חמאס, היא צעד קטן, חסר חשיבות לכאורה עבור אדם אחד, הנשיא ביידן, אבל קפיצת מדרגה אחת ענקית לקראת מלחמה כוללת.



יגאל כרמון הוא מייסד ונשיא MEMRI – המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
6 שעות ממטח הטילים לקריית שמונה חיל האוויר עדין לא הגיב בלבנון ובאופן חריג לא בוצעה אף תקיפה ישראלית מהבוקר בלבנון
(חדשות ישראל)

מקורות לבנונים: הפסקה מוחלטת של רשת האינטרנט ברוב אזורי לבנון, מטריפולי ועד קסרואן, מתן, בעלבק, ועוד.
אולי זה סימן לקראת תקיפה רחבה?
וחוץ מזה שמעתי הבוקר הרבה מטוסים לא היה תקיפות בכלל?
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
ולהיזהר מהסלמה ברמדאן- משאת נפשו של סינוואר
קשקוש. משאת נפשו של סינוואר היא שלא תהיה כניסה לרפיח.
כל הדיבורים האלו על המנעות מהסלמה ברמדאן מזכירים לי בדיחה גאונית שראיתי שנה שעברה, כשהמציאות הייתה קרובה לזה:
אם חודש לפני הרמאדן נזהרים לא ליצור זעם, ברמדאן לא רוצים הסלמה, ובחודש שאחרי הרמדאן הפיגועים הם רק גרורות של הרמדאן - מתי זה יהיה על כל השנה?
השטות הזו על המנעות מהסלמה ברמדאן היא קשקוש של לשעברים , שאת עמדותיהם אנחנו מכירים היטב...

נ.ב: אני לא רוצה לפגוע בך, @סיפורת. אני מדבר לגופו של טיעון, ממש לא לגופו של אדם.
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
קשקוש. משאת נפשו של סינוואר היא שלא תהיה כניסה לרפיח.
כל הדיבורים האלו על המנעות מהסלמה ברמדאן מזכירים לי בדיחה גאונית שראיתי שנה שעברה, כשהמציאות הייתה קרובה לזה:
אם חודש לפני הרמאדן נזהרים לא ליצור זעם, ברמדאן לא רוצים הסלמה, ובחודש שאחרי הרמדאן הפיגועים הם רק גרורות של הרמדאן - מתי זה יהיה על כל השנה?
השטות הזו על המנעות מהסלמה ברמדאן היא קשקוש של לשעברים , שאת עמדותיהם אנחנו מכירים היטב...

נ.ב: אני לא רוצה לפגוע בך, @סיפורת. אני מדבר לגופו של טיעון, ממש לא לגופו של אדם.
כניסה לרפיח תהיה.
כניסה לרפיח ברמדאן היא אכן משאת נפשו של סינוואר. העולם הערבי יעצור את המתקפה בכל מחיר עם האבדות הראשונות ומראות הפליטים הנמלטים לשום מקום.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה