מאמרים ומדריכים בנושא צילום מתקדם המרת תמונה לשחור-לבן ומונוכרום באמצעות ערוצים

רבקה.

משתמש מקצוען
בעידוד יוסי הכנתי מדריך להמרת תמונה לש/ל או מונוכרום.
מקווה שתהנו ממנו.
אשמח לקבל פידבקים. :)
רבקה.
 

קבצים מצורפים

  • מדריך שחור לבן.pdf
    1.2 MB · צפיות: 40

סיכת משרד

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מדריך כתוב נהדר!

אפשר שתבקשי נעיצה? או אולי אפילו יתכבד המדריך הזה לחנוך פורום של הדרכת עיבוד צילומים?

yossmor2, לשיקול דעתך!
 

גרף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
מדריך מושקע ביותר!

כל הכבוד!
 

רבקה.

משתמש מקצוען
נכתב ע"י סיכת משרד;390471:
מדריך כתוב נהדר!

אפשר שתבקשי נעיצה? או אולי אפילו יתכבד המדריך הזה לחנוך פורום של הדרכת עיבוד צילומים?

yossmor2, לשיקול דעתך!

זה בסדר, כשיוסי יתחבר הוא ינעץ.
לא חושבת שצריך פורום מדריכים. קודם שנתחיל להעלות לפה קצת מדריכים...

תודה לכם. :)
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
מאוד נהנתי רק שקצת הציקה לי האבססיה לדעתי מספיק פעם אחת בסוף
 

רבקה.

משתמש מקצוען
נכתב ע"י trew;390492:
מאוד נהנתי רק שקצת הציקה לי האבססיה לדעתי מספיק פעם אחת בסוף
תמונות מתוך מדריכים נהוג להחתים בסימן מים.
השתדלתי שזה לא יפריע לראות מה קורה בתמונה.
 

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
הרבה יותר פשוט ומקצועי לעשות המרה לש/ל בעזרת הכלי הייעודי של פוטושופ
הכלי נמצא תחת תפריט Image>Adjustments>Black & White
(Alt+Shift+Ctrl+B)
צפה בקובץ המצורף 60395

הכלי מאפשר לקבוע את מידת הבהירות והכהות של כל אחד מהגוונים בתמונה ובכך להשיג תוצאה מדוייקת יותר ובקלות רבה יותר מאשר להסתבך עם ערוצי צבע ושילובים ביניהם.

לצורך הענקת גוון לתמונה, מומלץ דווקא להשתמש באפשרות Colorize שבכלי Hue/Saturation. באופן זה ניתן להעניק לתמונה גוון תוך שליטה מלאה על הגוון ומידת הרוויה בקלות ובמהירות.
צפה בקובץ המצורף 60397

(לחילופין, אפשר להשתמש בפוטו-פילטר)
 

קבצים מצורפים

  • b&w.jpg
    KB 76.4 · צפיות: 22
  • hue.jpg
    KB 62.2 · צפיות: 16

yitzy

משתמש פעיל
צילום מקצועי
D I G I T A L
כל הכבוד על ההשקעה רבקה

במקרים הנדירים שהמרתי לש\ל גם אני השתמשתי ב'שיטה' של Shia


לא יודע מאיפה לקחת את המנהג, אבל לדעתי הגזמת עם החותמת מים...
 

רבקה.

משתמש מקצוען
שעיה, "כדאי" זה עניין של טעם. יש המוני שיטות, כל אחד והשיטה המועדפת עליו.
ציינתי את כלי השחור-לבן במדריך שלי, וכתבתי שאני לא אוהבת להשתמש בו כי אני לא מגיעה איתו לתוצאות המיטביות.
אין בו אפשרויות שילוב שונות ומבחינתי זה לא נוח לעבוד איתו. להגדיר את השיטה שלך כמקצועית יותר זה מעט שחצני.

לגבי הוספת הגוון - השיטה שלך לא נותנת תוצאות טובות, לטעמי, כי השילוב של הצבע הוא יחסית אחיד על פני הכל.
נסה להוסיף Photo Filter ולהוריד את ה-V ב-Preserve Luminosity. זו בערך התוצאה שנותנת השיטה של שינוי ה-Hue. מין מעטה אחיד לא טוב בעיני.
אפילו פוטופילטר כשכן מסומן V ב-Preserve Luminosity לדעתי נותן תוצאה שטוחה שאני לא אוהבת.
אתה שעובד עם חלונית Black&White יכול בקלות להיעזר ב-Tint שלהם, לא רואה סיבה לפתוח כלי אחר.
אבל, כמו שאמרתי... עניין של טעם.

אגב, אתה יכול פשוט להעלות מדריך של שיטות העבודה שלך, במקום לרדת על השיטות שלי. ;)
 

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
נכתב ע"י רבקה אריאל;390523:
שעיה, "כדאי" זה עניין של טעם. יש המוני שיטות, כל אחד והשיטה המועדפת עליו.
ציינתי את כלי השחור-לבן במדריך שלי, וכתבתי שאני לא אוהבת להשתמש בו כי אני לא מגיעה איתו לתוצאות המיטביות.
אין בו אפשרויות שילוב שונות ומבחינתי זה לא נוח לעבוד איתו. להגדיר את השיטה שלך כמקצועית יותר זה מעט שחצני.

צר לי שאת רואה שחצנות במקום שהיא איננה.
מקצועיות היא דבר שאפשר למדוד אותו ולא עניין של טעם.

לגופו של עניין:
כשאת עובדת עם ערוצים, יש לך שלושה ערוצים לשחק איתם ולשלב ביניהם.
כשאת עובדת עם כלי הBlack & White יש לך שליטה על שישה גוונים בתמונה.
זאת, בתוספת הממשק הנוח והתצוגה המקדימה, מעניקים שליטה ודיוק שקשה להשיג בשיטה שהצעת, ובהרבה פחות זמן. מכאן, שהשיטה מקצועית יותר.

נכתב ע"י רבקה אריאל;390523:
לגבי הוספת הגוון - השיטה שלך לא נותנת תוצאות טובות, לטעמי, כי השילוב של הצבע הוא יחסית אחיד על פני הכל.
נסה להוסיף Photo Filter ולהוריד את ה-V ב-Preserve Luminosity. זו בערך התוצאה שנותנת השיטה של שינוי ה-Hue.
פשוט לא נכון.

נכתב ע"י רבקה אריאל;390523:
אתה שעובד עם חלונית Black&White יכול בקלות להיעזר ב-Tint שלהם, לא רואה סיבה לפתוח כלי אחר.
בזה את צודקת, באמת מיותר לפתוח את הכלי Hue/Saturation. אפשר לבצע את הפעולה מחלונית Black&White עצמה. מה שבעצם הופך את הכלי הזה לכלי האולטימטיבי למטרות אלו.

נכתב ע"י רבקה אריאל;390523:
אגב, אתה יכול פשוט להעלות מדריך של שיטות העבודה שלך, במקום לרדת על השיטות שלי. ;)
אני לא "יורד על השיטות שלך" זה מגוחך. חשבתי שהמטרה היא לעזור לאנשים ללמוד שיטות עבודה יעילות ומתקדמות. אי לכך, תרמתי את השגותי לנושא.
כפי שאני אכן עושה בכל עת שבה אני סבור שיש באפשרותי לתרום מנסיוני למען שאר החברים.

חבל שבחרת לראות בזה משהו אישי.
עם כל הצער שבעובדה שמדריך בן 16 עמודים הופך להיות לא-רלבנטי לנוכח חלונית קטנה בפוטושופ.
אני משוכנע שמשתמשים מסויימים יקבלו את זה בהקלה.
עבורם כתבתי: השתמשו בכלי Black & White של פוטושופ כדי להשיג תוצאות טובות ומהירות.
 

רבקה.

משתמש מקצוען
* יש תצוגה מקדימה גם דרך חלונית ה-calculation.
* אם היית רק "תורם את השגותיך" זה היה נחמד, אבל אתה ניסית (ועודך מנסה: "מדריך בן 16 עמודים הופך להיות לא רלוונטי") להקטין את שיטת העבודה שלי.
אניוואי, תהנה, אני יוצאת מהוויכוח הזה.
 
Y

yossmor2

אורח
חברים יקרים,
הישארו נא במסגרת הדיון המקצועי.
תודה
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
זה עתה ניסיתי את ההצעות השונות לעריכה, וכמובן שהתוצאה תלויה בסוג התמונה, מידת הקונטרסטיות שלה ועוד.
אני לא יודעת לכתוב תוך כדי תמונות אז אני מביאה רשימה:
1. ציבעוני.
2. ש"ל עפ"י הצעתה של רבקה.
3. ש"ל עפ"י הצעתו של שייע.
4. מונוכרום דרך הסיטוריישן.
5. מונוכרום ע"י פוטופילטר.
6. מונוכרום דרך הטינט בבלאק&וויט.
 

קבצים מצורפים

  • של1.jpg
    KB 305 · צפיות: 18
  • של2.jpg
    KB 224.1 · צפיות: 18
  • של3.jpg
    KB 236.5 · צפיות: 14
  • של4.jpg
    KB 286.1 · צפיות: 20
  • של5.jpg
    KB 284.5 · צפיות: 16
  • של6.jpg
    KB 274.9 · צפיות: 20

רבקה.

משתמש מקצוען
נכתב ע"י mig;390607:
זה עתה ניסיתי את ההצעות השונות לעריכה, וכמובן שהתוצאה תלויה בסוג התמונה, מידת הקונטרסטיות שלה ועוד.
אני לא יודעת לכתוב תוך כדי תמונות אז אני מביאה רשימה:
1. ציבעוני.
2. ש"ל עפ"י הצעתה של רבקה.
3. ש"ל עפ"י הצעתו של שייע.
4. מונוכרום דרך הסיטוריישן.
5. מונוכרום ע"י פוטופילטר.
6. מונוכרום דרך הטינט בבלאק&וויט.

אממ, האמת היא שאף אחד מהעריכות לא יצאה ממש טוב, בעיני. האמת היא שזו תמונה קשה להמרה, כי האוביקט המרכזי בה חשוך מדי. כדי שהמרה תצא טוב צריך מראש לקחת תמונה שמצולמת יחסית טוב.
מה שעשיתי בעריכה שלי (מקווה שאני זוכרת נכון) -
* ערוץ אדום על גבי אפור/ירוק על מצב Overlay ב-100%.
* ערוץ אדום על גבי הערוץ מהשלב הקודם על מצב Screen על 30%, נדמה לי.
* ערוץ אדום על גבי הערוץ מהשלב הקודם על מצב Soft Light, נדמה לי שעל אחוז מונמך.
* ערוץ אדום על גבי הערוץ מהשלב הקודם על מצב Lighten על בערך 30%.
* העתקת הערוץ הירוק והדבקתו כשכבה חדשה, ואז הסתרתה (ע"י לחיצה על העין).
* העתקת הערוץ האחרון שיצרתי והדבקתו כשכבה חדשה, ואז גילוי השכבה של הערוץ הירוק.
* הוספת מסיכה לשכבה העליונה ומחיקה מרוככת ומוחלשת של הלחי, כך שיתגלה איזור הלחי בערוץ הירוק (שם הוא לא שרוף).
* הוספת שכבת לבלס בה הבהרתי רק את גווני האמצע (הפכתי את ערך הסליידר האמצעי ל-1.30 במקום 1.00).

נדמה לי שהתוצאה הזו עדיפה על אלה שניסית, אבל בכל מקרה התמונה הזו עדיפה בצבע, בעיני (כמו רוב תמונות הילדים...), ובכל מקרה כדאי בפעם הבאה לצלם כך שהפנים יהיו בהירות יותר.

בהצלחה!
 

קבצים מצורפים

  • 9cl78s7q.jpg
    KB 133.7 · צפיות: 15

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
רבקה, עשית עבודה יפה מאוד
התוצאה בשיטה שלך בעייתית, תסתכלי על החלק העליון בשיער הוא "נסתם" לגמרי, ואילו הפנים איבדו חלק מהגוונים היפים שמופיעים בשיטה הפשוטה של הפיכה לגווני אפור.
 

רבקה.

משתמש מקצוען
ב"נסתם" אתה מתכוון ל"שרוף"? אם כן, שמור את התמונה במחשב שלך, כנס ללבלס וגרור את החץ הכי שמאלי עד הסוף ימינה. תראה שהתמונה הופכת לשחורה לחלוטין, וזה אומר שאין אף חלק שרוף.
בכל מקרה, זו בעיית חשיפה בתמונה הראשונית ואין מה לעשות נגד זה. כל התוצאות כמעט שרופות, וגם אלה שלא שרופות הן בעצם באפור-אטום, כלומר חסר פרטים.
(לי אישית זה לא מפריע, כי האוביקט המרכזי זה הפנים והכי חשוב שהן יהיו חשופים כמו שצריך.)

לא הבנתי בדיוק על אילו גוונים אתה מדבר. אתה מתכוון שההמרה שלי קונטרסטית יותר בגווני הביניים? אם כן, זה פשוט כי זו ההעדפה האישית שלי. אני מעדיפה המרה קונטרסטית. לרוב אני מעדיפה שכל התמונה תהיה בהירה ורכה, ושהגוונים הכי כהים יהיו כהים מאוד. זה נותן קונרטסט עדין ונעים.
אבל פה זה היה יותר מסובך ולכן הלכתי על בין קונטרסט כללי.
שיטות שילוב אחרות (למשל הימנעות מ-Overlay) יצרו תמונה פחות קונטרסטית.
 

tamiro

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י רבקה אריאל;390570:
* יש תצוגה מקדימה גם דרך חלונית ה-calculation.
* אם היית רק "תורם את השגותיך" זה היה נחמד, אבל אתה ניסית (ועודך מנסה: "מדריך בן 16 עמודים הופך להיות לא רלוונטי") להקטין את שיטת העבודה שלי.
אניוואי, תהנה, אני יוצאת מהוויכוח הזה.

נתנו לך ביקורת
את לא צריכה ישר לקפוץ

אני מסכים עם שי (אם ככה קוראים לו)
החלונית של שחול לבן בפוטושופ עושה עבודה טובה ומהירה
ונותנת לך שליטה על כל הערוצים.

מה גם שהמדריך הזה לא בדיוק מחדש משהו
או מביא משהו חדש... (ואם להודות על האמת דומה מאוד ל3 מדריכים שאני מכיר שכתובים בעברית)
סחטיין על ההשקעה...
 

רבקה.

משתמש מקצוען
נכתב ע"י tamiro;390690:
נתנו לך ביקורת
את לא צריכה ישר לקפוץ

אני מסכים עם שי (אם ככה קוראים לו)
החלונית של שחול לבן בפוטושופ עושה עבודה טובה ומהירה
ונותנת לך שליטה על כל הערוצים.

מה גם שהמדריך הזה לא בדיוק מחדש משהו
או מביא משהו חדש... (ואם להודות על האמת דומה מאוד ל3 מדריכים שאני מכיר שכתובים בעברית)
סחטיין על ההשקעה...

כבר כתבתי 100 פעמים - כל אחד והשיטה שלו.
עיצבן אותי שהוא ירד על השיטה שלי במקום פשוט לשתף בשיטה שלו.

אני אישית לא ראיתי מדריך לשיטה הזו בשום מקום.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  25  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה