שיתוף - לביקורת המן מכה שנית (הסיפור ששמט לי את הלסת)

הווה פשוט

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
נתקלתי בספר על הרב חרלפ,

עלעלתי

די משעמם (הסיבה פשוטה, המחבר בעצמו כותב בהקדמה שהוא היה נוסע ברחובות ירושלים וכשנתקל בזקן היה עוצר לידו ושואל אם הכיר את הרב חרלפ ושיספר משהו, אז באמת יש שם הרבה סתם מהסגנון "אני זוכר את פניו המאירות", "לשמוע את הקריאת שמע שלו היה משהו", המשפט האחרון מופיע שם עשרות פעמים)

אבל אוירה של פעם ורוח קדומים שורים על הספר.
(מודה שרק עלעלתי, ויתכן שהמדגם שלי שגוי).
ופתאום מופיע ספור שמפיל אותי מהכסא.

ואני משתף כדי להקל מעלי, וגם לקבל פידבק על אולי מופעים נוספים של הספור במקומות אחרים, או ספורים דומים.

תקשיבו, זה יוצא דופן, באחריות.

מספר יעקב משה ברמן (נין של הרב וקרוי כנראה על שמו)
שסבתו ספרה לו (סבתו היא דינה בארי הבת הקטנה של הרב)
שיום אחד דפקו בדלת קבוצת מקובלים שהיו בקשר עם הרב (שהיה כידוע מגדולי המקובלים) ואמרו כי דבר סתר להם אתו, וגרשו את כל הנוכחים מהחדר,
דינה ישבה על ברכי הרב ונאחזה בו בכח ויללה שאינה רוצה ללכת בשום אופן, אמר להם הרב "היא קטנה וממילא לא מבינה" והיא נשארה.
הדלת ננעלה והם החלו לספר.
"מצאנו כתוב בספר קבלה ישן נושן שבאיזשהו מקום במדבר סיני...
- שימו לב רבותי -

... נשאר קצת "מן" !

... ובספר ההוא מופיע המיקום בצורה מעורפלת, וכבר זמן רב שאנו עוסקים בחיפושים בתוספת יחודים וכוונות ותפלות וכל שאר המיסטישע זאכן, והנה לאחר יגיעה רבה עמלינו נשא פרי ו....

...באחד מנקיקי הסלעים מצאנו שכבת מן !"

זקן החבורה מוציא מחיקו כלי ובו חומר לבן.
הרב מברך (אני תוהה אם ברך "המוציא לחם מן השמים", לא מפורט בספר) ואוכל קצת ואחר כך כל אחד מהנוכחים מברך וטועם.
גם לי נתנו לטעום, מספרת הסבתא.

"ואיך זה היה"?

"טעים מאד, דומה קצת לחלווה"

(אני חושב שהמראה הזכיר לה חלווה ולכן בחושבה על חלווה נעשה גם הטעם כך, מן...)

עד כאן הספור.

מחבר הספר מוסיף, שיש לרב ספר בשם "לחם אבירים" ספר קבלה עמוק.
ובהקדמה כותב הרב שהוא קרא לספר כך מסיבה הכמוסה עמדו.
ועד היום נלאו תלמידיו מלמצוא את הסיבה.
המחבר רומז שאולי יש קשר (המן נקרא לחם אבירים).
אולי הוא חיבר אותו תחת השפעת אכילת מן, מי יודע...

 

הווה פשוט

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
לדיון.
 

איש המילה הכתובה

כתיבה שהיא גדולה מסך מילותיה
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אני לא מבין מה אתם מתפלאים מהסיפור. אפשר לחשוב שזו הפעם הראשונה בה קבוצת תיירים ישראלית משאירה חלווה ועוד מרעין בישין בשטח.
 

הווה פשוט

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
אני לא מבין מה אתם מתפלאים מהסיפור. אפשר לחשוב שזו הפעם הראשונה בה קבוצת תיירים ישראלית משאירה חלווה ועוד מרעין בישין בשטח.
אמש נשמעה דפיקה חרישית בדלת ביתי, בפתח עמדו בעיניים חולמניות שני אנשים פרועי זקן ועטופים בלבן.
לאחר שהשביעו אותי לא לגלות את סודם, הראו לי קונטרס מסתורי המכיל מידע מוצפן על המקום המדויק במדבר סיני בו ניתן למצוא את העטיפות של הדוריטוס חמוץ מתוק שמשה רבינו חילק לבניו אחרי לימוד אבות ובנים בחצר המשכן
 

איש המילה הכתובה

כתיבה שהיא גדולה מסך מילותיה
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אמש נשמעה דפיקה חרישית בדלת ביתי, בפתח עמדו בעיניים חולמניות שני אנשים פרועי זקן ועטופים בלבן.
לאחר שהשביעו אותי לא לגלות את סודם, הראו לי קונטרס מסתורי המכיל מידע מוצפן על המקום המדויק במדבר סיני בו ניתן למצוא את העטיפות של הדוריטוס חמוץ מתוק שמשה רבינו חילק לבניו אחרי לימוד אבות ובנים בחצר המשכן
קנאה גדולה אחזה בי בראותי את עמיתי לפורום כתיבה זוכה לגילויים מכוננים ולדרישות שלום מהעבר ההיסטורי של עמנו. ואילו אני עסוק בזוטות.

בצר לי נסעתי למקובל דגול המתגורר בצפת, ניגשתי אליו ביראת כבוד לאחר תפילת הנץ, סיפרתי לו על הסיפור המפעים הנ"ל, ושטחתי בפניו את שאלתי: "איך אוכל גם אני לזכות לביקורי מקובלים מרעישים שכאלה? אילו הנהגות מיוחדות עלי לאמץ כדי להשיג את המדרגה הנשגבה?"

הוא עצם את עיניו ופניו האירו כצאת השמש בגבורתה, ולאחר שתי דקות פקח עין אחת וענה "הווה פשוט"! הלסת שלי נשמטה מרוח הקודש שפרצה מפיו כאש תלהט יער. "אבל מה זה אומר?" הוספתי לשאול. ובתגובה הוא הגביה את קולו וחזר על המילים "הווה פשוט, הווה פשוט" והמשיך ללכת.

יד ימינו ומי שאמון על הנגשת דברי הרב הנשגבים להמון הנבער, הסביר לי שהרב התכוון לכך שהדרך להשיג את המטרה הנעלה היא לא על ידי פרישות מיוחדת או סיגופים מייסרים, אלא דווקא על ידי התנהגות בפשטות יתרה - "הווה פשוט - פירושו: תהיה פשוט".

כל אותו היום התעלתי לרמות גבוהות במיוחד של פשטות, וזיככתי את גופי באין ספור מעשים פשטניים; שיחקתי עם ילדי השכונה 'מחבואים', פיצחתי גרעינים שחורים עם יושבי הגדרות, דיברתי עם מרבית קבצני עירי, ועוד ועוד.

ואכן ב - 11:05 בלילה בדיוק זה קרה. שני בעלי הדרת פנים מזוקנים לבושים בבגדים בלויים, דפקו בדלת. ליבי הלם בפרעות, עת סובבתי את המפתח ופתחתי את הדלת על הציר החורק. "אפשר להיכנס?" שאל המבוגר שבהם שהחזיק בתיק עתיק ומסתורי. "בוודאי" עניתי בקול רועד. יצר הסקרנות סחף את עיני לבלוש אחר תוכן התיק. במבט חטוף הספקתי לזהות שם בקבוק מים, שהערכתי שהם מבארה של מרים, ושקית מטבעות זהובים, ששיערתי שהם מיוחסים למחצית השקל.

ואז לאכזבתי הם התחילו לדבר על ישיבה בניהולם ביוקנעם עילית, בה שוקדים על תלמודם 12 תלמידים מבתים טובים למחצה. הם הכבירו במילים על אודות מצוות החזקת תורה בארץ ישראל ועל הזכות הגדולה שכדאי לי לחטוף בשתי ידיים.

חשבתי לפטור אותם בתרומה נאה של חמישה שקלים, אך הם התגלו כעיקשים ונודניקים לא קטנים. האירוע הסתיים בהיפרדותי מ-300 ₪, ומיותר לציין שהם לא הביאו מן, גם לא אריזות של דוריטוס שמתוארכות אלפי שנה אחורה, ואפילו לא קבלה על סך 300 ₪.
 
נערך לאחרונה ב:

הווה פשוט

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
קנאה גדולה אחזה בי בראותי את עמיתי לפורום כתיבה זוכה לגילויים מכוננים ולדרישות שלום מהעבר ההיסטורי של עמנו. ואילו אני עסוק בזוטות.

בצר לי נסעתי למקובל דגול המתגורר בצפת, ניגשתי אליו ביראת כבוד לאחר תפילת הנץ, סיפרתי לו על הסיפור המפעים הנ"ל, ושטחתי בפניו את שאלתי: "איך אוכל גם אני לזכות לביקורי מקובלים מרעישים שכאלה? אילו הנהגות מיוחדות עלי לאמץ כדי להשיג את המדרגה הנשגבה?"

הוא עצם את עיניו ופניו האירו כצאת השמש בגבורתה, ולאחר שתי דקות פקח עין אחת וענה "הווה פשוט"! הלסת שלי נשמטה מרוח הקודש שפרצה מפיו כאש תלהט יער. "אבל מה זה אומר?" הוספתי לשאול. ובתגובה הוא הגביה את קולו וחזר על המילים "הווה פשוט, הווה פשוט" והמשיך ללכת.

יד ימינו ומי שאמון על הנגשת דברי הרב הנשגבים להמון הנבער, הסביר לי שהרב התכוון לכך שהדרך להשיג את המטרה הנעלה היא לא על ידי פרישות מיוחדת או סיגופים מייסרים, אלא דווקא על ידי התנהגות בפשטות יתרה - "הווה פשוט - פירושו: תהיה פשוט".

כל אותו היום התעלתי לרמות גבוהות במיוחד של פשטות, וזיככתי את גופי באין ספור מעשים פשטניים; שיחקתי עם ילדי השכונה 'מחבואים', פיצחתי גרעינים שחורים עם יושבי הגדרות, דיברתי עם מרבית קבצני עירי, ועוד ועוד.

ואכן ב - 11:05 בלילה בדיוק זה קרה. שני בעלי הדרת פנים מזוקנים לבושים בבגדים בלויים, דפקו בדלת. ליבי הלם בפרעות, עת סובבתי את המפתח ופתחתי את הדלת על הציר החורק. "אפשר להיכנס?" שאל המבוגר שבהם שהחזיק בתיק עתיק ומסתורי. "בוודאי" עניתי בקול רועד. יצר הסקרנות סחף את עיני לבלוש אחר תוכן התיק. במבט חטוף הספקתי לזהות שם בקבוק מים, שהערכתי שהם מבארה של מרים, ושקית מטבעות זהובות, ששיערתי שהם מיוחסים למחצית השקל.

ואז לאכזבתי הם התחילו לדבר על ישיבה בניהולם ביוקנעם עילית, בה שוקדים על תלמודם 12 תלמידים מבתים טובים למחצה. הם הכבירו במילים על אודות מצוות החזקת תורה בארץ ישראל ועל הזכות הגדולה שכדאי לי לחטוף בשתי ידיים.

חשבתי לפטור אותם בתרומה נאה של חמישה שקלים, אך הם התגלו כעיקשים ונודניקים לא קטנים. האירוע הסתיים בהיפרדותי מ-300 ₪, ומיותר לציין שהם לא הביאו מן, גם לא אריזות של דוריטוס שמתוארכות אלפי שנה אחורה, ואפילו לא קבלה על סך 300 ₪.
ואו אתה טוב!
כתיבה יפה ודמיון משובח, אתה חייב לכתוב עלילות מורכבות וכייפיות כאלה.
העם יהנה.
 

איש המילה הכתובה

כתיבה שהיא גדולה מסך מילותיה
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ואו אתה טוב!
כתיבה יפה ודמיון משובח, אתה חייב לכתוב עלילות מורכבות וכייפיות כאלה.
העם יהנה.
תודה רבה ממש כיף לשמוע.
הלוואי ויכולתי לזנוח את הכתיבה השיווקית והאינפורמטיבית היבשה ולהתמקד בזה.
העם אולי ייהנה, אבל לא ישלם :)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  29  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה