ביקורת ספרות המודיע או משפחה

anotherית

משתמש סופר מקצוען
האמת, שהשנה תכננתי מסיבת פרידה. מאז פסח אני מתכננת אותה, מעצבת עיצובים, מכינה תוכניות, קונה בלונים, אופה עוגות. מדמיינת אורחים. הזמנתי גם כמה חברות, מה טוב שנתקעו בגלל הסגר ולא ראו אותי בכלימתי. כי המסיבה התבטלה.

בערב החג, הלכתי להביא את הנפרדים ממני. וככה ישבו להם על הספה בסלון עשר קילו, של חומר קריאה ופרסומות. התחלתי מהקל אל הכבד, ולבסוף, עם עודף כנות, ביטלתי את החגיגה. הופתעתי לטובה.

אמת נוספת, גם ביקורת לא תכננתי להעלות, רציתי לבדוק את עצמי במצב של סתימת פיות. אבל לסוף, כמו החור של הקומקום, (קרדיט @יעקב12..) החור שלי היה באיש את רעהו, ובמקום לכתוב כאן, כתבתי שם. הרמתי ידיים בשנית. החלטתי להיכנע.
יהיה כאן קצת ערבוב של מה שנאמר באא"ר, אני ואחרים, אז מתנצלת מראש על כפילויות.


קצת סקירה כללית:

אז מה יש לנו, יש לנו את בקהילה ומשפחה, ואת העיתונים המפלגתיים.

חשיפה:
בקהילה - 8.9% מהציבור. (לפי ויקי, פחות מהפלס, מממ)
משפחה - 24% מהציבור.
מבשר - 10.2% בעיתוני אמצע השבוע, ו-8.8% בסוף השבוע.
יתד - 24.1% בעיתוני אמצע השבוע ו-21% בסוף השבוע, ביום שלישי זוכה לחשיפה של 44.9%.
המודיע - 16.3% מהציבור החרדי בעיתוני אמצע השבוע ו-16.2% בסוף השבוע.
הדרך - ?

העיתונים המפלגתיים הינם שופר של מפלגה מסוימת בעוד שהעיתונים הלא מפלגתיים הם בעצם (הלואי..) לא שופר של אף אחד. מעבר לשלל הבעיות, הבעיה שלי בעיתונים המפלגתיים, היא שאין להם שום צורך להרשים. יש את הבייס, שיהיה מנוי גם אם בעל העיתון יברח למסצ'וסטס עם פרטי כרטיס האשראי של המנוים כולם, ובשביל מי שלא הבייס, אין טעם להשקיע. וככה קיבלנו את עיתון קטיפה.
מה שמעניין בקטיפה, זה שלכאורה, הצנזורה לא כזו קפדנית, והרבה יכול להסתנן לבפנים, לו מישהו רק ירצה, מה לעשות שלא נראה שיש כזה מישהו. הסיפורים בהמשכים שבו, מממ. לפעמים יש להם טובים יותר. הכתבות, גם כן. יש שם את נחמה פייגא, שהיא מעולה ממש, ואת יהודית, שכיף לקרוא אותה, ובזה מסתכם העניין, שאר הטורים היו מעניינים פעם, אבל אחרי כחמש פלוס שנים איתם, אולי הגיע הזמן להחליף.

מנגד, עומד לו עיתון בתוך, כמלגלג. מגזין נשים, ברמה, מביא סיטואציות כמו שצריך ולא מתחבא. הכותבות בו הן מהטובות ביותר. לתמר עבודי, אין מתחרים עדיין. וגם לא לכותבות הסיפורים שם. העורכת עומדת עם יד על הדופק, והתוצאה.. וכמו כן מגזין משפחה. יש מי שיש לו בעיה עם צדדים מסוימים של העיתון, ואיש באמונתו יחיה. לי אישית, אין בעיה עם צילומי בנות או איורי נשים. גם לא עם כתיבה פותחת כביכול, או משקפת מציאות בלשונם. אבל- אני לא אוהבת את החינוך מחדש שהעיתון מנסה להשריש. יש מי שמצייר נשים, כי הוא חושב שזה מה שמתאים לו, ויש מי שמצייר נשים, כי הוא חושב שהוא היחיד הצודק ברחבי העולם. ואני מעוניינת בעיתון, לא בחינוך מחדש וניסיון להשריש את החינוך הקלוקל שכביכול קיבלתי מהממסד. (תגידו, יתד עושה אותו דבר, אז לא, כי הוא אולי נדבק בחיידק השמרנות בתחרות התקופה בין המודיע והמבשר, והפלס שנדבק לו לזנב, אבל קל מאוד להתעלם ממאמרי המערכת ולקרוא את אריה זיסמן.)

בקהילה הינו שבועון שזוכה לחשיפה של כ-8.9% בציבור החרדי, מי הוא האחוז הזה? כנראה די חופף עם קוראי משפחה, קצת יותר שמאלה. בקהילה בעצם מנסה לתפוס מקום כמו משפחה, ואת אותו הציבור, הבעיה היא, שהוא לא סגור על עצמו, בעוד משפחה, יודעים בדיוק מי קהל היעד שלהם, מה הגבולות שלהם, (אפשר להסכים איתם או שלא, אבל הם קבועים מראש), לבקהילה אין ממש גבולות, לכאן או לכאן. עיתון הנשים שלהם, שמרן יותר מקטיפה, וקצת חסר לו מידע, מי הוא קהל היעד שלו.
המילה פורום למשל, תצונזר מהעיתון, מניסיון אישי. בעוד שגם בבתוך ואפילו בקטיפה, אין בעיה לכתוב את זה; לא יהיו שם איורי נשים, (לפחות לא במגזינים שאני קראתי), אפילו לא סקיצות.

המגזין ה"גברי", טוב בדרך כלל, אבל יכול להיות טוב יותר, יש להם שם כוחות, כמו יצחק פלדמן, ויעקב ריבלין, ועליהם הם שומרים מכל משמר. אבל חסרה להם קצת השקעה. כי כדי להפוך להיות קרובים איכשהו למשפחה, צריכים להשקיע, ולא מספיקים הכותבים שיש עליהם מונופול. גם הכותבים בין לבין, צריכים להיות כח.

המבשר והמודיע, לא ממש קראתי בחיי. אבל קראט הוא יחסית לקטיפה, עיתון מעניין. אבל על דוממים בעיקר. (ואגב, אם הקטיפה הגיעו לשלב, בו מגזין של חסידות גור לנשים, הוא טוב יותר משלהם, מצבם גרוע מאוד ;)
נשים, אסור שיהיה שם, וגברים, ברור שלא, הרי זה עיתון נשים. וככה קיבלנו כתבות על ספרים, וסיפורים אישים, מעניינים מאוד. וכתובים טוב. אבל מתעלמים מחלק גדול בחיים. (וככה קיבלנו ספר, בלי עולם גברי, ובו בעל שמוזכר פעמיים בכל הספר, וחברה אחת, שהיא ממלאת מקום. כמה נחמד.)


ולעיניינו, סוכות תשפ"א. סקירה כללית וקצרה, (מאוד. תודה מראש לכל מי שיתכבד להעלות משהו מפורט יותר.)
כמו שכתבתי למעלה, הופתעתי לטובה. אין אפס, מישהו כאן למד מפסח, השקיע ועבד קשה.

בקהילה -
המגזין היה מעניין, נגע בנושאים נפיצים. אממה, שעקף אותם בנונשלנטיות רבה. כך גם בכתבה על סאטמר, עקף את שורש המחלוקת ולמה הם נפרדו בכלל, ואותו הדבר בזילברמן, את מאמר הרב שך וכו'.
זילברמן, שוב פעם הכתבה המשותפת של בקהילה ומשפחה, רק חכו, מישהו בזילברמן החליט ליישר קו והלך על מתקפה.
הכתבה על העילויים העתידיים הייתה מביישת ממש. גם אותנו כקוראים וגם את המתראיינים, נעבעך.
יעקב ריבלין, היה מעולה, היסטורי יותר, מלא ידע, שהיה חדש לי אישית.
מוסף הסיפורים שלהם, כמו תמיד, מלא בשמות לא מוכרים, וחבל. אותי אישית לא גירה יותר מדי לפתוח. והאמת, גם לא ממש פתחתי. סיפור פה ושם.
עיתון הנשים שלהם היה יפה, דקיק ביחס למגזינים השונים, אבל לא בגלל התוכן, אלא בגלל הפרסומות שלא היו בו כמעט, מעניין למה. מבחינת עיצוב, הוא קצת מאחור, וחבל, זה מאוד משפיע על הקריאה. (מיסיס פרצמן, היה מרתק לקרוא אותך).

משפחה -
תכלס, ניסו, הביאו אישים מעניינים, ניסו ליצור ראיונות, אבל בסופו של היום, לא היה עמוס בדאטה שציפיתי שיהיה, אבל בסך הכללי, היה מושקע מאוד. עבודה טובה, הרבה ראיונות, ומקוריים. קצת מנסים לחרד כל מרואיין, אבל לא נורא, נסלח.
הם הביאו מגוון גדול של כתבות מכל תחום. לא התחברתי לעליהום כנגד הכתבה עם מנדלבליט, (שהודה, כמו שכתבתי בלא מעט מקומות ביותו יהודי בביתו ואדם בצאתו), אבל זה לא הפעם הראשונה, בו אדם שלא חרדי קיבל במה בעיתונות חרדית, ודי לזעקות השבר, עיתון נמצא כאן לא כדי לתת במות או לא לתת במות, אלא בשביל סקופים, וזה היה אמור להיות סקופ, חוץ מזה, שכמו ששירה בירה אמרה אם אני לא טועה, המראיין שכח את השאלות בבית, התחברתי, ולא רק לראיון עם מנדלבליט;
בתוך, היה מעניין, כתבות טובות. כמו תמיד, לא הורגשה שם חווית חג מדי. אבל היה מה לקרוא, והרבה.
מוסף הסיפורים שלהם, גם כן, כמו תמיד, עם סופרים פנימיים שלהם, לא מתחרה עם של יתד, אבל גם רחוק מאוד משל בקהילה. היה חסר שם את של קפלר, וחבל.

יתד -
קטיפה, ממש התעלה על עצמו, והפתיע בגדול. הוא היה מעניין, חגיגי, (במקום המסיבה שלי שלא הייתה) הביאו כתבות מעניינות אחת אחת. סיפור מדהים של מיה קינן. (המסר, אויש, המסר) העמוד הראשון היה בסביבות עמוד 30, ולא 52 כמו בתוך. ונראה היה שמישהו שם רצה להוכיח שהם מכניסים ציורי נשים, ודימה מניין.
מוסף הסיפורים שלהם, השמות הגדולים. גם כן היה טוב מבעבר, הסיפורים כולם היו מעניינים, והפצצה שולדר הניח...

כמה היילייטס:
הסיפור של אורית הראל במוסף של היתד.
הסיפור של מיה קינן במוסף של היתד.
זכות הדיבור בבתוך המשפחה.

ומשהו אחרון. בקריאה לכל הכותבים שכאן, די כבר עם ראיונות של "התורה של אשת...", וכל האלו. זה בושה לאינטליגנציה של הציבור. ועל אותו הגל, לא כל ראיון על סמינר, איש חינוך, בעיות הדור, חייב נציג מסמינר החדש. הוא סמינר מעולה, ומקסים, וכבודו במקומו מונח, אבל זה נהיה למוגזם, ולפעמים, גם ציפוי. אולי תצליחו להרשים אנשים חיצונים, (אולי...) אבל בטוח לא בוגרים ובוגרות. אז בואו נתנער מהשקרים האלו. די. ספרו לנו על אישה שמוכרת את חייה לתורה, ולא מקבלת כבוד כבר כל ימי חייה, או אישה שמוסרת למען הציבור ולא מוכרת בכל רחבי הארץ.
(על החתום, בוגרת שמעריכה מאוד את כל הצוות.)
 
נערך לאחרונה ב:

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לא קראתי שום עיתון
חוץ מ...לא התאפקתי, עלעלתי בפרויקט ש'משפחה' עשו על הקורונה.
(אכזבה קלה, לא מעניין אותי מה אמר אריה דרעי לפני חודשיים לר' ברוך סולבייצ'יק, מעניין יותר מה גרם לחמש מאות בחורים מוולפסון להידבק)

ובכל זאת, היה מרתק לקרוא את הסקירה שלך גם בלי לפתוח שום עיתון.

ואם אפשר להסביר, מסיבת פרידה ממה?
 

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
אם העיתונים היו משקיעים בעיתוני החג המו שאת השקעת כאן, מצבנו היה טוב בהרבה.
יש לי פה את עיתון משפחה בלבד וממנו הספקתי לקרוא רק את חוברת הסיפורים.
היחיד שאהבתי היה של מנחם פינס. מזכיר לי זריצקי (בתוכן, לא בכתיבה) וקצת הספקתי לגנוב קצוות של המגזין ובתוך. המדור שירה בציבור, הכותרת פלוס האיור המשובב הם פסגת המגזין מבחינתי. יש גאונות בעולם.
 

בוקר מואר

משתמש מקצוען
אמת נוספת, גם ביקורת לא תכננתי להעלות, רציתי לבדוק את עצמי במצב של סתימת פיות. אבל לסוף, כמו החור של הקומקום, (קרדיט @יעקב12..) החור שלי היה באיש את רעהו, ובמקום לכתוב כאן, כתבתי שם. הרמתי ידיים בשנית. החלטתי להיכנע.

טוב, מאיפה להתחיל?
קודם כל תודה על שהקדמת את הביקורת לתחילת החג (אפשר עדיין לקרוא לזה ככה?)
ולא השארת אותו לאסרו חג, שכולנו כבר נשכח שאי פעם היו עיתוני חג.
אז כבר נדבר על שפעת. טרמפ שהחלים מקורונה כל הדרך אל הבחירות,
והגשם ששוטף את העולם שלנו על שלל נגיפיו..
את מישהו יסקרן עדיין לבקר מגזינים שעבר עליהם הסוכות...?

העיתונים המפלגתיים הינם שופר של מפלגה מסוימת בעוד שהעיתונים הלא מפלגתיים הם בעצם (הלואי..) לא שופר של אף אחד. מעבר לשלל הבעיות, הבעיה שלי בעיתונים המפלגתיים, היא שאין להם שום צורך להרשים. יש את הבייס, שיהיה מנוי גם אם בעל העיתון יברח למסצ'וסטס עם פרטי כרטיס האשראי של המנוים כולם, ובשביל מי שלא הבייס, אין טעם להשקיע. וככה קיבלנו את עיתון קטיפה.

דברים משתנים.
לכאורה בתקופתנו יש קהל לא קטן שמתלבט בין המודיע להמבשר.
או בין יתד נאמן למשפחה..
אולי לא ביום יום. אבל בסופי שבוע וחגים.

אבל- אני לא אוהבת את החינוך מחדש שהעיתון מנסה להשריש. יש מי שמצייר נשים, כי הוא חושב שזה מה שמתאים לו, ויש מי שמצייר נשים, כי הוא חושב שהוא היחיד הצודק ברחבי העולם. ואני מעוניינת בעיתון, לא בחינוך מחדש וניסיון להשריש את החינוך הקלוקל שכביכול קיבלתי מהממסד.

חינוך מחדש?
אולי פשוט עיתון פשוט שמדבר על החיים שלנו.
לא שופר. לא יתד. לא מודיע. לא מבשר. לא פלס. לא סרגל. ולא סוכה. סתם קהילה של משפחה חמימה :) .
אולי זה מרגיש לכם ככה בגלל ההתקפות ששומעים נגד משפחה, אז איכשהו אוטומטית עולה לנו בראש כשקוראים משפחה, הו. הנה. הם לא נבהלים מהתקפות, עדיין יש תמונה של ילדה בת שנתיים...

עיתון משפחה מתנהל לפי הנורמות שרוב (או לפחות חלק גדול) הציבור החרדי חי בו. ומאמין בו.
אם נתוני החשיפה אומרים 24 אחוז. זה אומר ש-50 אחוז מהציבור החרדי קורא משפחה.
אם אני מנתח נכון, לכל עיתון קנוי או מנוי, יש עוד לפחות "משפחה" אחת שקוראת אותו חינמי..

המשך יבוא.
 
נערך לאחרונה ב:

.כותבת.

משתמש מקצוען
המבשר והמודיע, לא ממש קראתי בחיי. אבל קראט הוא יחסית לקטיפה, עיתון מעניין. אבל על דוממים בעיקר. (ואגב, אם הקטיפה הגיעו לשלב, בו מגזין של חסידות גור לנשים, הוא טוב יותר משלהם, מצבם גרוע מאוד ;)
נשים, אסור שיהיה שם, וגברים, ברור שלא, הרי זה עיתון נשים. וככה קיבלנו כתבות על ספרים, וסיפורים אישים, מעניינים מאוד. וכתובים טוב. אבל מתעלמים מחלק גדול בחיים. (וככה קיבלנו ספר, בלי עולם גברי, ובו בעל שמוזכר פעמיים בכל הספר, וחברה אחת, שהיא ממלאת מקום. כמה נחמד.)
לא ממש קראת, אז קצת מצחיק לתת ביקורת. כי לא מי שפתוח אז בהכרח החומר שלו יהיה יותר טוב. לפעמים (הרבה לפעמים) הפוך.
עיתון קראט הוא עיתון ברמה גבוהה מאד מאד מאד. נכון, הוא מעניין את מי שמעוניין בקב"ה. הוא מחבר, הוא מחזק והרמה הספרותית שם מדהימה מדהימה.
חבילת החג של המודיע על שלל מוספיה התעלתה על עצמה.
לא מזמן דיברתי עם מישהי שהיא סופרת דגולה, ולצערה בילדותה קראה ספרים שנכתבו על ידי אנשים "לא חרדים" בלשון המעטה, ובשפה ברורה יותר - רובם על ידי גויים, וזאת בגלל הרמה הספרותית שלהם.
היא אמרה לי שני דברים: א- זה לא היה שווה את זה.
ב - יש היום בספרות החרדית כאלה שלא נופלים במאום מגדולי הסופרים בחוץ, מידיעה.
אז אני לא משווה בין ספרות גויית ולא יהודית לעיתונים חרדיים "פתוחים" (סגורים) יותר, אבל כן אומרת שהראייה שמראש ברור שהספרות היותר חרדית היא פחות ברמה, היא פשוט.. לא נכונה.
בעדינות.
חג שמח לכל עם ישראל
 

3333ציפי

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
תודה על הביקורת, כמעט פתחתי אשכול "מי לוקח על גבו ולפתוח אשכול ביקורת עיתוני חג". הקדמת אותי.
ואיך שהכל כתוב טוב ונחמד.

אז היות ועד עתה קראתי רק יתד אגיב רק עליו.
יתד -
קטיפה, ממש התעלה על עצמו, והפתיע בגדול. הוא היה מעניין, חגיגי, (במקום המסיבה שלי שלא הייתה) הביאו כתבות מעניינות אחת אחת. סיפור מדהים של מיה קינן. (המסר, אויש, המסר) העמוד הראשון היה בסביבות עמוד 30, ולא 52 כמו בתוך. ונראה היה שמישהו שם רצה להוכיח שהם מכניסים ציורי נשים, ודימה מניין.
מוסף הסיפורים שלהם, השמות הגדולים. גם כן היה טוב מבעבר, הסיפורים כולם היו מעניינים, והפצצה שולדר הניח...
וואי, אני ממש שמחה בשבילך. קטיפה לא הצליחה להקרא לי, זה אולי ריפוי בעיסוק, לעבור עמוד עמוד עד הסוף, ברצף. וכמעט תו לא.
יש סיפור חדש בהמשכים עם קטע, אם ילך יכול להיות חמוד, יעני, מנסים לעשות אוירה.
מוסף הסיפורים: ובכן, חזינו איך שחיפוש רעיון מקורי ושלא היה כמוהו הורס. יאללה, קחו סיפורים ושימו במקום להרוס אותם עם משת"פים למינהם. והוא מענין במידה מסוימת, לא נכבשתי. מה היה הסיפור עם הרב הגאון הצדיק יהונתן שינפלד?
מישהו שם רצה להוכיח שהם מכניסים ציורי נשים, ודימה מניין.
אוי כמה מגוחך.
ואני נאלצת לסכם: גם לסיסרא תקעו יתד בראש והוא מת משיעמום. כידוע.
עיתון קראט הוא עיתון ברמה גבוהה מאד מאד מאד. נכון, הוא מעניין את מי שמעוניין בקב"ה. הוא מחבר, הוא מחזק והרמה הספרותית שם מדהימה מדהימה.
מסכימה איתך. גם אני אוחזת מאוד מקראט. ובלי קשר לחג אלא תמיד. רואים על עיתון שהוא מושקע, שיש מי שאכפת לו. ואני לא חושבת שזה רק מבחינה דתית, כי זה לא קונה כל כך, אלא מבחינה סיפרותית, שווה בהחלט.
ב - יש היום בספרות החרדית כאלה שלא נופלים במאום מגדולי הסופרים בחוץ, מידיעה.
דיי. אם נולדה המילה הקצנה הרי היא נולדה לעת כזו.
 

.כותבת.

משתמש מקצוען
דיי. אם נולדה המילה הקצנה הרי היא נולדה לעת כזו.
לא חושבת שזו הקצנה. יש בהחלט.
החל בדוד זריצקי וכלה ב- מ.קינן. ויש עוד הרבה, רק אמצע הלילה עכשיו.
אבל מבחינתי (ואני יודעת שזה לא המקום לדיונים השקפתיים, אך רק אומר את דעתי בנידון), גם נניח ולו יצויר שאכן לא היו במחוזותינו סופרים טובים כמו אלה שבחוץ, אז כמו שאמרה לי אותה סופרת דגולה בסעיף א'-
א- זה לא היה שווה את זה.
לא שווה, לא בשבילינו, לא בשביל הבית, לא בשביל הילדים, לא בשביל הנפש. ובעיקר - ברור לי שזה לא מה שהקב"ה רוצה ממנו.
מבחינתי פה זה מתחיל ונגמר. דעתי שלי.
ושוב לדעתי יש ויש.
 

בוקר מואר

משתמש מקצוען
מוסף הסיפורים של משפחה,
גם כן, כמו תמיד, עם סופרים פנימיים שלהם, לא מתחרה עם של יתד, אבל גם רחוק מאוד משל בקהילה. היה חסר שם את של קפלר, וחבל.

היו שם כמה סיפורים יפהפיים בעיני:

שפרה גליק - עם רעיון שמעורר מחשבה על כמה שהכל לא מובן מאליו, בעולם שלנו.
כמו היכולת, הפשוטה כל כך, לשיר עם הפה..
כתוב בצורה מרתקת. תענוג ספרותי.

דבורי רנד
- יובל. הכאב. וההכנעה שבא בסוף.
והמקום -האחוזה- שמחבר לכאב, ומחבר לחיים שהיו לפני הכאב, ושנמצאים עכשיו.
(מצמידה את הראש לרצפה, לאבן השיש הדוממת. להקשיב לעמיהוד, בעל נעוריה.
לשמוע את הקול שלו. שאיננו. ומשפט שאני לא יכול לשכוח:
אתה מת פה, לאטה לעפר, ואני חיה. פה. זה כמעט אותו דבר, נכון?

רק נקודה אחת טעונה בירור @dvory
הסיפור יוצא מנקודת הנחה שהיובל הוא משהו שקצת אכזרי לעיתים קרובות, ונשאר לנו רק לחזק את האמונה ש"הצור תמים פעלו".
אבל אם נתבונן במצווה הזאת, דווקא היא על פי פשוטה. היא נועדה ככלי לצדק ושוויון חברתי.
יש אדם שנמכר לעבד. כי לא היה לו שקל על הנשמה. הוא עוד נרצע. שנים שהוא עבד.
יש לו הזדמנות של יובל.
יש קרקע שנלקחה מבעליה. אחוזה פרטית. שלו, של השבט. (פעם היה לזה המון משמעות)
ונמכרה בגלל קושי כלכלי. בגלל עניות.
יש הזדמנות, ביובל זה יחזור.
משום מה בסיפור זה מוצג בצורה הפוכה, כאילו היובל דופק את העניים.
ברור שכל מצווה לפעמים -בסיטואציה מסוימת- לא מסתדרת עם הטוב והישר בעינינו. אבל הבסיס שלה על פי פשוטם של דברים, דווקא בא ממקום של לדאוג לאישה המסכנה הזאת שאין לה אלא את נחלתה ליד חופי הכנרת.

מירי זוננפלד-
כתיבה כמו תמיד, משובחת ועשירה.
אולי יצא קצת ארוך מידי.

ותקנו אותי אם אני טועה.
המסר של נכדים שבסוף איכשהו מתקרבים למסורת, היה גם בפסח של אותה סופרת,
עם הסיפור -הבלתי נשכח- על הסבא התימני שעלה עם ילדיו לארץ..?
 
נערך לאחרונה ב:

בוקר מואר

משתמש מקצוען
ולעיניינו, סוכות תשפ"א. סקירה כללית וקצרה, (מאוד. תודה מראש לכל מי שיתכבד להעלות משהו מפורט יותר.)

לא מוותרים. נחכה עוד יומיים, אבל שיהיה ביקורת ממש מפורטת!

תכלס, ניסו, הביאו אישים מעניינים, ניסו ליצור ראיונות, אבל בסופו של היום, לא היה עמוס בדאטה שציפיתי שיהיה, אבל בסך הכללי, היה מושקע מאוד. עבודה טובה, הרבה ראיונות, ומקוריים. קצת מנסים לחרד כל מרואיין, אבל לא נורא, נסלח.

כמו שכתבת, היו ראיונות עם השמות הכי לוהטים בתקופה הזאת.
בני גנץ- היה את הכותרת הבומבסטית על מפגש בינו לבין מפקדו בצבא שנהיה חסיד ברסלב. אבל בגוף הכתבה זה כמעט לא הוזכר. יותר בשביל התמונה.
הריאיון עצמו היה ייחודי ומעניין.
אביחי מנדלבליט- היה מרתק לקרוא את מה שהוא עצמו אומר על כל מה שהציבור בישראל מנתח כבר תקופה ארוכה.

ופרויקט הקורונה של אליטוב ובלום:
התחיל עם סקופ דרמטי שמאשים את המדינה בהפקרת החרדים לחסדי הקורונה. לא פחות.
איך זה קרה?
השב"ך הציע איכוני מאומתים והשוהים לידם לפי מיקום הטלפון. אבל בטלפון הכשר זה לא מתאפשר.
ואוי ויי.. ראש הממשלה לא הוציא מיד הצעת חוק שמחייבת כל חרדי לקנות אייפון ולהסתובב איתו כל היום בכיס!
תגידו. נפלתם על הראש?
זה הסיפור שאיתו יצאתם בכותרת הראשית שמאשימה את המדינה בכל הרומן החולני (תרתי משמע) של הקורונה והחרדים..?

וההמשך:
נפתלי בנט (מצטייר כאיש מוכשר שיודע לקום, מה זה לקום, להמריא עם חללית. מנפילות פוליטיות הכי כואבות).
הפרוייקטור רוני גמזו (עם החרדים, כולנו כבר שמענו את הנפילות. אבל ההיסטוריה המוזרה שלו עם נתניהו בעבר, פחות ידועה. היה כואב לקרוא).
השר יולי אדלשטיין (מצטייר כמו נשמה טובה כזאת. סבא טוב).
היה בהחלט מרתק ומעשיר.



מוסף הסיפורים שלהם, השמות הגדולים. גם כן היה טוב מבעבר, הסיפורים כולם היו מעניינים, והפצצה שולדר הניח...
את הסיפור של "ולדר ושקוף" עוד לא קראתי. אבל לפי התהודה שהוא קיבל. הוא בהחלט שווה.

מועדים לשמחה, והמשך קריאה מהנה!
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
עיתון קראט הוא עיתון ברמה גבוהה מאד מאד מאד. נכון, הוא מעניין את מי שמעוניין בקב"ה. הוא מחבר, הוא מחזק והרמה הספרותית שם מדהימה מדהימה.


הייתי שולחת תודה על הודעתך אלמלא חלק מהמשפט הזה, שקומם אותי משהו.

אני מחזיקה מאד מהרמה הגבוהה בקראט.
המגזין הזה עשוי היטב, בכל פרמטר, החל מהנראות החיצונית וכלה בתמהיל שמרכיב אותו. הכתיבה והתכנים עשויים טוב, העריכה מעולה.
לא מצפה ממגזין שהוא דגלה ושופרה של גור להכיל תיאורי זוגיות פתוחים יותר מאלו שרמוזים בו, ומסוגלת ליהנות ממנו גם אם הוא שמרן מדי, לטעמי האישי.
אבל הקביעה שזה המגזין שמעניין את מי שמעוניין בקב"ה ממש מקפיצה.
מכירה נשים יראות ושלמות שהמגזין הזה מגרד להן. שמתחברות לתכנים אחרים. שהקו שם לא מדברר אותן ולא נוגע להן ובהן. והן מעוניינות בקב"ה מאד. חלקי ה' אמרה גם נפשן, ולא רק נפש המנויות להמודיע.
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
לא ממש קראת, אז קצת מצחיק לתת ביקורת.
מישהו כאן התחיל מותקף, וזה כבר אומר דרשיני. את קראט יצא ויוצא לי לקרוא המון. (ובאמת על המודע עצמו ועל המבשר, לא כתבתי.)
עיתון קראט הוא עיתון ברמה גבוהה מאד מאד מאד.
יש כאן מאוד אחד מיותר. אבל אכן, הוא עיתון מעניין.
נכון, הוא מעניין את מי שמעוניין בקב"ה.
אצטרף למה ש @ארבע אמרה, הוא עיתון מקסים. מעניין את מי שהקדוש ברוך הוא מעניין אותו? ואו. זה משפט שהוא אחריות. זה הולך גם להפך? מי שלא מעניין אותה קראט, נקיש מזה גם לקב"ה? ובמחילה, מה הקשר? הוא עיתון מעניין, ומושקע, אין אפס. והשמרנות שבו, נחמדה, למי שטוב לו, ומותר, מותר להיות קצת בתדהמה לקרוא בו סיפור בהמשכים בו לאשה מסוימת, אין בעל, אלא "מישהו" שהוזכר פעמיים (!!) בכל הספר. פעמיים, ואחד מהם טכני לגמרי. זה לא אומר שום דבר על רמתו של העיתון והכתיבה. ולמרות זאת, להפוך ולהקיש את כמובן מיד ליהדות, ולקדוש ברוך הוא, וכמובן לכל היהדות והחרדיות הנאמנה, מישהי הלכה רחוק מדי.

לא מזמן דיברתי עם מישהי שהיא סופרת דגולה, ולצערה בילדותה קראה ספרים שנכתבו על ידי אנשים "לא חרדים" בלשון המעטה, ובשפה ברורה יותר - רובם על ידי גויים, וזאת בגלל הרמה הספרותית שלהם.
היא אמרה לי שני דברים: א- זה לא היה שווה את זה.
ב - יש היום בספרות החרדית כאלה שלא נופלים במאום מגדולי הסופרים בחוץ, מידיעה.
אז אני לא משווה בין ספרות גויית ולא יהודית לעיתונים חרדיים "פתוחים" (סגורים) יותר, אבל כן אומרת שהראייה שמראש ברור שהספרות היותר חרדית היא פחות ברמה, היא פשוט.. לא נכונה.
בעדינות.
במחילה, אבל איך זה קשור? (ונרשמו על הנושא אשכולות ועוד אשכולות ועוד, אפשר לחפש, אין שום עניין לגרור את הדיון לשם.)
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
את הסיפור של "ולדר ושקוף" עוד לא קראתי. אבל לפי התהודה שהוא קיבל. הוא בהחלט שווה.
אם להיות מהוגנים, הסיפור הוא לא ממש סיפור, הוא העתק הדבק מהמכתב של הרב ארז משה דורון, מישהו יכל להתאמץ קצ תיותר בכתיבה, והחליט שלא, כי מי צריך, יש מכתב מעניין, אבל תכלס, המכתב היה מעניין, ככה שהקופיפייסט שלו, היה גם.
יש סיפור חדש בהמשכים עם קטע, אם ילך יכול להיות חמוד, יעני, מנסים לעשות אוירה.
לא ילך.
ובכן, חזינו איך שחיפוש רעיון מקורי ושלא היה כמוהו הורס. יאללה, קחו סיפורים ושימו במקום להרוס אותם עם משת"פים למינהם.
מאה אחוז. מחכה לעיתון הראשון שירד מהעץ בעניין הזה, (משפחה עושים זאת אטאט) אבל מה הבעיה שהמשתף הוא יונתן שיינפלד? לא הציק לי בעיניים.
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
יש סיפור חדש בהמשכים עם קטע, אם ילך יכול להיות חמוד, יעני, מנסים לעשות אוירה.

הסיפור החדש בקטיפה הרגיש לי כמנסה לרכב על האטרקציה בסיפור האינטרקטיבי שמיה קינן שלחה למדווריה.
גימיק נחמד בפעם הראשונה, בפעם השניה זה כבר חיקוי או מיחזור.
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
אם אני מנתח נכון, לכל עיתון קנוי או מנוי, יש עוד לפחות "משפחה" אחת שקוראת אותו חינמי..
לפי סקרים מקיפים,
כל עותק של עיתון שנקנה (בחנות או במנוי) מגיע לשלוש ידיים בממוצע.
(בזמנים רגילים, כשיש אירוחים)
 

בוקר מואר

משתמש מקצוען
אם להיות מהוגנים, הסיפור הוא לא ממש סיפור, הוא העתק הדבק מהמכתב של הרב ארז משה דורון, מישהו יכל להתאמץ קצ תיותר בכתיבה, והחליט שלא, כי מי צריך, יש מכתב מעניין, אבל תכלס, המכתב היה מעניין, ככה שהקופיפייסט שלו, היה גם.

כן, אבל את שוכחת שחיים ולדר אף פעם לא כותב סיפורים,
זה תמיד היה ילדים/אנשים מספרים על עצמם... :)
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
מאה אחוז. מחכה לעיתון הראשון שירד מהעץ בעניין הזה, (משפחה עושים זאת אטאט) אבל מה הבעיה שהמשתף הוא יונתן שיינפלד? לא הציק לי בעיניים.
משפחה היו הראשונים שהתחילו עם מוסף קונספט והם באמת התחילו להבין שהגיע הזמן לפרוש בכבוד.
כנ״ל לגבי חבילת חג בת מאתיים חלקים.
 

בוקר מואר

משתמש מקצוען
לפי סקרים מקיפים,
כל עותק של עיתון שנקנה (בחנות או במנוי) מגיע לשלוש ידיים בממוצע.
(בזמנים רגילים, כשיש אירוחים)


קצת קשה להאמין, כי אם כך יוצא שכל הציבור החרדי קורא את משפחה ויתד?

(למרות שאני אישית מכיר מגזינים שעוברים באופן קבוע ל-4 משפחות שונות לפי סדר כרונולוגי מדויק.
מושי מעביר ליענקי ביום ראשון, בשלישי בתיה באה לקחת את המגזינים מאחיה יענקי. ולקראת סופ"ש היא שמה אותם בדואר לעוד משפחה מאושרת..).
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
קצת קשה להאמין, כי אם כך יוצא שכל הציבור החרדי קורא את משפחה ויתד?
ככל הנראה הנתונים שהובאו כוללים, לפחות באופן חלקי את העברות הידיים הללו,
שהרי משפחה לא מדפיסים עותקים בכמות של רבע מהציבור החרדי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  33  פעמים

לוח מודעות

למעלה