למי ששם לב ולמי שלא, בשנתיים האחרונות תחום פרסום ספרי הקדש עבר שידרוג אדיר מהקצה לקצה:
במקום מודעות ש/ל עלובות המודיעות בלאקוניות "שישו ושימחו ביציאת הספר החדש..." צצו כפטריות אחר הגשם קמפיינים מושקעים ומסודרים בתקציבי עתק לספרי קדש ולמכוני הוצאה לאור.
נזכיר על קצה המזלג- עוז והדר קמפיינים אינסופים לש"ס בעיתונות ובחוברות עתירות גרפיקה וצבע בתיבות דואר ובבתי הכנסת.
ש"ס וילנא - כנ"ל (אגב, הוא היה הראשון שלווה ע"י משרד קד"מ מיומו הראשון).
מתיבתא, ש"ס לובלין, שו"ע צורת הדף, מאורות הדף היומי, מאורות השבת, שערי הוראה, משנה ברורה המבואר עוז והדר ועוד ועוד
כאחד שהיה שותף מרכזי מאד למגמה הזו - בתפקידי כמנהל שיווק בהוצאת "יפה נוף" אני מתמלא כל פעם בגאווה על המהפכה האדירה הזאת שהייתי ממחולליה, ולכאורה אין סיבה שהיא לא תגדל ותתרחב הלאה מהסיבה הפשוטה שהפרסום היחיד הנכלל בציבור הכללי תחת הקטגוריה "תרבות" אצלנו הוא שוק הספרים. וזה מכיון שסרטים בלוי ומוזיקה כמעט ואינם מפורסמים בעיתונות החרדית המרכזית.
ומכיון שהשוק הזה מגלגל סכומי עתק ומתח הרווחים בו הוא גבוה מאד אני צופה מגמה של התפתחות והתרחבות חזקה, וסימנים לכך ראינו במדד איגוד המפרסמים בו 6 חודשים השנה שוק הספרים הוביל בראש טבלת הפרסום.
ואם בשנה הראשונה רוב הפרסום נעשה בידי גרפיקאים זוטרים יחסית לאט לאט אנו רואים זליגה לכיון השוק המקצועני: מאורות הדף היומי והשבת ע"י מקאן אריקסון, עוז והדר פרסמו השבוע ע"י בולטון פוטנציאל, ש"ס וילנא כבר זמן רב מלווה ע"י תובנות.
כמו כן צריך לשים לב למאמץ הגדול המושקע כיום ע"י המפיצים הגדולים לרשתות השיווק שלהם ולא למוצר ספיציפי- פלדהיים מפרסמת כמה עמודים מלאים מידי שבוע (במצטרף), ביפה נוף יצאנו בקמפיין של מודעות יומיות בעמוד ראשון ב2 העיתונים היומים (תקציב כ60,000 ש"ח לחודש), ספרי אור החיים בבעלותם החדשה יצאו בקמפיין לפני כמה ימים.
המעניין בתחום הזה שהשפה המדוברת בו שונה מהותית מכל תחום צרכני אחר ומשרדי הפרסום יצטרכו לתת דעתם ולהתאים עצמם לכיוון הזה, דבר שבנתיים לא נעשה בצורה מוצלחת במיוחד.
בע"ה אנסה בהמשך הימים והשבועות הקרובים לנתח פה קמפיינים מענינים ורעיונות מקורים בתחום.
במקום מודעות ש/ל עלובות המודיעות בלאקוניות "שישו ושימחו ביציאת הספר החדש..." צצו כפטריות אחר הגשם קמפיינים מושקעים ומסודרים בתקציבי עתק לספרי קדש ולמכוני הוצאה לאור.
נזכיר על קצה המזלג- עוז והדר קמפיינים אינסופים לש"ס בעיתונות ובחוברות עתירות גרפיקה וצבע בתיבות דואר ובבתי הכנסת.
ש"ס וילנא - כנ"ל (אגב, הוא היה הראשון שלווה ע"י משרד קד"מ מיומו הראשון).
מתיבתא, ש"ס לובלין, שו"ע צורת הדף, מאורות הדף היומי, מאורות השבת, שערי הוראה, משנה ברורה המבואר עוז והדר ועוד ועוד
כאחד שהיה שותף מרכזי מאד למגמה הזו - בתפקידי כמנהל שיווק בהוצאת "יפה נוף" אני מתמלא כל פעם בגאווה על המהפכה האדירה הזאת שהייתי ממחולליה, ולכאורה אין סיבה שהיא לא תגדל ותתרחב הלאה מהסיבה הפשוטה שהפרסום היחיד הנכלל בציבור הכללי תחת הקטגוריה "תרבות" אצלנו הוא שוק הספרים. וזה מכיון שסרטים בלוי ומוזיקה כמעט ואינם מפורסמים בעיתונות החרדית המרכזית.
ומכיון שהשוק הזה מגלגל סכומי עתק ומתח הרווחים בו הוא גבוה מאד אני צופה מגמה של התפתחות והתרחבות חזקה, וסימנים לכך ראינו במדד איגוד המפרסמים בו 6 חודשים השנה שוק הספרים הוביל בראש טבלת הפרסום.
ואם בשנה הראשונה רוב הפרסום נעשה בידי גרפיקאים זוטרים יחסית לאט לאט אנו רואים זליגה לכיון השוק המקצועני: מאורות הדף היומי והשבת ע"י מקאן אריקסון, עוז והדר פרסמו השבוע ע"י בולטון פוטנציאל, ש"ס וילנא כבר זמן רב מלווה ע"י תובנות.
כמו כן צריך לשים לב למאמץ הגדול המושקע כיום ע"י המפיצים הגדולים לרשתות השיווק שלהם ולא למוצר ספיציפי- פלדהיים מפרסמת כמה עמודים מלאים מידי שבוע (במצטרף), ביפה נוף יצאנו בקמפיין של מודעות יומיות בעמוד ראשון ב2 העיתונים היומים (תקציב כ60,000 ש"ח לחודש), ספרי אור החיים בבעלותם החדשה יצאו בקמפיין לפני כמה ימים.
המעניין בתחום הזה שהשפה המדוברת בו שונה מהותית מכל תחום צרכני אחר ומשרדי הפרסום יצטרכו לתת דעתם ולהתאים עצמם לכיוון הזה, דבר שבנתיים לא נעשה בצורה מוצלחת במיוחד.
בע"ה אנסה בהמשך הימים והשבועות הקרובים לנתח פה קמפיינים מענינים ורעיונות מקורים בתחום.