הכח העולה בפרסום - ספרי קדש

נקי_כפים

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
למי ששם לב ולמי שלא, בשנתיים האחרונות תחום פרסום ספרי הקדש עבר שידרוג אדיר מהקצה לקצה:
במקום מודעות ש/ל עלובות המודיעות בלאקוניות "שישו ושימחו ביציאת הספר החדש..." צצו כפטריות אחר הגשם קמפיינים מושקעים ומסודרים בתקציבי עתק לספרי קדש ולמכוני הוצאה לאור.
נזכיר על קצה המזלג- עוז והדר קמפיינים אינסופים לש"ס בעיתונות ובחוברות עתירות גרפיקה וצבע בתיבות דואר ובבתי הכנסת.
ש"ס וילנא - כנ"ל (אגב, הוא היה הראשון שלווה ע"י משרד קד"מ מיומו הראשון).
מתיבתא, ש"ס לובלין, שו"ע צורת הדף, מאורות הדף היומי, מאורות השבת, שערי הוראה, משנה ברורה המבואר עוז והדר ועוד ועוד
כאחד שהיה שותף מרכזי מאד למגמה הזו - בתפקידי כמנהל שיווק בהוצאת "יפה נוף" אני מתמלא כל פעם בגאווה על המהפכה האדירה הזאת שהייתי ממחולליה, ולכאורה אין סיבה שהיא לא תגדל ותתרחב הלאה מהסיבה הפשוטה שהפרסום היחיד הנכלל בציבור הכללי תחת הקטגוריה "תרבות" אצלנו הוא שוק הספרים. וזה מכיון שסרטים בלוי ומוזיקה כמעט ואינם מפורסמים בעיתונות החרדית המרכזית.
ומכיון שהשוק הזה מגלגל סכומי עתק ומתח הרווחים בו הוא גבוה מאד אני צופה מגמה של התפתחות והתרחבות חזקה, וסימנים לכך ראינו במדד איגוד המפרסמים בו 6 חודשים השנה שוק הספרים הוביל בראש טבלת הפרסום.

ואם בשנה הראשונה רוב הפרסום נעשה בידי גרפיקאים זוטרים יחסית לאט לאט אנו רואים זליגה לכיון השוק המקצועני: מאורות הדף היומי והשבת ע"י מקאן אריקסון, עוז והדר פרסמו השבוע ע"י בולטון פוטנציאל, ש"ס וילנא כבר זמן רב מלווה ע"י תובנות.

כמו כן צריך לשים לב למאמץ הגדול המושקע כיום ע"י המפיצים הגדולים לרשתות השיווק שלהם ולא למוצר ספיציפי- פלדהיים מפרסמת כמה עמודים מלאים מידי שבוע (במצטרף), ביפה נוף יצאנו בקמפיין של מודעות יומיות בעמוד ראשון ב2 העיתונים היומים (תקציב כ60,000 ש"ח לחודש), ספרי אור החיים בבעלותם החדשה יצאו בקמפיין לפני כמה ימים.

המעניין בתחום הזה שהשפה המדוברת בו שונה מהותית מכל תחום צרכני אחר ומשרדי הפרסום יצטרכו לתת דעתם ולהתאים עצמם לכיוון הזה, דבר שבנתיים לא נעשה בצורה מוצלחת במיוחד.

בע"ה אנסה בהמשך הימים והשבועות הקרובים לנתח פה קמפיינים מענינים ורעיונות מקורים בתחום.
 

Cohen_Amir

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
כאחד מתוך מערכת מאורות הדף היומי, אתה לא יודע כמה אתה צודק (או שכן אתה יודע) לגבי הקמפיינים שמריצה מקאן עבור מאורות. לעיתים הדבר ממש לוקה בחוסר הבנה בסיסי של המוצר. אין מודעה שעוברת "חלק". כל מודעה ומודעה צריכה לעבור שוב דרך מחלקת גרפיקה של מאורות ולעבור שיפוץ שלעיתים הוא מינורי ולעיתים ממש דורש שינויים רציניים.

למה בחרו במאורות לעבוד עם מקאן? להנהלה הפתרונים.
 

נקי_כפים

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
עמיר!
הוא אשר אמרתי: למשרדי הפרסום יש הרבה דרך לעשות כדי להתאים עצמם לסגנון.
מצד שני הבחירה של המפרסמים במשרדים גדולים ויקרים מראה על הרצינות בה הם לוקחים את הענין ועל התקציבים המוקדשים לו.
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
האם חידון השבועי של מאורות גם של מקאן?
 

Cohen_Amir

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
בדיוק לזה התכוונתי. מה למקאן ולמאורות? למנכ"לים הפתרונים.

וכן... למי ששאל. את משפט ה"מחץ" הזה הגו מקאן... ובמאורות ימשיכו לשלם 3545 ש"ח לא כולל עבור כל "המצאה גאונית" שכזו.
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
מעניין מאוד.
כשאני ראיתי איזה פרסומת של מאורות לפני כמה חדשים, שממש התהלבתי מזה, אמרתי לגראפי, קבל! מודעה יפה. הוא הסתכל עלי כמו שנפלתי על הראש, זה נקרא אצלך יפה? הוא שאל.
עכשיו אני כבר מבין.

אני אוהב את הסגנון שלהם, בלי לדעת שהם עשו את זה. :)
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
ועוד משהו.
ספרי אור החיים, שיצא השבוע עם קמפיין, זה גם ע"י משרד פרסום?
 

שילת_250

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
עיצוב ואדריכלות פנים
יש ניואנסים חרדים שמשרדי הפרסום לא יבינו לעולם, זה קודים שרוכשים אותם בביה"כ במכולת, בכולל, בחידר....כמו שפה מיוחדת!
 

Cohen_Amir

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
משלמים.... ועוד איך משלמים.

נכתב ע"י מרתהרב;35620:
ואולי אתה רק "חושב" שהם משלמים,
(יש יסוד סביר להנחה זו, לא?)
זה מסביר אולי את רמת הביצוע הסופי...

משלמים.... ועוד איך משלמים.

(כנפגש ויצא לנו לדבר על זה, אני אפרט לך ביתר בהירות על נושא זה)
 

מוישי הלר

משתמש צעיר
אני כעת עומד לשווק את ספרי "ר' יו"ט ערליך".
המוצר כשלעצמו הוא מוצר איכותי מאוד, מי לא גדל על שיריו של יו"ט ערליך, אלא מא, לעיתים הקמפיין של שיווק המוצר יכול להעישות בצורה גרועה, שאנשים לא יתחברו לנושא הזה כלל.

אני עובד במותג בפרסום כפרילאנס, הייתי שותף לעיצוב הקמפיין של עזר מציון לציבור הכללי. יש לי קצת רקע בהכוונת הבוסית איך ומה לעצב, אך מה דעתכם, מהי הצורה הטובה ביותר לשווק את המוצר האיכותי הזה.
 

נקי_כפים

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
ספרי אור החיים זה קמפיין של אחד מחברי הפורום פה, וקרדיט לו על הקו החדשני והנעים לעין.

פרומר אתה פרילנס אצל גב' יפרח? איך היא ומה היא מבינה? כילד היינו שכנים ושיחקנו יחד...
 

גרף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
נקי כפיים,
אם התכוונת אלי, אמנם אני עיצבתי את הלוגו החדש של 'ספרי אור החיים', אבל אני לא שותף נכון לעכשיו בקמפיין כלשהו. אני בכלל לא בטוח שהם יצאו בקמפיין. חוץ מהמודעה ביתד בשבוע שעבר, היו עוד מודעות?

משרד יח"צ - 'תובנות' של שוקי בטיסט מלווה את 'ספרי אור החיים' בהנהלה החדשה והיה גם שותף בקד"מ של ש"ס וילנא החדש.
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
בהמודיע נראה לי היו מודעות, ו/או במשפחה.
 

נקי_כפים

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
כבר כתבתי בפתיחת האשכול שתובנות מלווה את וילנא אבל חשבתי שעם הלוגו עיצבת גם את המודעות (למרות שקצת התפלאתי כי זה לא עבודה של קורל...)
 

מוישי הלר

משתמש צעיר
נקי כפיים,

יהודית יפרח נחשבת היום כאסטרטגית שיווקית מהליגה הגבוהה בשוק הפרסום החרדי, ועובדה שהיא רק נכנסה לשוק לפני כשנה, ויש לה לקוחות זהב רבים כמו בנק ירושלים, קולגייט, עזר מציון, יקבי טפרברג, מכבי שירותי בריאות, אופנת מייער, עזר מציון למגזר הדת"ל, ועוד רבים שנעזרים בה באסטרטגיה.
אני כפרילאנס לומד אצלה טכניקות שונות שעוזרות לי אח"כ בעבודה הפרטית שלי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה