דרוש מידע הייתם מתלוננים להנהלה של חנות על העובדים שלה?

0551

משתמש מקצוען
הייתי היום בחנות בגדים והיה שם עומס ובכל פעם שניגשתי יפה לאחת העובדות וביקשתי מידה
היא צעקה שכל החנות שמעה בלי הגזמה
במקום לומר חכי אני באמצע עם מישהי כבר אביא לך כמו עובדת נורמלית
4 עובדות היו ומכולן קיבלתי יחס מזעזע
הייתם מתלוננים בהנהלה?
 

byy

תכנון ועיצוב פנים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כבר מזמן חשבתי להתלונן ... מי יודע אם זו לא אותה חנות.(רשת)
 

michal-

משתמש חדש
ברור שהייתי מתלוננת.
רק שלפעמים יש באמת לקוחות שמעצבנים את העובדת אחרי שעות של עבודה
 

ניהול 1

משתמש מקצוען
אני באופן אישי הייתי מעביר על סדר היום, רק בכדי שלא להטיל על המצפון שלי שבירת פרנסה של יהודי.
לא יודע אם אני צודק, אבל לא הייתי מעז לגרום לפיטורים של עובד.
 

byy

תכנון ועיצוב פנים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אנחנו מדברות פה על מוכרות לא סימפטיות בעליל שמתנהגות ללקוחות בצורה מחפירה!!
המנהל לא אמור לדעת מזה?
 

טרנטאטא

משתמש רשום
הייתי היום בחנות בגדים והיה שם עומס ובכל פעם שניגשתי יפה לאחת העובדות וביקשתי מידה
היא צעקה שכל החנות שמעה בלי הגזמה
במקום לומר חכי אני באמצע עם מישהי כבר אביא לך כמו עובדת נורמלית
4 עובדות היו ומכולן קיבלתי יחס מזעזע
הייתם מתלוננים בהנהלה?
ברור???!!!
ברור
שזו שאלה עמוקה בדיני לשון הרע עם אחריות עצומה והשלכה ישירה לפגיעת בעובדת (זה שאת נפגעת אינו שום סיבה להתיר, התורה לא מכירה בנקמות...)
מצד שני ייתכן ובעל החנות צריך לדעת מזה וזה לשון הרע לתועלת, אך כל זה בכפוף לכל ההלכות
ועל כן
ברור

שכדי להכריע בשאלה כזאת צריך לפנות לרב בקיא, שישמע את כל פרטי המקרה ויפסוק כדין וכהלכה
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מותר לשון הרע לתועלת לפי התנאים
 

טרנטאטא

משתמש רשום
מותר לשון הרע לתועלת לפי התנאים
לתועלת לשון הרע לתועלת הרי התנאים בקצרה מאתר דין

אם יש בסיפור משום תועלת מותר. ואם אין בסיפור שום תועלת – אסור. וגם במקרים שהסיפור לתועלת, צריך שימלאו שבעה תנאים שהזכיר החפץ חיים ואלו הן: 1. שיראה בעצמו ולא ששמע מאחרים. 2. שלא יחליט מהר שהשני פעל שלא כדין, אלא יתבונן היטב האם השני עשה עוול. 3. שיוכיח את החוטא תחילה בלשון רכה. 4. שלא יגדיל את העוולה יותר ממה שהיא. 5. שיתכוון לתועלת ולא לנקמה או שנאה. 6. אם יכול לסבב שתגיע התועלת בצורה אחרת. 7. שלא יגיע לו נזק יותר מכפי הדין.

הסיכול למלאות את התנאים הללו במקרה כזה
איך נאמר? שואף לאפס....
ולכן אמרתי שרק בהתייעצות עם רב על כל פרטי המקרה אפשר לקבל את הדרך הנכונה
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
מצד אחד צריך להתלונן
מצד שני יש בוסים שעושים לעובד משפט שדה אכזרי
אם אני לא מכיר את הבוס
או שאין דרך להתלונן במייל לא הייתי מתלונן
צריך תמיד גם רגש יהודי למרות "שכל יצורי העולם נבראו לשרת אותנו"
 

nhfk

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
עיצוב ואדריכלות פנים
בעלי עסק יענו שכן שכירים יענו שלא
אני חושבת שזו שאלת רב
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
בעלי עסק יענו שכן שכירים יענו שלא
לא נכון
יש בעלי עסק שירשמו לעצמם לדבר עם עובד X בסוף היום
ויש את "הרעים" שעושים משפט שדה כאן ועכשיו ליד כל העובדים/הלקוחות/המתלונן
אותם אני לא אוהב
אני חושבת שזו שאלת רב
זה נכון בכל דבר
 

nhfk

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
עיצוב ואדריכלות פנים
יש בעלי עסק שירשמו לעצמם לדבר עם עובד X בסוף היום
איך זה סותר
פותחת האשכול שאלה אם לדווח או לא
עניתי שבעלי עסק יענו שכן
זה לא סותר את זה שכל בעל עסק יטפל בעניין בצורה שונה
אבל ברור שכל בעל עסק רוצה להיות מודע לדבר כזה.
 

ניהול 1

משתמש מקצוען
אנחנו מדברות פה על מוכרות לא סימפטיות בעליל שמתנהגות ללקוחות בצורה מחפירה!!
המנהל לא אמור לדעת מזה?
לא אמרתי שהוא לא אמור לדעת מזה.
אמרתי - שאני מפחד להגיד לו את זה. מה אני צריך את התיק הזה על המצפון? שמישהו אחר יעשה את העבודה הזו.
 

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
אני באופן אישי הייתי מעביר על סדר היום, רק בכדי שלא להטיל על המצפון שלי שבירת פרנסה של יהודי.
לא יודע אם אני צודק, אבל לא הייתי מעז לגרום לפיטורים של עובד.
ואולי זה שבירת פרנסה של יהודי אחר? לקוחות שספגו כזה יחס לא חוזרים לשם ומן הסתם המכירות יורדות בלי שיבין למה
במקרה המתואר -מדובר ביחס גרוע של כל ארבעת העובדות שבמשמרת,
לדעתי, תלונה כללית על העובדות-בלי להתמקד באחת מסוימת- תביא לטיפול ולא לפיטורין
 

סבא ישראל

משתמש מקצוען
לא הייתי מתלונן ולו רק מפני שללכת לחפש את ההנהלה לוקח הרבה זמן
אם הייתי רואה את המנהל למטה בהחלט כן
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
ואולי זה שבירת פרנסה של יהודי אחר?
כן אבל גם לעובד "הלא טוב" זה שבירת פרנסה של יהודי..
הכל תלוי בסוג המעסיק
אני כותב מנסיון ואין סוף סיטואציות של איפה אסור להתלונן
איפה מותר
ואיפה מותר אבל לא פרונטלית או בזמן אמת

נכון שלקוח לא מרוצה זה נזק למעסיק אבל הכלל "הלקוח תמיד צודק"
לא תופש אצל יהודי שמפחד מרבש"ע
 

לא לפרסום

משתמש פעיל
אני באופן אישי הייתי מעביר על סדר היום, רק בכדי שלא להטיל על המצפון שלי שבירת פרנסה של יהודי.
לא יודע אם אני צודק, אבל לא הייתי מעז לגרום לפיטורים של עובד.
אני לא בא לתת דעה הלכתית...
אבל אני חושב שעצם הטענה של"שבירת פרנסה של יהודי" זה טענה צדקנית מיותרת...
כמובן בהיתר רב אני חושב שזה חובה ומצווה לתועלת כולם[במיוחד בהתנהגות חריגה]
 

ניהול 1

משתמש מקצוען
ואולי זה שבירת פרנסה של יהודי אחר? לקוחות שספגו כזה יחס לא חוזרים לשם ומן הסתם המכירות יורדות בלי שיבין למה
במקרה המתואר -מדובר ביחס גרוע של כל ארבעת העובדות שבמשמרת,
לדעתי, תלונה כללית על העובדות-בלי להתמקד באחת מסוימת- תביא לטיפול ולא לפיטורין
כתבתי בהתחלה שאני לא יודע האם זה מה שנכון לעשות. אבל בפועל זה מה שהייתי עושה בגלל המצפון.

ואם למרות זאת החלטתם להתלונן, צריך לעשות זאת בשום שכל. בלי אמוציות, גידופים ותיאורים חיים. מספיק לומר בצורה יבשה: אני ממליץ לעשות איזו שיחה עם המוכרת, במקרה שלי השירות שקבלתי היה לא טוב וכדאי שתדברו איתה על מתן שירות.

בצורה כזו: א. סביר להניח שלא תגרמו לפיטורין. ב. יצאתם ידי חובת דיווח למנהל, אם הוא רציני הוא יעשה משהו עם השיחה הזו בכדי שלא להפסיד כסף.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה